Permalänk

Massa snygga skrivbord här ser jag!

Skulle behöva lite hjälp utav någon som har 2st skärmar med ett stativ.
Jag har nämligen köpt två nya asus 22" skärmar, och tidigare haft jumbohögtalare som numera ej får plats. Därför har jag tänkt köpa nya stativhögtalare som jag kommer att lägga på sidan under skärmarna. Jag har två olika storleker att välja på, antingen så kmr höjden att bli 13 eller 17cm. Någon som har orken att mäta avståndet mellan skärmen och bordet som har ett stativ som inte kostar multum. Skulle uppskattas som fan!

MVH

Permalänk
Medlem

Här är mitt, hyfsat städat för ovanlighetens skull.

Edit: 3 musmattor är en nödvändighet

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SchwuntaN:

Min bokhylla släppte från väggen mitt i natten i juli. Därför ser väggen ut som den gör samt att mina böcker får ta plats på skrivbordet så länge. Har några idéer jag vill sätta tänderna så jag lär uppdatera igen innan vintern.

http://i.imgur.com/FPNpevz.jpg

http://i.imgur.com/1oOjCZx.jpg

Själv är jag lite nyfiken på varför du har olika höjd på sidoskärmarna.

Vänster och mitten är ju synligt, för att få jämn höjdnivå. Och den högra är ju centrerad mot mittenskärmen förstås. Men just nyfiken på varför du valt det. Tycker inte det är fel på något vis utan intressant just att se tanken bakom det hela, bästa med denna tråden är ju just att få inspiration till sitt egna skrivbord.

Som det nog snart börjar bli dags för en ny bild på, nästan ett år sedan senast.

Permalänk
Medlem

Mitt lilla kontor/mancave.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Själv är jag lite nyfiken på varför du har olika höjd på sidoskärmarna.

Vänster och mitten är ju synligt, för att få jämn höjdnivå. Och den högra är ju centrerad mot mittenskärmen förstås. Men just nyfiken på varför du valt det. Tycker inte det är fel på något vis utan intressant just att se tanken bakom det hela, bästa med denna tråden är ju just att få inspiration till sitt egna skrivbord.

Som det nog snart börjar bli dags för en ny bild på, nästan ett år sedan senast.

Enda anledningen är för att jag bara har ett skärmstativ som kan ta två skärmar (center och höger). Ju mer jag tänker på det, desto mindre gillar jag hur vänsterskärmen ser ut. Får se hur det blir i framtiden - vet inte om jag ska skaffa ultrawide eller köra på en 1440p som centerskärm.

I dagsläget kör jag nästan enbart Spotify och temperaturövervakning på vänsterskärmen. Emellanåt används den för att ögna igenom dokument, referenslistor och liknande för studier. Kan dock inte rekommendera att det. Det känns som den är för långt ner. Blir fort trött om jag måste titta på den längre perioder.

Visa signatur

Mister Potato Head! Mister Potato Head! Back doors are not secrets!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SchwuntaN:

Enda anledningen är för att jag bara har ett skärmstativ som kan ta två skärmar (center och höger). Ju mer jag tänker på det, desto mindre gillar jag hur vänsterskärmen ser ut. Får se hur det blir i framtiden - vet inte om jag ska skaffa ultrawide eller köra på en 1440p som centerskärm.

I dagsläget kör jag nästan enbart Spotify och temperaturövervakning på vänsterskärmen. Emellanåt används den för att ögna igenom dokument, referenslistor och liknande för studier. Kan dock inte rekommendera att det. Det känns som den är för långt ner. Blir fort trött om jag måste titta på den längre perioder.

Ah, förstår.

Svårt att få till det bra med Portrait - Landscape - Portrait skärmuppsättningar. En större mitt-skärm gör rätt mycket för upplevelsen, även om skillnader i DPI kan vara lite störande. En ultrawide vore nog ett bra alternativ med förstås men personligen har jag ingen erfarenhet av denna skärmtyp, speciellt i multiskärm-sammanhang.

Att få porträtt-skärmarna att inte upplevas extremt höga är rätt viktigt för mig iallafall. Hade tre identiska skärmar i samma PLP-konfiguration tidigare då min 27" var inne på garantiärenden och jag gillade det inte, blev för smått i mitten. Viktigast är ju att man får till en kombination man trivs med och dessutom klarar de behov man också har. En skärm i porträtt-läge är ju som du är inne på guld värt när man läser eller hanterar dokument. Personligen tycker jag att det är något fler borde prova med någon av deras sidoskärmar.

EDIT:
Min datorplats såg tidigare ut såhär men ser lite annorlunda ut idag. 27" 2560x1440 i mitten och två 24" 1920x1200 på var sida i porträttläge.

Permalänk
Medlem

Antligen uppgraderat! Eller... fick flytta ut riggen i hallen, ta bort 2 av mina skärmar och köpa miniITX och hänga under skrivbordet!
Men jag är nöjd!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Hej! Nu är det så att det sker en liten ommöblering i hemmet så datorn åkte ner i vardagsrummet och då tycker jag det är extra viktigt att det ser lite fint ut. Så fina skrivbord som jag har sett att ni har här så tänkte jag att ni kanske skulle vilja hjälpa mig få det snyggt?

Nu är datorn PRECIS inkopplad så sladdhärvan ni ser kommer absolut försvinna så fort som möjligt . Förutom det, har ni några tips? Datorn väck, ful låda?

Permalänk
Medlem

Kanske dags för en uppdatering här

Myshörnan:

Rev nyss ner gardinerna och har inte orkat skaffa några nya än så känns lite kalt. Men det kommer väl... någon gång...
Ingen stationär maskin för tillfället.

Arbetsbänken som står precis till vänster om skrivbordet:

Används vid diverse projekt om det så är datorskruvande eller pillande med vinyldekaler.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Som det ser ut just nu!

Det som står på tur härnäst är en RGB LED list bakom skrivbordet, vit kabelslang istället för den svarta som används nu, samt ett Ducky Shine 5. Eller så väntar jag tills Shine 6 släpps!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

http://i.imgur.com/R94MbZT.jpg

Antligen uppgraderat! Eller... fick flytta ut riggen i hallen, ta bort 2 av mina skärmar och köpa miniITX och hänga under skrivbordet!
Men jag är nöjd!

Riktigt cleant på sån liten yta! Var har du köpt bordsskivan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av amh:

Äntligen tagit mig tid (och pengar) att fixa min hörna...

Ville ha det stilrent med svartvit tema, ordentligt med förvaring och öppna ytor så bärbara alltid kan stå framme, och kabelfritt förstått.

Före:
http://i.imgur.com/AkTqpVe.jpg

Efter:
http://i.imgur.com/78oPlKK.jpg

Supernöjd!

Kvarstår bara att få bort bordslampan, ska testa sätta en trä-list längs med högra baksidan av skrivbordet så det går att sätta en dimbar LED-slinga som lyser uppåt. Det borde ge tillräckligt sken för att ersätta lampan som ljuskälla. Sen även sätta LED under ytterkanten på den övre skivan där den överlappar.

grymt snyggt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av norpan111:

Hej! Nu är det så att det sker en liten ommöblering i hemmet så datorn åkte ner i vardagsrummet och då tycker jag det är extra viktigt att det ser lite fint ut. Så fina skrivbord som jag har sett att ni har här så tänkte jag att ni kanske skulle vilja hjälpa mig få det snyggt?

Nu är datorn PRECIS inkopplad så sladdhärvan ni ser kommer absolut försvinna så fort som möjligt . Förutom det, har ni några tips? Datorn väck, ful låda?

http://i.imgur.com/VgZqiP7.jpg

Bara du löser cable management så ser det rätt cleant och snyggt ut redan. Om du inte gillar hur lådan ser ut har du väl två alternativ: köp nytt chassi som du tycker ser snyggt ut att ha framme eller göm lådan.
Om du ska gömma den kan du väl antingen ställa den på ett hyllplan, kanske på vänstra bords-bocken, alternativt hänga upp den under bordet, horisontellt eller vågrätt om det går utan att försämra luftflöden. Jag vet inte riktigt vad det är för hjälp du vill ha. Om du vill ha inspiration är det väl bara att bläddra bakåt i den här tråden eller kolla reddits /r/battlestations.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Riktigt cleant på sån liten yta! Var har du köpt bordsskivan?

Tack! Kul att du gillar! Bordsskivan är köpt på hornbach. Benen Ikea. Har kapat den så att den passar mellan garderoberna, 119x55cm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Maxwell vänster Pascal höger
Det är min kompis som bygger på bilden. Har inte köpt en extra skärm ännu . Vill gärna ha tips, bordet är väl inte optimalt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Dags för en uppdatering då jag byggt om min hörna något då jag var i behov av större. Körde på samma koncept som innan men med lite nya ideér. Skivan till höger är det gamla skrivbordet.
Före:
http://i.imgur.com/JlSOZsF.jpg
Efter:
http://i.imgur.com/TUQUntd.jpg

Vart kan man inhandla dess "kortare" benen någonstans?

Tack på förhand.

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zezo:

Tack på förhand.

Ikea, brukar ligga på hyllan brevid dom långa benen. Om du nu menade benen till hyllan som står på skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Ikea, brukar ligga på hyllan brevid dom långa benen. Om du nu menade benen till hyllan som står på skrivbordet.

Japp, tack för svar

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för potatis kamera.

Verkar inte gå att länka ordentligt, eller så gör jag fel. Här är den iallafall:
http://imgur.com/a/iDQN8

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Jag vet inte exakt vad du är ute efter, men för skrivbordet i behändig storlek och mest tänka för den typ av utrustning du vill montera, finns t ex detta: https://www.dustin.se/product/5010808287/12u-19in-desktop-ope...

Kan vara lite pilligt att sätta ihop, men tar å andra sidan inte mycket plats.

Glömde helt bort den här tråden, en liten update!
Nappade på ditt tips, nedan resultatet:

väldigt nöjd, ser bättre ut, tar mindre plats och är mer lätthanterlig.
Tack!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zezo:

Tack på förhand.

Heter Capita - från Ikea

Permalänk
Medlem

Känns som att det är dags att skaffa hörlursställ snart ..

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Äntligen flyttat till en 3a så gött med eget rum för datamackapären!

Fick dra en 15m nätverkskabel för att nå och som ni kan se nertill så var det fanemej på håret att den räckte ;3

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

http://i.imgur.com/RvKNyQy.jpg
http://i.imgur.com/oBkAPBe.jpg
Maxwell vänster Pascal höger
Det är min kompis som bygger på bilden. Har inte köpt en extra skärm ännu . Vill gärna ha tips, bordet är väl inte optimalt.

Jag skulle nog inte kunna ha chassina under bordet som du har där utan att risken att sparka sönder dem. Jag måste ha gott om plats för mina ben under skrivbordet om jag ska trivas att sitta där

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag skulle nog inte kunna ha chassina under bordet som du har där utan att risken att sparka sönder dem. Jag måste ha gott om plats för mina ben under skrivbordet om jag ska trivas att sitta där

Har redan flyttat på dom

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hej!

Det är så här att jag ska flytta in i en ny 2:a och behöver införskaffa mig ett nytt dator skrivbord. Max mått 160x80.
Har letat runt men inte riktigt hittat något som har passat mig. Funderar på ett sådant här; http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29000504/#/S09000... Det som ska få plats är stationär dator på golvet på något vis, skrivare, mus, targentbord, skärm m.m.
Har ni något alternativ vad som skulle passa mig bäst?

Kan gå till Bauhaus och låta dem kapa en skriva men då behövs ett bra och stabilt underrede så att bordet blir stabilt. Samt inte så snyggt att ställa en fet skrivare på skrivbordet?

Skulle gärna vilja ha tips och råd. budget är inga problem så länge det inte överstiger uppåt 10 000.

/Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av RNT:

http://i.imgur.com/Qnm2BSe.jpg

Några veckor gammal bild, har skaffat högtalarställ och annat tangentbord!

Får jag fråga dig vad för skrivbord samt vart du har köpt det?
Eller har du bara köpt 2st hurtsar och lagt en skiva ovanpå?

/Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av philippg:

Får jag fråga dig vad för skrivbord samt vart du har köpt det?
Eller har du bara köpt 2st hurtsar och lagt en skiva ovanpå?

/Mvh

Ser ut att vara från IKEA:
Hurtsar: ALEX
Bänkskiva:LINNMON
Ben (i mitten) ADILS

Permalänk
Jubileumsmästare
Visa signatur
Permalänk

@Iwar: Tjena, kommer antagligen få göra samma. Har precis som dig ett "hål" som är 120cm brett och cirka 70 djupt.
Vad är det för skrivbord du har?