Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Jag börjar bli så enormt jävla trött på personer som anser datorer enbart är ett redskap och som verkligen inte fattar att man måste ta hand om maskinerna för de skall fungera. Nu tänker jag främst på stationära datorer, men laptops faller väl ganska ofta under samma kategori..

Min syster och morsa är de personerna jag är lagom trött på för tillfället.
Morsan berättade för mig strax efter jag kommit hem efter min bilresa att "Oh, jag surfade på en hemsida och det kom upp att jag vunnit en ny mobil. Allt jag behövde göra var att skriva in mina kontaktuppgifter, ladda ner ett program och starta det så var allt fixat", och såg så klart JÄTTEGLAD ut.

Jag kollade genom lite snabbt och inte nog med att det är bloatware / malware, det var en keylogger också. Jag har sagt åt henne miljontals gånger att INTE KLICKA PÅ SKIT men ändå gör hon det, så nu har jag fått nog och hon får fan klara sig själv.

Ja, visst är det helt otroligt! Har själv inte haft några virusproblem på säkert 5-6 år eller mer, trots att jag är inne på en del obskyra sidor ibland. Mina föräldrar och min granne dock, ojoj... Under samma 5-6 år som jag inte haft något virus så har jag varit hos grannen säkert 10 gånger och hjälpt honom eller hans son och jag har nog hjälp farsan 4-5 gånger. Jag säger åt dom att inte trycka på konstiga länkar, konstiga knappar, och att om någoting låter för bra så är det för bra också. Jag har visat för dom hur "fejkknappar" ser ut, visat exempel på länkar man inte ska trycka på och varför det är så osv, men ändå så lyckas dom på nå jävla vänster få in en massa virus hela tiden.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ja, visst är det helt otroligt! Har själv inte haft några virusproblem på säkert 5-6 år eller mer, trots att jag är inne på en del obskyra sidor ibland. Mina föräldrar och min granne dock, ojoj... Under samma 5-6 år som jag inte haft något virus så har jag varit hos grannen säkert 10 gånger och hjälpt honom eller hans son och jag har nog hjälp farsan 4-5 gånger. Jag säger åt dom att inte trycka på konstiga länkar, konstiga knappar, och att om någoting låter för bra så är det för bra också. Jag har visat för dom hur "fejkknappar" ser ut, visat exempel på länkar man inte ska trycka på och varför det är så osv, men ändå så lyckas dom på nå jävla vänster få in en massa virus hela tiden.

Ja.. Jag vet inte om det är pga naivitet eller något annat.
Jag har inte använt ett antivirusprogram på minst 10 år och aldrig haft problem. På senaste tid har dock Windows Defender körts liksom, men det är ju förinstallerat.

Klart att man gjort rensningar till och från; Laddat ner ett antivirus, kört genom och kollat men aldrig någonsin har det dykt upp något.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Ja.. Jag vet inte om det är pga naivitet eller något annat.
Jag har inte använt ett antivirusprogram på minst 10 år och aldrig haft problem. På senaste tid har dock Windows Defender körts liksom, men det är ju förinstallerat.

Klart att man gjort rensningar till och från; Laddat ner ett antivirus, kört genom och kollat men aldrig någonsin har det dykt upp något.

Jadu, det är nog något vi aldrig kommer kunna förstå oss på...

Är själv liten kluven hur jag ska göra med min framtid. Fick sommarjobb på SCA och fick det nyligen förlängt till 15:e december. Har tagit studieuppehåll i studierna fram till nyår men tänker avbryta dom helt, vet inte vad jag vill plugga till istället. Om jag inte får förlängt ytterligare på SCA så står jag där arbetslös efter årsskiftet, och att hitta jobb idag är inte det lättaste om man bara har gymnasieutbildning och typ 60-80hp i matte och programmering. Vet att jag är väldigt omtyckt på mitt nuvarande jobb och att min personalledare är riktigt glad över att hon anställde mig. Behövde inte ens gå på någon intervju eller träffa någon innan jag fick kontraktet i våras, hon sa att hon anställer mig direkt utan vidare frågor för mitt CV såg tydligen så bra ut (vet dock inte själv vad som är så bra med det, tycker inte jag har något som skulle vara bättre än någon annan). Jag var dock inte den enda semestervikarien som fick förlängt efter sommaren, det var fyra till inom driften som fick förlängt för dom skulle frisätta en del ordinarie personal för vidare utbildning och därför skulle vi semestervikarier gå in och täcka upp för dom. Har hört att dom sällan anställer folk och att det finns folk som varit semestervikarier i närmare tio år innan dom fått fast anställning, och att dom sällan berättar långt i förväg vad dom har för planer för folk.

Såg på linkedin att Akzo Nobel söker processoperatörer här i stan. Dom har samma krav i sin annons som SCA hade när jag sökte jobb där, och nu har jag även flera månaders erfarenhet som processoperatör samt att jag fått travers och truckutbildning och erfarenhet av det. Jag tror alltså att jag skulle ha ganska goda chanser att få jobb där om jag sökte, speciellt eftersom jag inte tävlar med några andra studenter för dom har ju plugg just nu. Sista ansökningsdag är 31:a oktober vilket är en och en halv månad innan min sista planerade dag på SCA. Om jag får jobb på Akzo så lär det ju säkert åtminstone till slutet av sommaren, det skulle ju säkra en inkomst ända fram tills eventuella studier börjar om jag kommer på vad jag vill plugga. Trivs dock väldigt bra på SCA och det bästa vore om jag fick förlängt ytterligare där och kunde utbilda mig ännu mer hos dom. Lönen är skitbra tycker jag och vi jobbar rätt så lite och har långa ledigheter och jag är rädd att jag kanske går miste om det om jag söker annat jobb.

Får nog ta och prata med föräldrarna och höra vad dom tror, samt prata med mina närmsta kollegor om vad dom tror och om dom tror att jag har någon chans att få jobba kvar på SCA till våren också. Har ju nästan två månader på mig innan sista ansökningsdag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av anon265474:

Riktigt jävla förbannad och besviken på samhället. Höll på att få min moped stulen idag, när jag kommer ut på parkeringen står det en liten j*vel där (såg ut som en 14-åring) med den största vinkelkapen jag sett i hela mitt liv, batteridriven sak som ser ut att kosta 3ggr så mycket som min moped. Grabben springer som fan och lämnar platsen med 5 medhjälpare på mopeder. Blir så jäkla less på att man inte kan få ha sina grejer i fred, visst det lär lösa sig tillslut med försäkring osv men det var riktigt riktigt jobbigt att få hem mopeden som hade rattlås på sig som förstörts och fastnat i låst läge.. Kommer ta massor med tid och energi av mig, inlämning på verkstad, samtal till 11414 och till försäkringsbolaget samt att jag inte kommer kunna åka någonstans när jag vill utan att behöva förlita mig på SL - som enligt mig är ett stort skämt. Har seriöst haft fler resor med SL som är försenade än resor som är i tid(!). Senast idag åkte jag kommunalt och fick springa till tåget för att hinna, visst stog tåget där på rätt tid men det åkte inte när jag hade gått på. 30 MIN senare åker tåget, för att sedan stanna igen efter 500 meter och "vänta på grön signal". Sämst.

Riktigt segt men måste bara berätta en händelse från i sommras när jag åkte moppe med några polare och så ser vi 3 pers med en 125a scooter där dom försökte sno en annan moped. Slutade med att vi jagade dom i ett naturreservat i 15 minuter när dom var tre stycken på sin scooter.. tyvärr så tappade vi dom men mopeden blev återlämnad till ägaren. Måste vara lite egoistisk och säga att jag var glad att vi gjorde det och inte åkte vidare.

Visa signatur

AMD FX-6100, 8GB ram 1600MHz, Asus DirectCU II GTX580, 500GB Seagate, 500W random gammalt nätagg, 3,14 Hallon modell B

Permalänk
Inaktiv

- Minhembio.com verkar vara nere..
- Morgonrutien helt ur spår!!
- Tåget sent, som vanligt, inget utrop, inget på skyltarna, inget på SL's hemsida, som vanligt för att "våra tåg går 97% i tid!". Bs på det, mitt tåg går i tid 1 gång i veckan, 1 gång i veckan kommer det inte alls, man står på perrongen som ett fån.

