Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Clint Eastwood:

Sorry, jag håller mig till etablerade definitioner. Jag har aldrig lärt mig feminist-klingon och dess tillhörande definitionstraverseringar och kommer aldrig bevärdiga det heller.

För övrigt har även andra definitioner fått sig en slev av feminist-klingon behandlingen:
Åsikter har blivit -> Kritik
Kritik har blivit -> Hat
Hat har blivit -> 'NyRasism'

Så åsikter om sexuell läggning är 'rasism' alltså... Hahahahahaha.., ja jösses!

Nu vet jag? Nej, ditt inlägg gav inte mig någon kunskap. Möjligtvis anti-kunskap.

No-check på allt du säger m.a.o.!

Du missade medvetet det jag skrev:
Tldr: 2016 är hat mot andra beroende på ras, religion eller sexuell tillhörighet = rasism.
Dvs hat, hat mot homosexuella är inte "åsikt" exempelvis. Att kalla någon för "jävla jude" är inte åsikt.
Muslimhora är också ett ord som inte har med "åsikt" att göra.

Ahh..feminist-klingon. Det har jag inte hört innan. Ett sätt att försöka förminska folks åsikter, eller å andra sidan förminska att folk faktiskt blir hatade och hotade. Snyggt av dig att försöka skönmåla rasismen. Funkar dock inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Det handlar om att vi inte ska anpassa oss efter invandrare utan dom efter våra seder och handlar inte om att hata någon annan ras utan ta ansvar för landet som äldre generationer byggt upp så ekonomin inte urholkas och sociala skyddsnät håller där så vi kan hålla en bra standard på vård skola och äldrevård och tror ingen vill sitta och äta sill och potatis hela dagarna och gå i kyrkan men vill ha ett land som har en svensk karaktär och arvet kvar och jag tycker samma om andra länder och skulle jag åka till italien gör jag inte det för att gå på mcdonalds

Så du menar att om vi får ner kostnaderna för invandringen så kommer politikerna "automagiskt" att börja ösa pengar över skola, vård och pensionärerna?

Personligen tror jag att det hade blivit som det alltid har varit, skatten ska sänkas, vården och skolan ska effektiviseras in i absurdum och pensionärerna får ingenting precis som det alltid har varit.

När du talar om sociala skyddsnät, bra standard på skola och äldrevård låter du nästan som att du vill ha en vänsterregering, men ändå talar du för SD. Har du läst någon SD-budget?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Hyffsat balanserat. Håller med om att flyktingboenden måste drivas i kommunal regi.

Dock är det faktiskt så att de flesta lever på etableringsersättning som är långt under den summan du använde dig av. Alla former av bidrag dras sedan av på försörjningsstödet, så mkt mer än existensminimum blir det inte.

Skönt att höra att ersättningen blir mindre, vi ska givetvis erbjuda gratis utbildning i både svenska och inom bristyrken som t.ex. vården för att få ut dem på jobbmarknaden men att ge någon pengar utan att man behöver lyfta ett finger är aldrig ett bra alternativ.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Skönt att höra att ersättningen blir mindre, vi ska givetvis erbjuda gratis utbildning i både svenska och inom bristyrken som t.ex. vården för att få ut dem på jobbmarknaden men att ge någon pengar utan att man behöver lyfta ett finger är aldrig ett bra alternativ.

Tror inte att det är ett bra alternativ för någon, oavsett härkomst, att leva på försörjningsstöd hela livet. Sedan är det även så att det ställs krav när man står på försörjningsstöd idag. Oftast handlar det om att aktivt söka arbete eller ingå i någon form av arbetsmarknadspolitisk åtgärd 7-16.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Tycker helt klart man ska rösta på SD på de frågor dom varit först med, enl mig vill bara de andra partierna fiska nya röster genom att också "tycka som SD", när de i slutändan nästan garanterat INTE kommer fullfölja det som sagts. Det är klart att man kan säga såhär om SD också, i och med deras utökade program, IOF.

Det svarade jag också på. Om man ska fullfölja det SD vill så måste vi sannorlikt gå ur både EU och FN och det är såpass segdragna processer så det kommer soänna över flera val. Plus att ett utträde inte skulle tas emot vänligt av någon av organisationerna, så vårt anseende i världen skulle sjunka.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Även om många vet och har hört vad SD är och står för så undrar jag ändå...
1. Varför röstar så många på SD och varför röstar du på dem eller tänker göra det?
2. Är det "verkligen" för att väljarna tror på att SD kan lösa "problemen" eller.... ?
3. Varför kan SD som är så "ärliga" inte säga att de är ett mer främlighetsfientligt parti... tror ni?

och vad exakt står de för ????? Berätta!!!

Alla andra partier förutom SD sitter i en jävla sandlåda utan argument slänger bara sand.
Om vi ni ska prata invandring på det sätt det sker idag kan jag bara säga att "tvångs flytt" dvs flytt pga "krig" aldrig är en bra invandring. Du kommer inte vilja intergrera, du flyttar av tvång inte vilja vilket är enda anledningen.

Majoriteten som kommer hit är män i krigsduglig ålder. Varför slåss de inte för sina nära och kära ? Kvinnor och barn är kvar i utsatta områden.

Just nu hjälper vi ytterst få och löser inget problem vi skapar nya och låter grundproblemet göda.
Är du för att den en mobbad ska flyttas istället för mobbaren också ?

Enda invandringen som borde tillåtas är arbetsinvandring / egenförtagare / adoption eller folk som kan betala för sig själva.
Sen är sverige ett land som av industrialiserar och borde minska befolkningsmängden för att behålla standarden.

I slutändan är detta bara ett av sveriges problem men att alla är så jävla blödiga och ska vara några jävla låtsas hjältar genom att säga klart vi ska hjälpa med si och så men inte sen lägga en jävla minut för att hjälpa till själva på riktigt.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Ni som är för den här invandringen som pågått under väldigt många.. Vad gör ni för att bidra till att det skall fungera?
HUr många migranter har ni boende hemma hos er?
Hur många timmar har ni spenderat på att hjälpa till att dela ut kläder eller leksaker på något boende?
De flesta av er kommer att svara 0 på dessa frågor, många av er är bara ute efter en massa sociala likes för att döva era samveten och tro att ni gjort något för migrationen.

Ni som bor i Stockholm, var inte så längesen de gick ut med att ni skulle öppna era hem för att hjälpa till att ta emot folk. Hur många av er gjorde det?

Det är lätt att sitta vid en dator att skriva att man är såå duktigt och skall göra sååå mycket för dem, men när det väl kommer till kritan så vill/kommer ni inte att göra ett skit. "Så länge det ser bra ut på pappret tänker ni.."

Det borde vara frivilligt via deklarationen om man skall bidra eller inte, varför skall jag tvingas bidra till något jag inte vill?
Jag vill kanske lägga min pengar på WWF, UNHC, BRIS, Cancerforskning eller annat liknande istället.. och det är frivilligt om jag vill göra det. Samma sak där..gissar att det inte hade varit många som kryssat i bidragsrutan i sin deklaration..

/Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

2. Är det "verkligen" för att väljarna tror på att SD kan lösa "problemen" eller.... ?

Jag har lite av en annan uppfattning men det är bara från observation av artiklar, nyheter och ej-legitimerad psuedo-psykologi. Ursäktar för att inte vara mer saklig än så.

Jag uppfattar SDs kättrande som en protest av folket mot tidigare och nuvarande regering gällande beslut. Väljarna är alltså villiga att välja mer ont som siktar på att "återställa" välfärden (Polis, Sjukvärd, Pension etc etc), we go to the devil we know. Att SD intill dagligen får skit ändrar inte väljarnas uppfattning, det är politiken och besluten som spelar roll och inte sandlådefasonerna mellan partierna.

Men personligen har jag slutat engagera mig i det hela, landet och resten av planeten kan brinna.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Tldr: 2016 är hat mot andra beroende på ras, religion eller sexuell tillhörighet = rasism.
Dvs hat, hat mot homosexuella är inte "åsikt" exempelvis. Att kalla någon för "jävla jude" är inte åsikt.

