Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

100% diskaktivitet i Windows 10

Permalänk
Medlem

100% diskaktivitet i Windows 10

Jag har länge stört mig på att min HTPC varit så segstartad och allmänt seg men har bara trott att det berott på att jag är så van med att ha SSD i alla mina andra datorer.
Men så fick jag nog och började undersöka saken närmre och ser att hårddiskaktivietet konstant ligger på 100% trots att ingenting görs öht.

Det är processen System som skriver till disken hela tiden och den skriver till filen:
C:\Windows\Temp\WPR_initiated_DiagTrackAotLogger_WPR System Collector.etl

Jag lyckas inte hitta någon service eller så som skulle vara ansvarig för något sådant.
Någon som har någon aning?

Permalänk
Inaktiv

Hade samma innan min diśk dog, dock ville den inkonsekvens kontrollera 2 uppstarten innan den dog helt.

Permalänk

@Kilroy:
WPR verkar vara Windows Performance Recordet.
Prova skriv "wpr -cancel" i cmd och se om det blir bättre.
Hittar dock ingenting om det går att stänga av permanent.

Permalänk
Medlem

Har du mycket hög RAM användning också? Jag hade 100 % diskaktivitet och hög RAM användning, provade detta och det fungerade otroligt nog helt klockrent. Efter att jag gjort det han gör i videon har jag inte haft några mer problem. Fungerade även för en kompis med samma problem, båda kör Windows 10. Definitivt värt ett försök för dig med tycker jag!
https://www.youtube.com/watch?v=7_yv-sZxub4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrazzorXx:

@Kilroy:
WPR verkar vara Windows Performance Recordet.
Prova skriv "wpr -cancel" i cmd och se om det blir bättre.
Hittar dock ingenting om det går att stänga av permanent.

Jag trodde också den men den är inte igång.

Skrivet av Zhacha:

Har du mycket hög RAM användning också? Jag hade 100 % diskaktivitet och hög RAM användning, provade detta och det fungerade otroligt nog helt klockrent. Efter att jag gjort det han gör i videon har jag inte haft några mer problem. Fungerade även för en kompis med samma problem, båda kör Windows 10. Definitivt värt ett försök för dig med tycker jag!
https://www.youtube.com/watch?v=7_yv-sZxub4

Nej, ingen onormal RAM använding.

Jag tror dock att jag hittade det.
DiagTrack services verkade vara boven så jag stängde av Connected User Experience and Telemetry i local services och då verkar problemet ha försvunnit...

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Kilroy:

Jag trodde också den men den är inte igång.

Nej, ingen onormal RAM använding.

Jag tror dock att jag hittade det.
DiagTrack services verkade vara boven så jag stängde av Connected User Experience and Telemetry i local services och då verkar problemet ha försvunnit...

Kan inte nog rekommendera detta verktyg till folk!

Under "Actions" välj "Recommended" och sedan apply, starta om datorn och du är nu fri från all denna skit i Windows10!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Kan inte nog rekommendera detta verktyg till folk!

Under "Actions" välj "Recommended" och sedan apply, starta om datorn och du är nu fri från all denna skit i Windows10!

Vilket verktyg?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Kilroy:

Vilket verktyg?

Oj glömde trycka CTRL+V, my bad

https://www.oo-software.com/en/shutup10

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >