Permalänk
Medlem

Har DICE patchat ändrat Hardcore läget i BF1 sedan det kom? Funderar på att ge spelet en chans till, men bara om katastrofen till hardcore är fixad.

Permalänk
Medlem

Fuskare eller ej?

Stötte på den här spelaren. Rensade ett helt rum springandes som support, något utöver det vanliga.

Gick in som spectator nästa runda och tittade lite.

https://www.youtube.com/watch?v=ak5k4iIxC1A&feature=youtu.be

Sorry för kass kvalle, recordade via obs som var inställt på Twitch kvalité.

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/Eucliwoodsama

4.1 kpm med Lewis som "ny" spelare?

Jag tycker det syns på hur personen spelar att aimen är utöver resten av spelandet.

Vad tror ni?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför men jag tycker bara Domination och TDM är roligt. Conquest känns bara långsamt och tråkigt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Fuskare eller ej?

Stötte på den här spelaren. Rensade ett helt rum springandes som support, något utöver det vanliga.

Gick in som spectator nästa runda och tittade lite.

https://www.youtube.com/watch?v=ak5k4iIxC1A&feature=youtu.be

Sorry för kass kvalle, recordade via obs som var inställt på Twitch kvalité.

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/Eucliwoodsama

4.1 kpm med Lewis som "ny" spelare?

Jag tycker det syns på hur personen spelar att aimen är utöver resten av spelandet.

Vad tror ni?

Ser onekligen lite misstänkt ut.. tycker det ser ut som att han "letar" efter motståndare som förmodligen syns på han skärm men inte för dig som spec.. aimet är svårare att säga nåt om, han skjuter på spottade motståndare och vapnet han använder är jäkligt pricksäkert!
4.1k/d är ju inget man slänger ihopa hursomhelst som helt ny spelare.. fast sen kan det ju vara nån som har flera acc och detta är hans nya acc där han satsar på hög k/d.. vem vet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Fuskare eller ej?

Stötte på den här spelaren. Rensade ett helt rum springandes som support, något utöver det vanliga.

Gick in som spectator nästa runda och tittade lite.

https://www.youtube.com/watch?v=ak5k4iIxC1A&feature=youtu.be

Sorry för kass kvalle, recordade via obs som var inställt på Twitch kvalité.

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/Eucliwoodsama

4.1 kpm med Lewis som "ny" spelare?

Jag tycker det syns på hur personen spelar att aimen är utöver resten av spelandet.

Vad tror ni?

Han har siktet i höjd med pungen vilket är första tecknet på en fuskare sen syns det tydligt att det är "silent aim" skruva ner hastigheten till 0.25 så ser ni tydligt, han har inte ens siktet på gubbarna och får clean hits överallt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Fuskare eller ej?

Stötte på den här spelaren. Rensade ett helt rum springandes som support, något utöver det vanliga.

Gick in som spectator nästa runda och tittade lite.

https://www.youtube.com/watch?v=ak5k4iIxC1A&feature=youtu.be

Sorry för kass kvalle, recordade via obs som var inställt på Twitch kvalité.

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/Eucliwoodsama

4.1 kpm med Lewis som "ny" spelare?

Jag tycker det syns på hur personen spelar att aimen är utöver resten av spelandet.

Vad tror ni?

Ungefär mitt i videon går han ju fram och tillbaka och stirrar rakt på väggen. Wallhack så det visslar om det!
När han skjuter far ju siktet över allt utan mening och sätter alla skotten. Auto-aim som korrigerar rekyl.

Jag tycker det är en solklar fuskare. En dålig sådan till och med när han bara har 4 K/D.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Ungefär mitt i videon går han ju fram och tillbaka och stirrar rakt på väggen. Wallhack så det visslar om det!
När han skjuter far ju siktet över allt utan mening och sätter alla skotten. Auto-aim som korrigerar rekyl.

Jag tycker det är en solklar fuskare. En dålig sådan till och med när han bara har 4 K/D.

Jag fattar inte varför vissa fuskar.
Då blir det ju helt meningslöst att spela.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag fattar inte varför vissa fuskar.
Då blir det ju helt meningslöst att spela.

Jag ser tre olika anledningar:
1. Man vill att folk ska berömma hur bra man är. Folk tror att du är jättebra och det ger dig positiv uppmärksamhet. Det är såna som inte kör helt uppenbart utan försöker dölja sitt fusk.
2. Man gör det för att irritera folk. Det är såna som kör väldigt uppenbart och bara är ute efter att göra folk upprörda.
3. Folk som ser fuskare så fort dom dör, ingen kan vara bättre eller bara ha tur: "Alla andra fuskar så jag gör det också".

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag ser tre olika anledningar:
1. Man vill att folk ska berömma hur bra man är. Folk tror att du är jättebra och det ger dig positiv uppmärksamhet. Det är såna som inte kör helt uppenbart utan försöker dölja sitt fusk.
2. Man gör det för att irritera folk. Det är såna som kör väldigt uppenbart och bara är ute efter att göra folk upprörda.
3. Folk som ser fuskare så fort dom dör, ingen kan vara bättre eller bara ha tur: "Alla andra fuskar så jag gör det också".

Jag skulle nog tröttna på spelet på en kvart om jag skulle prova fuska.
Är ju att kämpa och bli bättre och bättre som är det roliga.
Jag struntar i att jag har dåliga siffror.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Ser onekligen lite misstänkt ut.. tycker det ser ut som att han "letar" efter motståndare som förmodligen syns på han skärm men inte för dig som spec.. aimet är svårare att säga nåt om, han skjuter på spottade motståndare och vapnet han använder är jäkligt pricksäkert!
4.1k/d är ju inget man slänger ihopa hursomhelst som helt ny spelare.. fast sen kan det ju vara nån som har flera acc och detta är hans nya acc där han satsar på hög k/d.. vem vet?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av drulovic:

Han har siktet i höjd med pungen vilket är första tecknet på en fuskare sen syns det tydligt att det är "silent aim" skruva ner hastigheten till 0.25 så ser ni tydligt, han har inte ens siktet på gubbarna och får clean hits överallt.

Skrivet av biorrith:

Ungefär mitt i videon går han ju fram och tillbaka och stirrar rakt på väggen. Wallhack så det visslar om det!
När han skjuter far ju siktet över allt utan mening och sätter alla skotten. Auto-aim som korrigerar rekyl.

Jag tycker det är en solklar fuskare. En dålig sådan till och med när han bara har 4 K/D.

Tackar för input gott folk! Jag skrev ihop en liten rapport med länk till filmen och skickade till Origin.
Får väl vad som händer.

Varför folk fuskar ja... eviga frågan

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Varför folk fuskar ja... eviga frågan

För att folk suger i allmänhet jag började fuska i CS-GO efter min proffssejour med SK och det var underhållande men sakta men säkert fasar man ut spelet tills man tröttnar helt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I CS-GO vill ju folk ha ranking som säger att dom är bra på spelet och fuskar därför. I BF1 så får man ju ingenting på att fuska så jag förstår verkligen inte meningen..

Permalänk
Medlem

Är i Rank 81 med 87h speltid, har faktiskt bara stött på hackers 1-2 ggr hittills, av 397 spelade matcher. Var ett större problem med hackers i BF3 och BF4 känns det som, i alla fall enligt mig.

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem
Skrivet av FIDELI7Y:

Är i Rank 81 med 87h speltid, har faktiskt bara stött på hackers 1-2 ggr hittills, av 397 spelade matcher. Var ett större problem med hackers i BF3 och BF4 känns det som, i alla fall enligt mig.

Har själv +120 tim och har ändå bara stött på hackers vid 2 tillfällen, iaf vad jag vet.. båda de 2 var väldigt uppenbara och båda har blivit Fairfight bannade så det var ingen tvekan..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Uppenbara fuskare är väl bara toppen av ett isberg. De flesta som fuskar gör det inte helt uppenbart.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Det börjar komma fler och fler fuskare nu verkar det som. Lågt rankade supports oftast.

Permalänk
Medlem

Fusken är bra mycket mer sofistikerade nuförtiden vad jag förstått, iaf dom man betalar för. Märker man en fuskare har han förmodligen bara ett dåligt fusk.

Permalänk
Medlem

Har bara stött på en fuskare hittills, tur dock att han var på mitt lag, för han röjde sönder...
Det tråkiga är att jag och många andra spelare blir kallad fuskare varje dag, för att många har svårt att acceptera att en annan spelare är bättre än den som anklagar, så då tror dom i många fall att man fuskar och börjar kalla en för massa fula saker.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Har DICE patchat ändrat Hardcore läget i BF1 sedan det kom? Funderar på att ge spelet en chans till, men bara om katastrofen till hardcore är fixad.

Varför skulle de vara en katastrof?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen kommentar varken här eller på Reddit angående att statsen inte har sparats på hela dagen, ingen som bryr sig?

Permalänk
Medlem

Åfan. Har inte ens märkt det..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Ingen kommentar varken här eller på Reddit angående att statsen inte har sparats på hela dagen, ingen som bryr sig?

Spelade 3 timmar nu ikväll, mina stats är sparade! Var inne nyss och kollade på battlefieldtracker.com och det syns där iaf...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Visst finns det fuskare, men sen blir folk anklagade för fusk för minsta lilla Händer mig ofta och har inga super stats!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

@Fulgano: Ja, det var bara igår på dagen, på kvällen verkade problemet vara löst.

Permalänk

Vad gör medic egentligen? Fattar att om man kör conquest så återupplivar man tm, men förut fick man poäng för det vad jag förstått? (är noob inom BF1). Återupplivar de och thats it?

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Fuskare eller ej?

Stötte på den här spelaren. Rensade ett helt rum springandes som support, något utöver det vanliga.

Gick in som spectator nästa runda och tittade lite.

https://www.youtube.com/watch?v=ak5k4iIxC1A&feature=youtu.be

Sorry för kass kvalle, recordade via obs som var inställt på Twitch kvalité.

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/Eucliwoodsama

4.1 kpm med Lewis som "ny" spelare?

Jag tycker det syns på hur personen spelar att aimen är utöver resten av spelandet.

Vad tror ni?

haha det är ju 100% fusk, siktar på folk genom en vägg för att sedan bara gå i sidledes och skjuta. Snubben siktar sjukt konstigt också kör han med kontroller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tryckvagen:

Vad gör medic egentligen? Fattar att om man kör conquest så återupplivar man tm, men förut fick man poäng för det vad jag förstått? (är noob inom BF1). Återupplivar de och thats it?

I tidigare spel så förlorade laget en ticket om en spelare spawnade om, det är som jag förstått det borttaget så på så vis är medic sämre. Däremot har jag mest spelat medic i tidigare spel och anledningen till att jag revivade var inte för att man räddade en ticket utan för att en spelare mer på eller runt flaggan gjorde mycket.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

I tidigare spel så förlorade laget en ticket om en spelare spawnade om, det är som jag förstått det borttaget så på så vis är medic sämre. Däremot har jag mest spelat medic i tidigare spel och anledningen till att jag revivade var inte för att man räddade en ticket utan för att en spelare mer på eller runt flaggan gjorde mycket.

Dom har ändrat tillbaka ticket bleed. Det gjorde dom efter betan. Osäker på domination, men i alla andra game modes(förutom "stoppa duvan")

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Jag behöver ett nytt spel och det är väl typ Battlefield jag känner att det finns många timmar att döda på. Problemet är att jag bara har en 2500k och 8GB ram, någon som använder det utan problem eller någon som använder det och har problem?

edit: Kör processorn i 4.5GHz och minnena i 1600

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.