Köpråd 27" (+/- 1 tum) Kontorsskärm mellan 3000-4000kr.

Permalänk
Medlem

Köpråd 27" (+/- 1 tum) Kontorsskärm mellan 3000-4000kr.

Skulle behöva hjälp med att hitta den bästa skärmen till min fru.

Krav:
27"
Usb-hubb
Mac + PC-kompatibel
Matt
Mellan 3000-4000kr
Höj- och sänkbar

Sen ska den passa att ha i vardagsrum, men det är en annan sak. Jag gissar på någon form av IPS-panel bör passa. Hon arbetar med redovisning. Gärna med hörlursuttag. Vi kommer att koppla bärbara datorer till den, HP och Mac.

Tillägg
Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2981197

Denna kanske hade varit något?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Just den har haft massa problem, vad jag kan läsa mig till. Men kanske svårt att undvika, sen har den funnits på marknaden sen 2014.

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argit:

Just den har haft massa problem, vad jag kan läsa mig till. Men kanske svårt att undvika, sen har den funnits på marknaden sen 2014.

Jag har haft Dell U2515H, exakt samma modell fast 2" mindre. Fungerade perfekt för mig iaf, inget att klaga på.
Får du en dålig modell så får du bara byta ut den mot en ny. Oddsen för en defekt skärm är ganska små skulle jag säga.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Jag har haft Dell U2515H, exakt samma modell fast 2" mindre. Fungerade perfekt för mig iaf, inget att klaga på.
Får du en dålig modell så får du bara byta ut den mot en ny. Oddsen för en defekt skärm är ganska små skulle jag säga.

Tvärtom, oddsen för att få en dålig skärm är höga när det gäller Dell.

Tre stycken exemplar av U2515h gick jag igenom innan jag gav upp! Dell har jättebra service och skickar snabbt ut en "ny" alltså en refurbished utbytesskärm, men det spelar ingen roll om kvalitén är så dålig.

Vet inte om det är designen med små bezels som gör att backlight bleed är vanliga på 2515 och 2715. Visst finns det säkert okej exemplar men inga av de jag sett var godkända i min värld.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Tvärtom, oddsen för att få en dålig skärm är höga när det gäller Dell.

Tre stycken exemplar av U2515h gick jag igenom innan jag gav upp! Dell har jättebra service och skickar snabbt ut en "ny" alltså en refurbished utbytesskärm, men det spelar ingen roll om kvalitén är så dålig.

Vet inte om det är designen med små bezels som gör att backlight bleed är vanliga på 2515 och 2715. Visst finns det säkert okej exemplar men inga av de jag sett var godkända i min värld.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, har du något annat förslag i skärmdjungeln?

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argit:

Okej, har du något annat förslag i skärmdjungeln?

Egentligen inte pga att det är ett lotteri att köpa en skärm.
Du får filtrera på Prisjakt och se vilka alternativ som finns inom din budget och krav, sen är det bara att chansa och läsa omdömen om det du finner intressanta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Kika på AOC Q2775PQU, ser duglig ut, dock ej testat själv men finns gott om recensioner på nätet.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Egentligen inte pga att det är ett lotteri att köpa en skärm.
Du får filtrera på Prisjakt och se vilka alternativ som finns inom din budget och krav, sen är det bara att chansa och läsa omdömen om det du finner intressanta.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt som jag har gjort helt enkelt, jag ville få lite egen erfarenhet. Därför skrev jag ett inlägg här.

Skrivet av RHWarrior:

Kika på AOC Q2775PQU, ser duglig ut, dock ej testat själv men finns gott om recensioner på nätet.

Det verkar luta mot den. AOC, som märke har jag aldrig hört talas om tidigare men sen så har jag inte kollat på skärmar på 10 år.

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem

Lenovo thinkvision p27q 1440p kanske kan vara något? Bra pris på den!
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4118004

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |