Permalänk

Köp av imac 27"!

Hej!

Tjejen ska nu pensionera sin Macbook pro 13" från 2009. Hon har bestämt sig för en iMac 27", men jag funderar på om inte dessa också kommer uppgraderas snart? Är det värt att vänta lite eller vad ska man göra. Är ju en ganska stor investering då hon ej kommer köpa ny dator på 5-7år.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Hej!

Tjejen ska nu pensionera sin Macbook pro 13" från 2009. Hon har bestämt sig för en iMac 27", men jag funderar på om inte dessa också kommer uppgraderas snart? Är det värt att vänta lite eller vad ska man göra. Är ju en ganska stor investering då hon ej kommer köpa ny dator på 5-7år.

http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Permalänk

Simpelt nog haha. Jobbiga är ju bara hur länge hon får vänta, hennes 2009 Macbook är verkligen inte pigg längre

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Har du/ni testat att slänga in en SSD i datorn? Jag sitter på en Macbook Pro från 2010 med SSD. Känns som en ny dator, inte alls lika seg som med 5400 RPM HDD.

Visa signatur

NZXT H400i, Intel i5 9600k, EVGA Geforce RTX 2070, Samsung 970 EVO Plus

Permalänk
Skrivet av CH4113:

Har du/ni testat att slänga in en SSD i datorn? Jag sitter på en Macbook Pro från 2010 med SSD. Känns som en ny dator, inte alls lika seg som med 5400 RPM HDD.

Jodå suttit SSD sedan 2013 i den men är annat, behövs ett batteribyte (igen), laddkontakten är väldigt glapp, skärmens gångjärn är väldigt slappa osv osv.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11