Permalänk

Internetproblem

Hejsan allihopa! Jag sitter här med ett 250/250mbit internet och jag har haft det i 1½ år nu. För ett halvår sedan så började det spöka.

Ibland så hoppar min ms till 300 och jag kan knappt buffra en YouTube video på 144p, och detta kan hålla i sig i ett par timmar.
Under denna tiden så kan jag fortfarande ladda ner på full hastighet mm.

Det är inget fel på mitt nätverkskort då min Wi-fi på telefonen och laptoppen strular likadant. (Även med kabel till laptoppen)

Finns det någon förklaring till detta eller är det bara att byta internet leverantör?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LilBigAdventure:

Hejsan allihopa! Jag sitter här med ett 250/250mbit internet och jag har haft det i 1½ år nu. För ett halvår sedan så började det spöka.

Ibland så hoppar min ms till 300 och jag kan knappt buffra en YouTube video på 144p, och detta kan hålla i sig i ett par timmar.
Under denna tiden så kan jag fortfarande ladda ner på full hastighet mm.

Det är inget fel på mitt nätverkskort då min Wi-fi på telefonen och laptoppen strular likadant. (Även med kabel till laptoppen)

Finns det någon förklaring till detta eller är det bara att byta internet leverantör?

Tack på förhand!

Min telefon beter sig på samma sätt.
laddar ner dösnabbt med surfhastighet @300bps modem.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Brukar ha samma problem med riksnet ibland på twitch och tuben... Brukar bara sänka kvalitén ett snäpp när de händer

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Jag snackar om extremt slött. På t.ex WoW så tar det upp mot 10sekunder innan mina attacker går av (även med bara 300ms), och Youtube måste jag vänta säkert en minut för att det ska buffra 10 sekunder på 144p :/

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vad har du för operatör? Det har varit stora problem för många med pingen och hastigheten via bahnhof har jag för mig jag läst om här. Är det någon skillnad på tiden på dygnet?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Är det trådat eller med wifi du har problem?