Clinton eller Trump, vem vinner?

Permalänk

@Bemushroomed: när har man tagit terrorister i försvar? svt?
om så är fallet kan man anmäla till granskningsnämnden. Den enda media i världen man kan göra detta med.

Vad har hillary uttryckt för antidemokratisk åsikt btw? källa?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk

Problemet med forumpolitik-snack är att det lätt blir onyanserat när en skrikminoritet (populister) har 3 gånger så stor ambition att föra fram sina åsikter jämfört med normalpopulationen.

vanligt folk pallar oftast inte sitta o tjabba om sånthär. vilket är till den högludda minoritetens stora fördel, då det påverkar åsikter.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spikfavoriten:

Problemet med forumpolitik-snack är att det lätt blir onyanserat när en skrikminoritet (populister) har 3 gånger så stor ambition att föra fram sina åsikter jämfört med normalpopulationen.

vanligt folk pallar oftast inte sitta o tjabba om sånthär. vilket är till den högludda minoritetens stora fördel, då det påverkar åsikter.

Lite därför jag orkar med det här. Tror många missar faran i vad som händer. Åsikter långt ute på högerextremkanten känns som standard på internet. I vanliga samhället är det ganska så tyst. Tråkigt att när man oftast frågar om källa eller förklaring på ett påstående så händer ingenting, eller så blir personen i fråga förbannad eftersom hen inser att det inte fanns något bakom.
Hindar dock ingen från att inte försöka igen någon dag senare.

Låg nivå helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Visst är det så. Sedan gör man det ofta lite väl lätt för sig när man skriver "PK" hit eller dit samt förklarar allt som inte är som man själv föredrar som vänstervridet osv. Diskussionen startar alltid på en väldigt låg nivå och kan ofta inte höjas pga detta.

Sedan för tydlighetens skull ska inte folk skrika "rasist" hit eller dit heller, utan enbart när det verkligen är befogat.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

@Bemushroomed: när har man tagit terrorister i försvar? svt?
om så är fallet kan man anmäla till granskningsnämnden. Den enda media i världen man kan göra detta med.

Vad har hillary uttryckt för antidemokratisk åsikt btw? källa?

Några av hennes rasistiska uttalanden

http://downtrend.com/71superb/top-ten-examples-of-hillary-cli...

Granskningsnämden fyller inte något som helst syfte, förutom att jag antar att de anställda kostar skattepengar. Det enda som händer om te.x SVT blir fällda är att det står på ett papper att det är så. Wow. Vilken grej.. Dessutom har dom visat sig vara partiska flera ggr. Jag tänker inte googla alla gånger jag läst om SVT's partiskhet när det gäller Islam och Islamisering. Janne Josefsons egna ord om SVT och deras koppling till vänstern kan du höra här: https://www.youtube.com/watch?v=frU_UDNN3pk

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Några av hennes rasistiska uttalanden

http://downtrend.com/71superb/top-ten-examples-of-hillary-cli...

Granskningsnämden fyller inte något som helst syfte, förutom att jag antar att de anställda kostar skattepengar. Det enda som händer om te.x SVT blir fällda är att det står på ett papper att det är så. Wow. Vilken grej.. Dessutom har dom visat sig vara partiska flera ggr. Jag tänker inte googla alla gånger jag läst om SVT's partiskhet när det gäller Islam och Islamisering. Janne Josefsons egna ord om SVT och deras koppling till vänstern kan du höra här: https://www.youtube.com/watch?v=frU_UDNN3pk

Vad en person tycker är knappast något bevis för en i ditt tycke större vridning. Vill du sedan, precis som de flesta andra som står för detta påstående, inte presentera trovärdiga källor eller exempel för att så är fallet så faller ju påståendet pladask. Blir ju till en icke-diskussion i det fallet.

Om nu svensk media i allmänhet eller Public Service skulle vara så extremt vänstervridet som du och en del andra här påstår borde det väl vara extremt enkelt att bevisa med riktig fakta och bevis istället för klatschiga one-liners och hänvisningar till google osv.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Har hört resonemanget att: Trump vann för att demokraterna var för slappa för att gå och rösta, med tanke på det förhållandevis låga valdeltagandet. Lite typiskt att ge folket skulden.
Jag hävdar att det inte nödvändigtvis är hela sanningen.
Demokraterna hade inget vettigt att rösta på så det är inte helt uteslutet att många avstod i ren protest.
Tror att många kände sig grundlurade och besvikna redan när Clinton blev utnämnd till demokraternas kandidat.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Inte heller bör man kalla alla andra åsikter för "flashback-retorik", eller vad säger du?

Varför inte? Det uttrycket passar väl in väldigt ofta i dessa diskussioner. Tror inte det har funnits en enda tråd av den här karaktären utan att man fått höra diverse påståenden som florerar på flashback som någon form av "sanning".

Har otaliga gånger fått ifrågasätta exempelvis påståenden att asylsökanden eller invandrare i allmänhet skulle få mer pengar än andra samhällsgrupper osv när det solklart varit helt fel och typiskt sådana påståenden man hittar i överflöd på flashback t ex.

Sprider man sådana extremt falska påståenden får man tåla leken man gett sig in i.

Sedan tycker jag att du får sära lite på begreppen här. Det var du som inledde med att tycka att man skulle bemöta "icke-argument" för att sedan själv genast göra det motsatta. Jag har inte uttalat mig på samma vis och aldrig för delen indirekt påstått mig att vara perfekt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Varför inte? Det uttrycket passar väl in väldigt ofta i dessa diskussioner. Tror inte det har funnits en enda tråd av den här karaktären utan att man fått höra diverse påståenden som florerar på flashback som någon form av "sanning".

Har otaliga gånger fått ifrågasätta exempelvis påståenden att asylsökanden eller invandrare i allmänhet skulle få mer pengar än andra samhällsgrupper osv när det solklart varit helt fel och typiskt sådana påståenden man hittar i överflod på flashback t ex.

Sprider man sådana extremt falska påståenden får man tåla leken man gett sig in i.

Sedan tycker jag att du får sära lite på begreppen här. Det var du som inledde med att tycka att man skulle bemöta "icke-argument" för att sedan själv genast göra det motsatta. Jag har inte uttalat mig på samma vis och aldrig för delen indirekt påstått mig att vara perfekt.

Jag var intresserad av @RaZman text och tyckte han bidrog till en bra diskussion. Du avvisade hans inlägg som "flashback-retorik" istället för att bemöta dem, i vilket jag lade mig i och bad dig utveckla - vilket du även gjorde, så tummen upp för det.

Jag har inte gett dig några "icke-argument", utan de var snarare riktade mot @anon4992, som är ett uppenbart saltigt troll.

Permalänk

Granskningsnämden är ett bra verktyg då allmenheten verkligen får reda på när och var svt har varit partiska. Alla anmälningar och beslut är dessutom offentliga. Tittar man där ser man mest galna anmälningar men ibland ett och annat fel. ingen är felfri.
men ett sånt forum fins inte på något annat media vilket garanterar så stor opartiskhet som går att nå.

beshruumed: jag kollar inte på suspekta youtubeklipp eller google docs länkar då det inte har något journalistiskt värde.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Rätt man vann helt klart. Hade jag varit en amerikan hade min röst fallit på herr Trump.

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Inaktiv

Jag tror Trump kan spara mycket pengar på försvaret genom att tänka ekonomisk som vissa tror han kan göra. För varför är det Usas problem om Ryssland invaderar europa?

Som offerkofterna skriver om Trump:
"Han vill villkora hjälp till de baltiska Nato-länderna mot bakgrund av hur mycket de satsat på sina försvar." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23885314.ab
Oj, ska de själva behöva lägga pengar på sitt eget försvar.. Det samma gäller andra krig, får de ej ut mer pengar/olja på kriget än vad det kostar, så ska ej usa ensamt göra något. Vilket jag inte tror Trump kommer göra oavsett vilka brott emot de mänskliga rättigheterna som föregås där.
Alla parasitländer i EU som ej ville göra något själva kommer förhoppningsvis att straffas nu när Trump blir president.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag tror Trump kan spara mycket pengar på försvaret genom att tänka ekonomisk som vissa tror han kan göra. För varför är det Usas problem om Ryssland invaderar europa?

Som offerkofterna skriver om Trump:
"Han vill villkora hjälp till de baltiska Nato-länderna mot bakgrund av hur mycket de satsat på sina försvar." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23885314.ab
Oj, ska de själva behöva lägga pengar på sitt eget försvar.. Det samma gäller andra krig, får de ej ut mer pengar/olja på kriget än vad det kostar, så ska ej usa ensamt göra något. Vilket jag inte tror Trump kommer göra oavsett vilka brott emot de mänskliga rättigheterna som föregås där.
Alla parasitländer i EU som ej ville göra något själva kommer förhoppningsvis att straffas nu när Trump blir president.

Bara positivt om Nato minskar sin närvaro i Europa.

Visa signatur

Permalänk

@anon159643: du har lite rätt där. usa har invaderat irak, afghanistan, lybien och försökt införa demokrati. vad har de fått tillbaka? miljardskulder och hat.
med andra ord inget. de fick ingen olja, amerikanska folket svälter.

varför ska de då vara världspolis?

skall vi ha usas beskydd får vi allt betala för det. (vilket ändå är rimligt). Alla i europa kanske kan ge 500kr om året eller något åt det hållet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Johan86c: du har lite rätt där. usa har invaderat irak, afghanistan, lybien och försökt införa demokrati. vad har de fått tillbaka?
inget. de fick ingen olja, amerikanska folket svälter.

skall vi ha usas beskydd får vi allt betala för det. (vilket ändå är rimligt). Alla i europa kanske kan ge 500kr om året eller något åt det hållet.

Den stora frågan är ju om vi verkligen fått något "beskydd" av dem. USA:s destabilisering av mellanöstern har ju skapat ett monster i IS som faktiskt europa också tagit stryk av. Sedan är det ju även vi som får ta hand om alla människor som flyr också pga deras krig.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

@Johan86c: du har lite rätt där. usa har invaderat irak, afghanistan, lybien och försökt införa demokrati. vad har de fått tillbaka?
inget. de fick ingen olja, amerikanska folket svälter.

Tyvärr är USA fast i moment 22 när det gäller detta. Antingen agerar man "världspolis" och blir utskälld av andra länder, eller så låter man bli att lägga sig i och blir utskälld för det istället. Sjukt.

Permalänk

@Stoff3th3m4n: du har rätt, men jag syftade på skydd från öst. Där har usa historiskt alltid backat upp oss. Med Trump tror jag det hade krävt en invasion av England innan usa hade lyft ett finger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Tyvärr är USA fast i moment 22 när det gäller detta. Antingen agerar man "världspolis" och blir utskälld av andra länder, eller så låter man bli att lägga sig i och blir utskälld för det istället. Sjukt.

Syftar du på Syrien när du menar att de blir utskällda för att inte lägga sig i?

Visa signatur

Permalänk

@anon259415: hade de bara fått någon % av de länder de hjälpt hade det varit en annan femma.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23885314.ab

säkerhetsexperter eniga. Stor oro för rikets säkerhet med trump.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Länder de hjälpt???

Krigens syfte är inte att hjälpa, utan att skapa nya marknader och omfördela befintliga. Samtidigt är krigen i sig själva en god affär för amerikanska monopol, särskilt som skattebetalarna står för dem.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem

Demokraterna förlorade tyvärr valet. Hoppas inte att republikanerna låter USA gå tillbaka för mycket i utvecklingen utan att kommande fyra år flyter på som vanligt utan att diverse idiotiska löften under kampanjen är annat än just idiotiska löften.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Åsikter långt ute på högerextremkanten känns som standard på internet.

Det är nog snarare så att det är du som blivit så inkokt i vänstervridet medias åsikter att du uppfattar medelsvenssons åsikter som extremhöger.

Skrivet av anon4992:

I vanliga samhället är det ganska så tyst.

Ja, för det har varit politiskt inkorrekt att inte tycka samma som makten (allt höger om Fi=Nazism) och de som har som jobb att granska makten (i teorin) och har kunnat leda till förlust av karriär och social utfrysning. Det saknas heller inte precis nyttiga idioter som verkställer maktens dom mot de som avviker i åsikt. Twitter och FB är fulla av dessa vänsterfascister och de verkar finnas på var och varannan arbetsplats också.

Skrivet av anon4992:

Tråkigt att när man oftast frågar om källa eller förklaring på ett påstående så händer ingenting, eller så blir personen i fråga förbannad eftersom hen inser att det inte fanns något bakom.

Anekdotisk bevisföring från din sida som är omöjlig att bemöta, men visst, jag känner igen mig. Det går oftast att plocka isär en skrikare på nätet eller tyckare privat med ett par enkla frågor. Många har inga egna ståndpunkter utan har helt enkelt lärt sig av andra vad de SKA tycka och papegojar sedan detta vidare i varje läge.

Skrivet av anon4992:

Låg nivå helt enkelt.

Det är upp till de som kan och har ambition att höja nivån genom att hålla sig till ämnet och genom att vara intellektuellt hederliga. Man kanske själv kan "vinna" en diskussion med en dräpande men osaklig oneliner men i det stora hela blir samhället förloraren när känslor och åsikter får ersätta sakliga och faktabaserade resonemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Det är nog snarare så att det är du som blivit så inkokt i vänstervridet medias åsikter att du uppfattar medelsvenssons åsikter som extremhöger.

Ja, för det har varit politiskt inkorrekt att inte tycka samma som makten (allt höger om Fi=Nazism) och de som har som jobb att granska makten (i teorin) och har kunnat leda till förlust av karriär och social utfrysning. Det saknas heller inte precis nyttiga idioter som verkställer maktens dom mot de som avviker i åsikt. Twitter och FB är fulla av dessa vänsterfascister och de verkar finnas på var och varannan arbetsplats också.

Anekdotisk bevisföring från din sida som är omöjlig att bemöta, men visst, jag känner igen mig. Det går oftast att plocka isär en skrikare på nätet eller tyckare privat med ett par enkla frågor. Många har inga egna ståndpunkter utan har helt enkelt lärt sig av andra vad de SKA tycka och papegojar sedan detta vidare i varje läge.

Det är upp till de som kan och har ambition att höja nivån genom att hålla sig till ämnet och genom att vara intellektuellt hederliga. Man kanske själv kan "vinna" en diskussion med en dräpande men osaklig oneliner men i det stora hela blir samhället förloraren när känslor och åsikter får ersätta sakliga och faktabaserade resonemang.

Dina uttalanden om "vänstervridning" eller att det är fullt av "vänsterfascister" kan ju verkligen ifrågasättas om man ska märka dem som argument eller inte? Vad stödjer du dig på gällande detta?

Var tog det du själv skrev om gällande "sakliga och faktabaserade resonemang" vägen i din egen text?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Har hört resonemanget att: Trump vann för att demokraterna var för slappa för att gå och rösta, med tanke på det förhållandevis låga valdeltagandet.

Hela resonemanget faller eftersom antalet röster är för USA, inte lågt. Det är åtminstone de siffror jag sett säger.
Problemet är kanske hur man räknar.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Hela resonemanget faller eftersom antalet röster är för USA, inte lågt. Det är åtminstone de siffror jag sett säger.
Problemet är kanske hur man räknar.
B!

Det känns dock spontant som att valdeltagandet var lägre denna gång jämfört med de senaste valen.
Men som du säger beror det säkert på hur man räknar.
Kan ändå tänka mig att folket kände att valet stod mellan pest och kolera, så då kvittar det.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gropenator:

De där handlar om lån. Han har lånat sin kampanj pengar, inte givit pengar. Det är en väldigt viktig skillnad mellan att låna och ge.

Vem tror du att Trump kommer att bli motarbetad av? Republikanerna? Och i så fall varför skulle de motarbeta honom?

Finns nog båda och internt tar nog många republikaner en näve ångestdämpande innan han går ut och pratar och han är inte är så lätt att handskas med och dom är rädda att hans raka sätt skadar dom

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Dina uttalanden om "vänstervridning"

Hej där. Huruvida media är vänstervridet eller ej i Sverige kan såklart diskuteras. Det finns dock vissa indikatorer som borde vara tämligen svåra att bortförklara. Exempelvis att 80% av journalister på SVT röstar rödgrönt, 54% på MP och 0% på SD (1).

Skrivet av Stoff3th3m4n:

eller att det är fullt av "vänsterfascister" kan ju verkligen ifrågasättas om man ska märka dem som argument eller inte? Vad stödjer du dig på gällande detta?

Du kan kalla det precis vad du vill. Menar du att du inte är medveten om att folk på vänsterkanten (både inom media, privatpersoner och andra organisationer) ibland kontaktar arbetsgivare och företag med syfte att förstöra karriärer eller att förhindra privatpersoner eller politiska organisationer att verka? Kampanjen mot Grand Hotel torde vara ett allmänt känt exempel på hur vänstermedia agerar gentemot sina upplevda motståndare. Ett annat tydligt exempel är kvinnan som uteslöts ur röda korset efter nio års ideellt arbete för att hon tyckte det är bättre att hjälpa flyktingar i deras hemländer än att de kommer hit (2).

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Var tog det du själv skrev om gällande "sakliga och faktabaserade resonemang" vägen i din egen text?

Då jag besvarade ett inlägg helt baserat på anekdotisk bevisföring och åsikter fanns det inget behov av några direkt länkar och källor. För övrigt kan det tyckas att vänstervridningen inom svensk media är allmängods. Tydligen inte här. Så var så god. Det finns otroligt många fler exempel på bådadera men om du inte hittills uppfattat dem vet jag inte riktigt hur man ska nå fram till dig.

1. http://www.svt.se/opinion/svt-och-sr-dags-att-erkanna-era-par...
2. http://nyheteridag.se/fel-asikter-utesluts-ur-roda-korset-tro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Dina uttalanden om "vänstervridning" eller att det är fullt av "vänsterfascister" kan ju verkligen ifrågasättas om man ska märka dem som argument eller inte? Vad stödjer du dig på gällande detta?

Tja, ta TV4 till exempel, de var väldigt för Hillary. De flesta, nästan alla, på plats intervjuer var från folk som ville att Hillary skulle vinna. Sedan när någon på twitter eller nåt ville att de skulle visa mer om Trump, så visade de en bild på en katt med typ en stickad katt tröja där de stod "Make amerika great again".

Sedan när de insåg att Trump vann kunde man höra alla suckar och se deras miner fullt med salt i munnen och oro, hela attityden förändrades totalt. Inte direkt svårt att se och särskilt höra, när de pratade om Trump så är det bara negativa vinklade åsikter.

Och samma sak hände i Amerikanska nyhets kanaler, många vägrade ens uppdatera att Trump vann, vad jag såg var det bara Fox news, som lutar mer åt republikanerna som gjorde det, men de andra kanalerna var tvungna till slut när Trump skulle hålla sitt tal.

Det är faktiskt väldigt lätt att inse att det håller ett viss skildring baserat på nyhets kanalens politik. Och vissa skulle nog sträcka sig så långt med att kalla denna typ av media för propoganda eller den finare ordet, publicitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Hej där. Huruvida media är vänstervridet eller ej i Sverige kan såklart diskuteras. Det finns dock vissa indikatorer som borde vara tämligen svåra att bortförklara. Exempelvis att 80% av journalister på SVT röstar rödgrönt, 54% på MP och 0% på SD (1).

Du kan kalla det precis vad du vill. Menar du att du inte är medveten om att folk på vänsterkanten (både inom media, privatpersoner och andra organisationer) ibland kontaktar arbetsgivare och företag med syfte att förstöra karriärer eller att förhindra privatpersoner eller politiska organisationer att verka? Kampanjen mot Grand Hotel torde vara ett allmänt känt exempel på hur vänstermedia agerar gentemot sina upplevda motståndare. Ett annat tydligt exempel är kvinnan som uteslöts ur röda korset efter nio års ideellt arbete för att hon tyckte det är bättre att hjälpa flyktingar i deras hemländer än att de kommer hit (2).

Då jag besvarade ett inlägg helt baserat på anekdotisk bevisföring och åsikter fanns det inget behov av några direkt länkar och källor. För övrigt kan det tyckas att vänstervridningen inom svensk media är allmängods. Tydligen inte här. Så var så god. Det finns otroligt många fler exempel på bådadera men om du inte hittills uppfattat dem vet jag inte riktigt hur man ska nå fram till dig.

1. http://www.svt.se/opinion/svt-och-sr-dags-att-erkanna-era-par...
2. http://nyheteridag.se/fel-asikter-utesluts-ur-roda-korset-tro...

Nu tycker ju inte jag att det riktigt duger att använda uttalanden som ex detta om man vill delta i någon form av diskussion eller argumentation: "Det finns otroligt många fler exempel på bådadera men om du inte hittills uppfattat dem vet jag inte riktigt hur man ska nå fram till dig"

Eftersom människor ofta har olika syn på saker och ting blir det märkligt att argumentera på ett sätt som att något skulle vara en allmän sanning. Då är det bättre att försöka förklara sin ståndpunkt med hjälp av något konkret.

Vad gäller partisympatier är ju egentligen inte det intressanta hur anställda på SVT och SR röstar utan i så fall mer intressant hur partisympatierna ser ut för branschen i stort. Kanske finns det något i deras arbetsroll som gör att man ser världen på ett annan vis än vad t ex du gör? Jag tror personligen att journalister i allmänhet dagligen får till sig information som mycket väl kan forma en människas åsikter om vissa saker, men det är enbart en tes.

Gällande Grand Hotel tycker jag nog att man får skilja på smutskastande media och på rapporterande media. Bara för att media rapporterar om en sak man inte gillar, betyder inte det tvunget att de tar ställning. Sen kan jag ju personligen tycka att det är ett lite märkligt förfarande av Grand Hotel själva, då man hållit tillställningar för betydligt mer tvivelaktiga personer, organisationer och stater förr, än vad SD ändå får räknas som.

Avslutningsvis tycker jag åter igen det är ett ganska märkligt konstaterande från din sida när du påstår: "Det finns otroligt många fler exempel på bådadera men om du inte hittills uppfattat dem vet jag inte riktigt hur man ska nå fram till dig"

Vi två har ju trots allt inte diskuterat detta ämne med varandra i någon speciellt hög omfattning tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Tja, ta TV4 till exempel, de var väldigt för Hillary. De flesta, nästan alla, på plats intervjuer var från folk som ville att Hillary skulle vinna. Sedan när någon på twitter eller nåt ville att de skulle visa mer om Trump, så visade de en bild på en katt med typ en stickad katt tröja där de stod "Make amerika great again".

Sedan när de insåg att Trump vann kunde man höra alla suckar och se deras miner fullt med salt i munnen och oro, hela attityden förändrades totalt. Inte direkt svårt att se och särskilt höra, när de pratade om Trump så är det bara negativa vinklade åsikter.

Och samma sak hände i Amerikanska nyhets kanaler, många vägrade ens uppdatera att Trump vann, vad jag såg var det bara Fox news, som lutar mer åt republikanerna som gjorde det, men de andra kanalerna var tvungna till slut när Trump skulle hålla sitt tal.

Det är faktiskt väldigt lätt att inse att det håller ett viss skildring baserat på nyhets kanalens politik. Och vissa skulle nog sträcka sig så långt med att kalla denna typ av media för propoganda eller den finare ordet, publicitet.

Så när du menar att TV4 föredrar en, med svenska mått mätt, högerpolitiker framför en annan högerpolitiker så uppfattar du svensk media som vänstervriden?

Visa signatur