Allmänt problem med spelande i olika spel
För ish 1 månad sedan så funkade datorn näst intill perfekt (kanske lite överdrivet, men funkade bra iallafall). Låg på stadiga 250-300~ FPS i csgo (dock på lägsta grafik), h1z1 laggade dock i vilket fall som helst. Tittat upp på sweclockers etc vad som jag behövde byta mest, och 99% sa att det var grafikkort, en schysst CPU fläkt + kylpasta (som jag hade glömt under en längre tid) + chassi för bättre luft och fläktar. Och jag köpte allt nytt, ett 1060 6GB är ju mer än OK, och fläkten gör sitt. Ligger på 20-30 C~ i idle, vilket också är helt normalt. Men ändå efter allt är bytt + att jag omformaterade helt för bara någon vecka sedan så funkar det typ ändå inte. Fpsen har blivit lite högre i CS, men fortfarande ostabil, kan ligga på 450 i typ 20 min, sen kan den börja åka ner till 150-200 (vilket är fortfarande spelbart, men med tanke på sakerna som är i datorn så är det lågt) och h1 är absolut ingen skillnad, laggar lika mycket även på låga grafikinställningar. Det ända som vi ändrade i datorn för att den gick igång var att ta ut 1 ram minne (fick ingen bild till skärmen), så har fortfarande 8 GB ram i, vilket också räcker. Fått svar på sweclockers (när jag gjorde inlägg för någon vecka sedan ang uppgradering osv), och min i7-3770k processor ska LÄTT klara 2~ år till, och mitt 1155 moderkort ska också hålla någorlunda i 2 år. Så alla delar i datorn är kompletta, har ett nätagg på 650 watt också. Så vaf*n kan problemet vara? Processorn är INTE överhettad, MEN den kan åka upp till typ 20-30% i aktivitetshanteraren, även fast den inte är överhettad som sagt. + jag har tittat i själva CPU socketen, och inga piggar är snea/brutna, så det ska funka. Kylpastan är nyapplicerad för 1-2 veckor sedan + även ny från fläkten som redan hade kylpasta. Så allting ska vara komplett och ska kunna köra nästintill alla spel i hög grafik. Och speciellt CS som tar 1-2 GB (ish tror jag?) funkar inte på bästa grafik, vilket är extremt konstigt. En polare kör på ett 960, vanligt 960 och kan köra CS i högsta grafik och ligga på stadiga 300 FPS konstant, köra h1/andra krävande spel på max settings utan några problem. Vad i h*lvete kan felet vara?
EDIT: Detta är min setup atm. Chassi: Fractal Design Define R5 Svart
RAM-Minne: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Grafikkort: MSI 1060 6GB X Gaming
HDD: Transcend TS128GSSD340 2.5" SSD - 128GB
Moderkort: MSI Z77A-SO1 ATX
Processor: Intel Core i7 3770K 3,5 GHz (Ivy Bridge)
CPU-kylare: be quiet! pure rock
Allt hjälp uppskattas ENORMT!