Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Beställer som företag. Skulle köpa en 6TB HD, behövde den dagen efter. Jag kan acceptera att ni var betydligt dyrare än en av era värsta konkurrenter (ca 10%/över 200Kr), men kan inte acceptera att ni har 10 dagar netto (mot 30), tar 29kr för pappersfaktura (mot 0kr) och är 40kr dyrare på företagspaket. Är detta något ni överväger att ändra?

Varit kund länge på båda ställena, så ingen ny frågeställning.

Dessutom avråder jag er från att skicka ut mail när man lämnat en varukorg hängandes:

"Du besökte ju oss på Dustin för ett tag sedan och vi hoppas du hittade vad du sökte efter!

Upplevde du några problem med din beställning? I så fall får du gärna kontakta oss via vårt kontaktcenter."

Jag fick två sådana senaste dagarna, den första ungefär en timme efter att jag lagt varan i korgen men avstått. Det skapar bara irritation.

Hej MultiMan!

Först vill jag tacka för dina synpunkter. Jag läser ofta dina inlägg som jag tycker är sakliga och intressanta. Självklart så överväger vi varje dag en massa frågor och rutiner som vi försöker förbättra på olika sätt.

Jag ska försöka besvara dina synpunkter hur vi ser på det idag.
Främsta anledningen till att vi skiljer på Dustin och Dustinhome är att kundanpassa våra erbjudande, varor, tjänster och rutiner som vi tror passar respektive kundgrupp.
Du tar som exempel upp frakten som skiljer sig i pris. Det stämmer men tjänsten skiljer sig även åt, därav prisskillnad. De flesta konsumenter vill enligt våra undersökningar ha sina varor levererade till ett utlämningsställe så de kan hämta sakerna när de själv önskar, de är sällan hemma på dagarna och kan ta emot ett paket. Motsatt gäller våra företag som inte har tid att springa och hämta paket, där kör vi ut paketen så de får varorna direkt i handen. Det blir helt enkelt dyrare att leverera 100 paket till 100 adresser än 100 paket till några få utlämningställen.

Pengarna vi debiterar för en pappersfaktura, porto och hantering (29:-) kan du givetvis spara in genom att få det på mail i stället och så spar vi lite på naturen samtidigt, många bäckar små som man brukar säga.

Prissättningen, kampanjerna är även dom olika då vi har anpassat utbudet på de olika ”butikerna” för respektive grupp som vi vänder oss till. Exempelvis kan Dustin ha en kampanj på ett 5 pack 48-portars switchar där man får en på köpet eller liknande. Detta är givetvis inte intressant för en konsument utan han eller hon vill ha ett bra pris på ett grafikkort som är anpassat för spel vilket i sin tur inte en företagskund normalt är intresserad av.
Precis som andra företag i vår bransch erbjuder olika prissättningar så gör vi det med, ibland är vi billigare och ibland är andra billigare med eller utan kampanjer.

Fortsätt gärna att skicka in förbättringsförslag och kritik så ska jag se till att det kommer fram till rätt personer för övervägande.
Får passa på att önska en trevlig helg!

Med vänlig hälsning/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem

@Dustin Home: Tack för ditt svar, men du verkar tyvärr ha missförstått vad jag skrev. Mina jämförelser är mot en direkt konkurrent och gäller givetvis prissättningen på samma tjänster, dvs pappersfaktura och företagspaket. Att ni förutom detta även var 10% dyrare på varan gjorde valet enkelt, eftersom konkurrenten likt er även erbjuder förstklassig service. Det handlade alltså inte om Dustin kontra DustinHome, som i grunden är samma företag (ingen konkurrent) och jag vet varför priser och villkor skiljer samt riktar sig till olika kundgrupper.

Trevlig helg!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Hej!

Måste kolla med er angående hur ni gör när ni skickar iväg prylar som står på rest hos tidigare beställare.

Jag beställde ett demo-grafikkort i lördags, som då fanns i ett ex, men som var slutsåld när jag gjorde min beställning. Fick bekräftade i lördags samt i måndags. Dock hamnade kortet som restvara för mig.

Skickade till er då och skulle kolla vad som var anledningen till det.

Kollar på det aktuella kortet och ser att det finns ett till ex att köpa på måndagseftermiddagen, som sedan säljs under måndagskvällen då det står som utgången vara.

Idag får jag veta att det bara funnits ett exemplar och att en annan fått det levererat till sig. (Antar att detta då är den som beställt på måndagen eftersom jag då inte har fått ett kort).

Hur kan det gå till så? Jag beställer ett kort som blir rest, sen beställer en annan samma kort efter mig, dessutom är det samma dag som som mitt kort blir testat, som får det.

Blir sjukt besviken måste jag säga.

Permalänk
Skrivet av Kastroullen:

Hej!

Måste kolla med er angående hur ni gör när ni skickar iväg prylar som står på rest hos tidigare beställare.

Jag beställde ett demo-grafikkort i lördags, som då fanns i ett ex, men som var slutsåld när jag gjorde min beställning. Fick bekräftade i lördags samt i måndags. Dock hamnade kortet som restvara för mig.

Skickade till er då och skulle kolla vad som var anledningen till det.

Kollar på det aktuella kortet och ser att det finns ett till ex att köpa på måndagseftermiddagen, som sedan säljs under måndagskvällen då det står som utgången vara.

Idag får jag veta att det bara funnits ett exemplar och att en annan fått det levererat till sig. (Antar att detta då är den som beställt på måndagen eftersom jag då inte har fått ett kort).

Hur kan det gå till så? Jag beställer ett kort som blir rest, sen beställer en annan samma kort efter mig, dessutom är det samma dag som som mitt kort blir testat, som får det.

Blir sjukt besviken måste jag säga.

Hej Kastroullen!

Jag såg ditt PM till mig men jag fick inte tid att svara dig i går tyvärr.
Mitt förslag skulle ha varit att kontakta vår orderavdelning för att kolla med dom då de har bäst möjligheter att titta på detaljer kring din order hur det ser ut och vad som har hänt.

Det enda jag kan tillägga är att ingen order som är lagd senare än din kan "gå förbi" kön och ta en produkt från en tidigare order. Detta under förutsättning att man gjort klart hela ordern och checkat ut i kassan. Det går alltså inte att ha produkter i sin varukorg för då reserveras inte produkter.

Om du har några frågor som är outredda så tveka inte att kontakta vår orderavdelning igen. Har vi gjort något fel med din order så är min uppfattning att vi brukar lösa det på något sätt. Du kan hälsa från mig om det är några problem så är jag säker på att vi fixar det så du blir nöjd.

Med vänliga hälsningar/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Hej Kastroullen!

Jag såg ditt PM till mig men jag fick inte tid att svara dig i går tyvärr.
Mitt förslag skulle ha varit att kontakta vår orderavdelning för att kolla med dom då de har bäst möjligheter att titta på detaljer kring din order hur det ser ut och vad som har hänt.

Det enda jag kan tillägga är att ingen order som är lagd senare än din kan "gå förbi" kön och ta en produkt från en tidigare order. Detta under förutsättning att man gjort klart hela ordern och checkat ut i kassan. Det går alltså inte att ha produkter i sin varukorg för då reserveras inte produkter.

Om du har några frågor som är outredda så tveka inte att kontakta vår orderavdelning igen. Har vi gjort något fel med din order så är min uppfattning att vi brukar lösa det på något sätt. Du kan hälsa från mig om det är några problem så är jag säker på att vi fixar det så du blir nöjd.

Med vänliga hälsningar/Stefan

Hej, och tack för svar!

Antar att det var orderavdelningen jag hade kontakt med men de gav mig ingen vidare information, mer än att "någon annan" fått det aktuella kortet, samt att det endast ska ha funnits ett exemplar, vilket också är väldigt konstigt då ni la ut två till försäljning.

Någon annan lösning på detta finns väl inte mer än att ni sålt kort som ej finns, eller att flera beställde samtidigt och att jag beställde för sent. Men det skulle vara bättre om ni isåfall berättade det så slipper man bli både fundersam och besviken när ordern bara ligger vilande med en restad produkt.

Ordern är avbruten och pengarna är tillbaka så inga problem där, men det var ju kortet jag ville ha, inte pengarna tillbaka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Hej Kastroullen!

Jag såg ditt PM till mig men jag fick inte tid att svara dig i går tyvärr.
Mitt förslag skulle ha varit att kontakta vår orderavdelning för att kolla med dom då de har bäst möjligheter att titta på detaljer kring din order hur det ser ut och vad som har hänt.

Det enda jag kan tillägga är att ingen order som är lagd senare än din kan "gå förbi" kön och ta en produkt från en tidigare order. Detta under förutsättning att man gjort klart hela ordern och checkat ut i kassan. Det går alltså inte att ha produkter i sin varukorg för då reserveras inte produkter.

Om du har några frågor som är outredda så tveka inte att kontakta vår orderavdelning igen. Har vi gjort något fel med din order så är min uppfattning att vi brukar lösa det på något sätt. Du kan hälsa från mig om det är några problem så är jag säker på att vi fixar det så du blir nöjd.

Med vänliga hälsningar/Stefan

Jag kontaktar dig via PM.

MVH/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

La en order hos Dustinhome ca kl 12:00 på fredag (2016-12-09) men dom fick inte iväg den under fredagen trots att jag la beställningen innan kl 16.00.

Brukar Dustinhome skicka paket på söndagar också? Jag har ett vagt minne av det.
Hoppas det iaf, skulle verkligen behöva mitt paket på måndag.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

La en order hos Dustinhome ca kl 12:00 på fredag (2016-12-09) men dom fick inte iväg den under fredagen trots att jag la beställningen innan kl 16.00.

Brukar Dustinhome skicka paket på söndagar också? Jag har ett vagt minne av det.
Hoppas det iaf, skulle verkligen behöva mitt paket på måndag.

Jag beställde på torsdagen 2-3 timmar innan "sista beställningstid", men det blev inte skickat, på fredagen hände inget heller så ringde kl 14.00 och frågade, tydligen hade lagret mycket att göra. Så ifrån 1,5 dagars leveranstid till typ 6 dagar bara sådär.

Annars brukar Dustin vara bra, men man får väl anpassa personalstyrkan tycker man efter omständigheterna. Lite flexibilitet. Eller som man brukar säga "varje gång snön kommer så blir Stockholmarna lika förvånade". Menar att det är ju en uppgång inför varje jul

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Jag beställde på torsdagen 2-3 timmar innan "sista beställningstid", men det blev inte skickat, på fredagen hände inget heller så ringde kl 14.00 och frågade, tydligen hade lagret mycket att göra. Så ifrån 1,5 dagars leveranstid till typ 6 dagar bara sådär.

Annars brukar Dustin vara bra, men man får väl anpassa personalstyrkan tycker man efter omständigheterna. Lite flexibilitet. Eller som man brukar säga "varje gång snön kommer så blir Stockholmarna lika förvånade". Menar att det är ju en uppgång inför varje jul

Ja precis, jag blir grymt besviken om jag iaf inte har den före tisdag.
Köpte den av Dustin pga snabb leverans.
För dom va inte billigast på datorn, men jag värderar deras service också och snabba frakt.
Så får hoppas dom håller det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Hmm dustinhome har inte fått iväg mitt paket än, vilken besvikelse.
Jag hade beställt ett minne från Netonnet kl 21 i fredags och paketet från dom gick iväg nu idag.

Hoppas datorn går iväg från Dustin imorgon iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Hmm dustinhome har inte fått iväg mitt paket än, vilken besvikelse.
Jag hade beställt ett minne från Netonnet kl 21 i fredags och paketet från dom gick iväg nu idag.

Hoppas datorn går iväg från Dustin imorgon iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror mitt paket ifrån Dustin skickades idag, det som jag beställde på torsdagen kl 14. Fick inget meddelande att det gått iväg, men loggade in på Dustin och kollade ordern där så står det "levererad".

Så det som beställdes i fredags går nog på måndag.

Edit: Ditt inlägg ovan: Ja samma här. Har faktiskt aldrig haft några problem med dom, lätt att få tag i kundtjänst, inget krångel om det varit produkter som varit trasiga vid leverans eller nåt som helst annat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Tror mitt paket ifrån Dustin skickades idag, det som jag beställde på torsdagen kl 14. Fick inget meddelande att det gått iväg, men loggade in på Dustin och kollade ordern där så står det "levererad".

Så det som beställdes i fredags går nog på måndag.

Edit: Ditt inlägg ovan: Ja samma här. Har faktiskt aldrig haft några problem med dom, lätt att få tag i kundtjänst, inget krångel om det varit produkter som varit trasiga vid leverans eller nåt som helst annat.

Jag har aldrig haft strul heller, deras service är topp! Om produkten är trasig m.m så byts den ut utan strul osv.
Klockrent!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

@Dustin Home: ni har inte fått iväg mitt paket än nu börjar man bli orolig att ni inte ska skicka det idag heller. Jag skulle behöva det imorgon och er sida säger att ni ska skicka varan samma dag om man beställer före 16. Jag la beställningen kl 10 i fredags.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

UPPDATERING

Som sagt jag la ordern i fredags kl 10:00.
Dustin lyckades inte skicka iväg den på fredag eller under helgen.

Jag ringer idag kl 10:00 och pratar med en på Dustin, han säger att ordern borde gå iväg idag.

När jag inte får något e-post om att ordern har gått iväg så ringer jag tillbaka kl 13:00.
Killen jag pratar med säger att han skall skicka ordern direkt till lager chefen.

Får fortfarande inget e-post så jag ringer tillbaka kl 16:00.
Killen jag pratar med då säger att han "lägger om" ordern så att den går ner för utskrift igen till lagret.
Och att ordern borde gå iväg imorgon (tisdag).

Satt hemma och kunde inte chansa då jag behöver datorn så jag la en till ordern på en precis lika dator så får jag skicka tillbaka en av dom om båda skulle gå iväg imorgon.
Och om jag får e-post om att bara en har gått iväg så får jag ringa upp och avboka den andra ordern som inte gått iväg.
Det känns som att min första order bara innebär problem därför jag la en till order för att "safa" upp mig själv.
Får som sagt ringa in imorgon och avboka en av ordrarna.

Ångrar dock bittert att jag inte la den nya ordern innan kl 16:00 utom litade på att lagret skulle hålla sin del av avtalet att skicka iväg den.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Tror mitt paket ifrån Dustin skickades idag, det som jag beställde på torsdagen kl 14. Fick inget meddelande att det gått iväg, men loggade in på Dustin och kollade ordern där så står det "levererad".

Så det som beställdes i fredags går nog på måndag.

Edit: Ditt inlägg ovan: Ja samma här. Har faktiskt aldrig haft några problem med dom, lätt att få tag i kundtjänst, inget krångel om det varit produkter som varit trasiga vid leverans eller nåt som helst annat.

Skickades ditt paket?

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Skickades ditt paket?

Japp, kan nog hämta ut det om ett par timmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Japp, kan nog hämta ut det om ett par timmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, såg att mitt paket har skickats nu med - det borde komma imorgon med lite tur.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Den där timern för beställning/postning på sidan bör nog inaktiveras under jul/högtid/eller högt tryck.

Hoppas informationen från kundservice stämmer och min order hinner bli plockad idag. Jag har alltså en order lagd 13 december (efter 16.00 dock) som inte packades/skickades 14 december och som nu 15e ligger under plockning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort en beställning som är lagd men inte betald?

Igår skulle jag beställa ett nätagg, och direkt betala via swedbank, men lyckades stänga rutan och när jag fick in på Dustin igen så var kundvagnen tom, så jag la i nätagget igen, och gick till kassan, direkt betalade och allt var frid och fröjd, men så såg jag att jag hade fått två mail, ett där de tackades för min beställning och ett där "Din order är klar att betalas", kan jag avbryta den på nån vänster? Det gäller ordernr, 201866884

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Seriöst!

Poweredge T20 är höjd igen till 3699 kr, med 24% rabatt....

För någon dag sedan kostade den mindre, då stod det ordinarie pris 3699 kr och 11% rabatt....

Ser inte seriöst ut!

Kommer det ett bra pris i mellandagarna, och då menar jag bra pris?

https://www.dustinhome.se/search/poweredge%20t/hardvara/serve...

Permalänk
Medlem

min flickvän beställde en ny dator den 24:de december och den ordern står fortfarande som "under behandling" och ingen bekräftelse på köpet har gått till hennes e-post heller.

Dvs den står inte bekräftad som det brukar stå eller snarliknande.
Trodde att ordern inte hade gått igenom pga avsaknad av e-post så gjorde en ny så lär ringa och avboka en av ordrarna imorgon så de inte kommer två.

Varför är de så?
Ni kanske har mycket att göra så era system är överbelastade?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Hur tar man bort en beställning som är lagd men inte betald?

Igår skulle jag beställa ett nätagg, och direkt betala via swedbank, men lyckades stänga rutan och när jag fick in på Dustin igen så var kundvagnen tom, så jag la i nätagget igen, och gick till kassan, direkt betalade och allt var frid och fröjd, men så såg jag att jag hade fått två mail, ett där de tackades för min beställning och ett där "Din order är klar att betalas", kan jag avbryta den på nån vänster? Det gäller ordernr, 201866884

Jag har varit med om samma sak och de tog bort beställningen efter att jag mailat dem om det. Jag skulle tro att beställningen annuleras automatiskt efter en viss tid, dock lite störande att få påminnelser om att beställningen är redo för betalning.

Skrivet av Calby:

min flickvän beställde en ny dator den 24:de december och den ordern står fortfarande som "under behandling" och ingen bekräftelse på köpet har gått till hennes e-post heller.

Dvs den står inte bekräftad som det brukar stå eller snarliknande.
Trodde att ordern inte hade gått igenom pga avsaknad av e-post så gjorde en ny så lär ringa och avboka en av ordrarna imorgon så de inte kommer två.

Varför är de så?
Ni kanske har mycket att göra så era system är överbelastade?

Det är så klart märkligt att du inte fått något bekräftelsemail men annars har det förmodligen att göra med att de inte behandlar några beställningar under helger och röda dagar. Det kan inte vara så att ni valt att betala mot faktura/delbetalning? Tänker att ordern i så fall kanske måste hanteras manuellt vilket skulle förklara avsaknaden av bekräftelse.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag har varit med om samma sak och de tog bort beställningen efter att jag mailat dem om det. Jag skulle tro att beställningen annuleras automatiskt efter en viss tid, dock lite störande att få påminnelser om att beställningen är redo för betalning.
Det är så klart märkligt att du inte fått något bekräftelsemail men annars har det förmodligen att göra med att de inte behandlar några beställningar under helger och röda dagar. Det kan inte vara så att ni valt att betala mot faktura/delbetalning? Tänker att ordern i så fall kanske måste hanteras manuellt vilket skulle förklara avsaknaden av bekräftelse.

Vi valde mot faktura, men dom hanteras per automatik också då Dustin har klarna.
Men är nog som du säger att dom inte hanterar något i helgen eller liknande därför så har jag inte fått något e-post.

Dock så beställde jag en sak från NetOnNet i lördags och fick idag ett mail om att varan var skickad.

Dustin har faktisk tappat sin snabba frakt och orderhantering - men får ringa dom imorgon för att se vad dom säger som att jag ändå lär avboka en av ordnarna så att man inte får två datorer.
Väldigt tråkigt att Dustin har tappat stinget.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Fick svar nu, Dustin har problem att få on ordrarna in i sitt system från internet.
Så bara att vänta och deras tekniker arbetare med att lösa problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Fick svar nu, Dustin har problem att få on ordrarna in i sitt system från internet.
Så bara att vänta och deras tekniker arbetare med att lösa problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Imponerande dock med svar innan 08:00 med tanke på att de verkar ha helt stängt under helger och röda dagar.
Fast kundtjänsten kanske har andra öppettider?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Imponerande dock med svar innan 08:00 med tanke på att de verkar ha helt stängt under helger och röda dagar.
Fast kundtjänsten kanske har andra öppettider?

Den 27:de är inte en röddag men okej.
Sen skrev jag inlägget kl 08:19 jag rinde dustin kl 08:01.

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calby:

Den 27:de är inte en röddag men okej.
Sen skrev jag inlägget kl 08:19 jag rinde dustin kl 08:01.

Nej, men deras kundtjänst öppnade (vad jag kan se) 08:00 och 08:19 hade du uppenbarligen redan fått svar på din fråga och dessutom hunnit besöka Sweclockers för att rapportera om det. Ganska imponerande eftersom de haft stängt från det att du la din beställning till kl. 08:00 den 27/12.

Eller hade du förväntat dig svar utanför deras öppettider...?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Hej Dustin,

Lenovo har nyligen berättat att de ska släppa en ny version av Thinkpad 13 under januari 2017. Har ni någon koll på hur nära amerikanska "släppdatum" som Sverige ligger? Brukar Lenovo ha global release eller tar det tid innan samma produkt med ett annat tangentbord når Sverige?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Har gjort en drös med beställningar under några veckor nu och ingen skickas samma dag. Så jag personligen anser att nu använder er av falska löften om att saker skickas samma dag.

Gjorde en beställning idag kl 0700 men dem har inte skickats än, och enligt er support va den t.o.m utskriven till lagret kl 11.00.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Skrivet av xtQ:

Hej Dustin,

Lenovo har nyligen berättat att de ska släppa en ny version av Thinkpad 13 under januari 2017. Har ni någon koll på hur nära amerikanska "släppdatum" som Sverige ligger? Brukar Lenovo ha global release eller tar det tid innan samma produkt med ett annat tangentbord når Sverige?

Hej xtQ!
Det är lite olika men det är som du säger att det dröjer lite pga kompleteringar kring tangenbord och liknande. Jag har svårt att svara på din fråga men du kan hålla lite utkik på www.lenovo.com/se/sv/

God fortsättning!

Med vänlig hälsning/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin