Nybörjare på Java - vad är nästa steg?

Permalänk

Nybörjare på Java - vad är nästa steg?

Tänkte kolla med experterna vad nästa steg bör vara?

Har suttit med boken Lär dig java med Swing sedan gått över till att kört igenom javakursen på Codeacademy, tyckte det var mer pedagogiskt samt så slapp man swing no pun intended.

Vad har ni som förslag på nästa steg?

Någon av dessa att rekommendera?
www.udacity.com
www.udemy.com
www.codeschool.com

Tänker helt byta bransch (typ) och har insett att programmering är sjukt kul. Suger åt mig som en svamp, så säger ni gå höger så går jag höger

Skämt åsido, har ni några tips på nästa steg?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Känner nog alltid att det är bra att fundera på egna projekt. Jag tycker jag lär mig mest när jag själv får formulera problemet och klura fram lösningar än att lösa någon annans problem. Ett allmänt tips.

Är du fast i att det är Java du vill lära dig? Själv tycker jag mycket om att pyssla med hårdvara och koda mot sensorer, lysdioder, givare och liknande. C och C++ är alltid vettiga språk att lära sig.

Permalänk

Jag håller med ovan beträffande egna projekt. Antingen tror jag man går en kurs eller så hoppar man rakt in. Fundera över vad du vill göra. om du vill bygga en webapp, skriva spel, lära dig blinka lampor osv. Turoials är ju ett bra komplement när du sitter fast i ditt projekt. jag hade funderat på det och kollat vilka lämpliga ramverk som finns för det.

Skickades från m.sweclockers.com