Permalänk
Medlem

Säkraste och snabbaste VPN tjänsten

Jag undrar vilken VPN tjänst som har bäst säkerhet och speed som klarar 200Mbit+. Ingen loggar.

Ett plus om man kan testa tjänsten en period.

Gärna samma eller så nära säkerhet OVPN.se har.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DPG:

Jag undrar vilken VPN tjänst som har bäst säkerhet och speed som klarar 200Mbit+. Ingen loggar.

Ett plus om man kan testa tjänsten en period.

OVPN.se är den jag alltid rekommenderat.

PLUS
- Riktigt jäkla snabbt.
- Har egen router, förvisso dyr, men routar allt uppkopplat i hemmet så du slipper confa varje enskild enhet. Helt frivilligt och behövs inte, men bra att veta att den finns. Klarar upp till 600mbps.
- Utmärkt support
- Egen klient och konfigurationsfiler för andra klienter, och stödjer stort antal OS / Distributioner.
- Bra pris
- /dev/null loggning på ditt tilldelade IP så inga loggar kan sparas.
- Finns mycket information om hur servrarna är confade för anonymitet
- Stark kryptering.
- Stort urval av betalningsmöjligheter, inklusive bitcoin och kontant.
- Flertalet tilläggstjänster om man behöver

MINUS
Ehm .... kommer faktiskt inte på något på rak arm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

OVPN.se är den jag alltid rekommenderat.

PLUS
- Riktigt jäkla snabbt.
- Har egen router, förvisso dyr, men routar allt uppkopplat i hemmet så du slipper confa varje enskild enhet. Helt frivilligt och behövs inte, men bra att veta att den finns. Klarar upp till 600mbps.
- Utmärkt support
- Egen klient och konfigurationsfiler för andra klienter, och stödjer stort antal OS / Distributioner.
- Bra pris
- /dev/null loggning på ditt tilldelade IP så inga loggar kan sparas.
- Finns mycket information om hur servrarna är confade för anonymitet
- Stark kryptering.
- Stort urval av betalningsmöjligheter, inklusive bitcoin och kontant.
- Flertalet tilläggstjänster om man behöver

MINUS
Ehm .... kommer faktiskt inte på något på rak arm.

Jag kör test månad med dom men får tyvärr dålig hastighet. Får bara ut 25Mbit så det känns ganska tråkigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DPG:

Jag kör test månad med dom men får tyvärr dålig hastighet. Får bara ut 25Mbit så det känns ganska tråkigt.

Bara 25Mbit, av vadå?

Det finns alternativa konfigurationsfiler som använder en SSL port istället då en del ISP kan nerprioritera krypterade paket. Kontakta support för att få filen. Jag hade själv problem med hastigheten, trodde jag, tills jag här på SweC blev informerad att hastighetsförlust får man räkna med när man kör VPN. Man kommer bara inte upp i den fulla hastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Bara 25Mbit, av vadå?

Det finns alternativa konfigurationsfiler som använder en SSL port istället då en del ISP kan nerprioritera krypterade paket. Kontakta support för att få filen. Jag hade själv problem med hastigheten, trodde jag, tills jag här på SweC blev informerad att hastighetsförlust får man räkna med när man kör VPN. Man kommer bara inte upp i den fulla hastigheten.

Har 250Mbit. Testat den filen du pratar om och det blev ingen förbättring tyvärr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DPG:

Har 250Mbit. Testat den filen du pratar om och det blev ingen förbättring tyvärr

Hm, det är liiite udda. Jag sitter också på en 250 lina via BBB och kommer lugnt upp på 28mb/s när jag tankar Linux iso filer och dylikt via torrent program. Har du prövat ovpn's egna klient, som har funktion för att välja den bästa servern i valfritt land? Det är inte troligt men du kan ha hamnat på en server med högre belastning. 25mb/s är dock väldigt nära maxhastigheten på 250 lina, som mig veterligen ligger runt 32mb/s, så det du har kan vara en helt naturlig hastighetsförlust oavsett vilken VPN du kopplar upp dig emot.

Hur har du mätt hastigheten? Finns massa online verktyg som ger olika resultat (Ibland väldigt varierande) beroende på vilken webbläsare du kör med. Jag fick konstant bättre hastigheter när jag körde Edge, jämfört med firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Hm, det är liiite udda. Jag sitter också på en 250 lina via BBB och kommer lugnt upp på 28mb/s när jag tankar Linux iso filer och dylikt via torrent program. Har du prövat ovpn's egna klient, som har funktion för att välja den bästa servern i valfritt land? Det är inte troligt men du kan ha hamnat på en server med högre belastning. 25mb/s är dock väldigt nära maxhastigheten på 250 lina, som mig veterligen ligger runt 32mb/s, så det du har kan vara en helt naturlig hastighetsförlust oavsett vilken VPN du kopplar upp dig emot.

Hur har du mätt hastigheten? Finns massa online verktyg som ger olika resultat (Ibland väldigt varierande) beroende på vilken webbläsare du kör med. Jag fick konstant bättre hastigheter när jag körde Edge, jämfört med firefox.

Jag pratar om 25Mbit inte 25MB/s. Jag får ut 3MB/s med både deras klient och OpenVPN GUI. Får du ut 28MB/s med deras klient eller något annat? Får du ut den hastigheten på alla servrar eller just med speciella konfigurationsfilen som använder en SSL port? Det är skumt eftersom jag också har BBB. Väldigt märkligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DPG:

Jag pratar om 25Mbit inte 25MB/s. Jag får ut 3MB/s med både deras klient och OpenVPN GUI. Får du ut 28MB/s med deras klient eller något annat? Får du ut den hastigheten på alla servrar eller just med speciella konfigurationsfilen som använder en SSL port? Det är skumt eftersom jag också har BBB. Väldigt märkligt.

Okay, vi har lite olika kunskapsnivåer på just den biten så jag håller mig till mb/s så vet vi båda vad jag syftar på Får du ut 3mb/s så är något extremt galet. Har du deras nyare router och inte en gammal sak som hör hemma på antikvariat? Manuella brandväggsinställningar, eller satt routerns brandvägg till högsta säkerhet? Det du omedelbart kan pröva är att koppla datorn direkt till fiberuttaget och se om det är routern som lever rövare.

Hastigheten som du får ut, får du inte med någon betal vpn

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Okay, vi har lite olika kunskapsnivåer på just den biten så jag håller mig till mb/s så vet vi båda vad jag syftar på Får du ut 3mb/s så är något extremt galet. Har du deras nyare router och inte en gammal sak som hör hemma på antikvariat? Manuella brandväggsinställningar, eller satt routerns brandvägg till högsta säkerhet? Det du omedelbart kan pröva är att koppla datorn direkt till fiberuttaget och se om det är routern som lever rövare.

Hastigheten som du får ut, får du inte med någon betal vpn

Jag kör sladd direkt in väggen. Använder ingen router. Testat slå av brandväggen helt. Med VPN får jag 3MB/s. Utan VPN får jag 30MB/s. Jag förväntar mig inte max hastighet men iaf 50%+.

Permalänk
Medlem

@KaffeMedKotlett

För att undvika förvirring och rent av felskrivning. Försöker inte vara besserwisser här utan det är väldigt viktigt att man skriver rätt så att man faktiskt förstår vad du snackar om; någonting som uppenbarligen var problem här i tråden.

Värdelösa enheter
mb = Millibit = Tusendelar utav en bit, alltså 1000mb är en etta eller en nolla.
mB = Millibyte = Tusendelar utav en byte, alltså 1000mb är åtta ettor eller nollor.

Användbara enheter
Mb = Megabit = Miljoner bit (Vad bredbandslevrantörer anger.)
MB = Megabyte = Miljoner byte (Vad program oftast men inte alltid anger.)
Mib = Mebibit = 2^20 bit
MiB = Mebibyte = 2^20 byte (Vad windows inkorrekt kallar MB.)

Det går åtta bit per byte. (I nästan alla fall inom modern teknik, vill minnas att vissa tidigare datorer körde annan storlek på bytes men det är idag irrelevant.)

Alltså är 8 Mb = 1 MB.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

OVPN.se är den jag alltid rekommenderat.

PLUS
- /dev/null loggning på ditt tilldelade IP så inga loggar kan sparas.
- Finns mycket information om hur servrarna är confade för anonymitet

Du litar helt enkelt på att det som står på hemsidan stämmer eller har du på något sätt verifierat det? Eller hur vet du?

Permalänk
Skrivet av DPG:

Jag undrar vilken VPN tjänst som har bäst säkerhet och speed som klarar 200Mbit+. Ingen loggar.

Ett plus om man kan testa tjänsten en period.

Hade OVPN.se innan men kör nu med Private Internet Access som jag tycker är stabilare, du får en hel del länder att välja mellan för att kunna streama TV och de har proxy-5 (tror bara det är Maxthorn som kan köra detta bland webbläsare). Egen Linux klient som är lätt att installera är uppskattat av mig.VPN från Holländsk server ger ungefär mellan 300-400 Mbps den svenska ca: 200 Mbps i mina tester med speedtest och här BBK:

Här en test med proxy:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kws:

Du litar helt enkelt på att det som står på hemsidan stämmer eller har du på något sätt verifierat det? Eller hur vet du?

Såvida man inte har egen vpn server så får man lita på detta, ja.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Anonine VPN i 30 dagar, än så länge verkar den rätt bra, får ut ungefär sammma hastigheter som jag normalt har om jag kör på länder nära oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delete_home_end:

Hade OVPN.se innan men kör nu med Private Internet Access som jag tycker är stabilare, du får en hel del länder att välja mellan för att kunna streama TV och de har proxy-5 (tror bara det är Maxthorn som kan köra detta bland webbläsare). Egen Linux klient som är lätt att installera är uppskattat av mig.VPN från Holländsk server ger ungefär mellan 300-400 Mbps den svenska ca: 200 Mbps i mina tester med speedtest och här BBK:

http://www.ladda-upp.se/files/2016/b203179.png

Här en test med proxy:

http://www.speedtest.net/result/5618998053.png

Tydligen loggar de betalningen. Detta kan ju kopplas mot användaren. Känns inte så anonymt då?

Permalänk
Sötast
Skrivet av DPG:

Tydligen loggar de betalningen. Detta kan ju kopplas mot användaren. Känns inte så anonymt då?

https://www.ovpn.se/sv/blog/betala-for-ovpn-anonymt/

Permalänk
Medlem

https://www.privateinternetaccess.com/
"3340+ Servers in 24 Countries" så dom vet vad dom sysslar med

Personligen så använder jag bara deras socks tunnel som också ingår till utorrent.
Maxar runt 11MB/s på min 100 lina så för 43kr i månaden så är jag supernöjd.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag får dålig hastighet mot dom som det nämns i tråden.

Permalänk
Medlem

@KaffeMedKotlett: Märkligt att du får så bra hastigheter. Vill bara dubbelkolla med dig. Alltså är din hastighet i MB eller Mb?
Hur snabbt laddar en torrent?

Permalänk
Sötast
Skrivet av DPG:

Jag får dålig hastighet mot dom som det nämns i tråden.

Ahh, såg fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ahh, såg fel

Man kan lätt missa

Permalänk
Medlem

@DPG
Slänger in AirVPN som förslag. Har inte testat dem med rejälare uppkopplingar men tjänsten har varit klockren för mitt bruk. Drivs utav foliehattar integritets aktivister samt hacktivister så säkerheten samt deras policy är topp kvalité. Har även ett minne att de uttalat sig om att de hellre lägger ner tjänsten för ett land än börja föra loggar under order. Har även servrar över hela världen inklusive Sverige.

(Använde den för att komma runt lokal nätverksfiltrering mot tung trafik vilket gjorde den helt overkill men Go big or go home. Gjorde legitima saker men enligt vissa filter är all torrent aktivitet förbjuden/olaglig trots att man drar ner data för analys...)

Har gratis 3 dagars testperiod som man kan ansöka om eller betala en euro för.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

@DPG
Slänger in AirVPN som förslag. Har inte testat dem med rejälare uppkopplingar men tjänsten har varit klockren för mitt bruk. Drivs utav foliehattar integritets aktivister samt hacktivister så säkerheten samt deras policy är topp kvalité. Har även ett minne att de uttalat sig om att de hellre lägger ner tjänsten för ett land än börja föra loggar under order. Har även servrar över hela världen inklusive Sverige.

(Använde den för att komma runt lokal nätverksfiltrering mot tung trafik vilket gjorde den helt overkill men Go big or go home. Gjorde legitima saker men enligt vissa filter är all torrent aktivitet förbjuden/olaglig trots att man drar ner data för analys...)

Har gratis 3 dagars testperiod som man kan ansöka om eller betala en euro för.

Tack för tipset. Ska kolla upp detta. Får man fråga hur snabb uppkoppling du har och hur mycket får du ut med AirVPN?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DPG:

@KaffeMedKotlett: Märkligt att du får så bra hastigheter. Vill bara dubbelkolla med dig. Alltså är din hastighet i MB eller Mb?
Hur snabbt laddar en torrent?

ca 28MiB/s

Permalänk
Medlem

Efter att ha spenderat delar av dagen med att testa olika VPN och på olika plattformar (linux server, windows) etc så tycker jag ovpn verkar bra.

Är man korkad om man betalar med kort till en sån här tjänst? Hela grejen är ju att man ska vara anonynym.

Så jag började läsa om betalmetoderna och skicka kontanter går ju bort. Jag känner att jag drabbades av nån form av mental overload av att börja läsa om bitcoins, då jag inte använt det förut. Skaffa en plånbok etc.

Egentligen så vill jag helst betala för en tid och när den går ut att jag måste betala på nytt. Helst inga återkommande betalningar som verkar vara fallet med kort.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

@DeluxXxe: Har ju för mig att Bitcoin går att spåra. Men så länge man inte sysslar med perversa olagliga saker eller terror lämnar nog inte någon VPN provider ut dig om det nu inte är FBI som bankar på porten.

Skrivet av DPG:

Tydligen loggar de betalningen. Detta kan ju kopplas mot användaren. Känns inte så anonymt då?

Har svårt att tro att de lämnar ut en till privata aktörer. Men som jag skrev ovan, FBI är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delete_home_end:

@DeluxXxe: Har ju för mig att Bitcoin går att spåra. Men så länge man inte sysslar med perversa olagliga saker eller terror lämnar nog inte någon VPN provider ut dig om det nu inte är FBI som bankar på porten.

Har svårt att tro att de lämnar ut en till privata aktörer. Men som jag skrev ovan, FBI är en annan femma.

Användaren är tydligen så anonym man vill vara. Skapa en mailadress och om ingen kan knyta den till dig så är man ju anonym.

Min frågeställning grundar sig snarare i att göra en bra uppsättning snarare än halvdant. Ogillar också automatisk förnyelse.

Tack för svaret!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

@DPG: Om man byter konfiguration så att man kör med TCP istället (vilket gör så att all trafik skickas som SSL som tidigare nämnts och därför inte nedprioriteras av ISP:erna) för UDP så får man troligen en betydande hastighetshöjning. Jag har en 250Mbit lina och gick ifrån ca 75Mbit ned till 175Mbit nedströms, helt okej! Likväl så försvann all packetloss vilket tidigare gjorde det svårt att spela FPS-spel. Jag har dock OVPN-boxen skall tilläggas. Den fungerar grymt bra, rekommenderas varmt!

Det skall också tilläggas att olika internetleverantörer hanterar trafik lite olika samt dirigerar trafiken lite olika vilket kan påverka hastigheten mot tjänsten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | 32Gb DDR4 3200 | NVIDIA GTX 3060 Ti | Phanteks Enthoo Evolv X Glass | Asus MG279Q 27" 1440p 144hz & BenQ 27" 1440p pivot | Samsung 970 EVO Plus M.2 1 Tb | Kubuntu 22.04 + Win-10 Pro (endast för PUBG i väntan på BattleEYE-stöd i Proton) :: QNAP NAS 8 Tb

Permalänk
Medlem

Har också en liten fråga, spelar det någon roll om man tunnlar till en server i vårat land? eller ska man hålla sig utanför?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Slänger in dessa:

https://mullvad.net/sv/

Får bra hastigheter på min 250 mb lina inte max men det vete fasen om du får på någon VPN tjänst. Varit upp i 80 någon gång men mestadels 40-50mb/s

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080