AMD Ryzen 7 1800X och 7 1700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

imstämmer med @Tumnus: men. Ska du bara kolla på twitch och musik samtidigt så klara en i7 av det. men om du kan är det någ kanske en bra ide och vänta och se vad Ryzen 5 hamna. däremot om du skulle streama själv skulle jag någ lytta mot en Ryzen då. men enbart tittande om det måste vara NU så är det någ fortfarande i7 som gäller.

"Ska du bara kolla på twitch och musik samtidigt så klara en i7 av det"

Det klarar ju en i3:a för 1349 SEK av, behöver man knappast en i7 för

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Intressant påstående. Var har AMD påstått något alls om överklockningspotential? Att kalla Ryzen för Bulldozer är ju bara okunnigt.

AMD har kanske inte ordagrant sagt att Ryzen har bra överklockningspotential, men det är ju vad de gett sken för...

På grund av uttryck som dessa:

"Every Ryzen processor comes fully unlocked" ... "which is great news for all enthusiasts out there"
För att sedan visa Cinebench i 4.1Ghz på alla kärnor för att direkt efter säga "this is just a taste of overclocking for today" samt "were into a lot of more overclocking later today" samt "really push ryzen to the extreme"

Med detta så tror ju folk att processorn klockar bra. Varför demoa 4.1Ghz överklock när Swec inte ens med vatten lyckas få den högre än 4.05Ghz? Och sedan säga att det bara var ett litet smakprov... Ett smakprov innebär inte att man visar maxklocken för extrema custom vattenkylningslösningar som dessutom överskrider deras högsta rekommenderade spänning för en alldaglig OC. Så man får ju känslan om att Ryzen klockar bra, varför skulle de t.ex annars skylta så mycket med att processorn är upplåst? Vad spelar det för roll om processorn är upplåst om den inte klockar knappt alls? Varför skulle de annars lägga så mycket krut på fancy överklockningsmjukvara och göra reklam för den? Allt för att man ska tro att Ryzen klockar bra, och att AMD satsar på överklockning för sina nya processorer.

Allt detta, plus vetskapen om AMD's tidigare lögner om överklockningspotential som inte alls stämt överens med verkligheten, gör ju inte saken bättre direkt.

Nej, varför är det okunnigt att jämföra Ryzenlanseringen med Bulldozer? Det finns ju många likheter som jag kan radda upp nedan:

-Högt kärnantal, låg enkeltrådig prestanda
-Hög prestanda i flertrådade specialanvändarområden
-Låg prestanda i spel (jämfört med konkurrensen i samma prisklass)
-Hög energiförbrukning
-Mycket hög energiförbrukning vid lätt OC
-Hög Hype innan release, för att sedan krasha hypetåget och aktierna dyker strax efter NDA lyft

Missförstå mig rätt, jag älskar AMD och håller alltid tummarna för de. AMD behövs, att AMD lyckas är i allas största intresse! Men jag kommer säga vad jag tycker oavsett vem som släpper ny hårdvara. Kritik behövs, och du får räkna med att folk blir besvikna när produkter inte riktigt lever upp till den hype som AMD jobbat upp.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Ja men nu är det ju CPU tester och inte GPU. Man kör lägre upplösning för att inte GPU ska flaskhallsa CPU. Om 7700k presterar bättre i 1080p så är det bättre i spelet även om du skulle köra 4k och få likadan FPS, du har bara likadan FPS för att GPU stryyyper CPU.

Man kan ju lika gärna köra 720p och max_fps 60 och sen ryggdunka sig och säga att "2600k är lika snabb som 7700k".

Fast det där stämmer ju inte för fem öre.

Det är väldigt olika från spel till spel ifall det är väldigt CPU-intensivt eller inte. Så resultaten kan variera även i högre upplösningar.

Sedan kan man också ifrågasätta test i upplösningar som har 10+ år på nacken och i stort sett inga gällande moderna upplösningar som 1440p och 4K.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Så Intel håller tronen för spel för nuvarande och för den närmsta framtiden. Sålde AMD aktierna för ett par dagar sen :).

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

@xorce: skrev det tidigare att överklockningen och prestandan kommer att öka när mobo tillverkarna börjar rulla ut nya bios versioner Folk fattar ju inte de,,

Visa signatur

Asus strix z490 H Gaming, i7 10700k-5,2Ghz, Zotac rtx 3060 Ti-Vattenkylt, 32Gb ram @4000Mhz, @500Gb ssd som C disk och 1Tb ssd enbart för spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

AMD har kanske inte ordagrant sagt att Ryzen har bra överklockningspotential, men det är ju vad de gett sken av...

På grund av uttryck som dessa:

"Every Ryzen processor comes fully unlocked" ... "which is great news for all enthusiasts out there"
För att sedan visa Cinebench i 4.1Ghz på alla kärnor för att direkt efter säga "this is just a taste of overclocking for today" samt "were into a lot of more overclocking later today" samt "really push ryzen to the extreme"

Med detta så tror ju folk att processorn klockar bra. Varför demoa 4.1Ghz överklock när Swec inte ens med vatten lyckas få den högre än 4.05Ghz? Och sedan säga att det bara var ett litet smakprov... Ett smakprov innebär inte att man visar maxklocken för extrema custom vattenkylningslösningar som dessutom överskrider deras högsta rekommenderade spänning för en alldaglig OC. Så man får ju känslan om att Ryzen klockar bra, varför skulle de t.ex annars skylta så mycket med att processorn är upplåst? Vad spelar det för roll om processorn är upplåst om den inte klockar knappt alls? Varför skulle de annars lägga så mycket krut på fancy överklockningsmjukvara och göra reklam för den? Allt för att man ska tro att Ryzen klockar bra, och att AMD satsar på överklockning för sina nya processorer.

Allt detta, plus vetskapen om AMD's tidigare lögner om överklockningspotential som inte alls stämt överens med verkligheten, får en att känna "ahapp, där gjorde de ännu en klassisk "AMD" "

Nej, varför är det okunnigt att jämföra Ryzenlanseringen med Bulldozer? Det finns ju många likheter som jag kan radda upp nedan:

-Högt kärnantal, låg enkeltrådig prestanda
-Hög prestanda i flertrådade specialanvändarområden
-Låg prestanda i spel (jämfört med konkurrensen i samma prisklass)
-Hög energiförbrukning
-Mycket hög energiförbrukning vid lätt OC
-Hög Hype innan release, för att sedan krasha hypetåget och aktierna dyker strax efter NDA lyft

Missförstå mig rätt, jag älskar AMD och håller alltid tummarna för de. AMD behövs, att AMD lyckas är i allas största intresse! Men jag kommer säga vad jag tycker oavsett vem som släpper ny hårdvara. Kritik behövs, och du får räkna med att folk blir besvikna när produkter inte riktigt lever upp till den hype som AMD jobbat upp.

Att jämföra med Bulldozer är helt idiotiskt, den var ju kass på alla sätt.

Man får väl egentligen tycka vad man vill om överklockning men det är ju inte riktigt det som de säljer.

Du får en garanterad klockhastighet, får du något över det så är det väl bara en bonus?

Du får aldrig någon garanti på överklockning ( varken från AMD eller Intel ) sen att recensenterna får dåligt klockande processorer betyder nog att de inte har handplockat chippen.

Har nog aldrig haft en CPU/GPU som klockat lika bra som recensionsexemplaren för att de får handplockade chip i vanliga fall.

Sen är det första batchen av CPU/BIOS, lär ju komma bättre batchar i framtiden, eller inte... Vi får se helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

No shit? Och här trodde jag att jag var ägare av företaget. Tji fick jag...

Oj vilket dåligt försök att försöka ironisera bort det där.
Diskussion nerlagd.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker inte argumentet att Ryzen är tillräckligt bra för gaming vid normala inställningar och upplösningar håller. Så sades väl också om Bulldozer när den kom men nu år senare är den hopplöst efter samtida Intel processorer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av fantomsmurfen:

Tycker inte argumentet att Ryzen är tillräckligt bra för gaming vid normala inställningar och upplösningar håller. Så sades väl också om Bulldozer när den kom men nu år senare är den hopplöst efter samtida Intel processorer.

det är lite som att köpa Devils canyon , vi får se hur billiga de 4 kärniga blir och om de ev klarar högre klockning

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboFreak68:

Då borde du kolla in AMD´s AMA på reddit idag, Lisa Su svarar på frågor om just spel o.s.v. med Ryzen.

AMD_LisaSuCEO of AMD 389 poäng 3 timmar sen
Ryzen is doing really well in 1440p and 4K gaming when the applications are more graphics bound. And we do exceptionally well in rendering and workstation applications where more cores are really useful. In 1080p, we have tested over 100+ titles in the labs…. And depending on the test conditions, we do better in some games and worse in others. We hear people on wanting to see improved 1080p performance and we fully expect that Ryzen performance in 1080p will only get better as developers get more time with “Zen”. We have over 300+ developers now working with "Zen" and several of the developers for Ashes of Singularity and Total Warhammer are actively optimizing now

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5x4hxu/we_are_amd_creat...

Det där låter bra men jag ska leta upp lite 1440p tester som jag spelar i och se hur det ser ut där.

Till alla som säger att cpuerna kommer vara bra(i spel) om flera år när 8/16 kommer användas mer kan jag bara säga att då kommer dom vara gamla och utdaterade. Sades likadant om bulldozer men min i5a kör fortfarande över den 6år senare för att inte tala om modernare cpuer. Finns inget framtidsäkert inom dator världen om man vill ligga på topp.

Haft min i5a sen den släpptes och den har hängt med bra. mkt PGA bra överklocknings förmåga. Om ryzen inte blir bättre där finns det väldigt lite extra prestanda att hämta där om man inte kör på 1700 modellen och de flesta kommer upp i 3.9-4ghz.

Innan jag bestämmer mig helt ska jag vänta ett par veckor och se hur det utvecklas samt hur 1440p prestanda är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

AMD kanske har en tanke med Ryzen Master programvaran när det kommer till att pilla med kärnor, trådar samt överklockning. Skall bli spännande att se hur det fortskrider.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av devhdc:

Det verkar som om att Ryzen är gravt påverkad av vilken version av UEFI som körs, enligt L1techs så hade dom testat med olika UEFI betor osv, och hade väldigt olika testresultat, så om man väntar ett par veckor så kommer vi nog se ännu bättre testresultat.. Det är värt att betänka att det här är en ny plattform för AMD, så dom behöver ha lite tid att optimera saker och ting, när X99 dök upp så hade dom samma problem i början.

Det här påverkar även OC möjligheterna, så vänta på stabilare UEFI..

Jag tycker att "vänta", "vid ett senare tillfälle" & "inte just nu men..." alltid syns i samma mening som AMD. Det är alltid något man skall vänta på, det kan vara drivrutiner, bios, ny hårdvara osv. Jag hade verkligen hoppats på att AMD skulle ha något bra på gång nu, fx53 var troligen min bästa cpu jag någonsin ägt.

Det kommer bli en 7700k & 1080ti för mig helt klart, jag litar helt enkelt inte på AMD längre. Sitta och hoppas på att Vega inte kommer prestera som ett 980ti och sedan "vänta" på några magiska drivrutiner som skall lösa allt finns inte i min värld.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Bulldozer var ju lite av ett "speciellare" barn då alla trådar var tvugna att användas för att vara "likvärdig" en 4C8T i7. Sen var ju ipcn helt horribel jämfört med vad intel hade vid tidpunkten.

Ryzen ser lite ljusare ut på den punkten.

Men å andra sidan så är det ju rätt bright och köpa en "lågt" klockad 8 kärnig cpu endast för att spela på. För det är ju precis vad den var tänkt för!

Fattar inte vad folk gnäller över, köp det ni vill ha...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av fantomsmurfen:

Tycker inte argumentet att Ryzen är tillräckligt bra för gaming vid normala inställningar och upplösningar håller. Så sades väl också om Bulldozer när den kom men nu år senare är den hopplöst efter samtida Intel processorer.

Är den? tycker att FX 8350 hänger med skapligt än, kolla testerna.
Får stryk av samtida i7 2600k, men den kostade betydligt mer, i 5 2500k (som också kostade mer) skulle troligtvis få på moppe.
Jag gav ca 2700 kr för min FX-8350+ett Asus Sabertooth 990FX rev 2, när jag köpte mitt, svårslagen prestanda för de pengarna på den tiden.

Ni som enbart spelar och skall ha det bästa nu, skall nog köpa en i7 7700k, det medges, är det inte lika bråttom, tycker jag att ni skall invänta Ryzen fyrkärniga med HT om ett par månader.
Om inte annat lär Intel sänka sina priser något till dess.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

nja...hela Ryzen 7 serie är mer likt i7 6XX0 (X99) serie.
primärt är det tänkt för folk som vill har många cores och thread, så content creators, streamare och mm som drar nytta av just det för en bråkdel av vad intel vill har för sina motsvarigheter.

Ryzen 5 och 3 är de som kommer var"gaming" inriktat då det blir lättare att driva färre kärnor för just spel.

det är tyvärr så det är idag. nyanser är död. finns bara för eller emot, svart och vit, antingen är du ny nazist eller så är du cis white male och ska helst dö.

well...
https://1drv.ms/i/s!AgTjSEQZK2YElbZEivTm2eMA8OnS9w

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Problemet med Ryzen är för mig inte att det är en dålig processor.. Men den är bara inte där riktigt man trodde den skulle vara efter Hypen.
I spel presterar den inte som den borde, enligt mig men den gör mycket annat bra som MT och Redigering troligen. Där den har stora styrkan.

För spel är inte 8C/16T redo än, de är helt enkelt inte moget.

Dock är vissa saker frågetecken:
1: Varför välja 1800x/1700x framför 1700 ?
2: Varför inte Quad lanes för minnen?
3: Varför så extremt hårt klockad redan från start så det inte finns OC marginal?
4: Dom borde gjort större prestandaskillnad mellan 1800x, 1700x och 1700 för att göra detta attraktivt. Idag är det enbart 1700 som är i Princip best buck for the cash om man kollar till hur allt presterar.
5: (???) Såg rykten om att Ryzen presterar ännu sämmre mot intel när det kommer till SLI / CF konfigurationer. Men vill gärna se SWEC testa även SLI / CF också mot spel.

Men för min del levde 1800x inte alls upp till mina förväntningar så vart en avbokning och blir invänta Nästa gen Intel som förhoppningsvis blir ännu bättre än dagens.

När man kan köpa en i7 6700k + mobo + 16gb minnen för spel för 5990kr så känns 13000kr *som min förbokning var på med 1800x, minnen, kylare + mobo) låg på inte alls attraktivt.
6700k är som alla andra redan vet, en kopia av 7700k i samma clocks pretty much.

Jag skulle säga vänta på 1700 görs review på, då den kostar myyyycket mindre!

Permalänk
Avstängd

AMD's svar på spelprestandan hos Ryzen:

"As we presented at Ryzen Tech Day, we are supporting 300+ developer kits with game development studios to optimize current and future game releases for the all-new Ryzen CPU. We are on track for 1000+ developer systems in 2017. For example, Bethesda at GDC yesterday announced its strategic relationship with AMD to optimize for Ryzen CPUs, primarily through Vulkan low-level API optimizations, for a new generation of games, DLC and VR experiences.

Oxide Games also provided a public statement today on the significant performance uplift observed when optimizing for the 8-core, 16-thread Ryzen 7 CPU design – optimizations not yet reflected in Ashes of the Singularity benchmarking. Creative Assembly, developers of the Total War series, made a similar statement today related to upcoming Ryzen optimizations.

CPU benchmarking deficits to the competition in certain games at 1080p resolution can be attributed to the development and optimization of the game uniquely to Intel platforms – until now. Even without optimizations in place, Ryzen delivers high, smooth frame rates on all “CPU-bound” games, as well as overall smooth frame rates and great experiences in GPU-bound gaming and VR. With developers taking advantage of Ryzen architecture and the extra cores and threads, we expect benchmarks to only get better, and enable Ryzen excel at next generation gaming experiences as well.

Game performance will be optimized for Ryzen and continue to improve from at-launch frame rate scores."

John Taylor, AMD

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning att byta ut min Intel octacore på 4,3 Ghz.

men kanske kan vara intressant framöver om jag ska byte ut en intel 870 i arbetsdatorn (5år och klarar det mesta... (med nytt gFX)

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

@Cyberz: ah jag se problemet. selektivt uppfattningsproblem. "gamer" kan ju betyda en rad olika saker. visligen KAN du har rätt men för mig innebär gamer till exempel också folk som streama. och vid just streaming har ju Ryzen en fördel. kommer ner till hur man vill förstå ett ord.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@Ekorrism: som svar på fråga 3, varför skulle AMD inte släppa den så högt klockad som det bara går från fabrik? Finns ju inget självändamål att ha hög marginal för klock, drabbar bara de som inte klockar. Sen tror jag inte IT avdelningen på jobbet hade varit överförtjust i om jag får köpa en 1800x till en beräkningsdator om jag börjar klocka den heller. Så hög klock från fabrik är ju bara positivt.

Permalänk
Medlem

Jisses vad många som lever i nuet. Varför titta på prestanda i spel IDAG när det är uppenbart att spel imorgon kommer ha stöd för fler än bara fyra kärnor. I höst släpps Xbox Scorpio och kommer dessutom driva upp utvecklingen ännu mer, men det är klart, vill man köpa Intel och byta platform vartannat år så kör

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

@Cyberz: ah jag se problemet. selektivt uppfattningsproblem. "gamer" kan ju betyda en rad olika saker. visligen KAN du har rätt men för mig innebär gamer till exempel också folk som streama. och vid just streaming har ju Ryzen en fördel. kommer ner till hur man vill förstå ett ord.

så kan det med vara. helt klart

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Staz:

@Stoff3th3m4n
Det är väl självklart att man tycker att 100Hz laggar om man till vardags spelar på en 240Hz skärm? Det är som att gå tillbaka till 60Hz när man har testat en skärm med 144Hz, det känns riktigt trögt.

