Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Nytt gift..

Rekommenderas inte, alkoholstark men smakar tvättmedel

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molvis:

https://image.ibb.co/bycu5a/naga.jpg

Spenderar varianten av Hot Enough Vodka varianterna, smaskig och kittlar chili nerver man inte trodde man hade som chili skalle.
Har aven 250k och 500k modellerna men det ar inga spenderar varianter.

Har en flaska Daves Ghost pepper på 650k men det är en "krydda" , är det där ens i närheten så borde såna där spritsorter inte få säljas^^

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Captain morgan med pepsimax och lime riktigt gott

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Hedersmedlem

Skidresa med lite hembryggare. Det här blir bra! Tappat just nu: Snowman the Barbarian, Saison med anchochili, en öl

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

[img

GT på the botanist och fever tree elderflower, mycket trevligt!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En liten skvätt Nikka all malt!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

Njuter en rom & cola - vit Captain Morgan och Vanilla Coke...=)

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Fick bli och prova en Organic Celia, Tjekiskt lager, smakar riktigt bra måste jag säga

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB, 1x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

Fick bli och prova en Organic Celia, Tjekiskt lager, smakar riktigt bra måste jag säga

Trevligt ska snart laga till torsk och öppna en Sofiero tänkte jag.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Avnjuter just nu en 16årig Lagavulin. Stora favoriten när det kommer till whiskey.
Senare ikv blir det väl någon blaskig svenssonöl då frugan blir ett år rynkigare.

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem

En Cirrus. Har haft ett gäng ölfria helger nu så den sitter lite extra fint.

Permalänk
Skrivet av Bananus:

Avnjuter just nu en 16årig Lagavulin. Stora favoriten när det kommer till whiskey.
Senare ikv blir det väl någon blaskig svenssonöl då frugan blir ett år rynkigare.

Uppgradering..?

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen öl än.. men snart! Följande finns på tap på Bishops i Malmö.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem

Ten Fidy Imperial Stout.
Druckit den några gånger på krogen och nu fanns den på systemet.

Riktigt nice imperial med ordentlig choklad, kaffe smak och ganska nötig. Precis som jag vill ha den

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Ballast Point - Sculpin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Ten Fidy Imperial Stout.

Sammanträffande, provade precis den med en kompis!
Riktigt fin, håller generellt med om det du skriver.
Kanske inte direkt "prisvärd", men mycket god!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Smuttar på

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

En ljummen Wisby Klosteröl. Min usb-ölkyl gick sönder nyss.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Lego Master

Glenlivet Nadurra First Fill

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Nu är det helg och dags för whiskypunsch. Whisky har någon sorts bismak jag har extremt svårt för som gör att jag aldrig kan dricka det rent, men med hälften punsch neutraliseras detta och blir till en god dryck. Bästa av allt är att billigast möjliga whisky tjänar syftet lika väl som en dyr.

Den på bilden är uppdrucken så jag häller upp en till nu innan inlägget är klart. Skål!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Inaktiv

Stora tunga avancerade saker idag. Var det som fanns kallt, blir törstig av allt programmerande

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Nu är det helg och dags för whiskypunsch. Whisky har någon sorts bismak jag har extremt svårt för som gör att jag aldrig kan dricka det rent

Prova en bättre whisky

... skulle vara kul att testa en whiskypunch nån gång dock, även om jag är lite skeptisk

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Prova en bättre whisky

... skulle vara kul att testa en whiskypunch nån gång dock, även om jag är lite skeptisk

Skepsismen är klart befogad. Men prova en liten rackare vid tillfälle, smakar mest punsch men tar bort det sliskigaste från punchen och tar fram det lenaste ur whiskyn... och skändar antagligen båda sorterna så det skriker om det. Tror det är femte nu.. det är faktiskt inte dumt. Tar en till så får vi se vad som händer.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gin & Tonic på svärfars hemkokta tonic. Varm rekommendation att koka egen tonic. Vansinnigt gott!

Senare blir det Baron De Ley (Rioja) till maten och sen avslutar vi med en MacAllan 12.

Vi firar vår årsdag idag men då vi hårdsparar till annat skippade vi restaurang och kör finmiddag (och findryck) hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

Ingen öl än.. men snart! Följande finns på tap på Bishops i Malmö.
https://res.cloudinary.com/ratebeer/image/upload/w_250,c_limit/beer_462931.jpg

Ser ju ut som ett fasligt spännande öl. Återkom efter du har provsmakat

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guybrush82:

Ser ju ut som ett fasligt spännande öl. Återkom efter du har provsmakat

Klart bättre än när den var färsk på flaska, utan fatlagring. Rundare, snällare, riktigtbra smak från bourbonfaten.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya