Permalänk

Mus till CS

Hej!

Har kört CS med en billig LogiLink men den har nu gett upp efter någon månad.. Jag har kollat runt och har inte tänkt köpa det bästa som finns men vill inte köpa nå mer skit.. jag har fått fram följande möss men ni får gärna ge andra förslag i samma prisklass.

Gigabyte XM300
Corsair Gaming Harpoon RGB
SteelSeries Rival 300
Razer Diamondback Chroma

Det lutar åt rival 300 just nu. Jag är lite skeptisk mot diamondbacken då den verkar väldigt smal längst ned. Jag håller typ palmgrip och vill gärna ha två knappar på sidan av musen.

Permalänk
Medlem

En Logitech M570 kanske?

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

@bjerralex: jag kan rekommendera rival 300 skön form för Palm grepp, doc så kan scrollen knorra ibland

Permalänk
Medlem

Deathadder är alltid ett säkert kort och som brukar rekommenderas för cs för hur den presterar och att folk har oftast palm grip.
Älskar min DA som jag haft i närmare 5 år.

Känn och kläm annars, just möss är väldigt svåra att rekommendera pga att allas händer är olika.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av b0bber:

En Logitech M570 kanske?

Den med bollen?.. XD

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=-J14fyar5ns

Kolla gärna denna video och avgör sen

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

E-blue Cobra kör jag med och är nöjd med den, kört med den i 3 år..

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera följande.

Zowie Ec1-A (Om du har större händer)
Zowie Ec2-A (om du har mindre händer)

Absolut bästa musen på marknaden.

Permalänk

Zowie ec2/1a skön som fam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem

EC2-A. Jag har testat en del olika möss och använder själv en Logitech G403 men måste säga att polarens EC2-A är vassare, sjukt bra form + vikt för cs enligt mig.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

EC2-a/Fk2a, samma sensor olika form. Personlig preferens men båda är lätta möss som jag tycker båda lämpar sig bra till cs/fps

Permalänk

jag har en steelseries rival 100 den är nice och har fin rgbbelysning men rival 300 är nog bättre val

Permalänk
Medlem

Zowie FK2 masterrace.

Permalänk
Medlem

Skaffa dig en Logitech G900! Otroligt bra mus för trådlös. Bästa jag har haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

Skaffa dig en Logitech G900! Otroligt bra mus för trådlös. Bästa jag har haft.

Håller med, tycker det är en bra mus oavsett tråd eller ej. Jag märker ingen fördröjning jämfört med min Logitech G303 eller Steelseries Rival även om G900 är trådlös. Dock är det så mycket skönare att köra trådlöst, i alla andra möss har jag alltid känt lite lite friktion från sladden som drar musen lite snett vilket behövde kompenseras för. Nu känner jag att jag kan göra småjusteringar mycket lättare.

Permalänk

Rival 300 sjukt prisvärd!

Permalänk
Medlem

Hoppas TS har köpt sin mus då tråden är 5 månader gammal.

Permalänk
Medlem

Jag hade en Rival300 förut och efter den gav upp efter väldigt mycket användning gick jag och köpte en likadan ny! Älskar att den inte har för få eller för många knappar på och den ligger så skönt i handen!

Elgiganten har kampanj på Rival300 för 300kr, skynda o fynda!

Permalänk
Medlem

@Nivity: Oj, såg det nu! haha jamen det kanske är dags att byta ut den han köpte då! haha

Permalänk
Medlem

Jag bytte nyss till en Logitech G900. Kommer ju aldrig köpa en trådad mus igen kan jag säga. Plus att jag gillar formen på musen och vikten är där den ska enl. mig trots den trådlösa aspekten.

Rekommenderas varmt om du kan hitta en bra deal på den för att få ner priset. Jag själv fick hem min för 649kr

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!