Vad snackar du om? Lagg har ingenting med skärmfrekvensen att göra. Om du har 300 fps på en 100 hz skärm så har jag svårt att se hur någon kan få de till ospelbart och att de får ont i ögonen. Det är ren placebo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Jisses vad många som lever i nuet. Varför titta på prestanda i spel IDAG när det är uppenbart att spel imorgon kommer ha stöd för fler än bara fyra kärnor. I höst släpps Xbox Scorpio och kommer dessutom driva upp utvecklingen ännu mer, men det är klart, vill man köpa Intel och byta platform vartannat år så kör

Det som många också glömmer är att det bara är i dåliga upplösningar som Ryzen släpar. Testerna med mer verklighetsbaserad hög upplösning ser helt annorlunda ut.

Som AMD's ingengörer också påpekat så är ju i princip allt optimerat för intel idag, men när AMD åter får en stor marknadsandel kommer det ju ändras. Folk är så kortsiktiga och gör sig själva en björntjänst genom att fokusera på hur det ser ut precis just nu. Skärpa sig, tycker jag de ska göra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Försöker du vara rolig nu?

Du var ju så rolig nyss, med att 100 hz var ospelbart för dig och dina next level ögon.
Svarade med ett liknande påstående.

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Blir nog att invänta högre klockande modeller :/ 4Ghz är vardagsmat! 5Ghz så börjar jag öppna plånboken...har jag väntat i 8 år kan jag väl vänta ett år till?

Men... antingen köper du baserat på prestanda, eller så överklockar du. Varför vänta för högre klockade istället för att bara klocka själv?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Det som många också glömmer är att det bara är i dåliga upplösningar som Ryzen släpar. Testerna med mer verklighetsbaserad hög upplösning ser helt annorlunda ut.

Som AMD's ingengörer också påpekat så är ju i princip allt optimerat för intel idag, men när AMD åter får en stor marknadsandel kommer det ju ändras. Folk är så kortsiktiga och gör sig själva en björntjänst genom att fokusera på hur det ser ut precis just nu. Skärpa sig, tycker jag de ska göra.

Vad snackar du om? "Dålig upplösning" och "verklighetsbaserad hög upplösning".

De flesta kör på 1080. Den räcker och blir över för alla former av spel. Sluta lägg in dina egna skeva värderingar på en marknad. Den stämmer inte överens med det du säger.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en liten benchmark i arbetsapplikationer. För mig är Matlab av intresse, bland annat.

Permalänk
Medlem

Känns som vissa diskussioner i denna tråd har spårat ut en del till det roliga lite komiskt faktiskt😊 Seriöst gott folk jag tror vi alla välkomnar det röda laget tillbaka på CPU marknaden då vi konsumenter som vi alla vet tjänar på konkurrens bättre priser tycker vi om! Men att en del undrar varför alla bryr sej om gaming och spel helt plötsligt? det förvånar mej totalt det är ett väldigt dåligt försvars argument för att Ryzen som det ser ut just nu är sämre på just spel vi är dock på swecklockers för utan gaming marknaden på pc så skulle pc och dess marknad vara helt totalt STENDÖD när det gäller konsumtionsvaror till privatpersoner som världen runt handlar dagligen är en miljardindustri som gör att dom största överlever Asus,Evga,MSI,Gigabyte med flera skulle inte existera i dess storlek majoriteten av alla pc (privatpersoner) används till just spelande samt lyssna på musik surfa kolla bilder och streama vanlig användning så att säga all respekt till er privatpersoner som håller på med videoredigering och tyngre program etc på er fritid men ni är i minoritet. Och till det sist nämnda streama så kan jag förklara för en del AMD fanboy som helt plötsligt börjar rekommendera en del frågande konsumenter här i tråden som undrar vilken processor dom ska köpa dom spelar mest det är huvudsysslan sen vill dom streama iblandt säger en del och vips helt plötsligt så när streama kommer på tal som inte är huvudsysslan då är det Ryzen som gäller kan meddela er att streama med en Intel processor funkar alldeles utmärkt det har folk gjort i många år nu det är inget nytt jag gör det själv ett par gånger i veckan spelar streamar o lyssnar på musik samtidigt det e inge nytt det fungerar med Intel också dvs! 😊

Permalänk
Medlem

Tycker sweclockers skall byta namn till swethreaders!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!