Ahh..feminist-klingon. Det har jag inte hört innan. Ett sätt att försöka förminska folks åsikter, eller å andra sidan förminska att folk faktiskt blir hatade och hotade. Snyggt av dig att försöka skönmåla rasismen. Funkar dock inte.

Ja jösses. Du är över hela kartan och drar bindestreck mellan definitioner, mina åsikter och dina ideer. Att du är feminist och anammat dess (icke)retorik är alldeles uppenbart. Sorry, vi kommer aldrig kunna hålla en vettig dialog. Ha de gött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det svarade jag också på. Om man ska fullfölja det SD vill så måste vi sannorlikt gå ur både EU och FN och det är såpass segdragna processer så det kommer soänna över flera val. Plus att ett utträde inte skulle tas emot vänligt av någon av organisationerna, så vårt anseende i världen skulle sjunka.

Det är ju helt upp till 7-klövern att ta tag i de frågorna 20% av befolkningen kanske ännu fler framöver tycker är viktiga så just detta inte sker och att SD kommer till makten vilket kan vara rent skadligt för samhället även om jag själv lägger min röst på dem, ser det mer som ett missnöjesparti och känns bättre än att rösta blankt eftersom SD har en stark kraft att passivt förändra saker och ting

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Om fler delar på kostnaderna då arbetslösheten minskar så är det väl rimligt att skatterna sänks som det står i ekonomiböckerna.

Sedan när färre delar på kostnaderna för välfärden så höjs skatterna.

Missförstå mig rätt, jag tycker det är coolt att betala skatt. En av de stora drivkrafterna jag hade när jag studerade och tog CSN lån var just att jag i framtiden skulle betala mer skatt när jag skulle komma ut i arbetslivet.

Hade jag fått bestämma så hade ALLA pengar gått till staten. Att spara till bilar, hus och cyklar hör inte hemma hos fotfolket.

Men som jag redan skrivit är det så att de flesta inte började betala mer skatt när tiderna blev dåliga (höginkomsttagare har fått lite mindre avdrag), vilket är den relaterade effekten till vad du skrev, vilket tar bort en del av anledningen till att sänka skatterna. Dessutom behöver inte arbetslösheten gå ner speciellt mycket för att uttalandet att arbetslösheten går ner ska vara sant, medan man behöver en betydande nedgång för att det ska vara relevant att justera skatterna. Ditt påstående saknar därmed logisk förankring.

Skrivet av burner1:

Det var väldigt rasistiskt skrivet!

Med flyktingkrisen så kommer det forskare, läkare och ingenjörer som nu är med och bygger upp landet. Jag har hört på SVT att Sverige skulle gå under utan flyktingkrisen. Nu när vi är hundratusentals fler människor är det andra länder som lånar pengar från Sverige!

Du kan själv se prognoserna på Sveriges skulder till övriga länder, innan nästa val har vänsterregeringen betalt av alla lån och svenskarna är helt skuldfria. Så bra går det för Sverige.

Vad jag tolkar som ditt försök till sarkasm faller endast ut i straw man-angrepp och är varken särskilt klädsamt eller konstruktivt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Clint Eastwood:

Ja jösses. Du är över hela kartan och drar bindestreck mellan definitioner, mina åsikter och dina ideer. Att du är feminist och anammat dess (icke)retorik är alldeles uppenbart. Sorry, vi kommer aldrig kunna hålla en vettig dialog. Ha de gött.

Drar inte dina åsikter över någonting, jag ger bara exempel.
Men sure kalla mig för feminist (med tanke på det här med att "drar mina åsikter", här gör du precis det!) och ge upp.

Tror du har rätt, svårt att diskutera med någon som anser att hat = åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Det är ju helt upp till 7-klövern att ta tag i de frågorna 20% av befolkningen kanske ännu fler framöver tycker är viktiga så just detta inte sker och att SD kommer till makten vilket kan vara rent skadligt för samhället även om jag själv lägger min röst på dem, ser det mer som ett missnöjesparti och känns bättre än att rösta blankt eftersom SD har en stark kraft att passivt förändra saker och ting

Att 20% inte får sin vilja igenom är inget märkligt i ett vanligt demokratiskt system. När vänsterblocket regererar får ca 40% av alliansväljarna inte sin vilja igenom och vice versa.

Så har det alltid varit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Säger väl rätt mycket om kunskapen bland de som använder ordet rasism om allt och alla.

FN:s definition av rasism:

"Rasism är varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet."

Men det klart, den definitionen kan väl inte gälla i Sverige 2016..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Det som behövs är en förändring av debattklimatet. Politiken har blivit låst och tråkig. Vi ska absolut ha blockpolitik och det är viktigare att fokusera på hur jävla dåliga ens motståndare är än att komma med egna, pigga idéer. Det är nog därför det ser ut som det gör. Jag tror det är många som röstar på SD för att de är trötta på riktningen som Svensk politik har tagit. Minns inte var nu men läste någonstans att ungefär hälften av de som tänker rösta på SD gör det som en protest och inte för att de står bakom SD's partiprogram.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Drar inte dina åsikter över någonting, jag ger bara exempel.
Men sure kalla mig för feminist (med tanke på det här med att "drar mina åsikter", här gör du precis det!) och ge upp.

Tror du har rätt, svårt att diskutera med någon som anser att hat = åsikt.

Skrivet av voro12:

Säger väl rätt mycket om kunskapen bland de som använder ordet rasism om allt och alla.

FN:s definition av rasism:

"Rasism är varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet."

Men det klart, den definitionen kan väl inte gälla i Sverige 2016..

Tycker personligen att definitionen av rasism är ganska irrelevant för den här tråden.

Mer intressant att diskutera politik och sakfrågor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@lord_vasagos:

Kan du snälla använda skiljetecken, eller åtminstone punkt och versal? Det sticker i ögonen när man läser dina inlägg.

Att flera partier har svängt behöver inte ha direkt med Sverigedemokraternas framgångar att göra. När förutsättningarna ändras, behöver politiken ändras och man kan verkligen säga att förutsättningarna snabbt ändrades förra hösten. Därför tvingades flera partier gå åt det mer konservativa hållet. Saken är den att SD alltid strävat efter så låg invandring som möjligt. Oavsett flyktingläget, så därför behövde de inte ändra någonting här. Men SD har själva 'kovänt'.. Kolla bara på frågan om vinster i välfärden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Du blandar ihop SD med Fi och liknade, för att citera några fina citat.
https://genusnytt.wordpress.com/2010/08/29/oh-vilka-harliga-f...
Jag skulle ha sagt att män är värre än djur. En del våldsamma män kan till och med njuta av kvinnors lidande. Det gör inte djuren”
– ”Män har en kollektiv skuld. Det vill säga, alla män lever ett liv där man, bara genom att man är man, deltar i ett kvinnoförtryck. Oberoende av om man vill och tycker sig vara en del i ett könsförtryck.”
– ”Du är nämligen en del i en våldtäktskultur. Om du inte inser det – att den manliga kulturen, med all sexism, allt förakt för svaghet, all rädsla för motstånd och allt hat mot kvinnors kamp – faktiskt är grunden för våldtäkterna – om du INTE ser din del – så är du en aktiv part i det fortsatta förtrycket.”

SD klumpar dock inte ihop grupper på detta extrema sätt, däremot finns det många som kommer med extremt dumma påståenden och generaliserar. De tar dock inte lika stora kliv som Fi etc och kallar alla män för potentiella våldtäktsmän.
*edit*
Ja självklart finns det många med extrema åsikter inom sd, där jag förespråkar att andra partier ska sluta vägra ta ansvar, så kommer snart sd hamna där de hör hemma. -Nej det är inte Rosenbad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22354353.ab

Alla flyktingar ska hälsotestas

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/asylsokande-ska-inte-kunna-...

Asylsökande ska inte få demonstrera

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-star-bakom-infoblad-med-...

Sprider Desinformation

Förlåt men det övertygar mig inte ett enda dugg på att SD skulle inte vara rasister och nej jag blandade verkligen inte om F! med SD, bara du som inte vill lyssna uppenbarligen på vad dem har sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Du blandar ihop SD med Fi och liknade, för att citera några fina citat.
https://genusnytt.wordpress.com/2010/08/29/oh-vilka-harliga-f...
Jag skulle ha sagt att män är värre än djur. En del våldsamma män kan till och med njuta av kvinnors lidande. Det gör inte djuren”
– ”Män har en kollektiv skuld. Det vill säga, alla män lever ett liv där man, bara genom att man är man, deltar i ett kvinnoförtryck. Oberoende av om man vill och tycker sig vara en del i ett könsförtryck.”
– ”Du är nämligen en del i en våldtäktskultur. Om du inte inser det – att den manliga kulturen, med all sexism, allt förakt för svaghet, all rädsla för motstånd och allt hat mot kvinnors kamp – faktiskt är grunden för våldtäkterna – om du INTE ser din del – så är du en aktiv part i det fortsatta förtrycket.”

SD klumpar dock inte ihop grupper på detta extrema sätt, däremot finns det många som kommer med extremt dumma påståenden och generaliserar. De tar dock inte lika stora kliv som Fi etc och kallar alla män för potentiella våldtäktsmän.
*edit*
Ja självklart finns det många med extrema åsikter inom sd, där jag förespråkar att andra partier ska sluta vägra ta ansvar, så kommer snart sd hamna där de hör hemma. -Nej det är inte Rosenbad.

Så du menar att det är ok eller inte lika farligt att säga att alla invandrare i sverige är potentiella våldtäktsmän?
men att säga att alla män är det är värre?

sen när man säger ordet rasist börjar ni snacka om rasistkort..

att säga alla män är potentiella våldtäktsmän är att generalisera.. men att säga om etniska grupper ja då är du rasist.. punkt slut..

att säga att SD inte klumpar ihop grupper på ett extremt sett. vilken planet kommer du ifrån

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nu är ju i stort sett gränserna stängda, invandringen har avstannat.

På vilket vis tycker du att SD är rätt parti för Sverige nu när "jobbet är utfört"? Vad i deras politik förutom kritiken på invandringen tilltalar dig? Intressant att få reda på tycker jag.

Inte om man kollar på Migrationsverket prognos så kommer det att hålla sig samt att öka och kallas det för att gränserna är stängda? Då vet jag inte vilken värld du lever i.

För om gränserna är stängda så ska Migrationsverkets prognos att vara noll men det är den inte.

Som jag har hängt med så ska invandrar/flyktingar som begår brott utvisas direkt samt lämna dna prov etc.

Men de faller på punkten som många partier gör och inte vill tala om. SD vill satsa pengar på polisen, sjukvården försvaret, skolor etc men ingen tar upp varifrån ska dom pengarna komma ifrån och det är jag mest intresserad av.

För ända stället det finns att ta pengar ifrån när man väl sänker invandrar/flyktingar samt att börjar utvisa ordentligt så får man lös pengar ifrån bidrag och Migrationsverket men som sagt ingen vill tala om varifrån man ska ta pengarna ifrån.

På pappret anser jag att SD låter vettiga men man får veta först när de väl får makten och kan bestämma.

Skrivet av Ozzed:

Oavsett vad man tycker så måste Sverige gå ur EU och förmodligen också FN för att kunna "stänga gränserna totalt", och även om SD fick 100% av rösterna så är det en process som skulle ta en lång tid, om det ens är praktiskt genomförbart.

Tittar vi på t. ex Storbritannien och deras EU omröstning så ser ju att det är en lång process att lämna EU, och det riskerar dessutom att splittra Storbritannien då en majoritet av skottarna inte alls vill ur EU.

Sen skulle ett FN och EU utträde oclså få andra konsekvenser. Det finns ingen möjlighet att äta kakan och ha den kvar. Jag tror varken EU eller FN skulle vara särskillt hjälpsamma i en sådan process.

Ungern stängde ju sina gränsen när de förstod att situationen är inte hållbar samt många andra länder införde sina egna restriktioner. FN behöver man inte lämna. mer EU som kommer med diverse böter samt det börjar ju tas upp i fler länder om man ska lämna EU när det är bevisat att det går.

