Permalänk

VAC Avstängning

Så igår kväll hade jag och mina kompisar tråkigt. En av mina kompisar tyckte det skulle va kul att testa WH på faceit men han hade inget konto att göra det på. Dum som jag var lånade jag ut mitt andra acc till kompisen och lät han hacka. Det jag hade glömt bort var att det var samma mobilnummer på det kontot som jag har på mitt main :/ :/ (Extremt dumt, jag vet)

Nu är då frågan
Vore det smartast att skapa ett helt nytt account och köpa cs eller köpa från en facebook grupp (pålitliga säljare) ? Kör endast Faceit och där behöver man väll inte bli level 3 eller något först innan man kan spela?

EDIT Kontot från facebook är redan rank 3 osv

Permalänk
Medlem

Skönt att se att anticheat gör sitt jobb.

Jag skulle gjort ett helt nytt konto. Råkade klicka avstå röst..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare om att det är skönt att se VAC göra sitt jobb.

Skapa ett nytt konto och köp CS.

Permalänk
Medlem

Skönt att du blev bestraffad i din brist på konsekvenstänkande.
Synd att du inte verkar ha lärt dig någonting från detta.

Skapa ett nytt konto. Konton är personliga och får inte säljas/köpas/delas med andra. Du kan läsa mer om detta här (punkt 1.C.):
http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/?l=swedish

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara kul att förstöra för andra? Han kunde ju lika gärna kört public på en icke vac server.

Han tog sig ändå tid och det skulle vara på just faceit, vilken liten människa han måste vara.

Hälsa han detta.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Roligt att det alltid är en "kompis" eller "brorsa" som är den skyldige när det pratas om VAC ban

Men som tidigare påpekats så är det bara att göra ett nytt konto och köpa spelet på nytt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Roligt att det alltid är en "kompis" eller "brorsa" som är den skyldige när det pratas om VAC ban

Men som tidigare påpekats så är det bara att göra ett nytt konto och köpa spelet på nytt

Kan nog ofta vara så, folk som inte är vana och begår misstag.
Men som du säger, det är klassiskt att skylla på någon annan.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Man up och köp nytt era jävla fuskara.

Dessutom, Det var din "kompis" som fick Accet bannat, då får han ta och köpa nytt...
Har folk så låg moral så man inte köper nytt ifall man sabbar något? ioförsig så fuskar X ju så det förklarar väl saken

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Hejsan Ericmaster,

Skrivet av Ericmaster:

Så igår kväll hade jag och mina kompisar tråkigt. En av mina kompisar tyckte det skulle va kul att testa WH på faceit men han hade inget konto att göra det på. Dum som jag var lånade jag ut mitt andra acc till kompisen och lät han hacka. Det jag hade glömt bort var att det var samma mobilnummer på det kontot som jag har på mitt main :/ :/ (Extremt dumt, jag vet)

Nu är då frågan
Vore det smartast att skapa ett helt nytt account och köpa cs eller köpa från en facebook grupp (pålitliga säljare) ? Kör endast Faceit och där behöver man väll inte bli level 3 eller något först innan man kan spela?

EDIT Kontot från facebook är redan rank 3 osv

Gör lärdom av detta;
Konton är liksom kreditkort är personliga; lånar man ut dem så får man vara beredd att tråkigheter kan hända.
Skapa ett nytt konto be din kompis betala CSGO åt dig

Permalänk
Inaktiv

Ska ni fuska tycker jag att ni lägger ner cs helt om ni inte kan spela som folk.

Permalänk
Medlem

Om du inte kan spela utan att fuska, då ska du inte spela.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Saknar ett alternativ i pollen. "Håll dig borta från CS om du ändå fuskar".

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Why cheat in the first place?

Permalänk
Medlem

Nyare generationer klarar inte av nederlag mm och är därför tvungna att gardera sig med fusk. jag anser att spel/konton i framtiden ska vara låsta till personnr och vid eventuell ban kan man aldrig mer äga samma spel.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Nyare generationer klarar inte av nederlag mm och är därför tvungna att gardera sig med fusk. jag anser att spel/konton i framtiden ska vara låsta till personnr och vid eventuell ban kan man aldrig mer äga samma spel.

Någon sådan typ av låsning behövs verkligen. Då slipper man minderåriga också, till viss del.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Roligt att det alltid är en "kompis" eller "brorsa" som är den skyldige när det pratas om VAC ban

Men som tidigare påpekats så är det bara att göra ett nytt konto och köpa spelet på nytt

hade en polare som körde massor med en snubbe, han vart vaccad och fuckade min polares rank ordentligt.
han som blev bannad frågade då om han kunde få låna någon av hans polares konton för att han var 100% säker att han inte hade fuskat. 2 veckor senare var han vacbannand på kontot han fick låna. mitt i diskutionerna om att han ska köpa ett nytt konto till den polaren tar han bort alla på sina friendslist och vägrar prata med folk som vet om vad som händer. han börjar även sprida rykten om att alla som vet om det sprider rykten om han att han är en cheater och att man försöker förstöra hans liv.

moralen i denna storyn. "kompisen" kan faktiskt vara en kompis ibland

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Köp nytt, ingen idé att bryta TOS igen.

I övrigt inget större fan av VAC och deras policy, känns otroligt onödigt hårt med permban sålänge det inte rör sig om upprepat fusk. Men de flesta medlemmar här verkar likställa fuskande tonåringar eller konton på vift i CS med rånmordsgruppvåldtäkt av barn så där ligger jag väl i underläge.

Permalänk
Medlem

Fan vissa spel måste man ju fuska i för att det ska bli kul ex. Grand Theft Auto V, regeln för mig är att det är okej så länge man inte förstör för andra.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vesh:

Köp nytt, ingen idé att bryta TOS igen.

I övrigt inget större fan av VAC och deras policy, känns otroligt onödigt hårt med permban sålänge det inte rör sig om upprepat fusk. Men de flesta medlemmar här verkar likställa fuskande tonåringar eller konton på vift i CS med rånmordsgruppvåldtäkt av barn så där ligger jag väl i underläge.

Nja jag vet inte om jag tycker 200kr är själsligt straff för "rånmordsgruppvåldtäkt av barn". Det verkar som att du försöker få det till att alla är helt ute och cyklar när de tycker att 200kr (för nytt CS) är lagom straff när man förstör folks tid?

Tycker du det är orimligt att man inte skall få spela om man förstör för andra som bara vill spela och ha kul?

Permalänk
Medlem

@AmdX2: Vilket jävla struntprat, det har funnits fuskare i alla tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Nyare generationer klarar inte av nederlag mm och är därför tvungna att gardera sig med fusk. jag anser att spel/konton i framtiden ska vara låsta till personnr och vid eventuell ban kan man aldrig mer äga samma spel.

Håller delvis med. Tycker dock att de som fuskar kan få ha kvar spelet men endast hamna med andra folk som fuskar så kan alla vi som kör utan fusk spela för oss själva och de som fuskar med andra som fuskar. Annars bra idé att låsa konton till personnr
I GTA V tex är det fortfarande mängder med folk som tråkigt nog fuskar. Där borde det vara samma sak. Förra helgen när jag körde med min bror, så kom det helt plötsligt nån som "sprang" ikapp mig när jag körde en motorcykel i full fart. Hoppas dem kan lösa det!

Skrivet av 13ers3rk:

Fan vissa spel måste man ju fuska i för att det ska bli kul ex. Grand Theft Auto V, regeln för mig är att det är okej så länge man inte förstör för andra.

"Man" måste inte fuska men du behöver tydligen ;).
Klart GTA V är kul utan fusk dock tråkigt när man hamnar på servrar med folk som fuskar och man helt plötsligt bara exploderar eller dör på andra märkliga sätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

@AmdX2: Vilket jävla struntprat, det har funnits fuskare i alla tider.

visst har det det men det är mer accepterat hos 90 talister till ex än hos 70/80

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk

Jag har inget behov av att fuska! Inte för att skryta nu men är redan global FACEIT skiter jag i för ESEA är mycket bättre. Vi ville bara ha lite kul...?

Det var min kompis och han gav hans smurf konto till mig istället för att jag behövde köpa helt nytt. Nu måste jag bara vänta 2 månader tills jag kan koppla min mobil och börja tradea igen Ni som säger '' Sluta spela om du inte kan hantera förlust'' osv kan ba dra för jag fuskar inte!

