Permalänk
Skrivet av JoL_:

Jag kommer då in som vanligt!

Även på listan med dina spel osv? Jag kommer åt butiken och vänlistan men försöker jag gå in bland mina spel får jag upp en ruta där det står "Origins servrar är för tillfället inte tillgängliga
Tyvärr kan vi inte hämta listan med dina spel just nu. Ladda om och försök igen."

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Detta extra uppdrag verkade intressant.... Tills jag sett videon. Pass!! o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tänkte dra igång BF1 på datorn för första gången på några månader (kör det tyvärr främst på Xbox annars eftersom de vänner jag spelar med ej har speldatorer) men får hela tiden ett meddelande om att origins servrar ligger nere är det bara för mig eller är de nere på riktigt ? (försökt i kanske 30 minuter)

Det var nere under förmiddagen, men är nu igång sedan en halvtimme tillbaka.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Det var nere under förmiddagen, men är nu igång sedan en halvtimme tillbaka.

Inte för mig i alla fall. Kör telia.
Var bättre förr när det inte krävdes steam och liknande skitmjukvaror för att få spela sina spel...

Edit testar att installera origin på nytt. Hjälper inte, börjar bli lite irriterad nu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Yes, kommer åt allt mitt

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Skrivet av JoL_:

@jOnÄTÄn: Yes, kommer åt allt mitt

Nu har jag provat två olika routrar( en telia original tecnicolor och en Dovado pro). Och även mobil hotspot via telefonen . På mitt fasta kör jag telia Fiber och mobilen tre. Så känns inte som det är min uppkoppling som ställer till det i alla fall några tips?

Edit kan säga att det helt var mitt eget fel har bytt antivirus program sedan sist jag använde origin. (från AVG till Avira) Det var det som låg och blockerade

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Detta extra uppdrag verkade intressant.... Tills jag sett videon. Pass!! o.O

https://www.youtube.com/watch?v=jFsiH77rNig

Det var faktiskt inte så jobbigt, speciellt inte när verkligen all info fanns i den videon är man intresserad av easter eggs och vad DICE brukar ge i samband med dem (brukar bli mer än dog tags) så kan det vara värt o lägga krutet på o göra det uppdraget för framtida händelser

Permalänk
Medlem

@spjakarn: hur lång tid vill du uppskatta att det tar totalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@spjakarn: hur lång tid vill du uppskatta att det tar totalt?

Om du har inspelningsprogram (jag körde shadowplay) och audacity som JackFrags länkat i sin video om det så går det rätt så fort. Jag var rätt långsam kände jag, men fick upp hastigheten allteftersom. Skulle tippa på 4 timmar om man tar det i ett svep men inte är supersnabb. Finns folk som kört det på 1 timme 30 min typ.

Permalänk

Expansionen som kommer i mars(?), är det en expansion under ett namn eller är det flera? Kollar man hemsidan så är det "they shall not pass", "in the name of Tsar", "turning tides" och Apocalypse. Är det EN expansion eller flera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tryckvagen:

Expansionen som kommer i mars(?), är det en expansion under ett namn eller är det flera? Kollar man hemsidan så är det "they shall not pass", "in the name of Tsar", "turning tides" och Apocalypse. Är det EN expansion eller flera?

En av flera. Har man betalat extra för premium får man däremot samtliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

nån som har testat senaste drivisarna från nvidia och vill berätta? Vet att det var fokus på dx12, men man kan ju hoppas på bättre prestanda även i 11. Själv kör jag på 376.54 från i sensomras(tror jag).

Edit: kör 970 i 1080p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tryckvagen:

Expansionen som kommer i mars(?), är det en expansion under ett namn eller är det flera? Kollar man hemsidan så är det "they shall not pass", "in the name of Tsar", "turning tides" och Apocalypse. Är det EN expansion eller flera?

Det är alla olika expansioner. They Shall Not Pass som kommer i mars. resten kommer med några månaders intervall

Permalänk
Skrivet av non_noutils:

Det är alla olika expansioner. They Shall Not Pass som kommer i mars. resten kommer med några månaders intervall

Tackar!

Permalänk
Medlem

Och där blev jag disconnectad och tvungen att uppdatera. DLCn är här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Och där blev jag disconnectad och tvungen att uppdatera. DLCn är här!

Har laddat ner dlcn nu.
Står dock bara att jag inte är online.😠

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

När kommer dlc:n igång?

Permalänk
Medlem

@mapo: Jag är inne nu

Edit:
Verdun Heights var en helt ok bana. Inga fordon. Mörkt och skogen står i lågor. Det är backigt, typ Monte Grappa.

Fort De Vaux är även den utan fordon. Det är ett bunker komplex, typ Metro fast väldigt många möjligheter att flanka. Det är tight combat med många gömställen. Lite grann som Argonne Forrest, fast jag avskyr Argonne Forrest. Fort De Vaux var ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@mapo: Jag är inne nu

Edit:
Verdun Heights var en helt ok bana. Inga fordon. Mörkt och skogen står i lågor. Det är backigt, typ Monte Grappa.

Fort De Vaux är även den utan fordon. Det är ett bunker komplex, typ Metro fast väldigt många möjligheter att flanka. Det är tight combat med många gömställen. Lite grann som Argonne Forrest, fast jag avskyr Argonne Forrest. Fort De Vaux var ok.

Spelade alla banor förutom Verdun Heights i CTE och måste säga att Fort De Vaux är en riktigt intressant bana. Gick vilse ganska ofta i början men efter ett tag kändes det mer och mer som Locker i BF4. Ska bli kul att testa Fort De Vaux ikväll!

Hur är det f.ö. med de nya DLC vapen? Behöver man göra challenges för att unlock:a dem, precis som i CTE?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

Kan man bara spela i läget frontlines,på nya kartorna?
En runda vara nästan en hel timme,när jag testa.
Är för länge för min del.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@Icte: Än så länge har jag bara provat två banor, sen höll jag lunch

Den nya elite-snubben ska bli intressant att prova!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Spelade alla banor förutom Verdun Heights i CTE och måste säga att Fort De Vaux är en riktigt intressant bana. Gick vilse ganska ofta i början men efter ett tag kändes det mer och mer som Locker i BF4. Ska bli kul att testa Fort De Vaux ikväll!

Hur är det f.ö. med de nya DLC vapen? Behöver man göra challenges för att unlock:a dem, precis som i CTE?

Ska vara samma ja Möjligt att de tweakat vad man behöver uppnå mot CTE, men det låter jag vara osagt. Finns tre nya knivar att hitta med pusselbitar också tydligen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Nya kartorna är alla jäkligt nice!!!
Gott man blev premium.:)
Som någon skrev,Battlefield ,är ett långtidsprojekt för mig.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Premiumanvändare har tillgång till det 2 veckor före alla andra, men det måste ändå betyda att jag måste betala för expansionen sen ändå antar jag? Vi som har basspelet bara alltså.

Permalänk
Medlem

Spelade samtliga nya banor igår.

Fort de Vaux är hittills min favorit, suverän bana om man tycker om närstrid.

Alla banor var bra men Rupture tyckte jag minst om.

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk

The Devil's Anvil är sån sjukt jävla rolig operation i mitt tycke. Gött o slippa alla tanks

Permalänk
Medlem

Mitt problem är att jag spelar flera hundra timmar vid spelsläppet men sen hinner jag tröttna innan första DLCn släpps. Har inte spelat på 2 månader nu. Jag köper jättegärna extra content men de dröjer alldeles för länge för min del.

Ser inte att man kan köpa detta separat? 499 kr för Premium känns lite mycket när jag inte vet om jag får upp suget för BF1 alls eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Mitt problem är att jag spelar flera hundra timmar vid spelsläppet men sen hinner jag tröttna innan första DLCn släpps. Har inte spelat på 2 månader nu. Jag köper jättegärna extra content men de dröjer alldeles för länge för min del.

Ser inte att man kan köpa detta separat? 499 kr för Premium känns lite mycket när jag inte vet om jag får upp suget för BF1 alls eller inte.

Du kan inte köpa det än för bara Premium har access nu.

Permalänk

Bara jag som får crasher? Kan inte slutföra ett enda Game utan att spelet crashar 10-20min in. har testat det mesta men inget ger sig...

Testat dra upp och ner på Vcore CPU. Ta bort OC från GPU. ominstallera nyaste drivers med DDU. Stängt av XMP profilen, fortfarande crasher. Slagit av&på SLI, inge bättre.

Spelet fryser och får ''Battlefield 1 has stopped working''

Någon som har samma problem eller har någon aning på vad det kan vara?

Specs finns i sign,

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tryckvagen:

Premiumanvändare har tillgång till det 2 veckor före alla andra, men det måste ändå betyda att jag måste betala för expansionen sen ändå antar jag? Vi som har basspelet bara alltså.

Ja, du kommer få köpa det. Har du däremot planerat att köpa alla DLC så är premium billigare i längden. Du får dessutom tillgång till DLC ett par veckor tidigare.

Skrivet av jnilssonn:

Bara jag som får crasher? Kan inte slutföra ett enda Game utan att spelet crashar 10-20min in. har testat det mesta men inget ger sig...

Testat dra upp och ner på Vcore CPU. Ta bort OC från GPU. ominstallera nyaste drivers med DDU. Stängt av XMP profilen, fortfarande crasher. Slagit av&på SLI, inge bättre.

Spelet fryser och får ''Battlefield 1 has stopped working''

Någon som har samma problem eller har någon aning på vad det kan vara?

Specs finns i sign,

Har du testat både DX12 och DX11? Jag vet inte om det fortfarande är ett problem i BF1 men stäng av "Origin i spelet" också, det gör du genom inställningarna i Origin.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.