Självklart är EU inte glada för att England lämnar EU eftersom de va en av de stora kassa-korna till EU. De som är kvar att lämna är Frankrike och Tyskland sen finns inte EU längre. Så det är logiskt att EU försöker försvåra ett utträdande så mycket det går så ingen annan vill kliva av men det får tiden avvisa.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Inte om man kollar på Migrationsverket prognos så kommer det att hålla sig samt att öka och kallas det för att gränserna är stängda? Då vet jag inte vilken värld du lever i.

För om gränserna är stängda så ska Migrationsverkets prognos att vara noll men det är den inte.

Som jag har hängt med så ska invandrar/flyktingar som begår brott utvisas direkt samt lämna dna prov etc.

Men de faller på punkten som många partier gör och inte vill tala om. SD vill satsa pengar på polisen, sjukvården försvaret, skolor etc men ingen tar upp varifrån ska dom pengarna komma ifrån och det är jag mest intresserad av.

För ända stället det finns att ta pengar ifrån när man väl sänker invandrar/flyktingar samt att börjar utvisa ordentligt så får man lös pengar ifrån bidrag och Migrationsverket men som sagt ingen vill tala om varifrån man ska ta pengarna ifrån.

På pappret anser jag att SD låter vettiga men man får veta först när de väl får makten och kan bestämma.

Ungern stängde ju sina gränsen när de förstod att situationen är inte hållbar samt många andra länder införde sina egna restriktioner. FN behöver man inte lämna. mer EU som kommer med diverse böter samt det börjar ju tas upp i fler länder om man ska lämna EU när det är bevisat att det går.

Självklart är EU inte glada för att England lämnar EU eftersom de va en av de stora kassa-korna till EU. De som är kvar att lämna är Frankrike och Tyskland sen finns inte EU längre. Så det är logiskt att EU försöker försvåra ett utträdande så mycket det går så ingen annan vill kliva av men det får tiden avvisa.

Skilj gärna på pågående ärenden och människor som registreras vid gränsen.

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarki...

Andra halvåret i år kommer att påvisa ett historiskt lågt antal. Så lägg ner domedagsretoriken tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sverige har ju blitt/varit ett skämt. Det har nästan bara varit att slänga bort passet, säga man är flykting eller 17 år fastän man är 25-30 så har det varit rätt fritt fram. Vi har ju blitt ett skräckexempel för resten av världen. Det är bara att googla lite på problemet så säger dom eller skriver, "We could end up like Sweden.". Det är inget man bara kan sopa under mattan heller, vi är no 1 på att vara bäst, ja på vad det kan man fråga sig. Flyktingar, det slutar dom ju att vara minuten dom kliver in i Turkiet.

Här är Haidt's analys om vad det är som händer i Västvärlden

https://www.youtube.com/watch?v=tHGQL8q0I4k

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Dom ska fan ha kritik för detta vidriga beteende. Vad ska jag läsa på om? Jag är medveten om hur det ser ut. Men sossarnas/moderatrnas felande humanitet gör det inte rätt för SD att rösta för en sterilisering. Vad försvarar du egentligen? Att andra gjort fel o därför kan SD göra det och komma undan? Två fel = rätt? Med det tankesättet kommer vi aldrig framåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, hela min poäng var ju (från början av diskussionen) att oavsett vad man röstar på så kommer det finnas skitstövlar i det partiet.

Frågan är hur mycket man ska hänga upp sig på det, för gör man det får man ju skita i att rösta öht, eller så får man helt enkelt ta att det kommer finns idioter och sen läsa partiprogrammet och utgå från det, och inte från vad enskilda i paritet gjort på sin fritid osv.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

"Svennejävel" är också ett väldigt bra exempel. Att vi har sånt problem i Sverige med rasism, samtidigt som vi tar in andra rasister. Mycket märkligt land vi lever i.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Oavsett om jag tyckte att SDs resonemang var vettigt eller inte hade jag ändå aldrig röstat på dem. För det första därför att de är ett enfrågesparti, alla andra frågor förutom invandring de ger ställning i gör det klart att de inte alls vet vad de pratar om. För det andra därför att de gör det sällsynt klart att de är ett parti som både drar till sig många idioter, och ger dem plats att tala.

