Clinton eller Trump, vem vinner?

Permalänk
Medlem

Ha ha ha,fy f-n vad skönt! Först Brexit och nu Trump som president. Snacka om att globalistmaffian har blivit r-vkörda. Nästa steg är fler Viktor Orban's som ledare i Europa så kanske vi går mot en ljus framtid till mötes.

En ytterst trevlig dag detta!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Inaktiv

"Demokratierna måste fortsätta hålla ihop. Demokrater i alla länder måste gemensamt stå upp mot hetsen och hatet och försöken till splittring. Generationer före oss har kämpat för de värden som nu står på spel. Vi kan inte låta det mest grundläggande svepas bort med vindarna från Trumps seger."

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/peter-wolodarski-isande-vi...

Förstår att många blir triggade nu.

För dom som älskar Trump:
http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/ewa-stenberg-det-kommer-at...

"Valet av Donald Trump kommer att ha stor ekonomisk betydelse för Sverige. USA är vårt tredje största exportland. Donald Trump har haft kritik mot frihandel som ett bärande tema i valkampanjen. Lyckas han få gehör för en protektionistisk kursändring kommer att handelsberoende land som Sverige att fara illa av det."

"Men den allra största effekten för Sverige har sannolikt det faktum att ett demokratiskt val i världens enda supermakt kunnat vinnas med hjälp av bland annat lögner och hot."

Vore ju mest rättvist om dom som gillar Trump här, exempelvis vissa på detta forumet blev av med sina jobb först?
Oavsett vad man tror och tycker måste man fatta hur beroende Sverige är av vår handel med omvärlden. Här finns det liksom inget rätt eller fel eller "sanningen ligger mitt emellan". Export är export. Svensk industri blir lidande.

Så grattis. Tänk på det när ni ler över Trump nästa gång. Ska bli spännande att se vilken nästa syndabock blir då högerpopulisterna inte alls löser något.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja, det här var ju ingen höjdare. Att en sån dåre kan bli vald till en så viktig position känns hemskt och det får en att tappa tron. Samtidigt är det skönt att det är över och att slippa höra all hets kring valet. Nu gäller det bara att gå vidare och att på något sätt acceptera att Sanna Nielsen är årets julvärd. Det är inte kul, men vi måste acceptera den demokratiska processen.

Visa signatur

Intel i7 6700k | MSI GTX 1070 Gaming X | MSI Z170A Gaming M5 | Corsair 16GB DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | Corsair RM750x | Samsung 850 EVO 250GB | Seagate Desktop 2TB | Be queit! Pure rock | NZXT Noctis 450 Vit | AOC G2460PG 144Hz G-Sync | QPAD MK-80 Pro MX Blue | Logitech G502 Proteus Spectrum | Kingston HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Asååå..kan inte bara: HA HA HA HA
Jösses, vilket år alltså. Vem fan trodde att Trump skulle bli president? Ska bli intressant nu att se hur USA kommer att bli efter 4 år.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

För att vara exakt /sådan/ där: Vad var det jag sa?! Bernie skulle ha mött Donald, inte Hillary.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabriel15:

Folk här tror att Trump är en fattig rasist som misslyckats med sina företag.

Han har lyckats med en del men också misslyckats ganska rejält ett antal gånger. Bra på att skylla ifrån sig dock.

Vad som oroar mig mest med resultatet är hans ivrighet att använda kärnvapen, det är inte bra att en person med det temperamentet (se exempelvis hans Twitter) sitter med fingret på knappen så att säga. Hans ekonomiska politik spelar inte så stor roll för oss, även om kronan lär dippa mer än dollarn nu så kommer den sannolikt att hämta sig, och hans rasism och kvinnofientlighet har inte så stor påverkan på oss heller. Hans åsikter om klimatet är dock inte bra för någon förstås.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bemushroomed:

Jag har ingen som helst respekt för globalister och PK-elitister, dessutom kan de gott ha det för de är inte det minsta främmande för att håna, och gapa okvädningsord till de som inte håller med. Men de tårar jag sörplar i mig av just nu är framförallt från svenska journalister och elitister med folk som Schyffert och Anders Lindeberg i spetsen.. Det bottenlösa hat de har spytt ur sig mot oss som är emot Islamism och Globalism skulle ta år av trollningar och spydigheter för att komma i kapp.

Det här är ju precis som med Brexit. Hela media och kändiseliten står enade och försöker läxa upp folket med hur de ska rösta. Folket håller inte med - eliten grinar, jag skrattar

Bottenlösa hat? Vilken skev verklighetsuppfattning du har, jag tycker synd om dig och alla andra som inte förstår vad ni gör.

