Varför kan vi inte förbjuda Nyårsraketer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Systemkollaps? Massinvandring? "Vänsterextremister". Folk kommer att hitta en ursäkt till varför förbudet de stödde inte gör någon skillnad.

Jag tror du ska låta bli att svara på inlägg innan klockan åtta på morgonen efter en god natts sömn och ett par koppar kaffe i dig för sarkasm verkar gå över huvudet på dig.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Att utvisa riskgrupperna är väl den bästa lösningen Är ju tråkigt om vår frihet ska begränsas på grund av en dålig migrationspolitik.
Polisen i Kristianstad har i klarspråk sagt att problemen beror på gäng av unga invandrarkillar (om det nu rådde nån tvekan om det):
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/polis-skots-i-...

Hjälp i närområdet samt i viss utsträckning kanske kvotflyktingar är det smartaste sättet att hjälpa för ett land som saknar osäkra grannländer. Då hjälper man också i större utsträckning rätt människor, till Sverige kommer ju en blandning av flyktingar och ekonomiska migranter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Jag tror du ska låta bli att svara på inlägg innan klockan åtta på morgonen efter en god natts sömn och ett par koppar kaffe i dig för sarkasm verkar gå över huvudet på dig.

Och du tror att min kommentar var seriös? Jag undrar vem som borde ta sig en kopp kaffe. ;P

Skrivet av Dataninjan:

Att utvisa riskgrupperna är väl den bästa lösningen Är ju tråkigt om vår frihet ska begränsas på grund av en dålig migrationspolitik.
Polisen i Kristianstad har i klarspråk sagt att problemen beror på gäng av unga invandrarkillar (om det nu rådde nån tvekan om det):
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/polis-skots-i-...

Hjälp i närområdet samt i viss utsträckning kanske kvotflyktingar är det smartaste sättet att hjälpa för ett land som saknar osäkra grannländer. Då hjälper man också i större utsträckning rätt människor, till Sverige kommer ju en blandning av flyktingar och ekonomiska migranter.

Så göra ett lagbrott för att man råkar tillhöra samma grupp som vissa som inte kan bete sig? Inte många som blir kvar då i detta land kan jag ju intyga. Att det handlar om folk med invandrarbakgrund i Kristianstad betyder bara att det gäller där. I Umeå har t.ex. det skjutits raketer på människor som varit ute och sprungit på morgonen och folk beskriver "förövarna" som etniskt svenska ungdomar i dunjackor. Nu ska alla etniska svenskar ut.. eller du kanske inte vill vara konsekvent i det fallet? Sedan kvotflyktingarna är ju per definition "ekonomiska migranter" eftersom de som väljs ut oftast är de fattigaste.. vilket även är de som har lägst utbildning och tillför landet minst (om vi ska hårddra det). Det är även denna situation som ökar chansen för att de utför brott eftersom de blir ekonomiskt och socialt utsatta. Sedan kan man ju ifrågasätta också hur du vet att dessa inte är födda i landet.. För du vet väl att "Invandrarkillar" betyder allt från första till tredje generationens invandrare va? Ska folk som är födda här utvisas till länder som de inte ens kommer ifrån? Eller hade du kanske tänkt dig att man ska skjutsa dem till gränsen och sedan sparka ut dem?

Den politiska scenen har blivit så snedvriden och så full av ignorans att folk tappar helt tråden.. Ena sekunden är man emot ekonomisk invandring för att sekunden senare vara för arbetskraftsinvandring som är själva definitionen av ekonomisk invandring. Ena sekunden vill man ta hit kvotflyktingar för att sekunden senare klanka ned på invandrare som lever på bidrag och dessutom är emot att invandrare ska få pengar alls... Genom detta skapa en social och ekonomisk situation som ökar chansen markant för dessa att förlita sig på brottslighet. Det finns helt enkelt ingen logisk tanke bakom det utan bara en massa demagogi.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Får man för sig att vara kriminell i Sverige så är man antingen uttråkad, vill ha respekt eller så är man bara knäpp @Tumnus.

Det är mycket få, förutom kanske fattigpensionärer, som svälter i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipw00t:

Får man för sig att vara kriminell i Sverige så är man antingen uttråkad, vill ha respekt eller så är man bara knäpp @Tumnus.

