Permalänk
Medlem

@Kethsi:

Jag spelar fortfarande en hel del och har inte märkt att det blivit färre spelare. Jag hade kört vanliga versionen.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

@SwedZi: ok tack, dlcs verkar inte ingå i deluxe ändå vilket var vad jag hoppades på..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

är det värt att köpa bf1 fortfarande eller har antalet spelare sjunkit för lågt?

och är deluxe edition värt eller ska jag köra vanliga? måste veta det är rea just nu!

Här kan du se hur många som spelar
https://battlefieldtracker.com/
50,588 på pc just nu

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

är det värt att köpa bf1 fortfarande eller har antalet spelare sjunkit för lågt?

och är deluxe edition värt eller ska jag köra vanliga? måste veta det är rea just nu!

Finns gott om spelare! Snart släpps dessutom det första tilläggspaketet, det borde skaka lite nytt liv i spelet as well. Deluxe edition är, åtminstone för mig, värdelöst. Battlepacks ger verkligen inget speciellt, och risken att man får något tråkigt är hög. Vapnen man får finns redan i spelet, förutom melee-grejerna. Använder ändå inte några av dem, föredrar de vanliga vapenvarianterna. För mig var alltså deluxe ett onödigt köp

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlosBananos:

Finns gott om spelare! Snart släpps dessutom det första tilläggspaketet, det borde skaka lite nytt liv i spelet as well. Deluxe edition är, åtminstone för mig, värdelöst. Battlepacks ger verkligen inget speciellt, och risken att man får något tråkigt är hög. Vapnen man får finns redan i spelet, förutom melee-grejerna. Använder ändå inte några av dem, föredrar de vanliga vapenvarianterna. För mig var alltså deluxe ett onödigt köp

Enda nyttan jag hade av deluxe var att man fick spela några dagar tidigare.

Var det värt det?

Äsch det var längesen

24,026 PC
123,390 Xbox One
103,984 PS4

Just nu, märks tydligt att PC är som störst i Europa.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Enda nyttan jag hade av deluxe var att man fick spela några dagar tidigare.

Var det värt det?

Äsch det var längesen

24,026 PC
123,390 Xbox One
103,984 PS4

Just nu, märks tydligt att PC är som störst i Europa.

Antal PC spelare sjunker av flera anledningar.

-man kan inte bestämma regler/ antal spelare även om man betalar för det.
-ingen kompetitiv mode har dökt upp än.
-spelet kräver mer skill än bf3 och bf4, även om den är fortfarande casual (grenade spam+QTE+shotguns)

Jag trivs bättre i den Battlefield än i bf3/bf4. Men om de inte skärper sig, jag kommer inte stanna på den i 3 år.
Också eftersom de känner mest pengar på konsolerna och att detta styr deras prioriteter, känner jag att det är konsolspelarnas låga kravs fel alltihop!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

Alltför ofta vid banbyte när nedräkningen når 0 så istället för att hamna i spawn så står det "loading" så jag missar alla fordon.

Hur undviker jag detta? Är det min SSD som strular eller spelet? Malware? Virus? Optimera Windows 10?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

-spelet kräver mer skill än bf3 och bf4, även om den är fortfarande casual (grenade spam+QTE+shotguns)

Skickades från m.sweclockers.com

BF1 kräver ju knappast mer skill än BF3 och BF4, snarare raka motsatsen.

En av de större orsakerna är nog snarare bristen på progression-system. Du blir rank 10 på en klass för att låsa upp ett vapen, sen finns det absolut ingenting att "kämpa" för.

Competetive i BF har väl dessutom aldrig varit speciellt storslaget, så det är nog ett väldigt litet antal spelare som inte spelar på grund utav detta.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Antal PC spelare sjunker av flera anledningar.

