Permalänk
Medlem

M1000 - Monster headset

Tänkte bara kolla om någon annan upptäckt denna:
http://www.idealens.com/en/home/m1000
8k, 180°, 20ms< response time...
"Coming soon" kan betyda vad som helst, men dom har 2 headsets på marknaden redan, så det kanske kan bli nånting.

Permalänk

Perforerade luftintag betyder nog att man stoppar in sin mobil.

Permalänk
Avstängd

8k på en mobil, vilken mobil har det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@delete_home_end: Står ju klart och tydligt PC VR... Nej det är inte för en mobil och som ovanstående poängterade, finns inga 8K mobiler.

Lufthålen är ju för att VR headsets gärna blir rätt svettiga och instängda antar jag.

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

8k på en mobil, vilken mobil har det?

Får man in två mobiler så... jädrans!

Skrivet av PsyCor:

@delete_home_end: Står ju klart och tydligt PC VR... Nej det är inte för en mobil och som ovanstående poängterade, finns inga 8K mobiler.

Lufthålen är ju för att VR headsets gärna blir rätt svettiga och instängda antar jag.

Ger mig och tror på er bägge!

Undra vad som kan driva 8K i framtiden? En grafikkortuppsättning på 40 000 kr + moms och nya plastskatten + att någon får för sig att man kan lagra musik på V-Ram och lägger på några privatkopierings-% ytterligare?

Permalänk
Avstängd

Detta tvingar äntligen grafikortstillverkarna och spelutvecklarna att optimera ut i fingerspetsarna. Dock går inte ekvationen ihop, ett VR-spel är mycket mer komplext att utveckla än ett icke VR-spel och marknaden är superliten. Det spel som dragit in mest är väl Raw Data (På PC) och de har sålt för 1,7m USD

edit: Sedan kommer framtidens headset ha eye tracking så man enbart renderar hög upplösning i direkta synfältet, det indirekta synfältet får lägre upplösning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alltid lika kul att läsa sådan här hysteri om 4k/8k i vr. Förhoppningsvis har dom en 8k panel och en hw uppskalare. Detta så din PC kör i 4K men displayen är i 8k och minimerar "screen door effect". Troligen hade Oculus Rift varit mycket trevligare lira på om dom hade kört något liknande och en panel med högre upplösning. Nu var det väl Carmac som nämnde att det skulle tillföra mer delay och därför inte var aktuellt i CV1.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070