Det är mycket få, förutom kanske fattigpensionärer, som svälter i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är det inte riktigt sant. Folk från sociala och ekonomiskt utsatta områden har flera gånger större chans att bli kriminella enligt BRÅ. Att få svälter rent ut ifrågasätter jag inte däremot finns det många som lever på pengar som knappt räcker till annat än mat och husrum samtidigt som utanförskap ökar i dessa områden. Och det är hit vissa av dessa demagoger vill sända kvotflyktingar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Avstängd

Nej, det handlar om avundsjuka och misslyckad ungdomskultur @Tumnus.

Jobbar man hårt så kommer man någonstans. Springer man omkring och rånar, stjäl eller skjuter raketer på andra människor så kommer ingen att ta dig seriöst.

Varför berättar ni inte bara för folk som kommer hit hur det fungerar här? Inte alla människor som kan ta till sig era subtila signaler.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipw00t:

Nej, det handlar om avundsjuka och misslyckad ungdomskultur @Tumnus.

Jobbar man hårt så kommer man någonstans. Springer man omkring och rånar, stjäl eller skjuter raketer på andra människor så kommer ingen att ta dig seriöst.

Varför berättar ni inte bara för folk som kommer hit hur det fungerar här? Inte alla människor som kan ta till sig era subtila signaler.

Det berättas tro mig. Däremot att det skulle bero på misslyckad ungdomskultur håller jag inte alls med dig om och det gör inte BRÅ heller.

https://www.bra.se/download/18.1ff479c3135e8540b2980001575/13...

Att folk skjuter raketer på folk däremot beror nog på barnsliga orsaker. Det uppfattas som något "coolt" och därför har du en poäng i just det fallet. Att utvisa folk som @Dataninjan vill baserad på att de skjuter raketer är ju däremot verkligen att ta i..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Och du tror att min kommentar var seriös? Jag undrar vem som borde ta sig en kopp kaffe. ;P

Nej, men jag tror att du tog det seriöst för vad annars kan skälet vara att du svarar på ett sarkastiskt inlägg där jag t.om. har något som förtydligar att det är ett sarkastiskt inlägg. För övrigt så är jag inne på min tredje kopp.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag har inte skrivit en jota om utvisning @Tumnus.

Det är ju bra om det görs någonting men det verkar ju inte riktigt så. Kanske svårt att integrera 160k pers samtidigt? Vad vet jag lol.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Nej, men jag tror att du tog det seriöst för vad annars kan skälet vara att du svarar på ett sarkastiskt inlägg där jag t.om. har något som förtydligar att det är ett sarkastiskt inlägg. För övrigt så är jag inne på min tredje kopp.

För att jag insåg att du var sarkastisk och ville vara sarkastisk själv?

Skrivet av chipw00t:

Jag har inte skrivit en jota om utvisning @Tumnus.

Det är ju bra om det görs någonting men det verkar ju inte riktigt så. Kanske svårt att integrera 160k pers samtidigt? Vad vet jag lol.

Påstod jag inte heller utan det var snarare en reflektion på den kommentar jag svarade på (vilket jag förtydligade nu).. det svar du valde att svara på själv senare. Att integrera 160k personer samtidigt är stört omöjligt.. vilket det har visat sig i efterhand. Däremot med en hel del jobb och en klar linje så kan dessa vara mer eller mindre integrerade om ett par år.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ja, det är ju det som är tanken @Tumnus.

Ville mest framföra att där jag kommer ifrån så släpper vi ut barn med en kasse smällare och det fungerar bra.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaNi8331:

inne på rätt spår där.

Jag tycker det skulle vart krav på att man endast får skjuta på en angiven plats, tex kommunens fotbollsplan.

Mycket finare att kolla på när fler skjuter i närheten.
Mycket lättare att städa upp.
Djurägare vet vart det smäller.
Polisen behöver bara hålla koll på ett ställe.

Skjuter någon utanför det området så bör det klassas som att ha avfyrat ett vapen.

Och att säga att kaoset i malmö inte beror på massinvandringen är att förneka verkligheten. Det är så j*vla uppenbart, vakna.

Det är en bra idé med att ha lite platser runt om i kommunen där man får avfyra sina pjäser - samtidigt så ser jag inte hur det skulle vara en rimlig kostnad att skicka polis till platser där raketer avfyrats "olagligt" utanför dessa platser, för att inte nämna det faktum att det förmodligen inte finns tillräckligt med poliser i Sverige för att utreda en sån liten grej varje gång någon anmäler det. Jag tror inte ens polisen åker ut om det hörts "pistolskott" i alla lägen, men jag är ingen polis så jag ska inte svära på det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cider123:

Det är en bra idé med att ha lite platser runt om i kommunen där man får avfyra sina pjäser - samtidigt så ser jag inte hur det skulle vara en rimlig kostnad att skicka polis till platser där raketer avfyrats "olagligt" utanför dessa platser, för att inte nämna det faktum att det förmodligen inte finns tillräckligt med poliser i Sverige för att utreda en sån liten grej varje gång någon anmäler det. Jag tror inte ens polisen åker ut om det hörts "pistolskott" i alla lägen, men jag är ingen polis så jag ska inte svära på det.

Uppe i Umeå och omnejd stämmer det ganska bra. Poliser här tvingas jobba inom enorma zoner pga. underbemanning så i vissa fall har man inte personal för ens en utryckning. Finns fall där poliser inte kunnat anlända till psykiskt sjuka människors bostäder med att personen avlidit som resultat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Att utvisa folk däremot baserad på att de skjuter raketer är ju verkligen att ta i..

Att skjuta raketer på andra människor är inte bara oansvarigt, det är direkt farligt och utvisning skulle vara det minsta av deras bekymmer om de råkar skada någon eller värre. Vållande till kroppskada är trots allt ett brott.

Jag ser inga problem med att hota invandrare med utvisning om de blir påkommna med att skjuta raketer mot andra människor eller byggnader.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Sverige ska vakna upp istället och inse vad som en gång var, är fan totalt raserat..

Permalänk
Avstängd

Poliser är väl bra @Tumnus men jag skulle gärna se lite mer civilkurage. Då menar jag *inte* soldiers of odin eller nåt utan att folk slutar stirra i sina mobiler och säger till när folk beter sig illa.

Själv hade jag alltid ögon på mig som ung. Har nog det fortfarande, säkert. Haha.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Alla fyrverkerier som smäller borde omfatta kommande förbud. Ni som är djurägare håller säkert med mig,resten lär spy galla. Det är en återkommande plåga med fyrverkerier dagar innan och efter nyår. En del ställer sig frågan varför det finns problem i vissa områden. Jo för att många saknar respekt och empati för andra.

Ett problem med hundägare är att det är så många som inte tar upp hundskiten. Och det gör folk i alla åldrar och civil status, skulle säga att en majoritet skiter i det av egen observant iaktagelse.

Förbjud hundar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon152617:

Sverige ska vakna upp istället och inse vad som en gång var, är fan totalt raserat..

Många sitter och är arga och vill inte ha det så här. Möjligen framförallt arbetarklassen i och med att det är dessa som får ta integrationen i stor utsträckning. Ser få asylbaracker i fina områden även om dom börjar ploppa upp.

Nu är det ju så här det är och det blir svårt att ändra på någonting nu. Kostat enorma summor pengar redan så det måste ju fungera. Lite all in.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipw00t:

Poliser är väl bra @Tumnus men jag skulle gärna se lite mer civilkurage. Då menar jag *inte* soldiers of odin eller nåt utan att folk slutar stirra i sina mobiler och säger till när folk beter sig illa.

Själv hade jag alltid ögon på mig som ung. Har nog det fortfarande, säkert. Haha.

Tycker jag också.

Skrivet av Solaris:

Att skjuta raketer på andra människor är inte bara oansvarigt, det är direkt farligt och utvisning skulle vara det minsta av deras bekymmer om de råkar skada någon eller värre. Vållande till kroppskada är trots allt ett brott.

Jag ser inga problem med att hota invandrare med utvisning om de blir påkommna med att skjuta raketer mot andra människor eller byggnader.

Förutom det faktum att man inte får utvisas om man bara har ett medborgarskap enligt mänskliga rättigheter.. Du vet.. för att förhindra det som hände judiska människor under andra världskriget? Man får inte vara statslös.. Det är även emot svensk grundlag.

Skrivet av Silcan:

Ett problem med hundägare är att det är så många som inte tar upp hundskiten. Och det gör folk i alla åldrar och civil status, skulle säga att en majoritet skiter i det av egen observant iaktagelse.

Förbjud hundar!

För att inte snacka om att rackarna lyckas fly lite då och då.. Föräldrarnas hund lyckades rymma en gång och hittades i grannens soptunna ätandes på saker som inte direkt var "mat".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Att integrera 160k personer samtidigt är stört omöjligt.. vilket det har visat sig i efterhand. Däremot med en hel del jobb och en klar linje så kan dessa vara mer eller mindre integrerade om ett par år.

(Min fetmarkering)

Det kommer absolut inte att hända. Vi har inte klarat av "integration" när det har varit mindre antal heller och det kan man se på det ökande grova våldet samt växande antal utanförskapsområden. Problemen kommer bara bli värre och värre och nyårsterrorn är bara ett exempel. Politiker yrar om fler lågkvalificerade jobb, samtidigt som man skjuter över problemen till kommuner som står mer och mer uppgivna för varje år. Om man sen kollar vad folket egentligen tycker så börjar fler och fler inse mångkultur inte kanske var så bra idé ändå. Och när stora, tröga medelklassen har börjat röra sig då kommer det gå fort med politiska beslut. Det blir mycket mer sannolikt att en storskalig repatriering kommer inträffa, än att vi ser en "integration" (assimilation).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gluon:

(Min fetmarkering)

Det kommer absolut inte att hända. Vi har inte klarat av "integration" när det har varit mindre antal heller och det kan man se på det ökande grova våldet samt växande antal utanförskapsområden. Problemen kommer bara bli värre och värre och nyårsterrorn är bara ett exempel. Politiker yrar om fler lågkvalificerade jobb, samtidigt som man skjuter över problemen till kommuner som står mer och mer uppgivna för varje år. Om man sen kollar vad folket egentligen tycker så börjar fler och fler inse mångkultur inte kanske var så bra idé ändå. Och när stora, tröga medelklassen har börjat röra sig då kommer det gå fort med politiska beslut. Det blir mycket mer sannolikt att en storskalig repatriering kommer inträffa, än att vi ser en "integration" (assimilation).

Belägg för det? Sedan så är det en ofantlig skillnad mellan integration och assimilation. Att "Problemen" skjuts ut på "Kommunerna" är för att det är vad som krävs. Kommunerna har en särställning i Sverige och därför måste de även sköta allt lokalt. Precis som det är med skola.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Förutom det faktum att man inte får utvisas om man bara har ett medborgarskap enligt mänskliga rättigheter.. Du vet.. för att förhindra det som hände judiska människor under andra världskriget? Man får inte vara statslös.. Det är även emot svensk grundlag.

Oja, för lagar har aldrig brutits eller böjts för att passa agendan även efter deporteringen av Judar under kriget.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Oja, för lagar har aldrig brutits eller böjts för att passa agendan även efter deporteringen av Judar under kriget.

Sverige deporterade inte judar under kriget. Däremot så nekade man tillträde för vissa judar in i landet.. vilket inte är samma sak. Dessutom att bryta mot grundlagar på det sättet och mänskliga rättigheter är förkastligt till det extrema. Man kan inte dra in folks enda medborgarskap.. Så enkelt är det.. om du anser att man ska bryta mot dessa får ju stå för dig men det pekar bara på vilken hycklare du är. Att bryta mot lagar bara för att andra bryter mot lagar.. Skillnaden är att brytande mot grundlagar är per automatik värre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Uppe i Umeå och omnejd stämmer det ganska bra. Poliser här tvingas jobba inom enorma zoner pga. underbemanning så i vissa fall har man inte personal för ens en utryckning. Finns fall där poliser inte kunnat anlända till psykiskt sjuka människors bostäder med att personen avlidit som resultat.

Fast det är ju knappast förbehållet norra regionerna. Här mer söderut, sitter vi i en situation där det finns områden dit räddningstjänsten inte åker, om inte polisen är med, och folk ligger och dör, helt i onödan, för att man blockeras när man kommer åkande.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Sverige deporterade inte judar under kriget. Däremot så nekade man tillträde för vissa judar in i landet.. vilket inte är samma sak. Dessutom att bryta mot grundlagar på det sättet och mänskliga rättigheter är förkastligt till det extrema. Man kan inte dra in folks enda medborgarskap.. Så enkelt är det.. om du anser att man ska bryta mot dessa får ju stå för dig men det pekar bara på vilken hycklare du är. Att bryta mot lagar bara för att andra bryter mot lagar.. Skillnaden är att brytande mot grundlagar är per automatik värre.

Jag skrev inte att Sverige deporterade judar, jag skrev "för lagar har aldrig böjts eller brutits för att passa agendan" vilket även omfattande deporteringar av judar eller i Sveriges fall, kalla handen vid dörren. De flesta länder runt om i världen bröt systematiskt mot grundläggande mänskliga rättigheter under kriget. Sverige är inte på något sätt befriat från skandaler där grundlagen har skymfats, vi har te.x. IB affären och efter 11 september attackerna så blev flertal Svenska medborgare med utländsk härkomst utsatta för något som kan närmast kallas trakasserier utan några som helst konkreta bevis.

Vad det beträffar indragandet av Svenskt medborgarskap så är det en del prat om att ändra det så att du kan förlora ditt medborgarskap om du skulle få för dig att begå terrorbrott. Jag misstänker att en del länder sneglar på USAs three-strikes lag för att stävja terrorbrott och frånta dessa individers möjligheter att ta sig in i landet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Nu har det verkligen eskalerat med raketbeskjutningar mot ambulanser, bussar och civila.
Polisen klagar på att dom blir beskjutna när dom åker ut på utryckningar, VARFÖR förbjuder man inte bara all försäljning av pyroteknik till privatpersoner?
Det ska väl till ett dödsfall innan man utfärdar ett förbud.

Kollektiv bestraffning, när team getto inte kan hålla sig och ger sig på polis mm.
Kanske vi ska förbjuda gatsten med ?

Samma logik varje gång, förbjud "verktygen" och låt personerna som begår brotten vara.
Den typen av tankegång luktar vänster så in i.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Kollektiv bestraffning, när team getto inte kan hålla sig och ger sig på polis mm.
Kanske vi ska förbjuda gatsten med ?

Samma logik varje gång, förbjud "verktygen" och låt personerna som begår brotten vara.
Den typen av tankegång luktar vänster så in i.

https://www.youtube.com/watch?v=_xvWVHF68qA

Finns svar på din fråga längre bak i tråden men försäljningen har ju redan stoppats och dom har krismöte för att komma fram till något bra.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Hur gör vi med svenskar som begår samma brott? ska dom få en dagsböter medan invandrarna blir skickade till ett land utan hem? Låter ju rimligt, eller...?

Jag fattar verkligen inte hur det alltid ska bli en debatt kring människors etniska bakgrund oavsett vad det diskuteras på det här forumet.
Problemet vi diskuterar i den här tråden handlar inte om att vi har invandring med dålig integration och inte heller handlar det om svenskar/invandrare som lever med missbruk/kriminalitet.
Problemet handlar om att oavsett vad så kommer det alltid finnas nån idiot som lyckas skjuta en raket på någon annan, får djuren att bli livrädda eller lyckas bränna ner någons hus OAVSETT etnisk bakgrund.

Ni hävdar att vi ska öppna ögonen och förstå ''fakta'', men är det egentligen inte helt tvärtom? Bara för att du har sett på högerextremistiska hemsidor att någon utländsk människa skjutit raketer mot någon, eller minsann har sett det själv med ögon, så betyder ju inte det att varenda människa som inte kommer från Sverige är sjuka i huvudet?
Jag tycker mig se idioter varje dag av olika slag och olika etniska bakgrunder, både svenska och utländska men inte fan tänker jag att alla svenskar är dumma i huvudet för det? Eller att somalier borde utvisas?

När det gäller fyrverkerierna så personligen ser jag mest småpojkar runt 13 års åldern som springer runt med smällare och ska skrämma folk eller ansvarslösa föräldrar och vuxna som skjuter utan att tänka före, och alltid så har det varit en svensk person. Men som sagt, det handlar inte om vem som gör det utan varför och hur vi kan förhindra det.

Jag har mött väldigt många invandrare, som du väljer att kalla ''dom'', och jag måste säga att det är otroligt bra människor jag träffat. Dom sliter som fan på sina jobb och dom är öppna och glada individer.
Möt människor av alla slag med ett öppet hjärta istället för att döma dom utifrån deras utseende/etnicitet så ska du se att världen är bättre än vad din datorskärm visar dig varje dag.

Permalänk
Avstängd

Hade vi varit ett etniskt homogent land hade det inte varit några problem. Nu är det dock läge att förbjuda fyverkerier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Hade vi varit ett etniskt homogent land hade det inte varit några problem. Nu är det dock läge att förbjuda fyverkerier.

Bra jobbat med analysen där, verkligen imponerande!
När du ändå är igång kan du gärna få förklara för mig hur du resonerar kring detta? Du kanske missade att jag iakttagit ett dussintal svenskar bete sig som idioter med fyrverkerierna, men det kanske också är invandrarnas fel? Dom svenskarna kanske bor för nära invandrarna och får nån telepatisk aggression överförd till sig? För telepatiskt måste det ju ske, då vi är så kränkta att vi inte ens kan säga hej till dom.