-man kan inte bestämma regler/ antal spelare även om man betalar för det.
-ingen kompetitiv mode har dökt upp än.
-spelet kräver mer skill än bf3 och bf4, även om den är fortfarande casual (grenade spam+QTE+shotguns)

Jag trivs bättre i den Battlefield än i bf3/bf4. Men om de inte skärper sig, jag kommer inte stanna på den i 3 år.
Också eftersom de känner mest pengar på konsolerna och att detta styr deras prioriteter, känner jag att det är konsolspelarnas låga kravs fel alltihop!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad röker du? BF1 är det mest casual av alla bf spelen. Inget gunplay alls.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Det jag saknar är färre spelare, och en del mindre flaggor på CQ servrar... kommer det nånsin att komma? runt 32-40 players tycker jag är lagom, men mindre antal flaggor då... blir mer teamplay, och en bra grupp kan göra större skilnad...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VinceAkStyle:

Antal PC spelare sjunker av flera anledningar.

-man kan inte bestämma regler/ antal spelare även om man betalar för det.
-ingen kompetitiv mode har dökt upp än.
-spelet kräver mer skill än bf3 och bf4, även om den är fortfarande casual (grenade spam+QTE+shotguns)

Jag trivs bättre i den Battlefield än i bf3/bf4. Men om de inte skärper sig, jag kommer inte stanna på den i 3 år.
Också eftersom de känner mest pengar på konsolerna och att detta styr deras prioriteter, känner jag att det är konsolspelarnas låga kravs fel alltihop!

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkig utveckling..tur att jag inte köpte spelet.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

BF1 kräver ju knappast mer skill än BF3 och BF4, snarare raka motsatsen.
Competetive i BF har väl dessutom aldrig varit speciellt storslaget, så det är nog ett väldigt litet antal spelare som inte spelar på grund utav detta.

Skrivet av MrQke:

Vad röker du? BF1 är det mest casual av alla bf spelen. Inget gunplay alls.

Jag håller inte med och kan argumentera.

I den här Battlefield är vapnena begränsade till att funka bäst på en viss avstånd. I bf3 och bf4 var medic det enda man behövde då man kunde dominera på alla avstånd med den klassen. Nu måste man kontrollera när man startar gunfight och på vilket avstånd. Så man behöver tänka lite mer på hur man rör sig.

Också var Medic klassen totalt OP i bf3 och bf4 för man hade de bästa vapnena och medic grejerna. Idag, det är mycket mer balanserad mellan klasserna.

Dessutom, Medic vapnena är mycket svårare att hantera än DMR i bf3 och bf4. Och det finns ingen "auto aim" mot stridsvagnar och flygplan.

Man kan också notera att de flesta vapen behövs lada om oftare, vilket tvingar ofta en att "switcha" till pistolen, vilket kräver också mer skill.

Det som gör att spelet är fortfarande casual är att de har förstärkat "grenade spam" jämfört med slutet av bf4 och att grenade gas+shotgun/automatico är OP att "close range" ( för att enbart assault inte drabbas av att ha gasmasken på).

Till sist, jag glömde nästan att prata om Competitive spelarna. Det är sant att det inte var en tradition för Battlefield att ha spelare som är intresserade av Competitive modes. Men, Battlefield har nu för tiden en breddare och större publik som vill ha olika saker. Särkilt om man tänker på hur trendigt det har blivit med competitive modes sen det har blivit enklare att streama/twitcha.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Här kan du se hur många som spelar
https://battlefieldtracker.com/
50,588 på pc just nu

Lite OT men kan man se hur många som spelar BF4 med?
Jag provade BF1 lite grand, tyckte att det kändes som en reskinn av Battlefront. Det enda som saknas är tredjepersons-läget

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Lite OT men kan man se hur många som spelar BF4 med?
Jag provade BF1 lite grand, tyckte att det kändes som en reskinn av Battlefront. Det enda som saknas är tredjepersons-läget

BF3 http://bf3stats.com/
BF4 https://bf4stats.com/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av VinceAkStyle:

Antal PC spelare sjunker av flera anledningar.

-man kan inte bestämma regler/ antal spelare även om man betalar för det.
-ingen kompetitiv mode har dökt upp än.
-spelet kräver mer skill än bf3 och bf4, även om den är fortfarande casual (grenade spam+QTE+shotguns)

Jag trivs bättre i den Battlefield än i bf3/bf4. Men om de inte skärper sig, jag kommer inte stanna på den i 3 år.
Också eftersom de känner mest pengar på konsolerna och att detta styr deras prioriteter, känner jag att det är konsolspelarnas låga kravs fel alltihop!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag sitter faktiskt och spelar på ps4. Mest för att de flesta jag känner som spelar bf1. Spelar på ps4an.
Och jag kan säga att även där så finns det en frustration i det ovannämnda.
Så jag känner inte igen att det skulle vara konsolspelarnas fel.
Känns så jäkla enkelt att ständigt skylla på konsolspelarna.
Det är trots allt spelutvecklarna som inte prioriterar det vi spelare vill ha.

Permalänk
Medlem

Tack!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Ska du köpa Battlefield 4 så se till att du spelar på rankade servrar. Hitta inte en match genom att trycka på "Play Now" utan gå till serverlistan, filter och välj bara rankade. På andra servrar kan inte admins banna fuskare oavsett hur uppenbara dom är.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Vad röker du? BF1 är det mest casual av alla bf spelen. Inget gunplay alls.

Skrivet av VinceAkStyle:

Jag håller inte med och kan argumentera.

I den här Battlefield är vapnena begränsade till att funka bäst på en viss avstånd. I bf3 och bf4 var medic det enda man behövde då man kunde dominera på alla avstånd med den klassen. Nu måste man kontrollera när man startar gunfight och på vilket avstånd. Så man behöver tänka lite mer på hur man rör sig.

Också var Medic klassen totalt OP i bf3 och bf4 för man hade de bästa vapnena och medic grejerna. Idag, det är mycket mer balanserad mellan klasserna.

Dessutom, Medic vapnena är mycket svårare att hantera än DMR i bf3 och bf4. Och det finns ingen "auto aim" mot stridsvagnar och flygplan.

Man kan också notera att de flesta vapen behövs lada om oftare, vilket tvingar ofta en att "switcha" till pistolen, vilket kräver också mer skill.

Det som gör att spelet är fortfarande casual är att de har förstärkat "grenade spam" jämfört med slutet av bf4 och att grenade gas+shotgun/automatico är OP att "close range" ( för att enbart assault inte drabbas av att ha gasmasken på).

Till sist, jag glömde nästan att prata om Competitive spelarna. Det är sant att det inte var en tradition för Battlefield att ha spelare som är intresserade av Competitive modes. Men, Battlefield har nu för tiden en breddare och större publik som vill ha olika saker. Särkilt om man tänker på hur trendigt det har blivit med competitive modes sen det har blivit enklare att streama/twitcha.

Helt rätt där. Jag har svårt att finna var BF1 är mer "casual" än framförallt BF3 och BF4, där det räckte att köra medic med valfritt 800+ RPM-vapen och klicka iväg för extrem precision på längre avstånd och sedan även dominera närstrid. Jag rekommenderar youtubern Marbleducks videor för er som vill veta varför BF1's gunplay faktiskt är bättre balanserat, då jag inte orkar skriva ned allting här.

Hade även varit kul att veta varför MrQke tycker att det är "inget gunplay alls" i BF1. Vad spelar du främst för klass?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ska du köpa Battlefield 4 så se till att du spelar på rankade servrar. Hitta inte en match genom att trycka på "Play Now" utan gå till serverlistan, filter och välj bara rankade. På andra servrar kan inte admins banna fuskare oavsett hur uppenbara dom är.

Tack för tipset!
Jag har BF4 och spelar bara på rankade servrar som har alla DLCs och gärna aktiva admins....
Det händer ibland att skumma saker händer, som att en spelare får 100+ kills mot 0 deaths, eller att man tömmer både bössan och pistolen i en motståndare på nära håll bara för att bli knivad, fastän man fick många hitmarks...

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man får tillgång till dlc:n i februari ifall man köper season pass nu omgående?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Helt rätt där. Jag har svårt att finna var BF1 är mer "casual" än framförallt BF3 och BF4, där det räckte att köra medic med valfritt 800+ RPM-vapen och klicka iväg för extrem precision på längre avstånd och sedan även dominera närstrid. Jag rekommenderar youtubern Marbleducks videor för er som vill veta varför BF1's gunplay faktiskt är bättre balanserat, då jag inte orkar skriva ned allting här.

Hade även varit kul att veta varför MrQke tycker att det är "inget gunplay alls" i BF1. Vad spelar du främst för klass?

