Permalänk

Vill ha en Speldator!

Vill skaffa en spel dator till så billigt pris som möjligt. Men vill helst att datorn ska klara av RB6: Seige, Gta V, Mass Effect mm... Skulle gärna också kunna redigera Go Pro filmer på den i 4k (ingen proffs redigerare så behöver inte det värsta) Räcket Intel i5 då?

Ska man plocka ihop en egen dator (har en vän som kan) eller köpa en färdig från Asus typ eller den där acer preditor som elgiganten försöker sälja just nu. max budgeten känns som 15k med skärm. Men vill helst ha en sån bra som möjligt för lågt pris.

Drömmen är att hamna på run 8 -12k för allt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alextheswe:

Vill skaffa en spel dator till så billigt pris som möjligt. Men vill helst att datorn ska klara av RB6: Seige, Gta V, Mass Effect mm... Skulle gärna också kunna redigera Go Pro filmer på den i 4k (ingen proffs redigerare så behöver inte det värsta) Räcket Intel i5 då?

Ska man plocka ihop en egen dator (har en vän som kan) eller köpa en färdig från Asus typ eller den där acer preditor som elgiganten försöker sälja just nu. max budgeten känns som 15k med skärm. Men vill helst ha en sån bra som möjligt för lågt pris.

Med din budget ska du definitivt bygga själv, med en kompis eller låta Inet/Webhallen bygga åt dig. Det är min personliga åsikt och valet jag skulle göra själv, vad det nu är värt

Edit, ett förslag:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10193223/

Permalänk

@Alextheswe: definitivt bygga eget.. Webhallen,inet,komplett har färdigbyggda datorer som inte är märkesdatorer.
eller att du tar tillvalet att dom sätter ihop den kundvagn åt dig mot att du betalar

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alextheswe:

Bygg definitivt både roligt och billigare. För redigering rekommenderas i7 men du borde klara dig på i5, skulle även rekommendera att vänta lite och kolla hur ryzen blir om du orkar vänta(släpps i början av mars).

Permalänk
Inaktiv

@Alextheswe @iPro Jag hade också väntat på Ryzen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Med din budget ska du definitivt bygga själv, med en kompis eller låta Inet/Webhallen bygga åt dig. Det är min personliga åsikt och valet jag skulle göra själv, vad det nu är värt

Edit, ett förslag:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10193223/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/10193223/

Varför har du valt ett rx 470 när gtx 1060 finns som kostar ungefär lika mycket och är ett mycket starkare kort?

Permalänk
Avstängd

invänta ryzen är mitt tipps med för det kommer finnas bra alternativ där med stor sanorlikhet sen kombinera den cpu´n med ett 480 eller nått så har man en bra kombo och filmer kan redigeras med det mesta är mest hur mycket tålamod man har

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hemmabra:

Varför har du valt ett rx 470 när gtx 1060 finns som kostar ungefär lika mycket och är ett mycket starkare kort?

För att jag missade det, tack för upplysningen!

Permalänk

Super med alla snabba svar! Tack Gissar på att jag inväntar Ryzen även fast jag inte vet vad det är eller vad den gör haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alextheswe:

Super med alla snabba svar! Tack Gissar på att jag inväntar Ryzen även fast jag inte vet vad det är eller vad den gör haha

Läs mer här

http://www.sweclockers.com/nyhet/23362-amd-ryzen-r7-1800x-r7-...

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Alextheswe:

Kort och gott är Ryzen en ny arkitektur från AMD som förväntas ta marknaden med storm.
Dem lovar mycket liknande prestanda som Intel har idag, dock i vissa fall 250% lägre pris än vad Intel's CPU'er kostar.

Intel verkade inte heller vara direkt beredd på det hela och har redan börjat ryktas om prisdumpningar och nya CPU'er mycket tidigare från deras sida. Så oavsett om du vill ha Intel eller AMD så är det värt att vänta till i Mars, win-win

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Kort och gott är Ryzen en ny arkitektur från AMD som förväntas ta marknaden med storm.
Dem lovar mycket liknande prestanda som Intel har idag, dock i vissa fall 250% lägre pris än vad Intel's CPU'er kostar.

Intel verkade inte heller vara direkt beredd på det hela och har redan börjat ryktas om prisdumpningar och nya CPU'er mycket tidigare från deras sida. Så oavsett om du vill ha Intel eller AMD så är det värt att vänta till i Mars, win-win

Najs tack!:)