Permalänk
Medlem

Byta chassi på ASUS

Tjena. (Om mod anser att detta är fel kategori att lägga denna tråd på så flytta den).
Till ämnet: Jag tänkte byta chassi på datorn, jag har en liknande sån här http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/147555-a... fast en kraftfullare verison. Jag vill byta chassi men har ingen blekaste aning om vilket som skulle passa bra, behöver alltså hjälp vilket chassi som passar.
Skriv gärna om ni behöver mer info om datorns specs.
Tack på förhand

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Expertgissare

De flesta chassin borde fungera, kollar du på midtower så är du nog ganska säker på att allt får plats.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RollBolt:

Tjena. (Om mod anser att detta är fel kategori att lägga denna tråd på så flytta den).
Till ämnet: Jag tänkte byta chassi på datorn, jag har en liknande sån här http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/147555-a... fast en kraftfullare verison. Jag vill byta chassi men har ingen blekaste aning om vilket som skulle passa bra, behöver alltså hjälp vilket chassi som passar.
Skriv gärna om ni behöver mer info om datorns specs.
Tack på förhand

Jag hittade ingen info om ditt moderkort, ifall det är något standard m-atx eller så, isf fungerar det ju med en hel del chassie. Men som sagt hittade jag ingen info, så antingen kan någon annan leta bättre eller så får du helt enkelt öppna datorn och fota moderkortet och posta här.

Permalänk
Medlem

Enligt denna recension är moderkortet mATX, och nätagget verkar även det vara standard ATX. Prisjakt listar 1135 chassin som tar mATX, så det finns lite att välja på

Fractal Design Define-modellerna (R4, R5, S) är väldigt populära om du vill ha ett tips. Se upp med Define S bara, den har inga 5.25"-platser för DVD-läsare och dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Enligt denna recension är moderkortet mATX, och nätagget verkar även det vara standard ATX. Prisjakt listar 1135 chassin som tar mATX, så det finns lite att välja på

Fractal Design Define-modellerna (R4, R5, S) är väldigt populära om du vill ha ett tips. Se upp med Define S bara, den har inga 5.25"-platser för DVD-läsare och dylikt.

Okej, men som det sades ovan, kan man då ha ett midtower chassi?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Medlem

Skulle ett "Corsair Carbide 100R" funka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Skulle denna oxå passa; http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/245933-corsai...

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Medlem

@RollBolt: Bör inte vara några större problem.