Kolla på denna video också! En annan vinkel: https://youtu.be/fcHtI6vhMUY (xfactor)

Är extremt besviken på lmg gameplay i bf1 mot bf4. Vill ha tillbaka hög accuracy och svårkontrollerad recoil, synd att man bara magdumpar i bf4 tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Mycket prat har jag hört om BF1, så jag köpte de förra veckan, spelade lite singel play i helgen, å ikväll gav jag mig in i multiplayer, jag blev slaktad ordentligt

men min undran är, kan man bara spela som Allie´s? eller måste jag låsa upp något i Single play för att kunna spela något annat än Allierade i multiplay?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Mycket prat har jag hört om BF1, så jag köpte de förra veckan, spelade lite singel play i helgen, å ikväll gav jag mig in i multiplayer, jag blev slaktad ordentligt

men min undran är, kan man bara spela som Allie´s? eller måste jag låsa upp något i Single play för att kunna spela något annat än Allierade i multiplay?

Helt random vilket lag man hamnar i. Sen är det iallafall ingen skillnad i vapen eller gadgets.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Iwar:

Kolla på denna video också! En annan vinkel: https://youtu.be/fcHtI6vhMUY (xfactor)

Är extremt besviken på lmg gameplay i bf1 mot bf4. Vill ha tillbaka hög accuracy och svårkontrollerad recoil, synd att man bara magdumpar i bf4 tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg Du MarbleDucks svar på videon Du tipsade om?
https://www.youtube.com/watch?v=vk4DxNYsYqU

Ouch...

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|MSI RTX 3080 Suprim X|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair Strafe MX Red|Corsair Ironclaw RGB|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slowpoke66:

Såg Du MarbleDucks svar på videon Du tipsade om?
https://www.youtube.com/watch?v=vk4DxNYsYqU

Ouch...

Ha ha ha jag såg den :). Ouch ouch å ouch igen. Xfactor suger på riktigt asso.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slowpoke66:

Såg Du MarbleDucks svar på videon Du tipsade om?
https://www.youtube.com/watch?v=vk4DxNYsYqU

Ouch...

Såg den nu, Tycker MarbleDucks är en total idiot och typ hackar på xfactor för att han använder lite andra ord...

Tycker ni på allvar att han har någon poäng överhuvudtaget? Han är ju bara en besserwisser som så gärna vill ha rätt på internet.

Han erkänner ju tillochmed att xfactor har rätt, men att han inte gillar tapfire mechanics för att dom var "dumb and op"

Sanningen är att bf1 är helt annorlunda än bf3 och bf4 när det kommer till vapenhantering. I bf3 och bf4 handlade allt om att lära känna vapnet, bursta rätt, tapfire, och kompensera recoil.

I bf1 har jag aldrig haft den känslan. Nu är det ju bara att hålla ner mouse1 och sikta mot fienden till han är död eller du har slut på ammo. tap eller burstfire gör inte vapnet bättre mer precist, framförallt inte om man räknar in time to kill.

Ang sniper för at ptfo, vad snackar han om egentligen? Jag cappar bäst som sniper oxå, pga spotflare! har man inget team med sig och voicecom, så får man köra spotflare själv, och då är sniper bäst, och man kan cleara ett objective lätt från medium range.

marbleducks hade inte en enda poäng som var relevant egentligen, alla poänger han gjorde var ju några som han länge funderat ut för att ha något att säga emot, utan att tänka på hur det faktiskt fungerar i verkligheten(i spelet). Och att svara på kritik från xfactor med att "bf1 är annorlunda än bf3, och 4, deal with it" är ju inte direkt konstruktivt.

Den där killen borde klippa sig o skaffa ett jobb! han behöver en rejäl örfil. Totalt respektlös idiot som gör videoreplyes to get fame on yt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

If only... most satisfying clip of BF1 I've seen...

https://gfycat.com/UntidyGoodEgret

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mapo:

Någon som vet ifall man får tillgång till dlc:n i februari ifall man köper season pass nu omgående?

Första dlcn ska släppas i mars.
Blir du premium innan får du några battlepacks,har jag för mig.
Sen tankas nya kartorna ner automatiskt.vid releaze.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Situational awareness Inget har dock hänt sen BF3 verkar det som

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2