AAAAAH! Jekla skitmorgon!

+ Fredag!!!!
+ Grilla på jobbet!!
+ 5 kg rapsgris bit att långköra på grillen imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

- Minhembio.com verkar vara nere..
- Morgonrutien helt ur spår!!
- Tåget sent, som vanligt, inget utrop, inget på skyltarna, inget på SL's hemsida, som vanligt för att "våra tåg går 97% i tid!". Bs på det, mitt tåg går i tid 1 gång i veckan, 1 gång i veckan kommer det inte alls, man står på perrongen som ett fån.

AAAAAH! Jekla skitmorgon!

+ Fredag!!!!
+ Grilla på jobbet!!
+ 5 kg rapsgris bit att långköra på grillen imorgon.

Känner igen det, pendeltågen har inte varit klockrena denna veckan. Inte kul när man har 1h till jobbet på tåget och det är förseningar på flera timmar ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Skönt att bli behandlad som skräp av mitt livs bästa "vän" och resten av vårt gäng. Fan också, jag som har så svårt för att skaffa nya vänner... Får la börja dricka istället, kanske blir enklare att sitta ensam resten av livet då.

Sent svar, vet.

Helt ärligt... många verkar inte veta skillnaden på en "vän och kompisar", så de tror att det är vettigt att ha 100 "vänner" på facebook eller 10 vänner på gatan. Samtliga av dem är just... ett strö av kompisar. Någon man kan ha kul med då och då, men jag skulle inte lita på dem för 5 öre. Så om han behandlat dig illa, är han inte din vän.

Riktiga vänner är något man har en handfull av i livet... i bästa fall.
De är sådana man kan prata om allt med, som aldrig sviker en om det finns en chans att undvika (allt kan man ju så klart inte rå för), och som du kan be om hjälp 24/7/365.25... oavsett vad. På samma sätt ställer du upp för denna person så klart, och pga det är det också ett bra sätt att skilja vänner mot kompisar, genom att fråga dig, vem skulle du ställa upp på det sättet för?

Kompisar kommer och går med tiden. Det är lite som en bra kläder, där de passar perfekt när man får dem, men med tiden, åldern och andra omständigheter så slits de ut. Betyder inte att man kastar dem direkt dock... iaf inte tills man inser att man aldrig kommer använda dem igen. Man skaffar nya med tiden också, och vissa bryr man sig mer om än andra.

Ironiskt nog ska jag säga... de bästa vännerna är de man minst anar.
Har en fd jobb kollega som blev en riktig vän, trots 2x min ålder, och jag ser han som familj nu. Ibland bara sker det, så länge man bjuder på sig själv, för vänner får man inte, man får jobba för dem.

Men ryck upp dig... kompisar kan man skaffa ganska lätt. Du måste bara inte räkna med att de är något mer än det, tills du ser tecken på en blivande vän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Sent svar, vet.

Helt ärligt... många verkar inte veta skillnaden på en "vän och kompisar", så de tror att det är vettigt att ha 100 "vänner" på facebook eller 10 vänner på gatan. Samtliga av dem är just... ett strö av kompisar. Någon man kan ha kul med då och då, men jag skulle inte lita på dem för 5 öre. Så om han behandlat dig illa, är han inte din vän.

Riktiga vänner är något man har en handfull av i livet... i bästa fall.
De är sådana man kan prata om allt med, som aldrig sviker en om det finns en chans att undvika (allt kan man ju så klart inte rå för), och som du kan be om hjälp 24/7/365.25... oavsett vad. På samma sätt ställer du upp för denna person så klart, och pga det är det också ett bra sätt att skilja vänner mot kompisar, genom att fråga dig, vem skulle du ställa upp på det sättet för?

