Permalänk
Medlem

Stabil VPN?

Som rubriken lyder så letar jag stabil VPN.

Är inte så noga om jag får 70mbit eller 50mbit, är helt nöjd endå, men däremot vill jag inte ha en fördröjning på 45 sekel
eller som hoppar mellan 50 och 300ms med lite simpel pingande.

har provat lite vpner nu och fått refoundat dom alla.
NordVPN
OVPN
Cyberghost

alla dom har trevlig fart och inget mer med det, men jag kommer ju inte kunna spela typ BF1 på det när det hoppar som sagt allt mellan 20 och 400ms

Någon som vet något ställe med bra responstime så att säga?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Har också testat de flesta. Men kan rekommendera Torguard eller Pia

Körde Torguard förra året men kör Pia i år. Funkar galant o lira med, t.ex cs som är väldigt kritiskt fungerar utan problem. Kommer inte ihåg exakt. Men utan VPN kanske 10 ms, med VPN på svensk server runt 40-50 ms kanske? Dock stabilt utan att den hoppar o växlar hela tiden.

Varför jag föredrar dessa två utöver alla andra är att deras interface är väldigt enkelt och bra att använda

Är dock lat med att använda vpn då det tar 20-25 sekunder att koppla upp till server samt så fungerar inte vissa hemsidor med vpn. Ibland behöver göra sån där extremt irriterande cache verifiering på hemsidor också, typ välj de bilder med en palm -. -

Permalänk

Mullvad är enkelt och fungerar väl. Lirar inte med det men tror det ger rätt bra ping. Tror de har 3h gratis test.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Du har inte övervägt att bara skicka viss trafik över VPN-anslutningen? Jag har svårt att se poängen med att skicka spel-trafik över VPN.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Varför ska du spela med VPN?

Permalänk
Medlem

Skaffa 3 dagars test på www.airvpn.org, dem har många servrar i många olika länder inklusive sverige. Stödjer även port forwarding om du behöver det. Drivet utav säkerhets och integritets aktivister så säkerheten är löjligt hög. Minns jag rätt så hade dem bra latens när jag använde VPN. Man kan antingen köpa 3 dagars test eller ansöka om det. Ansöker man om det så dröjer det lite då dem svarar manuellt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Integrity om du har bhanhof funkar bra

Permalänk
Medlem

Vill klämma det i min pfsense burk utan att behöva krångla med det på varenda dator vi använder.

Visa signatur

Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Jag använder https://www.privatetunnel.com/
Från folket bakom OpenVPN om jag förstått rätt.
Går välja på servrar från 9 olika länder, inkl sverige.
Aldrig haft något problem med dem de 6 månader jag använt mig utav dem.
Sitter i Norge och får 90-100Mbit på min 100Mbit lina på sverigeservern.
15-20ms. Stabilt.
Går använda flera enheter på samma konto. Gillar programvaran för PC och Android.
Fungerar även på router. Har provat på Open-WRT och DD-WRT. Fungerar säkert på pfsense med. Linux som linux...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

Är inte så noga om jag får 70mbit eller 50mbit, är helt nöjd endå, men däremot vill jag inte ha en fördröjning på 45 sekel

NordVPN
OVPN
Cyberghost

alla dom har trevlig fart och inget mer med det, men jag kommer ju inte kunna spela typ BF1 på det när det hoppar som sagt allt mellan 20 och 400ms

Jag får 100/50 och 10 ms med Integrity och bredband via Comhem.

Permalänk

Privatevpn, maxar min 100/100-lina -overhead dygnet runt.
Pingen är stabil och låg.

https://privatevpn.com/

Permalänk
Medlem

NordVPN har erbjudande nu för 48$/år

Permalänk
Medlem

Nån som har nån åsikt om ovpn.se? Funderar på att köpa deras router + vpn tjänst också, min netgear nighthawk r7500 är jag besviken på. Kommer endast gå semesterfilmer aka torrenttrafik genom VPN

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Nån som har nån åsikt om ovpn.se? Funderar på att köpa deras router + vpn tjänst också, min netgear nighthawk r7500 är jag besviken på. Kommer endast gå semesterfilmer aka torrenttrafik genom VPN

Fungerar ganska bra. Tappar 0.5mbit av 10mbit och ligger på runt 40-45 i ping.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat det mer än att det går att koppla upp men jag läste mycket om tjänsten innan jag reggade mig. Och jag läste i princip bara bra om dem. Bra hastigheter och de ska tydligen inte tumma på kvaliten/säkerheten.

Orsaken att jag inte fortsatte med dem var för att de inte hade servrar i de landet jag behövde.

Visa signatur

.

Permalänk

Kan tipsa om Integrity VPN, stabilt och ger inga märkvärda skillnader i hastighet.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Airflow Moderkort:MSI Mag B460 Tomahawk
CPU:Intel Core i5 10400F
GPU:EVGA GeForce RTX 2060 SC 6GB
RAM:2x8GB - Team Group DDR4 2400MHz PSU:Corsair RM550X SSD:Toshiba RC500 NVME 240 GB (OS), Kingston NV2 NVME 2TB, PNY CS900 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROBRUG:

NordVPN har erbjudande nu för 48$/år

Har redan testat och dom fungerar inte bra alls. instabil lina på alla ställen jag har testat (halva europa + usa)

Skrivet av Gambit_2K:

Ingen aning om hur det är med deras router men det jag har testat är att alla håller vad dom lovar.
men det är inte 300mbit jag är ute efter. utan en stabil lina, vilket värkar vara svårt att hitta.

Skrivet av fragwolf:

Jag har inte testat det mer än att det går att koppla upp men jag läste mycket om tjänsten innan jag reggade mig. Och jag läste i princip bara bra om dem. Bra hastigheter och de ska tydligen inte tumma på kvaliten/säkerheten.

Orsaken att jag inte fortsatte med dem var för att de inte hade servrar i de landet jag behövde.

Du reggade dig på vad? en sten?

Vi brukar säga att ryssarna som har så mycket mark har troligen internet genom mossan på den
"Det fungerar, men kvaliteten är varierande då mossan viltväxt" haha sorry flummade ur lite.

Skrivet av InsipidPoison:

Kan tipsa om Integrity VPN, stabilt och ger inga märkvärda skillnader i hastighet.

Ska testa. Håller just nu PrivateVPN.com och med lite enkel pingande så ser det ut att vara 68-67ms stabilt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

Har redan testat och dom fungerar inte bra alls. instabil lina på alla ställen jag har testat (halva europa + usa)

Ingen aning om hur det är med deras router men det jag har testat är att alla håller vad dom lovar.
men det är inte 300mbit jag är ute efter. utan en stabil lina, vilket värkar vara svårt att hitta.

Du reggade dig på vad? en sten?

Vi brukar säga att ryssarna som har så mycket mark har troligen internet genom mossan på den
"Det fungerar, men kvaliteten är varierande då mossan viltväxt" haha sorry flummade ur lite.

Ska testa. Håller just nu PrivateVPN.com och med lite enkel pingande så ser det ut att vara 68-67ms stabilt.

"Du reggade dig på vad? en sten? " ? Det var ovpn.se vi pratade om, väl? Så jag reggade mig hos dem för att prova tjänsten? Eller vad tänkte du på?
Det det senaste inlägget som fanns, men tydligen så hann någon svara innan mig så det skapade väl förvirringen?

EDIT: Såg nu att citeringen inte kom med

Skrivet av Gambit_2K:

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av fredde89:

Hej fredde86,

Har du hittat någon VPN som ger en stabil lina?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fredde89:

NordVPN
OVPN
Cyberghost

Kan bara rekommendera OVPN. Bra hastigheter och god redundans på server kapaciteten. Finns egen klient som man bara installerar och kör, men finns också smidiga konfigurationsfiler och guider för andra klienter och OS. Har nog aldrig blivit nedkopplad av ovpn vilket i min värld är extremt viktigt.

Supporten har alltid varit kompetent, snabb och pålitlig. OVPN är nog den bästa VPN tjänsten idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Du har inte övervägt att bara skicka viss trafik över VPN-anslutningen? Jag har svårt att se poängen med att skicka spel-trafik över VPN.

Hur gör man detta rent praktiskt? T ex om jag skaffar ovpn, hur får jag en windowsdator att enbart köra en specifik applikation via VPN, och övriga program via vanliga nätet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Hur gör man detta rent praktiskt? T ex om jag skaffar ovpn, hur får jag en windowsdator att enbart köra en specifik applikation via VPN, och övriga program via vanliga nätet?

Om du kör VPN-klienten på datorn som ska köra applikationen kommer den att sätta upp ett nytt interface för VPN-anslutningen. I många program kan du sedan ställa in vilket interface de ska använda. Där väljer du bara VPN-interfacet. Vill du vara säker på att programmet inte råkar kommunicera utanför VPN-anslutningen kan du blockera det i exempelvis windows-brandväggen.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Om du kör VPN-klienten på datorn som ska köra applikationen kommer den att sätta upp ett nytt interface för VPN-anslutningen. I många program kan du sedan ställa in vilket interface de ska använda. Där väljer du bara VPN-interfacet. Vill du vara säker på att programmet inte råkar kommunicera utanför VPN-anslutningen kan du blockera det i exempelvis windows-brandväggen.

tackar, så man är beroende av stöd i programmet (iaf med din lösning). Men jag kollade just, programmet jag är intresserad av verkar ha stöd för detta (Qbittorrent). Bra tips att spärra i brandväggen också.

Permalänk
Medlem

Testar OVPN. Fick höra på Fredagspanelen att Telia lämnar ut uppgifter även om de inte ligger någon polisanmälan bakom.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

tackar, så man är beroende av stöd i programmet (iaf med din lösning). Men jag kollade just, programmet jag är intresserad av verkar ha stöd för detta (Qbittorrent). Bra tips att spärra i brandväggen också.

Ja, det är åtminstone enklare om programmet har stöd för att välja interface själv. I princip alla server-mjukvaror och de flesta program som lyssnar på inkommande trafik brukar ha stöd för att välja detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbesApa:

Hej fredde86,

Har du hittat någon VPN som ger en stabil lina?

fredde89

lite seg och så där, men letar fortfarande. har inte hittat något än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

PIA. Sjukt stabilt, kör det 24/7.

Permalänk
Inaktiv

PIA är riktigt bra, även purevpn

Här är en bra erbjudande från purevpn, livstids vpn (5 år) för endast 79$ = 600kr. Den är riktigt stabil och bra. Även pcforalla.idg.se gjort ett test på denna och den rekommenderas.

https://deals.neowin.net/sales/lifetime-of-purevpn?utm_source...
När du registrerar dig får du 10$ extra avdrag

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.642462/test-vpn-surfa-anonym...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Fungerar säkert på pfsense med. Linux som linux...

Pfsense kör FreeBSD vilket inte är linux (hindrar mig från att köra LXC paravirtualization på en linux maskin ), men så länge man kan få en ovpn fil så bör det inte vara några problem.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

PIA är riktigt bra, även purevpn

Här är en bra erbjudande från purevpn, livstids vpn (5 år) för endast 79$ = 600kr. Den är riktigt stabil och bra. Även pcforalla.idg.se gjort ett test på denna och den rekommenderas.

https://deals.neowin.net/sales/lifetime-of-purevpn?utm_source...
När du registrerar dig får du 10$ extra avdrag

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.642462/test-vpn-surfa-anonym...

Kan bara hålla med om att PureVPN är kanon, visserligen har jag inte spelat över det men hastigheten är det inget fel på.