Beställer som företag. Skulle köpa en 6TB HD, behövde den dagen efter. Jag kan acceptera att ni var betydligt dyrare än en av era värsta konkurrenter (ca 10%/över 200Kr), men kan inte acceptera att ni har 10 dagar netto (mot 30), tar 29kr för pappersfaktura (mot 0kr) och är 40kr dyrare på företagspaket. Är detta något ni överväger att ändra?
Varit kund länge på båda ställena, så ingen ny frågeställning.
Dessutom avråder jag er från att skicka ut mail när man lämnat en varukorg hängandes:
"Du besökte ju oss på Dustin för ett tag sedan och vi hoppas du hittade vad du sökte efter!
Upplevde du några problem med din beställning? I så fall får du gärna kontakta oss via vårt kontaktcenter."
Jag fick två sådana senaste dagarna, den första ungefär en timme efter att jag lagt varan i korgen men avstått. Det skapar bara irritation.
Hej MultiMan!
Först vill jag tacka för dina synpunkter. Jag läser ofta dina inlägg som jag tycker är sakliga och intressanta. Självklart så överväger vi varje dag en massa frågor och rutiner som vi försöker förbättra på olika sätt.
Jag ska försöka besvara dina synpunkter hur vi ser på det idag.
Främsta anledningen till att vi skiljer på Dustin och Dustinhome är att kundanpassa våra erbjudande, varor, tjänster och rutiner som vi tror passar respektive kundgrupp.
Du tar som exempel upp frakten som skiljer sig i pris. Det stämmer men tjänsten skiljer sig även åt, därav prisskillnad. De flesta konsumenter vill enligt våra undersökningar ha sina varor levererade till ett utlämningsställe så de kan hämta sakerna när de själv önskar, de är sällan hemma på dagarna och kan ta emot ett paket. Motsatt gäller våra företag som inte har tid att springa och hämta paket, där kör vi ut paketen så de får varorna direkt i handen. Det blir helt enkelt dyrare att leverera 100 paket till 100 adresser än 100 paket till några få utlämningställen.
Pengarna vi debiterar för en pappersfaktura, porto och hantering (29:-) kan du givetvis spara in genom att få det på mail i stället och så spar vi lite på naturen samtidigt, många bäckar små som man brukar säga.
Prissättningen, kampanjerna är även dom olika då vi har anpassat utbudet på de olika ”butikerna” för respektive grupp som vi vänder oss till. Exempelvis kan Dustin ha en kampanj på ett 5 pack 48-portars switchar där man får en på köpet eller liknande. Detta är givetvis inte intressant för en konsument utan han eller hon vill ha ett bra pris på ett grafikkort som är anpassat för spel vilket i sin tur inte en företagskund normalt är intresserad av.
Precis som andra företag i vår bransch erbjuder olika prissättningar så gör vi det med, ibland är vi billigare och ibland är andra billigare med eller utan kampanjer.
Fortsätt gärna att skicka in förbättringsförslag och kritik så ska jag se till att det kommer fram till rätt personer för övervägande.
Får passa på att önska en trevlig helg!
Med vänlig hälsning/Stefan
Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!
Med Vänliga Hälsningar
Dustin