1070 laggar i mer krävande spel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DreinLifeOfYou:

Unigine Heaven 4.0 1920x1080 8xAA, fullscreen, quality: ultra, tessellation: extreme

FPS: 94,9

Score: 2392

Min FPS: 28.1
Max FPS: 197.2

testade firestrike demo med men det blinkade bara svart och sen stängdes det....

aj fan :/

Kör lite mer 3dmarks och jämför med andra online?
Känns ju spontant som allt är inte helt hundra? Kanske värt att blåsa om OS och uppdatera drivisar för att därefter kör bench?

Permalänk
Skrivet av anon4992:

aj fan :/

Kör lite mer 3dmarks och jämför med andra online?
Känns ju spontant som allt är inte helt hundra? Kanske värt att blåsa om OS och uppdatera drivisar för att därefter kör bench?

som sagt så kommer jag inte ens in i firestrike men har inte testat dem andra än. Men det lutar nästan åt en ominstallation av OS och drivrutiner.

Visa signatur

Mobo: Gigabyte Z790 Gaming X AX
CPU: Intel Core i5 14600K Stock
RAM: PNY XLR8 Mako 32GB (2x16GB) 6000Mhz
GPU: 2080Ti ROG STRIX GAMING OC (ska bytas på 5 serien)
If There Is No Games, Then It Is No Life

Permalänk
Inaktiv

Fast här verkar dem prata om ljud?

Har inte tänkt att returnera riktigt än,(om inte jag måste fixa vbios, vill inte bryta garantin eller förstöra kortet) är bara lite fundersam, visst så är det lite lagg men har bara märkt det i GTA V och Mafia 3, ja och swtor men det är så dåligt optimerat....

Mafia 3 är också jäkligt dåligt optimerat, så det är inget att gå efter.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Mafia 3 är också jäkligt dåligt optimerat, så det är inget att gå efter.

mafia 3 ser inte ens bra ut, jämför man med gamla hederliga bioshock så ser det ut som om några dagisbarn har gjort det spelet, sjukt besviken. (tur jag fick det gratis)

Visa signatur

Mobo: Gigabyte Z790 Gaming X AX
CPU: Intel Core i5 14600K Stock
RAM: PNY XLR8 Mako 32GB (2x16GB) 6000Mhz
GPU: 2080Ti ROG STRIX GAMING OC (ska bytas på 5 serien)
If There Is No Games, Then It Is No Life

Permalänk
Inaktiv

mafia 3 ser inte ens bra ut, jämför man med gamla hederliga bioshock så ser det ut som om några dagisbarn har gjort det spelet, sjukt besviken. (tur jag fick det gratis)

Vissa detaljer ser riktigt bra ut, andra saker ser ut som åratal gammal grafik...