Visst, alla partier har stolpskott, men jag kan inte påminna mig om ett annat parti som har kvar partimedlemmar, skandalöst uttalande efter skandalöst uttalande i en sån extrem utsträckning. Listan på högst oroväckande uttalanden är för lång att ta upp.

Många är ju medvetna om att när partier pratar om sina mål och planer är långt ifrån allt löften, om ens något, och att man är benägen att tveka på hur ärlig en person är när den försöker få en att ge denne makten, så då försöker jag istället få mig en bild av vilken typ av person det är man har att göra med, och då SD inte är försiktiga med att dela med sig av sina tankar på sociala medier blir det snabbt klart för mig att det inte är personer jag vill ha något att göra med.

Samtidigt kan jag förstå att de växt, det är naturligt att vara rädd för att det man har ska tas ifrån en, och låter man bara den känslan ta över är det klart att inte så mycket annat får plats, men jag önskar att vi kunde se förbi det, och kanske få fram en nyttig och produktiv debatt, istället för en förblindad av propaganda, och kvävd i hopp om att det ska få problemet att försvinna (i detta fall är problemet jag pratar om rädslan).

Partier längst till vänster eller höger tycker jag man ska hålla sig undan, så många extremister leder aldrig till något bra.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

SDare är en minoritet

Vita på Jorden är väl också bland minoriteter?
I Malmö är väl dock "Svenskar" minoritet

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Akarr:

Så du menar att det är ok eller inte lika farligt att säga att alla invandrare i sverige är potentiella våldtäktsmän?
men att säga att alla män är det är värre?

Alla i sverige är invandrare från Afrika. Min poäng är att det inte är sd folket som brukar kalla folk för potentiella våldstäksmän utan det feminister.

Skrivet av Akarr:

att säga alla män är potentiella våldtäktsmän är att generalisera.. men att säga om etniska grupper ja då är du rasist.. punkt slut..

Vilket SD inte gör utåt, att det sedan finns mycket skit inom SD, är en orsak till varför våra vanliga partier bör ta ansvar så att det finns något annat parti att rösta på. Med ta ansvar så har vi t.ex 55st "no go zoner", där huvudorsaken till problemet är utanförskap inom arbetsmarknaden. Där politikerna inte vill komma med några lösningar på problemet, mer än eventuellt fler poliser och helikoptrar.

Skrivet av Akarr:

att säga att SD inte klumpar ihop grupper på ett extremt sett. vilken planet kommer du ifrån

Citat: SD klumpar dock inte ihop grupper på detta extrema sätt.
Det betyder inte att de inte att de ej klumpar ihop folk lika extremt, men de som säger arga vita män och liknande åker omedelbart ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Var lite av ett skämt, även om det är sant. Bara för att man är en majoritet så betyder det inte att man inte blir utsatt eller att det spelar mindre roll om man blir utsatt. Sen kan det se olika ut i landet, typ Malmö som du nämnde ser ju helt annorlunda ut jämfört med resterande städer i Sverige.

Permalänk
Skrivet av Akarr:

Ja, den moderna, och mer aktuella definitionen av rasism ( det är inte så många som faktiskt tror på raser inom människoarten, efter att det blivit motbevisat) är ju just generalisering, och diskriminering av en etnisk folkgrupp, så det stämmer ju rätt bra det, precis som sexism är generalisering och diskriminering av en viss könstillhörighet. Inte så komplicerat egentligen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lothbrok:

Vita är >8% av världens befolkning. Vita kvinnor i barnbärande ålder är 2%, och de blir tillsagda att inte skaffa barn och om de ändå gör det ska de rasblanda för att visa sin öppenhet och antirasism. Med det pågår ingen push för att utrota vita, för det säger DN.

Visa signatur

Define R3 | i5 4690k | ASUS Z97-A | 16GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | GTX 780 + 660 PhysX | Dell U2311 & 2st Eizo FS2331 Surround