Permalänk
Medlem

Nytt ljudkort

Tjena, har lite pengar över så tänkte spendera det på ett nytt ljudkort har kollat på följande.

https://www.komplett.se/product/871305/datorutrustning/ljudko...

https://www.komplett.se/product/770571/datorutrustning/ljudko...

Det jag söker är något som är bra till headset men även 2.1 högtalare. Jag håller främst på med gaming och lyssna på musik kolla film och allt det andra vanliga.

Ni behöver inte säga inte värt att köpa ett nytt ljudkort för det i moderkortet räcker bra, men har redan bestämt mig för att införskaffa ett nytt då jag fått lite pengar efter att ha reklamerat en vara.

Med vänliga Hälsningar

Mattias

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av messijH:

Ni behöver inte säga inte värt att köpa ett nytt ljudkort för det i moderkortet räcker bra, men har redan bestämt mig för att införskaffa ett nytt

Varför?

Om det är bara de 2 och välja mellan och du inte vill ha någon extern lösning så skulle jag personligen ta Sonar modellen eftersom dåliga drivrutiner har varit ett problem inom ljudkort. Ju nyare modellen är, desto större chans har du att faktiskt få fungerande drivrutiner.

Permalänk
Medlem

En bra fråga innan. Vad kör du för anslutning och vilket 2.1 har du?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

@messijH
Jag sitter själv på ett Creative Sound Blaster Z Ljudkort är kalas nöjd, har de främst för att lyssna på spotify/youtube så det är inge större användningsområde för min del.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc