Permalänk
Medlem

AX750 andra gången RMA

Hej Corsair

Nu är det så att det är ANDRA gången mitt AX750 behöver RMA:s.. Och som jag har förstått så måste jag stå för fraktkostnaden igen för nätaggregatet? Nu är vi alltså uppe i 800-900kr sammanlagt för att RMA en och samma produkt.

Ni måste väll förstå själva att detta är helt makabert? Varför ska jag stå för kostnaden när det är andra gången som produkten har gått sönder?

Förstår ifall det är handhavande fel, men det måste vara något riktigt fel i produktserien..

Detta är alltså den gamla AX:en som hade guld text, inte den med röda.

Permalänk
Medlem

Om du vänder dig till butiken där du köpt nätagget så är det butiken som ska stå för all fraktkostnad för garanti/RMA ärenden enligt svensk lag.

Vänder du dig däremot till Corsair/tillverkaren så får kunden och tillverkaren komma överens om hur frakt/etc ska betalas, vilket i dom flesta fall blir att kunden åker på den kostnaden då det ej finns någon lag som reglerar hur detta ska göras.
I Corsairs fall så har jag för mig att kunden får betala frakt till Corsair och Corsair står för frakten tillbaks till kunden (när det handlar om andra företag så är det oftas kunden som får stå för båda frakterna).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

som grizzly säger är frågan om du har ett avtal med en butik eller med corsair.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Philippk:

Hej Corsair

Nu är det så att det är ANDRA gången mitt AX750 behöver RMA:s.. Och som jag har förstått så måste jag stå för fraktkostnaden igen för nätaggregatet? Nu är vi alltså uppe i 800-900kr sammanlagt för att RMA en och samma produkt.

Ni måste väll förstå själva att detta är helt makabert? Varför ska jag stå för kostnaden när det är andra gången som produkten har gått sönder?

Förstår ifall det är handhavande fel, men det måste vara något riktigt fel i produktserien..

Detta är alltså den gamla AX:en som hade guld text, inte den med röda.

Skrivet av grizzly666:

Om du vänder dig till butiken där du köpt nätagget så är det butiken som ska stå för all fraktkostnad för garanti/RMA ärenden enligt svensk lag.

Vänder du dig däremot till Corsair/tillverkaren så får kunden och tillverkaren komma överens om hur frakt/etc ska betalas, vilket i dom flesta fall blir att kunden åker på den kostnaden då det ej finns någon lag som reglerar hur detta ska göras.
I Corsairs fall så har jag för mig att kunden får betala frakt till Corsair och Corsair står för frakten tillbaks till kunden (när det handlar om andra företag så är det oftas kunden som får stå för båda frakterna).

Hej PhilippK,

Grizzly666 har helt rätt med det han skriver. Jag rekommenderar alltid att man vänder sig direkt till butiken för reklamation. Men skicka mig ditt ticket-nummer så ska jag ta en titt och se om vi kan lösa något.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Philippk:
va samma för mig, butiken hade upphört å blev tvungen att skicka in agget själv. Kostade lika mycket som ett nytt

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Hej! Tänkte uppdatera lite, så jag inte bara låter som en grinig gubbe som står i långkalsongerna och gnäller

Corsair tog på sig fraktkostnaden, detta var innan Johan hade hunnit svara.

Så snällt gjort av Corsair

Dock vet jag inte om det var någon slags produktproblem med själva nätagget, då det hände samma sak 2 gånger om :/

Hoppas att dom eventuellt har bytt ut PSU:n till en annan serie, då jag vill helst slippa RMA:a den 3:e gången

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Philippk:

Hej! Tänkte uppdatera lite, så jag inte bara låter som en grinig gubbe som står i långkalsongerna och gnäller

Corsair tog på sig fraktkostnaden, detta var innan Johan hade hunnit svara.

Så snällt gjort av Corsair

Dock vet jag inte om det var någon slags produktproblem med själva nätagget, då det hände samma sak 2 gånger om :/

Hoppas att dom eventuellt har bytt ut PSU:n till en annan serie, då jag vill helst slippa RMA:a den 3:e gången

Hör av dig hur det går och om du behöver mer hjälp.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan