Permalänk
Medlem

Jag tycker tvärt om. Det är storyn som är kul.

Permalänk
Medlem

Ingen lansering på God av War Ragnarök på PC heller, när kommer den ut på PC förresten?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Till 2025 kommer nog många utvecklare lämna standard konsolerna till 30 fps lägen medan PRO varianterna får 60 fps lägen.

(Va inne på det här förut men, men...)
Högst troligen inte.

Pro-versionen (använder singular eftersom det är bara PS5 Pro det pratats om än så länge) kommer snarare innebära att resp "fps-läge" (i den mån det finns fler än ett) ser snyggare ut. Inte att fler fps lägen läggs till.

Detta eftersom avsaknad av 60 fps läge vanligen indikerar att spelet är CPU-begränsat och Pro kommer inte hjälpa till mkt här. På sin höjd att ev. CPU-relaterade dippar slätas ut. Inte att man på Pro kör spelet i dubbla frameraten.

Med tanke på att Series S existerar så skulle man även kunna säga att sålänge ett spel är enbart GPU-begränsat så borde alltid bas PS5/Series X versionerna av spelet alltid ha ett 60 fps läge. Detta eftersom de normalt orkar rendera i 60 fps whatever Series S orkar rendera i 30 fps.

För moderna krävande spel så är upplösning/bildkvalitet här so-so (eller rakt av dålig) men det är här poängen med en Pro kommer in i bilden. Den kan förhoppningsvis ge 60 fps utan att falla tillbaka till (typ) Series S-kvalitet!

Permalänk

To bad if it´s true pc have to whait again and for people that buy for more then one platform and shark cards shame on you. Like this nvida fan slaves you´r leting R* and nvida take control over the masses. And why you have last few years alpha/beta status games full of bugs comming out and you cry then when you´r the cause to this greed and overpriced garbage in the first place can only say one thing sad panda.

Permalänk
Medlem

Spekulationer, teorier, rykten.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Ingen lansering på God av War Ragnarök på PC heller, när kommer den ut på PC förresten?

God of war tog ju ett tag att komma till pc så gissar samma med ragnarök, nästa år kanske om det blir aktuellt ? Tycker det är trist konsoller ska få såna här spel först och så länge innan dom ens kommer till pc..

Rockstar bryr sig bara om pengar, dom vet att släppa till pc senare kommer reta upp många men då har dom redan håvat in sina miljoner det är trist man blir utesluten om man inte vill spela på konsoll spelet så får man vänta evigheter...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cr4zyt0e:

Lite Off Topic här: Men det har ju gått många rykten senaste åren att RG skulle ha arbetat på ett medeltidsspel: https://www.sweclockers.com/nyhet/28661-rykte-rockstar-reser-... Någon som har hört något mer om detta?

Pratade med grannen igår om det, han sa att det verkar ligga på is just nu vilket är trist

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Meowi:

Pratade med grannen igår om det, han sa att det verkar ligga på is just nu vilket är trist

Ja, riktigt tråkigt. Sen verkar ju Rockstar ändå ha väldigt långa utvecklingsperioder, så det finns ju en möjlighet att de jobbar på det i något hörn i bygget. Men just nu lär det ju vara full fokus på gta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

God of war tog ju ett tag att komma till pc så gissar samma med ragnarök, nästa år kanske om det blir aktuellt ? Tycker det är trist konsoller ska få såna här spel först och så länge innan dom ens kommer till pc..

Rockstar bryr sig bara om pengar, dom vet att släppa till pc senare kommer reta upp många men då har dom redan håvat in sina miljoner det är trist man blir utesluten om man inte vill spela på konsoll spelet så får man vänta evigheter...

Ty där
Fast jag har tillräkligt från Steam och andra PC spelkonto att sysselsätta mig med under tiden

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kändes mer verklighetstrogen i alla fall

Permalänk
Medlem

Gjorde om trailern och ändrade lite, till mig, ett mer passande track för Miami. Kika in här:

Permalänk
Medlem

Går lite rykten om att spelet kanske försenas till 2026 nu.. trist om det blir så

Permalänk
Viking
Skrivet av HazZarD:

Går lite rykten om att spelet kanske försenas till 2026 nu.. trist om det blir så

Verkar ju grundas i gamla nyheter från när Rockstar tvingat in distansanställda till kontoret. Inga faktiska tecken på att det kommer försenas så långt. Sen kan det såklart försenas ändå, men det är ju standard för alla spelsläpp.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Går lite rykten om att spelet kanske försenas till 2026 nu.. trist om det blir så

Kotaku som rapporterade om det gjorde så konstig artikel tycker jag. De sa att Rockstar fortfarande satsar på en vår release 2025, men det kan bli pushat till hösten. Sen skriver de också att det kan bli våren 2026. Så det är ju ganska stora marginaler.

https://kotaku.com/gta-6-development-2026-delay-rockstar-offi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

(Va inne på det här förut men, men...)
Högst troligen inte.

Pro-versionen (använder singular eftersom det är bara PS5 Pro det pratats om än så länge) kommer snarare innebära att resp "fps-läge" (i den mån det finns fler än ett) ser snyggare ut. Inte att fler fps lägen läggs till.

Detta eftersom avsaknad av 60 fps läge vanligen indikerar att spelet är CPU-begränsat och Pro kommer inte hjälpa till mkt här. På sin höjd att ev. CPU-relaterade dippar slätas ut. Inte att man på Pro kör spelet i dubbla frameraten.

Med tanke på att Series S existerar så skulle man även kunna säga att sålänge ett spel är enbart GPU-begränsat så borde alltid bas PS5/Series X versionerna av spelet alltid ha ett 60 fps läge. Detta eftersom de normalt orkar rendera i 60 fps whatever Series S orkar rendera i 30 fps.

För moderna krävande spel så är upplösning/bildkvalitet här so-so (eller rakt av dålig) men det är här poängen med en Pro kommer in i bilden. Den kan förhoppningsvis ge 60 fps utan att falla tillbaka till (typ) Series S-kvalitet!

Isåfall var det här den största skitgenerationen av konsol vi haft. Vad var meningen ens med att få spel som är fast i nått mellanstadie? Mina ögon blöder när jag spelar med 30fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Isåfall var det här den största skitgenerationen av konsol vi haft. Vad var meningen ens med att få spel som är fast i nått mellanstadie? Mina ögon blöder när jag spelar med 30fps.

60 fps spel är vanligare denna generation än de två föregående generationerna så ditt resonemang hänger inte riktigt ihop.