Battlefield 1 Ultimate Edition populärast!? Skämtar EA?

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 Ultimate Edition populärast!? Skämtar EA?

Var in och kollade vad Battlefield 1 kostar på Origin alldeles nyss och då passade EA på att skylta med att den populäraste förhandsbokningen just nu är Battlefield 1 Ultimate Edition som går loss för 1288:-, det kan ju inte vara sant, eller? jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att majoriteten som köper ett spel idag har nästan 1,3k att lägga på ett spel, kan det röra sig om falsk marknadsföring?

Visa signatur

"Life is a sexually transmitted disease and the mortality rate is 100%." - R. D. Laing

Permalänk
Medlem

Vad innehåller det som gör det så dyrt??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@Zoap:

Kan ju vara så att majoriteten som förbokar är "geeks" och vill ha extra innehållet.

Den största massan som köper ett spel skulle jag tro inte är de som förbokar

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@moonblase:

Mycket möjligt, jag är ju inte marknadsanalytiker direkt så kan mycket väl vara så att jag har fel (risken är till och med överhängande).

Visa signatur

"Life is a sexually transmitted disease and the mortality rate is 100%." - R. D. Laing

Permalänk
Medlem

Det är synd att de förbokar, BF1 kan lika gärna vara lika dåligt som BF4 for all we know. Förstår inte meningen heller, är ju inte som att en digital utgåva tar slut...

Permalänk
Medlem

Jag och en vän diskuterade tidigare idag angående detta, är det så att man ska betala 1,3k för att få premium samt lite annat smått och gott. Är det värt det? Inte en aning, har dålig erfarenhet vad DLC kostar till BF-spel. Men är det så att man kommer att köpa alla DLC till BF1 så kommer man förmodligen att landa runt 1,3k vid den totala summan.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

@Bergvan:

Självklart är det så, men är folk så jävla dumma att dom betalar för allt innan dom ens har upplevt spelet? (betan räknas knappt), Jag kan nästan garantera att man kan köpa Premium för 499kr innan dem släpper ett endaste DLC, kommer ju inte att bli någon skillnad i pris.

EDIT: Och dessutom en majoritet som betalar för Premium innan spelet har visat vad det går för utan DLC.

Visa signatur

"Life is a sexually transmitted disease and the mortality rate is 100%." - R. D. Laing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoap:

@Bergvan:

Självklart är det så, men är folk så jävla dumma att dom betalar för allt innan dom ens har upplevt spelet? (betan räknas knappt), Jag kan nästan garantera att man kan köpa Premium för 499kr innan dem släpper ett endaste DLC, kommer ju inte att bli någon skillnad i pris.

Absolut, jag håller med! Slänga ut 1,3k för något man knappt kommer att spela är inte speciellt intressant. Jag personligen kommer inte att lägga ut 1,3k för det, blir bara spelet för cirka 500kr sen får vi se vart spelet tar en.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

När jag skulle in och förboka höll jag på att sätta kaffet i halsen över priset. Gissar på att det är ett försäljningstrick som säkerligen funkar rätt bra. Blev inget ultimate edition för mig dock.

felstavning
Visa signatur

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundan89:

När jag skulle in och förboka höll jag på att sätta kaffet i halsen över priset. Gissar på att det är ett försäljningstrick som säkerligen funkar rätt bra. Blev inget ultimate edition för mig dock.

Var min tanke också, men ljuger dom inte för konsumenten i så fall? Jag har studerat lite IT-Rätt och skulle detta vara fallet så skulle marknadsföringen kunna anses som "otillbörlig" då den bryter mot "god marknadsföringssed" vilket i princip skulle innebära att konsumentverket kan dra dem inför domstol, i värsta fall dvs.

EDIT: Sjukt svårt att bevisa dock.

Visa signatur

"Life is a sexually transmitted disease and the mortality rate is 100%." - R. D. Laing

Permalänk
Medlem

Captain obvious här dem kommer pumpa ut DLC o tömma folks plånböker

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Värsta med Battlefield-spelen är att priserna är så höga på origin, blir ju mörkrädd hur mycket man måste betala för Ultimate Edition(content i det är väl inte värt priset heller). Sen att spelen har ungefär samma pris mer än ett år framåt gör ju inte något bättre.
Var dock hyffsat intresserad av BF1 men kommer inte förboka det.

Permalänk
Medlem

tragiskt alla som förhandsbokar, förstör spelbranchen och låter de göra vad de vill med oss.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Vad EA håller på med... Ett Deluxe edition som förr skulle varit ok, men nu är det 3 olika versioner som till och med kostar alldeles för mycket, tänk om man ska också köpa Premium..

Permalänk
Avstängd

Vet folk inom mobilspelsvärlden som exempelvis lagt drygt 50 000kr på clash of clans bara för att köpa sig fördelar. Tror spelen kommer bli billigare framöver men att man hela tiden ska köpa sig bonusar.
Vad är 99kr för en häftig pistol eller 49kr för ett bättre kikarsikte. Rätt snabbt är du uppe i en tusenlapp.
Se bara cs-go, vad betalar inte folk för knivar och skins där?

Spelföretagen lever gott på våra pengar för vi spelare är för lata.

Själv skulle jag aldrig betala extra för att köpa mig dessa fördelar, ska man spela ett spel så ska det ta den tid det tar att komma vidare.
Det är inte målet som är det roliga, det är resan dit.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Som någon skrev, de som har förhandsbokat ett spel är inte de vanliga användarna. Att just förhandsboka en produkt som tar någon nanosekund att framställe ett nytt exemplar av är för de otåliga, det är en helt annan sak att förhandsboka nya NES och kanske få den före jul-ledigheten, medans resten får den i februari eller något.

Men vad är 1300kr idag? Det är inte mycket man får för pengarna och battlefield 1 är ett multiplattformspel som många spelar riktigt mycket. Rätta mig om jag har fel men de kommer väl inte ens komma en månadsavgift för pc versionen ? (konsolerna har ju en årsavgift för att spela MP) Så det blir otroligt mycket nöje för de 1300kr.

Så jag tycker det inte alls är dyrt, men jag kommer troligen inte köpa någon battlefield . Finns det skirmish (offline bottar), så kanske..

Ni skulle för övrigt bara se vad programvara till datorer i vanliga fall kostar, jag köpte nyss en app som har en tabell, några få knappar, en inställningsmeny etc och den gick på ca 5000kr. (orsak till priset är enbart att liten volym resulterar i högt styckpris)

Sedan är självklart inte Ultimate Edition något för alla, precis som ni för övrigt inte alla har denna version av windows, office etc.

Permalänk
Medlem

jag var intresserad av bf1, sist jag spelade någon battlefield va bf2 och de tyckte jag va grymt bra kommer inte ihåg om de va 40 dlcs till det också men jag tror inte det?

och just pga att det kommer DLCs i mängder till battlefield så tänker jag inte köpa det. jag vill kunna köpa spelet och spela hela spelet inte vänta 2 månader köp en till bit köp en till bit osv osv nej tack och jag hoppas att det här galna sättet att göra spel på slutar och går tillbaka till att släppa hela skiten på en gång.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jag var intresserad av bf1, sist jag spelade någon battlefield va bf2 och de tyckte jag va grymt bra kommer inte ihåg om de va 40 dlcs till det också men jag tror inte det?

och just pga att det kommer DLCs i mängder till battlefield så tänker jag inte köpa det. jag vill kunna köpa spelet och spela hela spelet inte vänta 2 månader köp en till bit köp en till bit osv osv nej tack och jag hoppas att det här galna sättet att göra spel på slutar och går tillbaka till att släppa hela skiten på en gång.

Är ju inte direkt nytt för serien, bf 1942 fick två expansioner och bf vietnam känns mest som en mod till 1942. Bf2 fick tre expansioner. BF 2142 fick en vad jag minns. bad company spelen har jag ingen koll på. Så det har i alla fall fungerat såhär med battlefield spel sedan det första kom. Sen får man tänka på att Battlefield 1 troligtvis är dyrare och svårare att tillverka än Battlefield vietnam var.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Klart man ska köpa Ultimate Edition, 1300kr för tusen timmar nöje är ju en piss i havet.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergvan:

Absolut, jag håller med! Slänga ut 1,3k för något man knappt kommer att spela är inte speciellt intressant. Jag personligen kommer inte att lägga ut 1,3k för det, blir bara spelet för cirka 500kr sen får vi se vart spelet tar en.

500:- Spel, sen 4 Expansioner som kanske kostar 199:- styck.. Ja alla lägger pengarna på vad dom vill

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Snordyrt, håller med dig. Det jag gör är att jag väntar på några patcher och köper sedan spelet efter någon månad eller så. När BF4 släpptes väntade jag 2 veckor och köpte det för 220kr på Elgiganten till PC. Några månader senare köpte jag Premium för runt 300kr.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.