Dolby Digital HBO Nordic PC

Permalänk

Dolby Digital HBO Nordic PC

Hej på er

Någon som vet hur man fipplar till Dolby Digital med HBO Nordic via surround förstärkare i bitstream? Kör bild och ljud via Nvidia kort. GÅr hur bra som helst med Netflix där man kan välja ljud men får inte till det med HBO? GÅr det ens?

Permalänk
Medlem

Det verkar vara svårt att få ut något annat än stereo från HBO Nordic.
Tror bara det är Samsung TV med inbyggd app och Xbox som kan klämma ur sig 5.1, men jag kan ha fel.

Permalänk
Skrivet av keyser:

Det verkar vara svårt att få ut något annat än stereo från HBO Nordic.
Tror bara det är Samsung TV med inbyggd app och Xbox som kan klämma ur sig 5.1, men jag kan ha fel.

Ja på min Xbox är det inga problem men hade tänkt att pensionera den. Tokigt värre tycker ja Netflix löser det galant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Groggopoulos:

Ja på min Xbox är det inga problem men hade tänkt att pensionera den. Tokigt värre tycker ja Netflix löser det galant.

Nu fick du en anledning till att spara krysslådan

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Groggopoulos:

Hej på er

Någon som vet hur man fipplar till Dolby Digital med HBO Nordic via surround förstärkare i bitstream? Kör bild och ljud via Nvidia kort. GÅr hur bra som helst med Netflix där man kan välja ljud men får inte till det med HBO? GÅr det ens?

Nyfiken hur kör du netflix? Är grymt besviken att jag inte har något fungerande 5,1 ljud.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nyfiken hur kör du netflix? Är grymt besviken att jag inte har något fungerande 5,1 ljud.

Tror det går med Netflix-appen för Windows 8.x.

Permalänk

Ja det stämmer, kör Netflix via win 8 appen, funkar kanon, kom bara ihåg att ställa in Netflix vilket ljudspår du vill ha, hittar du "logiskt" nog under subtitles när du kör igång filmen, dock tror jag att det räcket en gång.

Om du kör via HDMI och grafikkort skall du ha ställt in den på stereoljud. Alltså inte förinställt på 5.1 eller dyl i ljudintsällningar.

Permalänk
Skrivet av keyser:

Tror det går med Netflix-appen för Windows 8.x.

Skrivet av Broken-arrow:

Ja det stämmer, kör Netflix via win 8 appen, funkar kanon, kom bara ihåg att ställa in Netflix vilket ljudspår du vill ha, hittar du "logiskt" nog under subtitles när du kör igång filmen, dock tror jag att det räcket en gång.

Om du kör via HDMI och grafikkort skall du ha ställt in den på stereoljud. Alltså inte förinställt på 5.1 eller dyl i ljudintsällningar.

Permalänk
Skrivet av Groggopoulos:

Fick svar ha HBO. Det tycks inte vara möjligt just nu Sunktigt värre......

HBO Nordic <kundtjanst@hbonordic.com>
AttachmentsApr 15 (2 days ago)

to me
Hej Henrik,

Våran tjänst har tyvärr inget 5.1 stöd i dagsläget.
När detta blir tillgängligt har jag inte heller någon information om.
Men jag kommer att skicka detta som en feedback till våra utvecklare.
Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Med vänlig hälsning,
Hani
HBO Nordic Kundtjänst
tel. 0770-455 000
kundtjanst@hbonordic.com

Permalänk
Medlem

Tänkte precis testa detta istället för att hitta serier på annat sätt, och wow vilken undermålig tjänst hbo nordic är... riktigt dålig! 2.0 ljud, riktigt dåliga/lata undertexter, långsam buffering med tveksam HD-kvalitet... Hade mycket högre förväntningar med tanke på hur mycket bra material de har samt storleken på företag... Jag menar det kommer inte ens upp en "nästa avsnitt på säsongen"-knapp i slutet av ett avsnitt...
Varför har HBO inte en egen "spelare" man kan ladda ner och köra materialet genom?

Permalänk

Blev riktigt besviken när min nya Samsung TV och dess HBO app inte bjöd på DD 5.1 ljud utan bara DD 2.1. Får fortsätta köra med Xbox 360 för att få 5.1 ljud.

Permalänk

Nu har de fixat 5.1 ljud i appen på en del serier. Hann tyvärr köpa en APTV 4 innan de fixade till det.