Vilka är era favorit single player fps?

Permalänk
Skrivet av v1lle:

@timpaatkins:
Inte vad jag vet.
Jag har inte känt något behov av sådana, så jag har inte letat.
AI:n är fantastisk. Den står sig väldigt bra mot de flesta spel i dag.
https://youtu.be/fdVs9jPfNkQ?t=2m55s

Jag får nog ta och kolla in det en gång till,denna gång med en rigg där jag kan skruva upp inställningarna!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Inaktiv

@timpaatkins: Half-Life 2, Halo(samtliga spel). Finns inga bättre.

Permalänk
Medlem

Quake 3 DeFRaG.

Bland mer konventionella singleplayer spel som kräver mindre hängivenhet:

Half-Life serien
Fallout: New Vegas
SOMA

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Call of duty, Crysis, Far cry...får även flika in med quake 2.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

FEAR serien?

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk

Grymt många bra tips härinne, jag har en del framför. Mig! Jag började med metro redux Och dying light. Underbart att kunna skruva upp inställningarna på max för första gången i mitt liv hehe.

Jag kör båda på hårdaste svårighetsgraden, hur brukar ni spela? Jag gillar verkligen att behöva ha koll på ammo ect.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Soldiers of Fortune, Serious Sam.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

FPS ska vara multiplayer, men första Far Cry är nog min favorit. På sin tid, så tropiskt vackert, inget trams med hp-regen out of combat, bra balans mellan gunfights och monsterfights, tämligen bra AI och hide-and-seek. Sedan kunde man ju ha lite kul med bilar och båtar också.

Men i FPS trivs jag bäst i arena shooters.

Permalänk
Medlem

Nya DOOM! Får en att känna sig som en riktig badass.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Sen FPS mer eller mindre gått till ren MP har man tröttnat på det helt, De ökar på grafiken som fan men man tröttnar ju på skiten på 10 min.

Enda moderna FPS man kan stå ut med är Free to play Heroes and generals för MP del.

Men för mig så vinner Gamla Operation flashpoint från 2001.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus z97-A | Intel i7-4790K | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16GB | Asus STRIX GTX 1080 OC | Corsair RM750x | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Finns flera bra, spelade UT 99 i ca 10 år, dock multi. Unreal 1 var cool single ....då.
Half life, quake serien i multiplayer.
Prey
Nya favoriten utan tvekan är nya DOOM minns inte när jag hade så kul sist
i en single player fps. Helt överlägset ballt.

Permalänk
Digital fyndjägare

AvP
Absolut bäst. (Nostalgi, action, skräck, äventyr med lite tänk för olika karaktärer).
https://www.youtube.com/watch?v=CP649WlJToA

Kanske finns det någon emulator för detta som gör att man kan återuppleva spelet på nytt.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Dishonored har jag haft många roliga timmar med!
http://store.steampowered.com/app/205100/?snr=1_5_9__300

Kommer en uppföljare snart också
http://store.steampowered.com/app/403640/

Förköper du 2an på steam får du även 1an på köpet

Och som många andra säkert redan nämnt, köp för i helsike nya Doom!
Helt fantastiskt spel!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Crysis 2 och 3, herre jäklar vilka spel. Bara musiken ger ju lätt ståpäls

Personligen tycker jag FarCry 1 är mkt bättre än de övriga där det är så mkt fokus på att man ska sy ryggsäckar och plocka blommor. FEAR också som nämnts ovan. Jag är svag för att det ska vara rätt mäktiga stories och storslaget. Inte typ att man ska rädda en katt från ett träd och liknande som många moderna spel har (FarCry, jag tittar på dig!!).

Permalänk
Medlem

No 1 lives forever1 och 2 är underskattade spel tycker jag. Lite James Bond liknande spel do k inte favvo de skulle nog vara rent fps halflife2 farcry1 eller doom3 i tonåren nu på senare tid så gta5 och de nya doom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Farcry (1). Var något med det när det lanserades. Sen att det hackade när det blev mycket fiender samtidigt.. det fick man leva med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

FPS ska vara multiplayer, men första Far Cry är nog min favorit. På sin tid, så tropiskt vackert, inget trams med hp-regen out of combat, bra balans mellan gunfights och monsterfights, tämligen bra AI och hide-and-seek. Sedan kunde man ju ha lite kul med bilar och båtar också.

Men i FPS trivs jag bäst i arena shooters.

Håller med. Far Cry 1 var verkligen något utöver det vanliga. Vet inte hur många gånger jag körde igenom det. Sjukt snyggt på sin tid också, tog verkligen grafiken till en helt annan nivå.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Halo spelen där Reach var toppen enligt mig. Finns ingen annan som designar FPS som Bungie. Få spel jag spelar mer än en gång eller spelar ingen med högre svårighetsgrad men Halo spelen kör jag flera gånger och på svårare svårighetsgrader för det är så bra designat. Varje area känns som ett action puzzle man ska lösa. Dock så förlorade jag helt intresse efter Bungie slutade göra spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Killzone serien(ps3 -> ps4), Half Life 1 och 2, DOOM(senaste), Metro Last Light

Permalänk
Skrivet av Fisken1986:

FEAR serien?

Köpte igår:

FEAR, FEAR Extraction Point och FEAR Perseus Mandate för 2.24€ samt FEAR3 för 4.99€, hade redan FEAR2 + FEAR2 Reborn så nu har jag hela FEAR serien med alla DLC.

Har spelat en bit in och jag jag måste säga att FEAR är fortfarande megabra och klart spelvärd trots några år på nacken.

Ett tips är att köpa FEAR Collection (hela FEAR serien med alla dlc) för 13.74€ (45h kvar innan rean slutar)

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB