Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

....
Så vad heter ni alla sweclockare på XBOX:))

Heter, "ONSATAN"
Adda för tex Destiny, the Division, Forza 5, Battlefront, Rocket League, FIFA 16 mm.

Permalänk
Inaktiv

Jag funderar på att byta ut min HTPC mot en Xbox One S. Men hur fungerar Play kanaler på Xbox One? Finns det appar för dem eller fungerar de i webbläsaren? Dplay, SVT Play, TV4, Öppet arkiv osv
Netflix är väl en självklarhet men hur är det med övriga streamingtjänster som Cmore. Viaplay och HBO Nordic?? Fungerar de bra på Xbox One?

Permalänk
Avstängd

Gick med i swecklockers klubben i FH3 , (pixeln).

Skrivet av CC86:

Jag funderar på att byta ut min HTPC mot en Xbox One S. Men hur fungerar Play kanaler på Xbox One? Finns det appar för dem eller fungerar de i webbläsaren? Dplay, SVT Play, TV4, Öppet arkiv osv
Netflix är väl en självklarhet men hur är det med övriga streamingtjänster som Cmore. Viaplay och HBO Nordic?? Fungerar de bra på Xbox One?

Viaplay och Netflix kan jag gå i god för. Dom fungerar klockrent.
Öppetarkiv kan du komma åt från webläsaren på Xboxen , testade nyss och det fungera fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CC86:

Netflix, Viaplay och Cmore fungerar utmärkt!

Permalänk
Medlem

Kan någon bekräfta att koder för Gears of War 4 till PC även funkar att aktivera på Xbox One.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Inaktiv

Litet tips, Dark Souls 3-DLC't är tillgängligt nu om man har Seasons Pass: http://www.eurogamer.net/articles/2016-10-21-dark-souls-3s-as...

Släpps egentligen 25e oktober så är någon dag tidigare.

Permalänk
Skrivet av arowe17:

Kan någon bekräfta att koder för Gears of War 4 till PC även funkar att aktivera på Xbox One.

Du får väll ingen kod? som jag fattat det så måste man köpa spelet i windows store för att få det till PC och sedan använda samma xbox live konto för att tanka ner det till xbox one?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Så länge man köper ett play anywhere spel så gör det ingen skillnad vart man köper det, forza horizon 3, recore och GoW4 är de som hitintills faller under denna kategori. Jag köpte två av dom på xboxen och ett på Windows store, alla tre är direkt knutna till mitt MS konto och funkar därför överallt mitt MS konto är synkat. Inga koder behövs anges någonstans. Köper man däremot lösa nycklar från något annat ställe utan play anywhere stödet så får man nog problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tellus82:

Så länge man köper ett play anywhere spel så gör det ingen skillnad vart man köper det, forza horizon 3, recore och GoW4 är de som hitintills faller under denna kategori. Jag köpte två av dom på xboxen och ett på Windows store, alla tre är direkt knutna till mitt MS konto och funkar därför överallt mitt MS konto är synkat. Inga koder behövs anges någonstans. Köper man däremot lösa nycklar från något annat ställe utan play anywhere stödet så får man nog problem.

Vad tycker du om Recore föresten?

Jag testade demot/testutgåvan nyligen och gillade vad jag såg där. Men lite osäker på hur spelet håller utanför inledningsuppdraget där man skaffar sin första core. Åsikterna om spelet varierar rätt mycket med.

Permalänk

Någon som vet vart man kan beställa den här xbox dosan förutom via microsoft store ?

https://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Xbox-Wir...

Permalänk
Medlem

Körde Gears 4 online, tidigare på dygnet med en polare, trodde allt skulle vara dans på rosor, när vi skulle köra igång renodlad multiplayer. Tro fan att de har blockat de mellan pc och one ägare. spelet kan väl inte påstå sig kalla ett cross play l spel när de inte har stöd för alla funktioner??? Blir så arg.. för gillar verkligen hur bra det flyter på PC. Gudomligt tråkigt...

Permalänk
Medlem

@mapo:
Tror man måste göra en Custom Lobby för att det ska funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vad tycker du om Recore föresten?

Jag testade demot/testutgåvan nyligen och gillade vad jag såg där. Men lite osäker på hur spelet håller utanför inledningsuppdraget där man skaffar sin första core. Åsikterna om spelet varierar rätt mycket med.

ReCore är lite udda och kanske inte helt polerat alla gånger men det är faktiskt rätt underhållande, har kört en bit in så jag fått lite fler "pets" och då öppnar spelet upp sig mer och mer. Med lite mer polerade miljöer så hade det varit ett pangspel.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@mapo:
Tror man måste göra en Custom Lobby för att det ska funka

är inte det lika med att man bara kan möta varandra och bara invita spelare online?

Permalänk
Medlem

@mapo:
Ja det är det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@mapo:
Ja det är det

Sjukt besviken på Coalition med deras bullshit, känner mig lurad som kund när de skyltar det som play anywhere spel, bortförklaringen var sämst också, kan länka vad de skrev på varför de gjorde som de gjorde sen när jag är hemma

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tellus82:

ReCore är lite udda och kanske inte helt polerat alla gånger men det är faktiskt rätt underhållande, har kört en bit in så jag fått lite fler "pets" och då öppnar spelet upp sig mer och mer. Med lite mer polerade miljöer så hade det varit ett pangspel.

Tack, det låter rätt bra faktiskt. Det blir att hålla koll på spelet då. Går det ner till ca 200kr i butiken så blir det lätt ett köp då. Blir att hoppas lite på att Microsoft drar till med rea lagom till black friday och framförallt till julhandeln.

Permalänk
Medlem

Om man går in via hemsidan och "köper" det här så är det gratis
via store så kostar det, vet inte om M$ har gort nått fel men gratis är gott
https://www.microsoft.com/sv-se/store/p/borderlands-the-hands...

EDIT: Ska vara gratis till och med 30 oktober

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fring:

Om man går in via hemsidan och "köper" det här så är det gratis
visa store så kostar det, vet inte om M$ har gort nått fel men gratis är gott
https://www.microsoft.com/sv-se/store/p/borderlands-the-hands...

Fungerar även utan Gold verkar det som, frågan är ju om spelen fortfarande går att spela nästa vecka. I helgen ska de ju vara gratis att spela så än så länge bör det ju inte vara något problem.

Provade starta Borderlands 2, den gnäller på saknad anslutning (då jag inte har Gold) men startar jag igen så laddar spelet som vanligt. Riktigt trevligt.

Permalänk
Medlem

Var köper man Gold bäst och till ett överkomligt pris? Just nu tror jag att vi har en månadsbetalning som drar typ 70-80kr/månad.

Har för mig att man kan köpa 12-månaders nycklar till bra priser. Är det på något sätt "olagligt" enligt Microsoft eller är nycklarna helt regionsfria?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Var köper man Gold bäst och till ett överkomligt pris? Just nu tror jag att vi har en månadsbetalning som drar typ 70-80kr/månad.

Har för mig att man kan köpa 12-månaders nycklar till bra priser. Är det på något sätt "olagligt" enligt Microsoft eller är nycklarna helt regionsfria?

Jag har köpt nycklar till bra pris på lite olika ställen där priset blivit lite drygt 30 kr/mån. Ett av ställena som jag vet fortfarande finns kvar är cheapxboxlivecodes.com där jag handlat flera gånger (några år sedan nu dock) och fått nycklar som funkat varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Har köpt senaste 3 härifrån, köpte även MS points medans det fanns funkat klockrent för mig. Verkar dock vara lite dyrare nu :/

http://www.electronicfirst.com/cheap-xbox-live-codes/12-month...

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Finns på Webhallen för 500:- också http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/210762-microsoft...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fungerar även utan Gold verkar det som, frågan är ju om spelen fortfarande går att spela nästa vecka. I helgen ska de ju vara gratis att spela så än så länge bör det ju inte vara något problem.

Provade starta Borderlands 2, den gnäller på saknad anslutning (då jag inte har Gold) men startar jag igen så laddar spelet som vanligt. Riktigt trevligt.

Kan ni spela spelet nu fortfarande?
En kompis till mig kan spela, men för mig står det att jag saknar rättigheter för att spela spelet när jag försöker starta det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Uggi:

Kan ni spela spelet nu fortfarande?
En kompis till mig kan spela, men för mig står det att jag saknar rättigheter för att spela spelet när jag försöker starta det.

Blir lika som för dig för mig när jag provar nu, provade med Borderlands 2 och Prequel-spelet.

Edit: Glömde, bör påpekas att jag inte har Xbox Live Gold om det skulle göra någon skillnad, saknar du också detta men din kompis har?

Permalänk
Medlem

Någon annan som råkat ut för att ett spel försvunnit från biblioteket hos microsoft? Jag köpte Gears of war 4 den 26 september i windows store och pengar drogs helt och fullt från mitt konto den 28:e efter att ha legat som tillfällig transaktion (syns även nu i efterhand som fullförd transaktion). Nu idag så fick jag meddelandet i xboxen att jag inte äger produkten vid uppstart och när jag försöker installera det på pc så finns det inte i mitt bibliotek alls.
Hade enorma problem att få skiten installerat på PC alls tidigare så jag har väntat med nytt installations försök tills idag och nu får man detta uppkört i nyllet, känns sådär måste jag erkänna. Naturligtvis så är all support stängd vid denna tiden så jag har ett telefonsamtal inbokat till imorgon men under tiden vore det intressant att veta ifall någon annan har råkat ut för detta?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tellus82:

Någon annan som råkat ut för att ett spel försvunnit från biblioteket hos microsoft? Jag köpte Gears of war 4 den 26 september i windows store och pengar drogs helt och fullt från mitt konto den 28:e efter att ha legat som tillfällig transaktion (syns även nu i efterhand som fullförd transaktion). Nu idag så fick jag meddelandet i xboxen att jag inte äger produkten vid uppstart och när jag försöker installera det på pc så finns det inte i mitt bibliotek alls.
Hade enorma problem att få skiten installerat på PC alls tidigare så jag har väntat med nytt installations försök tills idag och nu får man detta uppkört i nyllet, känns sådär måste jag erkänna. Naturligtvis så är all support stängd vid denna tiden så jag har ett telefonsamtal inbokat till imorgon men under tiden vore det intressant att veta ifall någon annan har råkat ut för detta?

Väldigt udda faktiskt, det enda jag själv kan komma på är detta men det var innan lanseringen: https://www.destructoid.com/the-coalition-is-revoking-some-il...

Då du köpt spelet direkt i butiken och dessutom efter detta datum så borde det inte vara relaterat till detta. Hoppas det löses snabbt och smidigt!

Permalänk

Någon som vet när den nya uppdateringen kommer, som ska förbättra prestandan på krysslådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blir lika som för dig för mig när jag provar nu, provade med Borderlands 2 och Prequel-spelet.

Edit: Glömde, bör påpekas att jag inte har Xbox Live Gold om det skulle göra någon skillnad, saknar du också detta men din kompis har?

Både jag och min kompis har Live gold!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det är möjligt att slippa med i insider programmet numera?

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad