Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Google tillkännager telefonerna Pixel och Pixel XL den 4 oktober

Permalänk
Melding Plague

Google tillkännager telefonerna Pixel och Pixel XL den 4 oktober

Den 4 oktober håller Google ett evenemang där de väntas visa upp två nya mobiltelefoner vid namn Pixel och Pixel XL, med skärmstorlekar på 5 respektive 5,5 tum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas på en ny Nexus tablet med, helst med 16:10 aspect ratio.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Inaktiv

Vilken hemsk design, ser ut som en riktigt billig Samsung Galaxy

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Oj. Här snackar vi innovation! Äntligen skärmstorlekar på 5 respektive 5,5 tum!

Koncept-bilden påminner om low-end Samsung-telefon från 2010.

Permalänk
Medlem

7000 kr för den mindre versionen? Det var inget nådigt pris.

Permalänk
Medlem

Man undrar ju vad det är som driver upp priset så högt, för specifikationerna fick ju en inte att tappa hakan direkt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

RIP Nexus.
Det får bli en OP3 som ersättare till min Nexus 5. 7000kr är oacceptabelt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Snusfri

Vilket skämt, Googles telefoner ska vara prisvärda inte sjukt överprisade som iPhone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Vilken hemsk design, ser ut som en riktigt billig Samsung Galaxy

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, så enormt ful Lite besviken faktiskt!

Sen att den mindre ska vara så j*vla dyr förstår jag mig inte på.

Vilken mobil ska man skaffa nu då? :'(

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

Dyrt! Får nog bli en Nexus 6P som ersätter gamla goa Nexus 5 i år!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv

Hahahahaha.

Jag utgick från 2-3000kr och tänkte det skulle kunna vara väldigt intressant! Sedan såg man priset..

Permalänk
Avstängd

Förstår ärligt talat inte varför någon köper en helt ny telefon. Min vän använder fortfarande min gamla HTC Desire...

Ska köpa en 6p när min N6a dör.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Skulle nog ta prissättningen med en nypa salt. Men, jag tror pixeltelefonerna kommer lägga sig högre i pris jämfört med nexusserien.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Dyrt! Får nog bli en Nexus 6P som ersätter gamla goa Nexus 5 i år!

Håller med - 6P känns mer och mer lockande. Nu har ju inte Google legat i den prisnivån förr så vi kan väl hoppas att det är usel spekulation bakom det förslaget.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Snusfri
Skrivet av LPG:

RIP Nexus.
Det får bli en OP3 som ersättare till min Nexus 5. 7000kr är oacceptabelt.

Grymt nöjd med min OnePlus 3 så rekommenderar den verkligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Fy fan vilken ful design. Hur tänkte Google (eller snarare HTC) där? Om man nu ska rippa Iphone kan man väl åtminstone göra det på ett snyggt och nytänkande sätt.

Skrivet av LPG:

RIP Nexus.

"RIP Nexus" blir det oavsett vad med tanke på att de planerar namnbyte till Pixel och eventuellt även mjukvarumässiga ändringar.

Skrivet av Icte:

Dyrt! Får nog bli en Nexus 6P som ersätter gamla goa Nexus 5 i år!

Det bytet har jag redan gjort och kunde inte vara mer nöjd!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Håller med - 6P känns mer och mer lockande. Nu har ju inte Google legat i den prisnivån förr så vi kan väl hoppas att det är usel spekulation bakom det förslaget.

Agreed, men om man ser priset på deras Pixel C tablet samt Chromebook Pixel så uppfattar man ganska snabbt att varumärket "Pixel" är dyrt, precis som "Apple". Jag blir inte förvånad om spekulationerna kring priset stämmer, men vi får hoppas på det bästa!

Nexus 6P är annars ett riktigt bra val nu, 3890 kr för 32 GB modellen. Kostade visserligen 6000 kr vid lansering så en prissänkning på 35% för en produkt är mindre än ett år gammal är ju helt OK!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Gillade Nexus 4 och 5 men 7000kr för en Pixel nej tack. Visst att de började höja priset redan vid Nexus 6 men om de inte gör någon uppföljare till 5X på bättre pris så är det inte så intressant.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Det bytet har jag redan gjort och kunde inte vara mer nöjd!

Du som har först-hand experience från bytet Nexus 6 5 -> Nexus 6P - vilka skillnader har du upplevt?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Du som har först-hand experience från bytet Nexus 6-> Nexus 6P - vilka skillnader har du upplevt?

Bytet gällde dock Nexus 5 till 6P, men de främsta skillnaderna jag upplevt är följande:

  • Mycket bättre kameror

  • Bättre batteritid

  • Annorlunda men när man vant sig bättre skärm

  • Större skärm är så mycket skönare

  • Fingeravtrycksläsare är guld värt

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Skulle tro att 7000 är för pixel XL. Ser verkligen inte lockande ut när det gäller designen skulle jag säga. Är mycket nöjd med min 6P och den ser enormt mycket bättre ut än läckorna för Pixel lurarna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LPG:

RIP Nexus.
Det får bli en OP3 som ersättare till min Nexus 5. 7000kr är oacceptabelt.

Jag trodde Google körde spiken i kistan med Nexus 6 med sitt dyra lanseringspris men detta tar priset, Google kommer aldrig bli Apple. Jag hade ändå tänkt överge Nexus av den anledningen för att Google bara tillhandager uppdateringar i två år vilket är alldeles för lite sett till för vad man betalar. Se på Apple som fortfarande uppdaterar iphone 5 en telefon lika gammal som Nexus 4.

Apples mobiler må va dyra men man får lite valuta för pengarna. Support är en annan sak men jag tror inte Google skiljer sig så mycket från andra tillverkare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Jag trodde Google körde spiken i kistan med Nexus 6 med sitt dyra lanseringspris men detta tar priset, Google kommer aldrig bli Apple. Jag hade ändå tänkt överge Nexus av den anledningen för att Google bara tillhandager uppdateringar i två år vilket är alldeles för lite sett till för vad man betalar. Se på Apple som fortfarande uppdaterar iphone 5 en telefon lika gammal som Nexus 4.

Apples mobiler må va dyra men man får lite valuta för pengarna. Support är en annan sak men jag tror inte Google skiljer sig så mycket från andra tillverkare.

Sen hur bra operativsystemen flyter på de gamla Iphones är en annan femma..

Tror de flesta vill stanna kvar på de äldre IOS just för att behålla de ''laggfria'' menyerna..men då dras de med enorma säkerhetshål.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Förstår ärligt talat inte varför någon köper en helt ny telefon. Min vän använder fortfarande min gamla HTC Desire...

Ska köpa en 6p när min N6a dör.

Varför bytte du själv då u så fall?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Tur att man nyligen köpte en Nexus 5x för 1800kr då för jag betalar aldrig några 7000kr.. Blir väl Oneplus nästa gång isåfall?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

7000 kr och den har bara 32 GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon114264:

Jag trodde Google körde spiken i kistan med Nexus 6 med sitt dyra lanseringspris men detta tar priset, Google kommer aldrig bli Apple. Jag hade ändå tänkt överge Nexus av den anledningen för att Google bara tillhandager uppdateringar i två år vilket är alldeles för lite sett till för vad man betalar. Se på Apple som fortfarande uppdaterar iphone 5 en telefon lika gammal som Nexus 4.

Apples mobiler må va dyra men man får lite valuta för pengarna. Support är en annan sak men jag tror inte Google skiljer sig så mycket från andra tillverkare.

själv hade man varit glad om man slapp uppdateringar i det oändliga. Men de dyker up nästan varannan dag på min mobil. Totalt värdelöst.

Har min mobil för att ringa, navigation och använda som en enklare kamera / surfmaskin när jag är utomhus.

Ingen av de funktionerna behöver en endaste update förutom möjligen offline kartor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon56869:

själv hade man varit glad om man slapp uppdateringar i det oändliga. Men de dyker up nästan varannan dag på min mobil. Totalt värdelöst.

Har min mobil för att ringa, navigation och använda som en enklare kamera / surfmaskin när jag är utomhus.

Ingen av de funktionerna behöver en endaste update förutom möjligen offline kartor.

Så vad kör du för telefon? Det kan vara säkerhetsuppdateringar vilket är viktiga!

Permalänk
Medlem

Usch på tok för dyrt. Nu blir verkligen 6P mer intressant.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Kan ju säga direkt att priset är rentutav djävulskt. Men väntar tills jag ser mer än konceptbilder innan jag säger nåt om utseendet. För det priset bör den se bra ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15