Vilket är det sämsta spelet någonsin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Hooligans var väl ingen höjdare. Vill minnas att jag spelade igenom hela "karriärläget" bara för att se hur illa det egentligen var.

Boiling Point var ett annat spel jag fick upp ögonen för innan lansering på tiden man läste spelblaskor (när man vann/fick prenumerationer) - men ack så buggigt och dåligt designat.

Jo, men det var väl roligt online vill jag minnas!

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Big Rigs säger en del. Håller nog med när jag såg denna video

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Mitt största problem med tr13 är att kontrollerna är under all kritik, oresponsiva och överlag buggiga.
Jag spelade pc versionen och känslan man får genom hela spelet är att dom gjort det så enkelt att vem som helst som klarar av att trycka på rätt knappar som man säger man ska trycka på konstant kommer klara spelet.
I min mening hade spelet vunnit mycket på att vara svårare, men tyvärr för min del verkar det som Crystal Dynamics fegade ur och tog bort utmaningarna från de tidigare spelen.
Sen som du säger @anon5930 så anses Angel Of Darkness överlag vara det värsta spelet i serien på grund av dess ännu hemskare kontroller. Är man oinsatt och intresserad så tar Badassgamez upp problemen i sin walkthrough av spelet https://www.youtube.com/watch?v=2d9TQEA4cbw&list=PLj8hbc_0qhl...
Själva spelet och handlingen i sig är helt ok tycker jag, lägger sig nånstans i mitten av rankingen tycker jag, sett till handlingen. Men på grund av de horribla kontrollerna så blir det ibland ospelbart.

Gör det enkelt för alla? Vart är utmaningarna, vart tog hela open world känslan vägen? Nu mera följer du en utarbetad rutt där du får hjälp att komma vidare, och visst du kan gå runt och utforska men när allt som du behöver för att komma vidare redan finns i den riktningen spelet säger att du ska gå så blir det överflödigt.
I dom äldre spelen, framför allt från 3:an och framåt kunde man gå runt i timmar och försöka komma vidare, oh boy vilken känsla det var när man till slut listade ut pusslet.

Inte alla, men en del av dagens spelutvecklare känns det som är rädda för att göra ett spel utmanande och svårt. Det ska vara lätt och och passa alla.
Det finns perfekta exempel på spel där serien fått en remake som fungerat: tomb raider anniversary. Lätt uppgraderad grafik, samma spelform och en twist på hela spelet med nya utmaningar.
Kanske är jag gammaldags i mitt tänkande, men jag ser gärna att man behåller samma spelupplägg, gärna med uppdaterad grafik.

Men ett spel som man spelar igenom på 2-3 timmar, i kombination med som sagt sina horribla kontroller, på tok för enkla spelupplägg lägger sig inte högt på min lista och jag står fast vid min åsikt att det är ett av de värsta spelen som släppts på flera år, speciellt om man kollar till titeln och hur det marknadsförs. Det har ingenting med tomb raider att göra, crystal dynamics sålde ut sig själva och sin själ till det här spelet.
Kommer aldrig spela om det och min och flera andra åsikter om man läser på bla http://www.tombraiderforums.com och badassgamez på Youtube som i princip till 90% spelar tomb raider och har mängder med walkthrougs är att det inte i grund och botten är ett dåligt spel för icke tr fantasten, han kommer säkert bli nöjd. Men för oss som följt serien genom åren och verkligen älskar serien så är detta inget annat än ett nytt spel som inte var någonting med serien att göra.
Man rider på seriens framgång genom att använda dess titel.

Kanske har jag för höga förväntningar....?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Hooligans var väl ingen höjdare. Vill minnas att jag spelade igenom hela "karriärläget" bara för att se hur illa det egentligen var.

Boiling Point var ett annat spel jag fick upp ögonen för innan lansering på tiden man läste spelblaskor (när man vann/fick prenumerationer) - men ack så buggigt och dåligt designat.

Jag har försökt spela igenom boiling point säkert tre gånger nu, det är faktiskt riktigt dåligt. Minns när pcg hade artiklar om det och allt var frid och fröjd. Sen släpptes det och jag fällde en tår

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av saturday_sun:

Det är egentligen ganska imponerande att E.T. i princip utvecklades av en enda person, nämligen Howard Scott Warshaw.

