Permalänk

N-64

skaffade rätt så nyligen ePSXe och efter ett tags spelande så är jag helt fast i retro spelens värld.
jag vill nu utöka spel plattformarna och även börja spela n-64(och även gamecube om det är möjligt att spela på PC).
jag har allt jag behöver, utom N-64 kontroller(och gamecube) och likt i min "ps1 handkontroller tråd" så frågar jag nu vart man kan få tag i en N-64 kontroller som är kompatibel med win 7 64 bit.
jag har sökt runt på adaptrar men de jag har hittat funkar tydligen inte med win 7 eller högre, funkar till vista och lägre.
har hittat N-64 kontroller som har en USB anslutning, men de har jag fått höra att de inte är att räkna med, utan det är bättre att köra med adapter och plugga in en original kontroller.
så, vart får man tag i en adapter som funkar till win 7 64 bits? går det ens?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

eBay har ju rätt konstiga adaptrar! Har för mig att jag har sätt såna där. Men det kanske var dem som ej funkade till win 7,8,10. Annars kan du ju köpa den nya nes konsolen så får du ju några retro spel, och medans du spelar ut dem, kanske du kan hålla lite koll på på bud sidor som Tradera, eBay etc efter billiga n64/gamecube konsoler (som jag peronoligen hade valt, både för känsla och att det är ganska häftiga)

Permalänk

grejen är den att jag har 2 TV apparater, båda dem har en massa i pluggat i dem, allt från original NES till Amiga och jag har många konsoler som jag vill spela på men som helt enkelt inte har/får något uttag i TV apparaterna mina och jag orkar helt enkelt inte dra fram TVn varje gång jag är sugen på att lira någon utav dessa icke i satta konsoler. jag har både N64 och gamecube original samt en herrans massa spel, men för att bespara mig en massa krångel, så tänkte jag, likt ps1, lira dem på datorn istället med handkontroll.

men jag har sökt runt hela kvällen nu, utan resultat att hitta någon adapter som funkar till win 7, så jag beställde en 3:e parts handkontroller(trotts att jag hört negativa saker om dem). kikade sen på youtube angående dessa kontroller och det enda som verkar vara dålig är den analoga spaken(nått med känsligheten), men utöver det så verkar det vara en bra kontroller(om man jämför med alternativen man har dvs), så jag får se hur den är och funkar när jag får den.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Här finns det instruktioner för hur man får igång en riktigt kontroll med emulator med hjälp av en Arduino:
http://www.instructables.com/id/Use-an-Arduino-with-an-N64-co...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080