Kompisar kommer och går med tiden. Det är lite som en bra kläder, där de passar perfekt när man får dem, men med tiden, åldern och andra omständigheter så slits de ut. Betyder inte att man kastar dem direkt dock... iaf inte tills man inser att man aldrig kommer använda dem igen. Man skaffar nya med tiden också, och vissa bryr man sig mer om än andra.

Ironiskt nog ska jag säga... de bästa vännerna är de man minst anar.
Har en fd jobb kollega som blev en riktig vän, trots 2x min ålder, och jag ser han som familj nu. Ibland bara sker det, så länge man bjuder på sig själv, för vänner får man inte, man får jobba för dem.

Men ryck upp dig... kompisar kan man skaffa ganska lätt. Du måste bara inte räkna med att de är något mer än det, tills du ser tecken på en blivande vän.

Fan vilket klokt svar. Jag har aldrig tänkt på det riktigt så. Har nyligen upptäckt vilka som är mina riktiga vänner faktiskt, något jag inte alls var säker på innan. De andra får väl bara förbli "kompisar". Tack så hemskt mycket.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Så satans less på folk som fuskar i spel.

Känns som valve låter folk fuska, lägger bannvåg, säljer cs för 50 spänn på rea. Om och om igen..

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk

För mig känns det som om ju äldre man blir desto färre vänner har man kvar. Bara de riktiga vännerna som är kvar tillsist. Människor man trodde sig kunna lita på visar sig tyvärr allt för ofta vara fi***r.

Skrivet av Flygman:

Skönt att bli behandlad som skräp av mitt livs bästa "vän" och resten av vårt gäng. Fan också, jag som har så svårt för att skaffa nya vänner... Får la börja dricka istället, kanske blir enklare att sitta ensam resten av livet då.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RedbullF1:

För mig känns det som om ju äldre man blir desto färre vänner har man kvar. Bara de riktiga vännerna som är kvar tillsist. Människor man trodde sig kunna lita på visar sig tyvärr allt för ofta vara fi***r.

You not alone! De enda man kan lita på är ens ovänner, frågar man en simpel fråga som om jag ser ful ut i dessa kläder så kommer de svara en helt ärligt.

Jag tror annars att dagens IT och filmutbud påverkar, detta ihop med en tuff utbildning jobb är att folk ej har ork att umgås. Jag själv har dumpat alla mina gamla vänner och det intressanta jag funderar på hur många som har gjort likadant?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PuMaH:

@Laccy: Frågar hon vem det är så får du självklart svara på det... Men börja inte med att du gillar henne liksom. Har du otur så tappar hon intresset direkt, men då är det bara att bryta ihop och gå vidare.

Män speciellt behöver lära sig att leva med att få "romantiska närmanden" avvisade i mycket högre utsträckning än tjejer, detta ingår i det sociala samspelet och hänger med från grundskolan tills det att mäns "tillgångar" kommer upp i samma nivå, dvs. när man har möjlighet att erbjuda t.ex. försörjning...

Det stämmer om män i allmänhet, bara gilla läget. Men något som jag märkt att det inte är många tjejer som är gosiga, har många trevliga snälla vänner och bekanta som råkat illa ut, först verkar allt bra sedan så kommer det fram sidor hos tjejerna som är allt annat än smickrande, gemensamt är att dom brukar vara väldigt fästa vid sina mödrar och vill bestämma över männen, kompromiss är nödvändig för att det skall bli lyckat förhållande men det är få av tjejerna som är villiga att kompromissa i ett förhållande. Mycket manipulation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Det stämmer om män i allmänhet, bara gilla läget. Men något som jag märkt att det inte är många tjejer som är gosiga, har många trevliga snälla vänner och bekanta som råkat illa ut, först verkar allt bra sedan så kommer det fram sidor hos tjejerna som är allt annat än smickrande, gemensamt är att dom brukar vara väldigt fästa vid sina mödrar och vill bestämma över männen, kompromiss är nödvändig för att det skall bli lyckat förhållande men det är få av tjejerna som är villiga att kompromissa i ett förhållande. Mycket manipulation.

Nja...tänk på vad du väljer och rör och smek även när det bara är kärlek du vill uttrycka.
Kvinnor är inga heliga varelser, även de har sina baksidor ( djävligt goda iofs, såvida det inte är fläskrövar)

Det idealiska är om man är likar, men det funkar sällan, bättre att sätta ner foten från början så det inte blir en maktkamp som när två jyckar drar en pinne till sig och ifrån den andra. Typ: " it´s my way, or the highway"

Bättre att visa hänsyn och omtänksamhet till henne, och igga eller skratta och vifta bort hennes utbrott, och visst kan man få ducka för tallriken som kommer flygandes, du vänder ändå upp o ner på henne till kvällen.

Detta funkar dock inte för alla, därför är det svårt med råd där man inte vet till vem man säger det.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Bogey:

Nja...tänk på vad du väljer och rör och smek även när det bara är kärlek du vill uttrycka.
Kvinnor är inga heliga varelser, även de har sina baksidor ( djävligt goda iofs, såvida det inte är fläskrövar)

Det idealiska är om man är likar, men det funkar sällan, bättre att sätta ner foten från början så det inte blir en maktkamp som när två jyckar drar en pinne till sig och ifrån den andra. Typ: " it´s my way, or the highway"

Bättre att visa hänsyn och omtänksamhet till henne, och igga eller skratta och vifta bort hennes utbrott, och visst kan man få ducka för tallriken som kommer flygandes, du vänder ändå upp o ner på henne till kvällen.

Detta funkar dock inte för alla, därför är det svårt med råd där man inte vet till vem man säger det.

Jag förstår väldigt lite av vad du skriver... Ska man ignorera sin tjej (och därigenom ha totalt meningslöst liv tillsammans?) för att sedan vara glad för att man får ligga?

Varför inte bara behandla kvinnor som man behandlar män, dvs vänligt och med respekt?
Jag har varit tydlig med min tjej att jag inte "spelar spel", jag säger vad jag menar och förväntar mig den respekten tillbaka också. Har funkat bra hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Jag förstår väldigt lite av vad du skriver... Ska man ignorera sin tjej (och därigenom ha totalt meningslöst liv tillsammans?) för att sedan vara glad för att man får ligga?

Varför inte bara behandla kvinnor som man behandlar män, dvs vänligt och med respekt?
Jag har varit tydlig med min tjej att jag inte "spelar spel", jag säger vad jag menar och förväntar mig den respekten tillbaka också. Har funkat bra hittills.

Nej såklart skall man inte ignorera, men man behöver inte nappa på alla möjligheter till kontrovers, det är då bättre att ignorera, eller hur?
Var skriver jag att man skall vara glad för att få ligga?
Förhoppningsvis har hon en liknande aptit på livet.

Skriver jag inte att : "Bättre att visa hänsyn och omtänksamhet till henne." och "Det idealiska är om man är likar"
och "rör och smek även när det bara är kärlek du vill uttrycka"

Samt :
"Detta funkar dock inte för alla, därför är det svårt med råd där man inte vet till vem man säger det."

Vad är det du inte förstår?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bogey:

Håĺler med att det är bäst att ignorera deras utbrott. Men jisses hur dom kan verka oskyldiga som änglar och sedan kommer klorna fram och efter ett tag får killarna nog och ger henne korgen. Givetvis är det bäst om man bara kan ignorera men om det upprepas ofta, då spelar det ingen roll hur vacker hennes utseende är eftersom det inre är väldigt fult. Finns underbara tjejer som träffat dåliga killar, men i dagens sjuka pkvärld i mainstreammedia, underhållningsbranchen, politiker i allmänhet, så denoniseras männen överlag medan kvinnorna utmålas som överlag oskyldiga änglar och det stämmer definitivt inte med verkligheten. Självklart skall det vara lika rättigheter och skylldigheter för båda könen. Jag skiter i att läsa mainstreammedias propaganda och ignorerar knäppgökarna bland politiker etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Håĺler med att det är bäst att ignorera deras utbrott. Men jisses hur dom kan verka oskyldiga som änglar och sedan kommer klorna fram och efter ett tag får killarna nog och ger henne korgen. Givetvis är det bäst om man bara kan ignorera men om det upprepas ofta, då spelar det ingen roll hur vacker hennes utseende är eftersom det inre är väldigt fult. Finns underbara tjejer som träffat dåliga killar, men i dagens sjuka pkvärld i mainstreammedia, underhållningsbranchen, politiker i allmänhet, så denoniseras männen överlag medan kvinnorna utmålas som överlag oskyldiga änglar och det stämmer definitivt inte med verkligheten. Självklart skall det vara lika rättigheter och skylldigheter för båda könen. Jag skiter i att läsa mainstreammedias propaganda och ignorerar knäppgökarna bland politiker etc.

Ett mycket klokt inlägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Fan vilket klokt svar. Jag har aldrig tänkt på det riktigt så. Har nyligen upptäckt vilka som är mina riktiga vänner faktiskt, något jag inte alls var säker på innan. De andra får väl bara förbli "kompisar". Tack så hemskt mycket.

Låter som ett klokt resonemang.

Det är ju just i jobbiga situationer som man lär sig vem som är vän, och vem som inte är mer än kompis. Så du får väl se detta som en livserfarenhet och något positivt istället för negativt.

Men jag vet hur det känns, för jag hade också det svårt på mina yngre dar att få vänner, tills jag själv förstod skillnaden.

Permalänk
Inaktiv

Angående tjejproblemet som nämnts så är mitt råd i att strunta i kvinnorna och köp en ny dator istället, för problemet är att man ska anpassa sitt liv efter någon annan och det innebär bara en massa problem.

Annars stoppa pressarna jag sitter på en kontorsdator som enbart har 8GB ram, det går ta mig tusan inte göra ett skvatt på den. Det räcker att kopiera några större excelsheets med filter och så får man upp ett Excel-felmeddelande att ramminnet är slut och excel ej kan slutföra jobbet.

Vart är världen på väg när 16GB ram har blivit minimum för lite mer avancerat arbete i Excel?
Nå jag fick gå bort bitter till en bättre dator för just enbart Excels skull..

Permalänk
Medlem

Känner mig en aning vilse i livet ärligt talat, 22 år snart jag är arbetslös och utbildning verkar lika hopplöst att ta sig in på (kommunen är för snåla för att köpa in kurser jag behöver), har sökt jobb sedan jag gick klart gymnasiet har varit på en enda intervju och sedan dess inte fått några seriösa svar.
kan också erkänna eftersom jag sett mycket tal om tjejer osv i den här tråden jag som sagt är snart 22 år har aldrig haft en tjej, känns en aning trist och ensamt och samtidigt så är det ju jag själv som är problemet jag har asperger och add så jag är väl inte den mest sociala mannen i världen heller ja vet helt enkelt inte vart jag är på väg mitt liv allt känns ganska trist och hopplöst..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

Känner mig en aning vilse i livet ärligt talat, 22 år snart jag är arbetslös och utbildning verkar lika hopplöst att ta sig in på (kommunen är för snåla för att köpa in kurser jag behöver), har sökt jobb sedan jag gick klart gymnasiet har varit på en enda intervju och sedan dess inte fått några seriösa svar.
kan också erkänna eftersom jag sett mycket tal om tjejer osv i den här tråden jag som sagt är snart 22 år har aldrig haft en tjej, känns en aning trist och ensamt och samtidigt så är det ju jag själv som är problemet jag har asperger och add så jag är väl inte den mest sociala mannen i världen heller ja vet helt enkelt inte vart jag är på väg mitt liv allt känns ganska trist och hopplöst..

Har du inga vänner du umgås med? Kan du inte börja engagera dig i något, träning på gym eller dylikt?

Permalänk
Skrivet av Kethsi:

Du är inte kvalificerad för daglig verksamhet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Skrev för några månader sen i den här tråden om att jag inte visste hur jag skulle göra i en situation där jag och min flickvän gjort slut, och att det kändes som att allt var fel beslut. Ett tag efter träffades vi och pratade igenom allt och visserligen tog det ett tag att komma tillbaka men nu är vi "back on track" och var bland annat på semester i Spanien tillsammans Det är ibland svårt och se hur mycket något betyder för en tills man sett något annat. Tror vi tar allt för givet lite för mycket och det fick mig att ändra mitt beteende i relationen. Insåg att det precis som med allt annat kräver arbete för att bli bra och att inte allt bara sker av sig självt som det kan kännas i början.

Nu vill jag bara bli bra från en riktigt jobbig förkylning, inne på dag 9 nu tror jag. Vill tillbaka till gymmet och börja träna!!

Kul att ni hittat tillbaka :). Men detta inlägg klassas knappast in i "Sur, Ledsen, Galen?" tycker jag, finns en tråd för motsatsen som ditt inlägg skulle passa perfekt i

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | ASUS RTX 3080 STRIX OC | Corsair Dominator Platinum DDR5 6400MHz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Kul att ni hittat tillbaka :). Men detta inlägg klassas knappast in i "Sur, Ledsen, Galen?" tycker jag, finns en tråd för motsatsen som ditt inlägg skulle passa perfekt i

Oj hahah!! Tog fel på trådarna, tack för vägvisningen
Inlägg raderat

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Har du inga vänner du umgås med? Kan du inte börja engagera dig i något, träning på gym eller dylikt?

inga vänner hade det tills gymnasiet sen flyttade jag och har inte träffat några nya som jag skulla kalla kompisar eller vänner, ja har funderat på gym men det kostar fruktansvärt mkt och tar 50min med bussen bara till gymmet..

Skrivet av Alligatorn:

Du är inte kvalificerad för daglig verksamhet då?

du menar något som samhall eller något sånt? har inte riktigt tänkt på de jag ska kolla upp de.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Skrivet av Kethsi:

inga vänner hade det tills gymnasiet sen flyttade jag och har inte träffat några nya som jag skulla kalla kompisar eller vänner, ja har funderat på gym men det kostar fruktansvärt mkt och tar 50min med bussen bara till gymmet..
du menar något som samhall eller något sånt? har inte riktigt tänkt på de jag ska kolla upp de.

Ärligt talat vet jag inte så mycket om det. @jnsson ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

Men du har väl inget annat för dig ändå? Testa åka 1-2 gånger i veckan och se hur det känns. Lägg upp ett schema och se till att äta god men nyttig mat. Det kanske inte hjälper dig mot depression eller arbetslöshet, men det är ett steg i rätt riktning, tro mig. Rutin är otroligt viktigt i din situation!

När du ändå besöker gymmet kan du ju fråga om de behöver hjälp med något (tänker främst städning, gym behöver alltid städas.) Du kanske får träna gratis i gengäld för att du städar där? Det var så jag började för många år sen. Fick även lite extra betalt utöver det och skapade en del kontakter via gymägaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Men du har väl inget annat för dig ändå? Testa åka 1-2 gånger i veckan och se hur det känns. Lägg upp ett schema och se till att äta god men nyttig mat. Det kanske inte hjälper dig mot depression eller arbetslöshet, men det är ett steg i rätt riktning, tro mig. Rutin är otroligt viktigt i din situation!

När du ändå besöker gymmet kan du ju fråga om de behöver hjälp med något (tänker främst städning, gym behöver alltid städas.) Du kanske får träna gratis i gengäld för att du städar där? Det var så jag började för många år sen. Fick även lite extra betalt utöver det och skapade en del kontakter via gymägaren.

hehe ja du har väl rätt i de antar jag, de enda jag gör om dagarna är gå ut med hundarna och sitta här..

och hade jag kunnat städa på gymmet och få träna gratis hade de ju varit perfekt haha, du säger också att rutin är viktigt men jag menar jag har ju inte allt för mycket för mig som skulle vara någon rutin? ut med hundar och springa det är väl dom sakerna som är något som jag alltid gör men sen så vet jag inte riktigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Ärligt talat vet jag inte så mycket om det. @jnsson ?

Huh? Vad är det med mig?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Huh? Vad är det med mig?

du är anden i lampan med alla svaren på livets frågor!

Visa signatur