MFM (Medelålders Feta Män - en härlig gubbcommunity. Typ.) söker hangarounds

Permalänk
Medlem

MFM (Medelålders Feta Män - en härlig gubbcommunity. Typ.) söker hangarounds

Hallå där!

MFM är en samling med cirkus 20 st "gubbar" runt 30-50 år. Och nu söker vi lite fler hangarounds till vår "spelcommunity", kanske skulle du platsa in vårat lilla gäng?

Det vi letar efter är helt enkelt goa gubbar (och gummor för den delen, namnet till trots), i åtminstone mental ålder enligt ovanstående. Vi är fasiken inte dom bästa när vi spelar och tar inte allt på helblodigt allvar - men vi är kanske snyggast och solklart är vi dom som har roligast när vi spelar. Vi brukar inte heller vara nyktrast när vi spelar...

Vi vill att du kan använda och snacka via TS3 då detta är lite av "plattformen" i hela vår community.

Förutom att spela så försöker vi hitta på lite roliga saker IRL för dom som vågar exponera sin rejäla manliga kroppshydda för solljus. T.ex. så var vi ner på ESL One i Köln i sommar och kikade (drack mest öl...). Vi har besökt Dreamhack och vi försöker även ha ett LAN årligen i januari.

Vad spelar vi då?
Jo, det är faktiskt en jäkla blandning! Mest just nu är det CS:Go (ranker MG1-LEM typ, men det, är inte så noga) och Overwatch. Sporadiskt spelas alla möjliga spel som t.ex. Rainbow Six Siege, diverse Battlefield, Hearthstone osv. osv.

Kotankta mig via PM för inlogg till vår TS3-server, eller lägg till antingen mig, Hundburgaren eller Ridbyxan på Steam så kan vi känna lite på varandra - så att säga. Bokstavligt talat. Eller? Hörshej.

/Henke

http://steamcommunity.com/id/raghank
http://steamcommunity.com/id/hundburgaren
http://steamcommunity.com/id/galenhest

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Jaaaa! Kom igen nu gubbar och gummor, var inte blyga!

Nu ser vi till att ha kalas på TS varje kväll den här veckan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Måste man vara fet?

Visa signatur

Dator - Maskinfan du arbetar med
Data - Ettor och nollor lagrade på t.ex hårddisken
Hur svårt kan det vara? :p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worfen:

Måste man vara fet?

Så länge man är fet i sinnet så går det an.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Svara på PM då

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ikväll är det dags för BF1 och TS-häng. Jag minns inte mitt originnamn just nu, men lägg till mig på steam så tar vi det därifrån.

Pax för en häst ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Vi vill fortfarande ha fler kramkamrater!

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Har inte åldern inne men är väldigt lugn mentalt, är gärna med då jag har tröttnat på 12åringar som skriker på en så fort man gör något

Edit: uppfyller även kravet på fet man

Permalänk
Medlem

Har inte haft tid att spela, men ska helt klart kika in när jag kommer igång igen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Entusiast

Medelålders? Check
Fet? Check (Ja partykula iaf)
Man? Räknas förväxt pojkslyngel på 38... isf check!

Spelar mestadels GTA V, BF4 och väntar på BF1

Permalänk
Medlem

Intressant tråd,
Dock faller det på att min distribution inte erbjuder Teamspeak (som jag grinigt måste påpeka har en fördröjning på prat samt inte är öppen källkod)
Men detta kanske inte behöver vara ett hinder?

Väl mött.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Såld! Jag är på!

Permalänk
Medlem

Ni låter som ett gäng i min smak. En fråga dock, måste man ha PC för att vara med? Själv sitter jag på en PS4 och gubbcharmen till trots så är jag inte vidare sugen på att byta platform....

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Fyller 40 om en vecka. Är dock inte kvalificerad att vara med då jag är vältränad och har magrutor istället för fet mage

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Intressant tråd,
Dock faller det på att min distribution inte erbjuder Teamspeak (som jag grinigt måste påpeka har en fördröjning på prat samt inte är öppen källkod)
Men detta kanske inte behöver vara ett hinder?

Väl mött.

Njae, alltså, TS valdes av bekvämlighet någon gång i virrvarret som var början på det hela. Däremot kan det nog bli lite svårt att byta till något annat. Vad skulle du i så fall föreslå?

Som en avstickare måste jag påpeka att jag är avundsjuk på dina pips. Jag hade själv pip ett tag och saknar dem varje dag. :'(

Skrivet av nidnus:

Ni låter som ett gäng i min smak. En fråga dock, måste man ha PC för att vara med? Själv sitter jag på en PS4 och gubbcharmen till trots så är jag inte vidare sugen på att byta platform....

Du måste inte, men det blir nog väldigt ensamt då ingen medlem eller hangaround kör PS4 vad jag vet. Du får helt enkelt kicka igång TS på mobilen och hänga i loungen.

Du har ju en Macbook Pro ser jag. Skräm igång CS på den och var med och skäm ut dig mot all världens P12'or

Skrivet av pi:

Fyller 40 om en vecka. Är dock inte kvalificerad att vara med då jag är vältränad och har magrutor istället för fet mage

Vi kan göra ett undantag givet att du går tröjlös under nästa LAN.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@hundburgaren: Jag lägger till er i Steam så får vi se vart de slutar.

Ja, jag har haft dem i några år nu (10?) och jag blir fortfarande imponerad utav hur starkt de små liven kan spela och sen som du vet så låter det ju inte helt illa heller.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Så länge man är fet i sinnet så går det an.

Tjock och lycklig med andra ord?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Gött med intresse! Gäller samtliga; bara adda oss på Steam eller skicka PM för info om TS-inlogg.

Just nu är det lite låg aktivitet, så vi behöver fler som är inne och stimmar

Skrivet av Piece of Cake:

Tjock och lycklig med andra ord?

Jajjamen! Det bästa av två världar, lite som ost och bacon. Typ.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk

Ja la till dig igår på steam RagHank. Jag har även fixat Prime som vi prata om.

Jag är en spelsugen kille på 34 år med en kulmage. Spelar mest CS och en del GTA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundburgaren:

Njae, alltså, TS valdes av bekvämlighet någon gång i virrvarret som var början på det hela. Däremot kan det nog bli lite svårt att byta till något annat. Vad skulle du i så fall föreslå?

Provat Discord? Har fungerat väldigt bra för precis såna grupper du beskriver. Enligt mig lika bra/bättre än TS på en del punkter för de som bara spelar tillsammans, dessutom gratis och ser lite snyggare ut.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Så länge man är fet i sinnet så går det an.

Jag är på. Har nyss börjat spela cs:go då jag jobbar extra på ett ställe där en yngling väckt den gamla cs nörden i mig. Spelade åren 99-02 och köpte GO för c:a 3 veckor sedan så jag har bara drygt 100 timmars speltid. Påverkar det möjligheten att lira med er andra?
Allt är i stort sett lika crazy som förr i tiden på public, 12 åringarna tycks dock vara utbytta mot fulla ryssar =D

Jag har skickat en väninbjudan till dig via steam Henke.

Permalänk
Medlem

Tjena, är en grabb på 31 som spelar både CS:GO och overwatch och joinar er gärna.
Är så trött på P12or och ryssar så vore skönt att få lira med några sköna snubbar.

I CS:GO ligger jag på MGII och borde kunna klättra lite med full femma

Addat er på steam.

Höres!

Visa signatur

|| FD Meshify C | RM750x 750W | Asus X470-F | AMD Ryzen 7 2700x | 32GB 3000Mhz | Asus RTX3080 TUF | 2x NVMe 500GB | Win10 Pro 64-Bit | ASUS VG259QM+Samsung S24D390H | Deathadder Chroma och Logitech G533 ||

Permalänk

Skön gubbgäng de här! Spelat med dem i 2 månaders tid och jag önskar att fler kommer till oss och hänger, vi har skoj varjedag !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade ni spelat spel som Stellaris och Crusader kings hade jag varit på direkt

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk

Även jag har spela med dom ett par månader. Dom är supertrevliga och älskar snacka skit med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Hade ni spelat spel som Stellaris och Crusader kings hade jag varit på direkt

Trodde Crusader Kings mest var single player? Har försökt lära mig CK2 men trots typ 2 timmar youtube och 10h speltid slutar det nästan alltid med att allt rasar ihop som ett korthus.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Trodde Crusader Kings mest var single player? Har försökt lära mig CK2 men trots typ 2 timmar youtube och 10h speltid slutar det nästan alltid med att allt rasar ihop som ett korthus.

CK2 i multiplayer är grymt.. Det är även i singelplayer mitt favorit strategispel, med 3500h på steam 😳

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Två tillägg!

1) Det är bra om du som vill spela CS:Go med oss gärna har Prime på ditt konto då vi i princip uteslutande kör det.

2) Vi lirar mycket Battlefield 1 nu! Pang pang, kom och lek!

Fridens och allt det där.

/Hank

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Jag är 34 och väger 101 kg, 25 kg sitter på magen =(

Permalänk
Avstängd

ah, gött, kan man få ett pm med lite TS inlogg?

Jag har cs:go men lirar sällan det, vad är Prime för något till cs:go?

Edit, Googlade till mig vad prime är.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