Jo, och sen var väl även tillverkningen del av de där 3 veckorna eller vad det var. Med dagens mått ett simpelt spel men lär ju ha blivit en hel del timmar under den där korta tiden att få fram något öht.

Skrivet av RVX:

Mitt största problem med tr13 är att kontrollerna är under all kritik, oresponsiva och överlag buggiga.
Jag spelade pc versionen och känslan man får genom hela spelet är att dom gjort det så enkelt att vem som helst som klarar av att trycka på rätt knappar som man säger man ska trycka på konstant kommer klara spelet.
I min mening hade spelet vunnit mycket på att vara svårare, men tyvärr för min del verkar det som Crystal Dynamics fegade ur och tog bort utmaningarna från de tidigare spelen.
Sen som du säger @anders190 så anses Angel Of Darkness överlag vara det värsta spelet i serien på grund av dess ännu hemskare kontroller. Är man oinsatt och intresserad så tar Badassgamez upp problemen i sin walkthrough av spelet https://www.youtube.com/watch?v=2d9TQEA4cbw&list=PLj8hbc_0qhl...
Själva spelet och handlingen i sig är helt ok tycker jag, lägger sig nånstans i mitten av rankingen tycker jag, sett till handlingen. Men på grund av de horribla kontrollerna så blir det ibland ospelbart.

Gör det enkelt för alla? Vart är utmaningarna, vart tog hela open world känslan vägen? Nu mera följer du en utarbetad rutt där du får hjälp att komma vidare, och visst du kan gå runt och utforska men när allt som du behöver för att komma vidare redan finns i den riktningen spelet säger att du ska gå så blir det överflödigt.
I dom äldre spelen, framför allt från 3:an och framåt kunde man gå runt i timmar och försöka komma vidare, oh boy vilken känsla det var när man till slut listade ut pusslet.

Inte alla, men en del av dagens spelutvecklare känns det som är rädda för att göra ett spel utmanande och svårt. Det ska vara lätt och och passa alla.
Det finns perfekta exempel på spel där serien fått en remake som fungerat: tomb raider anniversary. Lätt uppgraderad grafik, samma spelform och en twist på hela spelet med nya utmaningar.
Kanske är jag gammaldags i mitt tänkande, men jag ser gärna att man behåller samma spelupplägg, gärna med uppdaterad grafik.

Men ett spel som man spelar igenom på 2-3 timmar, i kombination med som sagt sina horribla kontroller, på tok för enkla spelupplägg lägger sig inte högt på min lista och jag står fast vid min åsikt att det är ett av de värsta spelen som släppts på flera år, speciellt om man kollar till titeln och hur det marknadsförs. Det har ingenting med tomb raider att göra, crystal dynamics sålde ut sig själva och sin själ till det här spelet.
Kommer aldrig spela om det och min och flera andra åsikter om man läser på bla http://www.tombraiderforums.com och badassgamez på Youtube som i princip till 90% spelar tomb raider och har mängder med walkthrougs är att det inte i grund och botten är ett dåligt spel för icke tr fantasten, han kommer säkert bli nöjd. Men för oss som följt serien genom åren och verkligen älskar serien så är detta inget annat än ett nytt spel som inte var någonting med serien att göra.
Man rider på seriens framgång genom att använda dess titel.

Kanske har jag för höga förväntningar....?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för att du beskriver vad du inte gillade med spelet. Som du nog noterat så går din åsikt mot strömmen här och alltid tacksamt att få reda på vad någon då inte gillar med spelet i fråga.

Jag håller inte med dig på många punkter dock. Kontrollerna i Tomb Raider (2013) är bra. Har spelat igenom både PC-utgåvan och Xbox One-utgåvan och de fungerar båda fint. De äldre spelen har i mitt tycke allt annat än bra precision i kontrollerna, vilket delvis avhjälps av att de spelen använder auto aim förstås. Till och med Tomb Raider: Underworld, sista spelet innan den senaste rebooten, körde i grunden samma kontrollstuk även om serien på senare år kontrollmässigt blivit mer analog än digital likt första spelet.