Permalänk
Skrivet av Ericmaster:

Jag har inget behov av att fuska! Inte för att skryta nu men är redan global FACEIT skiter jag i för ESEA är mycket bättre. Vi ville bara ha lite kul...?

Det var min kompis och han gav hans smurf konto till mig istället för att jag behövde köpa helt nytt. Nu måste jag bara vänta 2 månader tills jag kan koppla min mobil och börja tradea igen Ni som säger '' Sluta spela om du inte kan hantera förlust'' osv kan ba dra för jag fuskar inte!

Varför är du bannad då?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av naniska:

Nja jag vet inte om jag tycker 200kr är själsligt straff för "rånmordsgruppvåldtäkt av barn". Det verkar som att du försöker få det till att alla är helt ute och cyklar när de tycker att 200kr (för nytt CS) är lagom straff när man förstör folks tid?

Syftar mer på tongångarna än själva straffet här. Visst är 200:- inga direkta pengar, men med reservation av dålig koll på ingametransaktioner och liknande så kan väl värdet på de förlorade kontona vara betydligt högre? Eller behåller man allt sitt bling vid en ban?

Sen förstår jag det som att det inte bara var det aktuella kontot som blev påverkat utan även konton med någon form av länk som påverkas. Anser fortfarande att det är rimligt vid systematiskt fuskande, men vid första företeelse hade det räckt med en längre avstägning/omaktivering av spelet på samma konto.

Citat:

Tycker du det är orimligt att man inte skall få spela om man förstör för andra som bara vill spela och ha kul?

Nu var det länge sedan jag spelade men upplevde aldrig problem med fusk som speciellt stort innan perm-bans blev standard, men communityn var ju klart mindre då. Det som snarare dödat allt sug på onlinespelande är att det känns mer eller mindre omöjligt att spela casual utan att få en mindre hord 12-åringar (och patetiskt nog även 25+) skrika saker om ens mamma, att man borde få aids, och liknande.

Permalänk
Avstängd

@Ericmaster:

Om du har blivit VAC bannad då vill dom inte ha kvar dig så varför göra ett nytt konto om dom ändå inte vill att du ska fortsätta använda hacks?

Spelar ingen roll om du lånar ut ditt konto, ditt konto ditt ansvar.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

moralen i denna storyn. "kompisen" kan faktiskt vara en kompis ibland

Installerade WH en gång för att kunna specca misstänkta spelare i efterhand på inspelade matcher. Spelade alltså inte online.
Dock gick det tydligen inte att avinstallera helt och blev VAC-bannad direkt när jag gick online igen. Som tur var, var det inte mitt egna konto, men en kompis. Så, ja sensmoralen i denna historia är att det faktisk kan vara en kompis.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av AmdX2:

Nyare generationer klarar inte av nederlag mm och är därför tvungna att gardera sig med fusk. jag anser att spel/konton i framtiden ska vara låsta till personnr och vid eventuell ban kan man aldrig mer äga samma spel.

Så ett misstag och man får aldrig mer spela ett visst spel? Första kravet är i så fall att företagen antingen ska kunna lyfta en ban eller verkligen vara tydliga med vad som ger en och verkligen vara säkra på att en person förtjänat sin ban. Inte som med Diablo 3 där det talades om att om man hade makron inprogrammerade i sin musmjukvara (man behövde inte använda dem) så kunde de bestämma att man fuskat, inte berätta vad det gällde och sedan säga köp ett nytt om du vill fortsätta spela. Illa nog för stackaren som i så fall blir av med sitt spel upprepade gånger utan att ens ha gjort något fel, ännu värre om man aldrig någonsin får spela igen för att man råkade ha fel mjukvara installerad men inte använde den ens.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Skönt att du blev VACcinerad.

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

"Man" måste inte fuska men du behöver tydligen ;).
Klart GTA V är kul utan fusk dock tråkigt när man hamnar på servrar med folk som fuskar och man helt plötsligt bara exploderar eller dör på andra märkliga sätt.

Det är ju där det hela ligger, så länge man inte påverkar andra på något sett öht, brukar köra privat lobby med kompisar där det lätt kan spåra (vi alla kör med samma fusk, i det här fallet en trainer).

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8