Permalänk
Skrivet av Trazer:

Jag har en 3570k och HD7950 3GB, 16GB ram och spelet samt windows körs på ssd.

I betan fungerade det helt ok att spela för mig men nu är det totalt ospelbart skulle jag säga. drops till 20fps så fort det smäller och annars runt 30-40fps.

Jag har satt alla grafikinställningar till low och det som går har jag satt till off. Upplösningen kör jag på 1980x1080 trots att skärmen stödjer 2560x1440. Körde så även i bf4 utan problem.

Någon som har tips på vad jag kan göra för att få detta spelbart? Det fungerade ju som sagt bra i betan. Jag kollade lite och såg att cpu går 100% konstant när jag kör, kan det verkligen vara CPU som flaskar? Såg en som körde ultra med denna cpun på youtube....

Jag har provat det på min HTPC(i3 2100 och gtx 660 2gb) och de var full spelbart på den i 1980x1080 / medium.
Skulle tippa på grafikkortet, då min cpu på HTPCn inte änns möter min.kraven

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Är det så stor skillnad på BF4 och BF1? Lyckas få 130-150 fps i BF4 med allt på ultra i 1080p på en 64p Operation Metro.

Kör jag allt ultra på BF1 har jag 70-80 med konstiga drops (har jag iofs oavsett om jag kör low eller ultra)

2500K 4,5 ghz
gtx 1070
16gb ram

För mig var det exakt så. Cpu spikar enligt perfoverlay.drawgraph 1. Gjorde ren installation av windows 7. ingen skillnad.
Sen testade jag windows 10. Nu får jag liknande prestanda som i bf4 om inte bättre. Helt utan fps drops.

2600k 4.5ghz
gtx 970
8gbram

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallepnken:

Det ska jag prova! Återkommer med resultatet

Ingen skillnad. Blir så satans förbannad när man som fattig student lägger 11000 spänn på moderkort, GPU, SSD, CPU, RAM och så ska det inte räcka för BF... Är det meningen? Vad vill DICE mig egentligen?

Jag verkar inte vara ensam på internet som har problem med dessa förbannade CPU peakar, så jag hoppas att det är något som kan patchas bort.

Nu kör jag på win7, kan det göra någon skillnad att uppgradera till win10? Även fast jag har noll lust med att lägga ytterligare pengar på datormaskiner.

Jag hade fps drops med 7an innan. Nu med win10 flyter det som fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbsternius:

8 GB RAM kan dock visa sig vara problemet till stutter och drops. Talar från egen erfarenhet där jag gick från det till inget när jag uppgraderade med 8 GB till. Som natt och dag.

Well, jag har 8GB själv och har inga problem alls med stutter eller oförklarliga drops. Kanske har att göra med överklockingen av minnet då.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Entusiast

Tycker spelet är ofantligt roligt. Dessutom spelar man mer andra varianter än än conquest, som jag lirade till 99% i trean och fyran.

Gällande snipers så har jag inte haft några större bekymmer då såna som ligger uppe och gråtr*nkar på ett berg som regel är en kass spelare och siktar därefter. Medic tycker jag lätt är skönaste klassen med många sköna vapen. En bra squad som verkligen går efter PTO med nån som kör support och nån som kör medic är riktigt tungt att spela i

Supporten tycker jag inte alls är så dålig. Mg15 support med incendiary är lite av en favorit, men allt beror ju på vilken bana som spelas.

Nåt jag blev ofantligt besviken över var att Tank Hunter med Attack Plane nerfats så otroligt. I betan spelade väldigt många med den, numer kör ingen med den... då menar jag verkligen INGEN!

Permalänk
Medlem

Kommer inte online i origin... :/
Alltså kommer in i bf1, men där står det att jag är offline... ännu en sån där attack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kommer inte online i origin... :/
Alltså kommer in i bf1, men där står det att jag är offline... ännu en sån där attack?

Ja samma med mig oxå men återkommer snart igen men nu fungerar på online .. dom fixar uppdater nåt göra för bättre ..

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Jag har en 3570k och HD7950 3GB, 16GB ram och spelet samt windows körs på ssd.

I betan fungerade det helt ok att spela för mig men nu är det totalt ospelbart skulle jag säga. drops till 20fps så fort det smäller och annars runt 30-40fps.

Jag har satt alla grafikinställningar till low och det som går har jag satt till off. Upplösningen kör jag på 1980x1080 trots att skärmen stödjer 2560x1440. Körde så även i bf4 utan problem.

Någon som har tips på vad jag kan göra för att få detta spelbart? Det fungerade ju som sagt bra i betan. Jag kollade lite och såg att cpu går 100% konstant när jag kör, kan det verkligen vara CPU som flaskar? Såg en som körde ultra med denna cpun på youtube....

Kör du Win7? Många som rapporterar att Win10 får BF1 att rulla på mycket bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kommer inte online i origin... :/
Alltså kommer in i bf1, men där står det att jag är offline... ännu en sån där attack?

Har hänt mig några gånger. Brukar då bocka av rutan "Origin i spel"
Kommer då ut på nätet, men brukar då strula när man vill joina någon t.ex.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ellez:

Har hänt mig några gånger. Brukar då bocka av rutan "Origin i spel"
Kommer då ut på nätet, men brukar då strula när man vill joina någon t.ex.

ah, oki, får testa det nästa gång...
Men nu funkar det igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Tycker spelet är ofantligt roligt. Dessutom spelar man mer andra varianter än än conquest, som jag lirade till 99% i trean och fyran.

Gällande snipers så har jag inte haft några större bekymmer då såna som ligger uppe och gråtr*nkar på ett berg som regel är en kass spelare och siktar därefter. Medic tycker jag lätt är skönaste klassen med många sköna vapen. En bra squad som verkligen går efter PTO med nån som kör support och nån som kör medic är riktigt tungt att spela i

Supporten tycker jag inte alls är så dålig. Mg15 support med incendiary är lite av en favorit, men allt beror ju på vilken bana som spelas.

Nåt jag blev ofantligt besviken över var att Tank Hunter med Attack Plane nerfats så otroligt. I betan spelade väldigt många med den, numer kör ingen med den... då menar jag verkligen INGEN!

Medic är min favorit helt klart

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Sitter med i7 4790k@4.6Ghz,STRIX 980Ti OC med 32gb ram
kör allt på ultra i 1920x1080 utan några dips eller annat det flyter på som smält smör i stekpannan
Har Windows 10
Finns det några nackdelar med att köra allt på Ultr?? För ibland är det fan för mycket detaljer som far omkring så man ser ju knappt något..Men snyggt är det iallafall

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag tappade all min campaingprogress och gamesettings mellan två speltillfällen.

EA-supporten säger att många rapporterat detta och det ska självläka vid synkning men det verkar helt kört för mig. Googlat och många rapporterar liknande.

Nån som åkt på samma problem och hittat en lösning?

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wicked261:

Jag har provat det på min HTPC(i3 2100 och gtx 660 2gb) och de var full spelbart på den i 1980x1080 / medium.
Skulle tippa på grafikkortet, då min cpu på HTPCn inte änns möter min.kraven

Fast HD7950 är snabbare än 660 väl?

Speciellt i DX12.

7950, 280, 380 är väl mer eller mindre samma GPU?

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

@fermia: Föredrar man grafik före gunplay så är det inga problem med allt på ultra Jag vill ha en mix av båda.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

@Fisken1986 Ja 7950, 7970, 280 och 280x bygger på samma (tahiti) men 285, 380 och 380x är en förbättrad krets med lite mer funktioner (tonga) fast de ligger i ungefär samma prestandaklass.

Skrivet av MrQke:

@fermia: Föredrar man grafik före gunplay så är det inga problem med allt på ultra Jag vill ha en mix av båda.

? beter sig vapnen olika om man kör lägre grafik?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Olika är väl fel ord. Men känns mer smooth med vissa inställningar .... Är man osäker kan man väl utgå lite från denna videon och mixtra lite själv. https://www.youtube.com/watch?v=6jPU0CyLglc

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

De support vapen jag har har använt än så länge är riktigt RIKTIGT RIKTIGT jävla kassa. Uppriktigt sagt vet jag inte ens om det är ens värt att avfyra dom mot fienden, snarare bättre att sitta och runka på en mortar. Jag fattar inte att folk kör support, tydligen ska ju Bar vara bättre för dom vapen jag testat nu har ju inte en chans mot ngt vapen på ngt avstånd öfr dom är bara så ofantligt kassa.

Jag håll på att bli bajonettad av en kille som jag satt och siktade mot redan när han kom runt hörnet typ tio meter bort så jag börjada skjuta han såg mig och försökte bajonetta mig och ja, det var så nära......

Körde tre rundor igår som var nog det värsta i sniper väg jag varit med hon, säkert 50% av lagen var snipers. Bra jobbat.

Permalänk
Medlem

@Semjonov:Jag spelar nästan aldrig support men körde det för att få några medaljer och madsen storm eller vad den heter är ju riktigt bra.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

@fermia: Föredrar man grafik före gunplay så är det inga problem med allt på ultra Jag vill ha en mix av båda.

Ja jag med
Gillar grafiken skarpt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Sitter med i7 4790k@4.6Ghz,STRIX 980Ti OC med 32gb ram
kör allt på ultra i 1920x1080 utan några dips eller annat det flyter på som smält smör i stekpannan
Har Windows 10
Finns det några nackdelar med att köra allt på Ultr?? För ibland är det fan för mycket detaljer som far omkring så man ser ju knappt något..Men snyggt är det iallafall

Det är intressant för att jag har ungefär samma burk som dig, alltså i7 4790k 4,6Ghz och EVGA gtx 980ti OC men jag har bara 16 GB ram minne som kör @2400mhz och det flyttar på bra, runt 120FPS i snitt, allt på Ultra men jag har dips, det går så lågt som 90 FPS ibland typ i stadmiljö när det sprängs grejer överallt... Kan det vara att du har 32GB ram minne som gör skillnad? Jag har också Windows 10.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxxor:

Jag tappade all min campaingprogress och gamesettings mellan två speltillfällen.

EA-supporten säger att många rapporterat detta och det ska självläka vid synkning men det verkar helt kört för mig. Googlat och många rapporterar liknande.

Nån som åkt på samma problem och hittat en lösning?

Stötte på samma problem igår. Origin balla ur och gick i Offline mode. Videt nästa uppstart var allt borta.
Har kört idag och inget hade kommit tillbaka. Men har kört så ja fått de jag borde haft nu.
Förbannat bra spel förövrigt

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Ni som har Pascal kort. Hur fungerar det med dx11 respektive dx12? Jag har tex inte möjlighet att testa det i inställningar över 1080p. -_-

Permalänk
Medlem

@employed:

Jag har ett Asus Strix 1080 som är klockat en del. Samt en I7 6700K @ 4.8 Ghz.
Även 32Gb DDR4 2800 MHz Cl14 minnen.

Jag kör just nu Bf1 i 1080P med Allt i Ultra och Scaling på 190%.
DirectX 12 och ligger på 70-85 fps konstant. Ibland hoppar jag upp ännu högre men ligger där som mest iafall.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Ni som har Pascal kort. Hur fungerar det med dx11 respektive dx12? Jag har tex inte möjlighet att testa det i inställningar över 1080p. -_-

Fungerar betydlig bättre med DX11 för mig. I Dx12 blir det lite lägre fps men väldigt hackigt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hej!

Har kört ca 10h Battlefield 1 och verkligen älskar det!

Någon som vill spela lite ihop? Vore kul att ha en svensk Squad

Permalänk
Medlem

Hej

Har läst om folk som har en del problem med dålig fps med 1070 gtx kort.
Jag har tyvärr samma problem men undrar ifall någon fått bukt på det?
Lirar i 1080p och får den där "gula fpsikonen" till höger titt som tätt. Tycker inte det är någon större skillnad på vare sig det är settings på low eller ultra.
Har en i7 4770 klockad till 4.4 ghz, 16gb ram och ett asus 1070 gtx oc.

Permalänk
Medlem

Bara jag som haft problem hela dagen idag med varenda server man försöker conecta till? "Server disconected - You have lost connection to the session" Har prövat stänga av brandvägg antivirus. Ingenting hjälper =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkzler:

Hej!

Har kört ca 10h Battlefield 1 och verkligen älskar det!

Någon som vill spela lite ihop? Vore kul att ha en svensk Squad

Absolut! Är dock bara Level 13 än så länge, men jag är på! Heter SuperbiaSweden på Origin.

Skrivet av Blaze84:

Bara jag som haft problem hela dagen idag med varenda server man försöker conecta till? "Server disconected - You have lost connection to the session" Har prövat stänga av brandvägg antivirus. Ingenting hjälper =(

Japp, samma problem här. Loggade även in idag och det stod att all progress hade blivit resettad, men det löste sig då jag startade om spelet.
Det verkar vara mycket strul överlag med multiplayer.

Btw, är det fler som stött på den sjukt irriterande buggen som gör att man inte kan röra musen när man hoppar in i fordon? Det blir så titt som tätt och det kvarstår hela matchen..

Visa signatur

Main PC: Intel Core i7-4790K@Stock, Sapphire R9 390X 8GB, MSI Z97 G5, 16GB DDR3, 240GB SSD, 2 TB HDD, Corsair 750W PSU
Telefon: Samsung Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

De support vapen jag har har använt än så länge är riktigt RIKTIGT RIKTIGT jävla kassa. Uppriktigt sagt vet jag inte ens om det är ens värt att avfyra dom mot fienden, snarare bättre att sitta och runka på en mortar. Jag fattar inte att folk kör support, tydligen ska ju Bar vara bättre för dom vapen jag testat nu har ju inte en chans mot ngt vapen på ngt avstånd öfr dom är bara så ofantligt kassa.

Jag håll på att bli bajonettad av en kille som jag satt och siktade mot redan när han kom runt hörnet typ tio meter bort så jag börjada skjuta han såg mig och försökte bajonetta mig och ja, det var så nära......

Körde tre rundor igår som var nog det värsta i sniper väg jag varit med hon, säkert 50% av lagen var snipers. Bra jobbat.

Störde mig också både på supportvapnen och snipers förut men nu ca 30 timmar in (Lvl 18/Support 6) och efter att ha låst upp lite alternativa vapen (kör BAR med kikarsikte för tillfället) tycker jag att det funkar rätt bra. Visst jag får inte jättemånga kills men ligger ofta i topp när allt räknas samman. En förutsättning är att spela med en bra squad, sen brukar jag hänga på dem och hålla mig lite i bakgrunden för att ge understöd. Kör man med kikarsikte och har stöd för vapnet kan man plocka ganska många fiender innan man slås ut, sedan brukar jag också mata in med mortar och gasgranater för att göra jobbet enklare för de andra, och så klart söka mig till platser med många lagkamrater och spamma ut ammo så mycket det bara går. När det gäller snipers känns det som att det handlar mycket om att lära sig kartorna så man vet var de kan finnas, tills dess är det bara att hålla sig i skydd så mycket det går.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.