Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

Jag hade nog den bästa julen på åratal ; den 24:e sov jag ca 14 timmar. Dagen efter sov jag ca 12 timmar. Något säger mej att jag behövde det
Underligt att man kan bli glad över ett sådant grundläggande behov som sömn

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Avstängd

Håller med dig @Techs. Mitt nyårslöfte borde bli att sova mer.

Har redan sovit 7 timmar men ska sova lite till. Börjar jobba kl.10 idag.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Håller med dig @Techs. Mitt nyårslöfte borde bli att sova mer.

Har redan sovit 7 timmar men ska sova lite till. Börjar jobba kl.10 idag.

Jag verkar inte vara ensam om att vara dålig på att lyssna på kroppens signaler. Sådant kan straffa sej förr eller senare. Men det går ju att ändra på, bara att bli lite mer uppmärksam på vad ens kropp försöker säga

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa mig en Nexus 6P nu när den var så pass billig, men avvaktade lite för att överväga om det faktiskt skulle vara värt det (har en G4 som jag är väldigt nöjd med).

Sen trillar det in ett mail där det står att jag har vunnit lucka 24 i NH:s julkalender, vilket var en Huawei Mate 9 Pro

Bra start på det nya året!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Avstängd

Gz @drwlz. Inte illa!

Är själv generellt nöjd med ljudsituationen i mitt datorrum. Hittade ett Pioneer kompaktsystem och en Boston Acoustics 10" subbas med 30% rabatt mellan Black Friday och mellandagsrean.

Riktigt mysigt att lyssna på basgångar. Tycker katten min också.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem

Glad att detta året snart är över.
Även lite nervöst eftersom man ska börja på en ny stationeringsort på måndag.
Men det ska nog gå bra! Har fixat värre saker förr.

Gott nytt år på er! Och ta det lugnt med raketerna ikväll!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Glad över att min öroninflammation börjat ge med sig så att man kan sova om nätterna och slipper konstant värk.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Haft ett par tuffa veckor men känner mig rätt glad ändå. Kom över kullen i torsdags tror jag. Måste sova lite nu bara.

Lätt att vara bra när andra är så dåliga. Vet inte vad folk gör med sig själva egentligen. Varför blir folk så bittra? Gör bra saker och försök göra bra så blir det bra.

Livet är lite orättvist och alla har inte lika flyt. Inget fel med det. Lite tråkigt att ni har en jantekultur i detta land. Varför? Måste alla vara lika dåliga?

Tråkig attityd.

Ha en skön helg allihop!

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Avstängd

Börjar bli lite utvilad nu men behöver nog en dag till imorgon, kanske.

Lägger patiens, lyssnar på musik och läser. Ibland får man hålla det simpelt lol.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk

Fest med några bekanta sprit, bira, karaoke, helium.. har nog inte haft så sanslöst kul på riktigt länge..
sen blir det ju kul när fulla personer som inte vet hur man gör blåser upp ballongen istället för andas in gasen..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

Rolig dag idag. Var som en dag på Gröna Lund ungefär för såna som mig. Var länge sen jag hade så roligt åt folk.

Ja du. Jantelagen och fruntimmer. Finns många manliga fruntimmer oxå. Vad ska man göra?

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Avstängd

Ska nog byta yrke helt och hållet tror jag. Deras förlust. Ska jobba deltid och plugga till journalist.

Journalist blir bra. Gillar att vända på dygnet. Då kan man skriva på natten och sova på dagen utan problem. Nice.

Borde gå med i IOGT. Man blir ful av sprit.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Avstängd

Glad över att en familjemedlem till mig hade det jättebra här i Stockholm. Lägenhet på söder fixade hon inom nåt år. Smart kvinna.

Glad över att jag skiter högaktningsfullt (för det kan jag göra utan att någon kommer att göra ett jävla skit) i Stockholm. Gillar området jag bor i, fint här, but I am not impressed. lol.

Vem är jag, vem är du, vem är vi, levande charader.

Folk blir nog lite störda om dom växer upp innanför tullarna. Finns ingen skog där.

Tyskarna brukar säga att en riktig man ska göra 3 saker.

1. Äga land
2. Bygga hus
3. Bilda familj

Skiter helt och hållet i "fina människor" som snöar in sig på status. Skit på er. Snävare syn på livet går det inte att ha än så. Vad håller ni på med? Jävla fjantfasoner.

Ankdammen Sverige är som ett vuxendagis (och ibland bråkar vi om hinkarna och spadarna). Nu har jag inte varit överallt men har hört att skåne ska vara fint. Folk åker till dalarna hela tiden oxå.

I Lund vill jag bo ett tag.

Ska bli journalist först bara. Alla känner apan men apan känner ingen. Blev bara så.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Drar 5 veckor till Japan och röjer runt imorgon. Trotts att yenen gått upp är jag rätt nöjd med situationen;-) Nu ska här ätas och drickas igenom halva japan=D

Kommer även tillbaks till ett sminkat kök (luckbyte, kakel osv).

Typ 6 månader senare så sitter vi här och beställer biljetter igen. Till sommaren blir det 3 grymma veckor i Osaka.

Permalänk
Avstängd

Lyckades hitta ett Asus Z97-A för 200:- i en sån ''rea-låda'' hos Elgiganten.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Jag är glad just nu väldigt mycket för mycket händer med det jag älskar och göra Youtube.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

I December förra året sa jag upp mig från mitt jobb, sålde allt av värde och flög till Australien. Från att ha suttit vid skrivbordet 12+ timmar om dagen till att jobba utomhus hela dagarna, i alla väder. Häromdagen stod jag dyngsur i ösregnet och tittade upp mot den grå himlen och kände mig hur lycklig som helst. Behövde verkligen byta miljö och komma bort från hamsterhjulet där hemma

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | MPB14 M4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av thethieme:

I December förra året sa jag upp mig från mitt jobb, sålde allt av värde och flög till Australien. Från att ha suttit vid skrivbordet 12+ timmar om dagen till att jobba utomhus hela dagarna, i alla väder. Häromdagen stod jag dyngsur i ösregnet och tittade upp mot den grå himlen och kände mig hur lycklig som helst. Behövde verkligen byta miljö och komma bort från hamsterhjulet där hemma

Har tänkt på göra något sådant flera år, bara bryta allt och dra göra något HELT annat.
Var det svårt att hitta något ställe att få jobb på? Eller gratis mot boende och så?
Tänkte också med visum för arbete etc.

Man är för feg antagligen för att bara bryta allt, för man oroar sig för vad som händer "sen" ;/
Men ofta kommer tankarna tillbaka att man bara vill dra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thethieme:

Låter helt underbart, regn är så mycket bättre om man mår bra i hjärta och sinne.
Starkt av dig att ta detta steg. Har tänkt tanken på att göra detsamma men tror aldrig jag törs ta steget. Fast jag hade valt Nya Zeeland.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Har tänkt på göra något sådant flera år, bara bryta allt och dra göra något HELT annat.
Var det svårt att hitta något ställe att få jobb på? Eller gratis mot boende och så?
Tänkte också med visum för arbete etc.

Man är för feg antagligen för att bara bryta allt, för man oroar sig för vad som händer "sen" ;/
Men ofta kommer tankarna tillbaka att man bara vill dra.

Än så länge har jag bara jobbat gratis i utbyte mot boende och mat. Den typen av jobb är hur lätt som helst att få. Jag får många fler erbjudanden än jag kan tacka ja till. Söker just nu ett "riktigt" jobb för att tjäna ihop pengar till en bil.
Visum är också väldigt enkelt att få. Tog knappt två timmar från att jag började fylla i ansökan till att jag hade fått visumet godkänt.

Vad som händer "sen" kan du ta när det kommer. Tänk på att du bara lever en gång, så se till att göra det till något bra.

Skrivet av Stefflo:

Låter helt underbart, regn är så mycket bättre om man mår bra i hjärta och sinne.
Starkt av dig att ta detta steg. Har tänkt tanken på att göra detsamma men tror aldrig jag törs ta steget. Fast jag hade valt Nya Zeeland.

Absolut, håller med!
Nya Zeeland kan bli mitt nästa mål efter ett par år i Australien. Jag har inga planer på att återvända hem på ett bra tag! Tänker fortsätta ta mig runt i världen tills jag hittar något jag tycker om att göra på en plats jag trivs på, sen kan jag förhoppningsvis slå mig ner där.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Extra glad när jag fick reda på att Engelska parlamentet gett sitt medgivande till Brexit och det är början på slutet för EU.

Permalänk

Stötte ihop med en FemeNazi i tvättstugan som stal min tvätttid.. *nu är det så att hon behövde den*
väntade snällt tills den trevliga Qvinnan startat maskinerna och gått ut..

snabb avstängning & hiva i våt tvätt i en säck, ladda maskinerna tvätta > torka > bära upp snabbt innan den snälla tanten kommer tillbaka..

Visa signatur

Permalänk

@thethieme: hur är det att åka dit? har hört från flera att det är som ett förhör där dom säkerställer att du har ett arbetstillstånd..
att bara åka dit som turist i flera år skulle ju inte funka eftersom du då inte har ett "riktigt jobb"

https://www.google.se/search?q=border+police+australia&ie=utf...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hämtade min katt nummer två idag. En fem månader gammal hane av rasen Turkish Van som heter Kara. Är jättenöjd! Nu gäller det bara att lösa det lilla problemet att min första katt en Ocicat vid namn Zelda (21 månader gammal) inte är nöjd alls med inkräktaren, förväntar mig väldigt lite sömn framöver...

Nya katten Kara:

Gamla katten Zelda:

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Inga problem alls faktiskt. Jag är här på ett Working Holiday-visum. Jag var beredd på att få lite frågor, så jag hade förberett några dokument som visade vad jag skulle göra och ett kontoutrdag som visade att jag hade nog med pengar för att försörja mig tills jag hittade ett jobb. Men när jag gick genom gränskontrollen på flygplatsen ställde de inte en enda fråga. Killen i båset kollade mitt pass, satte en stämpel och sen var jag fri att komma in. Tog inte mer än 30 sekunder. Efter gränskontrollen var det långa köer till bagagekontrollen, där de går igenom väskorna, men mig hänvisade de direkt till utgången så jag slapp det också. Jag gissar att de flesta européer inte hör till gruppen som försöker få med sig 25kg torkat kött och fisk in i landet.

Det var mycket hårdare när jag skulle fixa ett 6-månaders B1-visum till USA. Då var jag tvungen att åka in till ambassaden och intervjuas och presentera en officiell inbjudan som bevis för att jag skulle syssla med det jag uppgav. Och när jag skulle passera gränskontrollen var det en ny intervju och jag fick visa samma dokument igen.

Min uppfattning när det gäller Australien (som jag fick när jag gjorde research inför resan) är att om man kommer från Sverige, eller något annat "pålitligt" land, och ser ut som folk och beter sig som folk så är det inga konstigheter. Det är som sagt min uppfattning och personliga erfarenhet, men jag har inga som helst bevis för att det faktiskt skulle vara så.

Är du intresserad av att fortsätta diskutera det här ämnet kan vi ta det i PM, känns inte riktigt som att det hör till trådens ämne längre

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Köpte Deep Purple´s Come Taste The Band 35th Anniversary Edition. Wow, över förväntan nöjd, bara två låtar som inte gav mig gåshud. Blueshårdrock när den är som bäst.

Permalänk
Medlem

Suttit å varit stressad över om jag skulle klara en inlämnad tenta... Fick tillbaka den med ett VG. Lite oväntat, men ibland så går det bra🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stämplade ut tidigt och unnade mig lite gott idag. Livet leker!

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk
Medlem

45 minuter på trainern med rätt bra tryck. Är nöjd med att jag kom till skott. Ett pass i veckan nu senaste månaden efter ett träningsuppehåll på ett halvår eller så. Nu kanske jag jinxar det men vafan, jag är van..

Permalänk
Medlem

Postade i fel tråd först, såklart...

Riktigt glad! Jag köpte ett par nya trådlösa hörlurar som var ganska dyra, Bose Soundsport Wireless, och har varit rädd för att de inte ska leva upp till mina förväntningar. Men efter att ha fått hem dem idag och hunnit lyssna en stund så kan jag bara konstatera att de är fantastiskt ljuvliga, herregud!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305