Det går alltid göra egna utmaningar om det ett spel erbjuder inte duger. Blir man skadad? Starta om nivån. Dör man? Starta om spelet från början. Och liknande. Största utmaningen i de äldre spelen var kontrollerna i mitt tycke. Lite som med tidiga Resident Evil-titlar som ständigt motarbetar en.

Jag skulle inte räkna spelen innan Tomb Raider (2013) som open world, mer korridorstuk med öppnare salar. Tomb Raider 2013 är dock likadan, mer eller mindre, men med något jag personligen uppskattar mycket i spel, ställen man ser i omgivningen kan man faktiskt ta sig fram till. TR 2013 är rätt lik Uncharted på många punkter, som uppenbarligen inspirerats av Tomb Raider. I Uncharted så kan man nästan aldrig ta sig till platser man ser utan vallas ständigt rakt fram tills nivån är slut. Uncharted 4 blev lite öppnare men skulle nog fortfarande kalla det för korridorer och salar.

Tomb Raider (2013) tar betydligt mer än 2-3 timmar, såvida man nu inte utnyttjar glitches eller liknande då eller helt missar allt spelet ändå erbjuder.

Sedan verkar du hämta mycket av dina tankar från samma källa också. Kan påverka synen på spelet i fråga då dessa sidor verkar basha spelet utifrån, i mitt tycke, tveksamma grunder.
Men jag respekterar din åsikt och är tacksam för att du förklarar din syn. Gillar man äldre spels designstuk där de är mer enkla i sin byggnad utan alltför mycket utsvävningar så förstår jag ju att du föredrar de äldre spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, och sen var väl även tillverkningen del av de där 3 veckorna eller vad det var. Med dagens mått ett simpelt spel men lär ju ha blivit en hel del timmar under den där korta tiden att få fram något öht.

Tack för att du beskriver vad du inte gillade med spelet. Som du nog noterat så går din åsikt mot strömmen här och alltid tacksamt att få reda på vad någon då inte gillar med spelet i fråga.

Jag håller inte med dig på många punkter dock. Kontrollerna i Tomb Raider (2013) är bra. Har spelat igenom både PC-utgåvan och Xbox One-utgåvan och de fungerar båda fint. De äldre spelen har i mitt tycke allt annat än bra precision i kontrollerna, vilket delvis avhjälps av att de spelen använder auto aim förstås. Till och med Tomb Raider: Underworld, sista spelet innan den senaste rebooten, körde i grunden samma kontrollstuk även om serien på senare år kontrollmässigt blivit mer analog än digital likt första spelet.

Det går alltid göra egna utmaningar om det ett spel erbjuder inte duger. Blir man skadad? Starta om nivån. Dör man? Starta om spelet från början. Och liknande. Största utmaningen i de äldre spelen var kontrollerna i mitt tycke. Lite som med tidiga Resident Evil-titlar som ständigt motarbetar en.

Jag skulle inte räkna spelen innan Tomb Raider (2013) som open world, mer korridorstuk med öppnare salar. Tomb Raider 2013 är dock likadan, mer eller mindre, men med något jag personligen uppskattar mycket i spel, ställen man ser i omgivningen kan man faktiskt ta sig fram till. TR 2013 är rätt lik Uncharted på många punkter, som uppenbarligen inspirerats av Tomb Raider. I Uncharted så kan man nästan aldrig ta sig till platser man ser utan vallas ständigt rakt fram tills nivån är slut. Uncharted 4 blev lite öppnare men skulle nog fortfarande kalla det för korridorer och salar.

Tomb Raider (2013) tar betydligt mer än 2-3 timmar, såvida man nu inte utnyttjar glitches eller liknande då eller helt missar allt spelet ändå erbjuder.

Sedan verkar du hämta mycket av dina tankar från samma källa också. Kan påverka synen på spelet i fråga då dessa sidor verkar basha spelet utifrån, i mitt tycke, tveksamma grunder.
Men jag respekterar din åsikt och är tacksam för att du förklarar din syn. Gillar man äldre spels designstuk där de är mer enkla i sin byggnad utan alltför mycket utsvävningar så förstår jag ju att du föredrar de äldre spelen.

Är medveten om att min åsikt går mot strömmen, but so it i'll be. Jag kanske helt enkelt förväntar mig för mycket eller lever kvar för hårt i seriens äldre spel, är ju trots allt 30 så man har ju spelat dessa härliga spel under hela sin uppväxt
Pga nästan inget av de sista spelen i serien riktigt fångat mig har jag sen länge tillbaka sökt mig till TRLE. dvs Tomb Raider Level Editor. Spel gjorda av fansen och som erbjuder betydligt svårare utmaningar än originalen.
Gillar du de äldre spelen tycker jag du bör kolla in det, level editor introducerades i samband med 4:an The Last revelation.

Samma här, respekterar din åsikt som så många gånger förr

Edit. korrigerar en sak från mitt tidigare inlägg. Crystal Dynamics utvecklade inte Angel of Darkness, utan Core Deisgn som i sin tur stod under Eidos. Core gick under radarn så att säga efter att ha fått sparken frå Eidos pga alla buggarna och mottagandet av spelet, därefter sålde dom sina rättigheter till Crystal Dynamics.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Jaghatai:

Jag har försökt spela igenom boiling point säkert tre gånger nu, det är faktiskt riktigt dåligt. Minns när pcg hade artiklar om det och allt var frid och fröjd. Sen släpptes det och jag fällde en tår

Jag kom en god bit på väg en gång (tror jag), hade inte så mycket buggar (relativt, alltså) med hårdvaran som fanns när spelet släpptes, men några år senare när jag återvände med ny hårdvara... Grafikfel aplenty, random hål i marken, skitkonstigt. Ljudmotorn var nog det värsta ändå.

White Gold var uppföljaren, kul när man installerar det och folk pratar och det är textat, men ingen dialog är inspelad. Skulle visst funka med ryskt tal (om man moddade), men jag gav upp mycket fortare än jag gjorde med Boiling Point.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Terminator - Salvation

Sjuuukt dåligt, enformigt och kort! Köpte det begagnat på Gamestop men som tur var kunde jag lämna tillbaka det i byte mot andra spel.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Relik 📜

Sett till förväntningar kontra besvikelse, Cities XL. Hoppades på något som skulle ta upp Sim City-fanan, men oj vad jag bedrog mig. Kanske inte topp 100 sämsta spel någonsin, men beklämmande uselt, buggigt och oinspirerande. Får Sim City-remaken från 2013 att framstå som gudasänd.

Extra bajsmacka då utvecklarna Monte Cristo kursade och helt enkelt aldrig löste problemen. Focus Home Interactive plocakde upp namnet och resterna, men valde att lansera ett nytt spel - Cities XL 2011 - snarare än att faktiskt lappa det gamla. Tack för den, Televerket.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ett eget programmerat version av spelet "Pong". Var verkligen alpha kvalité på det ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Är medveten om att min åsikt går mot strömmen, but so it i'll be. Jag kanske helt enkelt förväntar mig för mycket eller lever kvar för hårt i seriens äldre spel, är ju trots allt 30 så man har ju spelat dessa härliga spel under hela sin uppväxt
Pga nästan inget av de sista spelen i serien riktigt fångat mig har jag sen länge tillbaka sökt mig till TRLE. dvs Tomb Raider Level Editor. Spel gjorda av fansen och som erbjuder betydligt svårare utmaningar än originalen.
Gillar du de äldre spelen tycker jag du bör kolla in det, level editor introducerades i samband med 4:an The Last revelation.

Samma här, respekterar din åsikt som så många gånger förr

Edit. korrigerar en sak från mitt tidigare inlägg. Crystal Dynamics utvecklade inte Angel of Darkness, utan Core Deisgn som i sin tur stod under Eidos. Core gick under radarn så att säga efter att ha fått sparken frå Eidos pga alla buggarna och mottagandet av spelet, därefter sålde dom sina rättigheter till Crystal Dynamics.

Jo precis, alla har vi ju något spel vi ogillar av någon eller några anledningar som de flesta gillar. Vi har ju alla varierande smak som tur är.

Riktigt trist avslut för Core, de var ju ändå de som fick fart på hela serien och de har ju varit med länge i branschen också.
Blir nog en ny titt på Tomb Raider för min del, finns tydligen en del intressanta moddar enligt Digital Foundry Retro-folket:

Grafikpatcharna samt fixat soundtrack i PC-utgåvan låter rätt lovande.

Själv kan jag byta ut Tomb Raider mot Final Fantasy. Jag föredrar de äldre delarna i serien mer än de nya. Sedan Final Fantasy X har jag mer eller mindre tappat hoppet för serien men köpte och spelade igenom XV vid lanseringen. Bättre än väntat på en del punkter, mycket sämre än på andra. Jag hade gärna sett att Square Enix återgått till hur de utvecklade spel på 90-talet. Vilket förvisso inte är en alltför kontroversiell åsikt, Final Fantasy-seriens fans har rätt blandade åsikter och en av de större fraktionerna har som generell åsikt att senaste årens spel inte förtjänar namnet.

Sedan är jag nog en av relativt få som inte gillar Warcraft 3. Egentligen gillar jag allt... men inte att själv faktiskt spela spelet. Den extremt inzoomade spelvärlden, karaktärsdesignen, avsaknad av vattenenheter har jag svårt för. Och då riktigt älskade jag Warcraft 2. World of Warcraft gillar jag, även om jag inte spelat på flera år. Satsandet på den spelserien får nog ändå sägas som bra då den varit lyckad. Men samtidigt har det förhindrat att vi får se en ny Warcraft 4-titel med. När till och med StarCraft 2 och Diablo 3 kom så kanske det finns ett visst hopp om ett nytt RTS WarCraft med vid något tillfälle. Ett tag såg det ut som att Blizzard bara ville satsa på nya WoW-expansioner men det har ju hänt en hel del sedan dess.

Permalänk

Gameplaymässigt:
RAGE (osynliga väggar the game)
Dear Ester, Dinner Date, Proteus, (insert random unity spel)
Diakatana
Mobilvariatnen utav Dungeon Keeper
All shovelware som kom på cdskivor i slutet på 90talet, "The best 5000 shareware games ever on 1 cd!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo precis, alla har vi ju något spel vi ogillar av någon eller några anledningar som de flesta gillar. Vi har ju alla varierande smak som tur är.

Riktigt trist avslut för Core, de var ju ändå de som fick fart på hela serien och de har ju varit med länge i branschen också.
Blir nog en ny titt på Tomb Raider för min del, finns tydligen en del intressanta moddar enligt Digital Foundry Retro-folket:

https://www.youtube.com/watch?v=VutzIK3DqZE

Grafikpatcharna samt fixat soundtrack i PC-utgåvan låter rätt lovande.

Själv kan jag byta ut Tomb Raider mot Final Fantasy. Jag föredrar de äldre delarna i serien mer än de nya. Sedan Final Fantasy X har jag mer eller mindre tappat hoppet för serien men köpte och spelade igenom XV vid lanseringen. Bättre än väntat på en del punkter, mycket sämre än på andra. Jag hade gärna sett att Square Enix återgått till hur de utvecklade spel på 90-talet. Vilket förvisso inte är en alltför kontroversiell åsikt, Final Fantasy-seriens fans har rätt blandade åsikter och en av de större fraktionerna har som generell åsikt att senaste årens spel inte förtjänar namnet.

Hade inte sett videon ang moddarna som man jobbade på, riktigt intressant
Håller helt med dig ang Final Fantasy serien, minns att det senaste "nya" spelet i serien jag körde var 10:an till 360 för en massans år sen och tyckte verkligen inte om det. Kändes för annorlunda på något sätt.

Spelet i sig är inte dåligt, men det passade verkligen inte mig som likt dig föredrar det äldre upplägget i spelen.
Jag kan inte uttala mig om de senaste spelen i serien. Men jag spelar fortfarande igenom dom äldre spelen till och från, framför allt 7:an som är så besssynerligt vackert så det finns inte.
Föredrar faktiskt den äldre versionen framför HD remaken som kom för några år sen, framkallar många minnen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det sämsta spelet jag har spelat är defenetivt dead Island riptide. Av någon anledning så stod jag inte ut med spelet överhuvudtaget. Det var buggit och upplägget av spelet var inte bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Super Mario Långben Bros: http://www.maclabbet.com/Mongo/woodgrove/Mongo/SMLBros/smlbro...

Annars är ju Dragon's Lair hiskeligt jävla dåligt: https://www.youtube.com/watch?v=zEtVk-HcpAU&t=1008s

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Sämsta spelet jag spelat på PC när det gäller buggar är nog BF4, tror jag aldrig varit så upprörd i hela mitt liv när de spelet släpptes och man försökte spela. Diablo3 var riktigt jäkla kasst när det släpptes också, det var rent bedrövligt faktiskt.

På NES var det nog the adventures of bayoe billy, det var så fruktansvärt tråkigt. Var dock någon bana där man kunde skjuta, ungefär som den som minns arkadspelen från 80talet där man höll i en uzi som vibrerade.

Diablo 3 är horribelt kasst framförallt när man jämför det med D2, alla finesser borta, RPG-element mestadels puts väck, man är totalt beroende av utrustning, och stackars den som inte hittar nåt bra vapen, då är man totalt körd, för ALLT är beroende och baserat på det, dessutom har monster-AI ändrats till att kontra spelstilar i stället för att vara funktionell eller rentav "realistisk", så det mesta av taktik-tänkandet har också skalats bort.

De har gjort ett jävla arkadspel av det. Ett arkadspel med "häftig" grafik som mest av allt gör det svårt att se vad som händer.
Det är väl knappast "värsta någonsin" eller nåt, och numer är det åtminstone spelbart, men det är sorgligt hur fokus ligger på "bling" i stället för att vara ett bra spel. Man ser samma problem i SC2, de poppar t.ex. ibland ut nya enheter och förmågor baserat enbart på att det ska vara mer micro... Och nya enheter baseras på att "de behövde nåt som kunde göra X"...
Huruvida det funkar med story eller kontext påverkar tydligen inte alls.

#####

Citat:

Jag spelade pc versionen och känslan man får genom hela spelet är att dom gjort det så enkelt att vem som helst som klarar av att trycka på rätt knappar som man säger man ska trycka på konstant kommer klara spelet.

Fördumning av spel ja, det är del av vad jag klagar på ovan.

It's time the developers stopped conflating all games into homogeneous, lukewarm, imbecilic pulp - if the trend continues, by 2012 all new games will play themselves provided the lone single button remaining on the controller is being mashed. In the mean time I'll be a bitter, humourless sociopath only ever smiling when watching the news about some cataclysm/war/act of terror with possibly large death toll.
By 2024 lone button will disappear, and controllers will react to body heat - as long as they are being held, gnawed on or tucked between player's buttocks, the game, consisting mostly of soothing noises and flashing brilliant colours, will play itself. I'll hopefully be dead then, after I lose my grip and start firing an illegally purchased AK-74 at random people while laughing hysterically, critically fumble with homemade dirty bomb or accidentally stab myself with ricin filled syringe.<"
DraQ @ forums.frontier.co.uk

Det sorgliga med ovanstående citat som nu väl är omkring 10 år gammalt, är att jag förra året noterade att min brorsdotter satt och spelade nån "horizontal scroller" på pekskärm, där det enda som krävdes var just att sitta och trycka till på skärmen vid lagom tillfälle.
Alltså, i praktiken en enda knapp... Så han som skrev ovan citat var bara nåt år fel i sin förutsägelse.

#####

Citat:

Mobilvariatnen utav Dungeon Keeper

Oooh, jag tror vi har en vinnare! Som någon som spelet DK1 "rätt mycket"(ehm...) så lät det skitkul att det skulle komma mobilvariant... Sen när jag kollade in den, vilket jävla värdelöst skräp!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA Z97-UD5H Black Edition, CPU: Intel i7 4790K, Kylare: Noctua U14S, RAM: 32GB Crucial Ballistix Sport XT 1866, GPU: Powercolor Radeon HD 7870 PCS+,
SSD: 256GB Crucial MX-100, HDD: 3TB WD Red, 2TB WD Red, PSU: Be Quiet Straight Power E-9 500W, Chassi: Cooler Master Silencio 652S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Hade inte sett videon ang moddarna som man jobbade på, riktigt intressant
Håller helt med dig ang Final Fantasy serien, minns att det senaste "nya" spelet i serien jag körde var 10:an till 360 för en massans år sen och tyckte verkligen inte om det. Kändes för annorlunda på något sätt.

Spelet i sig är inte dåligt, men det passade verkligen inte mig som likt dig föredrar det äldre upplägget i spelen.
Jag kan inte uttala mig om de senaste spelen i serien. Men jag spelar fortfarande igenom dom äldre spelen till och från, framför allt 7:an som är så besssynerligt vackert så det finns inte.
Föredrar faktiskt den äldre versionen framför HD remaken som kom för några år sen, framkallar många minnen

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det blev en del förändringar redan med FF10. Grundkonceptet var fortfarande kvar men ändrades rätt fort efter det hehe.

Hehe jo, jag brukar återvända till de äldre spelen då och då med.

Permalänk
Avstängd

Gick in på forumet för att skriva "Destiny"
Det var redan gjort.

Tummen upp, tror jag.
Hade fått mer nöje om jag eldat upp 500-lappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Terminator - Salvation

Sjuuukt dåligt, enformigt och kort! Köpte det begagnat på Gamestop men som tur var kunde jag lämna tillbaka det i byte mot andra spel.

Då skulle du testa rise of the machines! Så dåligt att man dog lite inombords.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Terminator_3:_Rise_of_the_Mac...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

MS-röj är riktigt tråkigt... Så tråkigt att jag aldrig lärt mig reglerna. En slags slumpgenerator som kallar sig för spel?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Duke Nukem Forever för mig. Fick intrycket att de bara ville krama ut de sista slantarna ur franchisen.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag älskar hans entusiasm!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En kompis bad mig testa ett spel han köpt, jag säger bara *#(&%¤¤(&%" vilket skräp, va knappt mig själv efter att ha testat detta. att man kan kalla detta spel det vettifan hur dem kom fram till det. Här har ni det = https://www.youtube.com/watch?v=aIkMb_0idEs

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Vet att många kommer förvånas, men det sämsta spel jag spelat, blir Far Cry 2.

Jättevackert spel till utseendet, men det säkert tråkigaste mest enformiga spel jag spelat.
Storyn, helt värdelös med uppdrag dom lagt till bara för att. Alla uppdrag var samma sak. Åk till punkt ett, aktivera/hämta nåt, åk till punkt två och rapportera/lämna vad du hämtade, eller det alternativa uppdraget din "kompis" (generisk karaktär utan nån intressant story som helt saknar personlighet) ger dig. Åk till punkt 1, aktivera/hämta saken, åk till punkt två, förstör nåt, åk till punkt 3 och rädda din kompis som ALLTID hamnat i trubbel.

Inte blir det bättre av att fienderna är supermänniskor med extrem hörsel, syn och luktsinne, du kan gömma dig bakom en kulle, aldrig visat dig, men en kille med en mortar vet att du är där och kommer skjuta på dig.

Lägg till också att du fått Malaria som innebär att du måste äta piller. Du blir aldrig av med malarian och den kommer lite närsom, men den är absolut inget annat än ett irritationsmoment, dom har t.o.m sett till så att din pillerburk är bottenlös, för pillrena tar aldrig slut. Ingen utmaning alls med malarian, men fy satan så irriterande.

Nej, Far Cry 1, 3 och 4 (även primal) är helt toppen. Far Cry 2 är nåt enformigt generisk skit som är det sämsta jag spelat. Någonsin.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Bidrar med en klassiker till denna tråd: Zoo Race

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag måste säga Skyrim. Om man ska ta "seriösa" spel. Horribel story, så hårt scriptat att jag aldrig känner att jag kommer in i det. Man går runt och tittar på träd.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Wander som dottern lyckades tjata till sig av damen i huset..

Permalänk
Medlem

Sämsta jag köpt med egna pengar är

Carmageddon II på Nintendo 64!

Spelade det sjukt mycket på PC och tänkte att det vore coolt att lira på tv'n... ush 500-600kr rakt ner i toaletten

Permalänk

Cs:go jävla skit

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11