Permalänk
Medlem

en STOR fördel, Trump är ingen PK-slav som resten av världen. och DET gillar jag skarpt!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Han har lyckats med en del men också misslyckats ganska rejält ett antal gånger. Bra på att skylla ifrån sig dock.

Vad som oroar mig mest med resultatet är hans ivrighet att använda kärnvapen, det är inte bra att en person med det temperamentet (se exempelvis hans Twitter) sitter med fingret på knappen så att säga.

Du tror på största allvar att det kommer smälla i världen nu? Du förstår inte att om en smäller av ett kärnvapen på fel ställe, så drar alla iväg sina kärnvapen? Kärnvapen idag är mer en mätartävling och inget man faktiskt kommer använda.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

En stor seger för folket och ett stort nederlag för Globalist-svin, PK-elitister, kändisar och andra som fyllt sina fickor med pengar från äcklet Soros... Precis som med Brexit, det goda har segrat åter igen.

Om man tjurar åt detta måste man vara en speciell slags idiot kan jag tycka. Naturligtvis har det inte undgått amerikanarna hur det numera ser ut i större delar av europa. Clinton hade blivit ännu en Löfven eller Merkel, det hade blivit västvärldens undergång. Var glada och tänk till en extra gång

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holic:

Hoppas några här i Sverige öppnar sina ögon lite när dom tittar och tycker att USAs idioter som röstat på trump, och ser lite till sitt eget och kanske väljer bort sin röst dom har på SD här.

De som är emot Trump är nog emot SD.

Men Trump vann för folket vill ha trump och SD är störst för att folket vill ha SD pretty much.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Vaknar.av en extrem rysning, går in på dn.se och vips så läser man att Trump vann. Är inte direkt förvånad (var väldigt söker på att han skulle vinna) men nu är man lite ängslig på vad som kommer att hända.. 3:e världskriget kanske?

han kan vara en del av att starta tredje världskriget, men hade aldrig deltagit i det om det inte ger han ekonomisk fördel. trump vill ju att usa bara ska bry sig om vad usa har att göra med. så det krävs att usa blir attackerat för att dom ska gå med i tredje världskriget, även om han startat de

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bemushroomed:

Haha, har du ens följt några debatter eller sett några argument från dessa tomtar? Det fullkomligt lyser ju ondska ur dessa människor, riktigt otäcka typer. Du är helt bakom flötet tyvärr..

Det enda du gör nu i forumet är att förolämpa folk hit o dit. Du borde vara glad och nöjd, istället verkar du mest fortfarande väldigt missnöjd.
Därför tycker jag synd om dig.

Permalänk
Medlem

De tomtar som är "oroliga" att Trump inte kan leverera.

Jag är mest orolig att alla de människor, främst Hollywoodkändisar (Will Smith som jag annars diggar) har hycklat runt i media i månader och sagt att de ska fly landet om han nu skulle vinna valet.

Är mest orolig att de inte håller vad de lovat, - att fly landet :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

De som är emot Trump är nog emot SD.

Men Trump vann för folket vill ha trump och SD är störst för att folket vill ha SD pretty much.

http://www.inizio.se/valjarbarometer-oktober-2016/

http://novus.se/valjaropinionen/tv4novus-valjarbarometer/2016...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsm%C3%A4tningar_inf%C3%B...

som jag ser det så är sd det tredje största. men vi kanske inte delar vad störst betyder?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Det enda du gör nu i forumet är att förolämpa folk hit o dit. Du borde vara glad och nöjd, istället verkar du mest fortfarande väldigt missnöjd.
Därför tycker jag synd om dig.

Jag är nöjd och sörplar i mig av både dina och medias tårar Tack för omtanken!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hd_Jehu:

Ja, det här var ju ingen höjdare. Att en sån dåre kan bli vald till en så viktig position känns hemskt och det får en att tappa tron. Samtidigt är det skönt att det är över och att slippa höra all hets kring valet. Nu gäller det bara att gå vidare och att på något sätt acceptera att Sanna Nielsen är årets julvärd. Det är inte kul, men vi måste acceptera den demokratiska processen.

Guld. Lånade den..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd

Jahapp, så var den nye Adolf Hitler på tronen då, skall i allafall bli... intressant...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

han kan vara en del av att starta tredje världskriget, men hade aldrig deltagit i det om det inte ger han ekonomisk fördel. trump vill ju att usa bara ska bry sig om vad usa har att göra med. så det krävs att usa blir attackerat för att dom ska gå med i tredje världskriget, även om han startat de

Man vet aldrig med Trump. Han har förolämpat så många, orsakat en sån stor hets mot bl.a. muslimer att jag inte skulle bli förvånad om ett flygplan blir kapat och riktas mot någon fin byggnad i USA för ett nytt 9/11. Bör inte detta vara tillräckligt för Trump att starta ett krig och använda sig av kärnvapen (så som han tidigare pratat om)?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Jag är mest orolig att alla de människor, främst Hollywoodkändisar (Will Smith som jag annars diggar) har hycklat runt i media i månader och sagt att de ska fly landet om han nu skulle vinna valet.

Sverige och Malmö måste ju locka iofs? Det är ju det dom röstat för.. Jag tror dock att de precis som Påve Fransicus (som besökte Malmö nyligen) hastigt och lustigt kommer få sig en rejäl tankeställare.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Undrar när vi ser en reaktion väst? Allt denna extremism måste ju få någon effekt?
Reaktioner skapar motreaktioner osv men än så länge är det mest tyst och mest fördömande.

Eller är det så att vi som lärt oss av historien bara kan titta på när den upprepas igen? Är det för sent? Någon som har en positiv bild att dela med sig av?

Permalänk
Medlem

I en värld som enbart verkar fylld med missunsamhet, misstänkliggöranden samt att folk ställs mot varann i en aldrig sinande ström så är jag inte förvånad över resultatet. Att sitta och tjata om PK hit och PK dit förändrar inte att vi ligger rätt risigt till. Den som inte förstår det kan ju skatta sig lycklig. "...Ignorance is bliss..."

Folk som Trump som lovar enkla lösningar på saker som inte är enkla. Jag tror helt enkelt att vi är väldigt illa ute. Sen kan man givetvis vara naiv och inte se längre än till skrivbordskanten. Men det visar sig hur detta kommer sluta.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

Du tror på största allvar att det kommer smälla i världen nu? Du förstår inte att om en smäller av ett kärnvapen på fel ställe, så drar alla iväg sina kärnvapen? Kärnvapen idag är mer en mätartävling och inget man faktiskt kommer använda.

Nej det var inte vad jag sa och jag tror inte att det kommer att ske. Men risken att det gör det är förstås mycket större med Trump än med HRC eller för den delen alla tidigare presidenter i modern tid. Se exempelvis: http://www.presstv.com/Detail/2016/08/04/478355/Trump-obsesse...

Permalänk
Medlem

Clintons har gjort tillräckligt helt rätt att trump tog hem detta.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Fantastiskt härlig dag, USA får en president som sätter sina egna medborgare framför andra intressen, något som Sverige hade behövt.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Det amerikanska folket har talat.
Dock har den övriga statsapparaten antagligen inte den minsta avsikt att inte fortsätta den linjen som USA har drivit under så många folkvalda administrationer utan en endaste avvikelse.
Trump är förmodligen bara en liten distraktion som kommer att kuvas under tid av dom globala storföretagen.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Var väl snarare Clinton som ville be Putin att dra åt helvete? Inte på tal om de urlöjliga svenska politikerna som "tar avstånd" och inte bjuder in ryssen på diverse möten...

Man skapar ovänner genom att inte ta i hand vid första ögonblick. Trump och Putin kan nog komma överens, båda är extremt välrespekterade och riktiga Alfahanar. Kan inte säga att jag gillar allt dem gör. Men är det något så är jag otroligt imponerad och fascinerad av dem som personer. De är duktiga på det dem gör, kolla bara på Trumps egna business, framgångsrik som få. I Putins fall så är han ju klipsk nog för få sitta lite extra länge på tronen än vad som är tänkt.

Du verkar inte vara medveten om att Trump har ärvt sina pengar och sin "business" – saker som han inte förvaltat särskilt väl. Och nej, jag har ingen som helst förkärlek för Hillary.

Pest eller kolera, a douche or a turd, handlade det verkligen om i detta val.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eucalyptus:

Här har vi en lista på dem! Får hoppas de håller vad de lovat

https://www.reddit.com/r/The_Donald/comments/5bz3sk/here_is_t...

Skrivet av Aeig:

Fantastiskt härlig dag, USA får en president som sätter sina egna medborgare framför andra intressen, något som Sverige hade behövt.

MVH

En välbehövlig vinst i rätt riktning!

Permalänk
Inaktiv

Var det valfusk nu eller vad hände?