Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Någon som har ett skrämskydd att rekommendera till Switchen? Känns som en bra sak att ha..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Någon som har ett skrämskydd att rekommendera till Switchen? Känns som en bra sak att ha..

Med tanke på designmissen i dockan så känns det som ett måste om man vill undvika repor. Nintendos egna lär ju göra jobbet, de brukar ha hög kvalité på sina tillbehör.

Är det förresten en touchskärm? Har fått uppfattningen att man gått ifrån det?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Vart är det billigast och köpa en switch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuschek:

Vart är det billigast och köpa en switch?

Jag skulle säga att elgigantens erbjudande är billigast som jag sett om man köper med Zelda. Dock har de bara ett par butiker som har det i lager. Annars får man vänta till den 18e.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Ni som spelat lite vad säger ni om kontrollen som medföljer? De flesta reviews jag sett nu rekommenderar pro kontroller?

https://www.youtube.com/watch?v=8GsXbuR23WU

Tydligen kan upplösningen i TV läget variera mellan 720p. 900p(för Zelda) och 1080p. Så man får med andra ord inte garanterat 1080p i dockan. Ingen vidare med 720p på en 65" TV så man får hoppas att detta kommer gälla för en väldigt liten skara spel.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Tung helg med mycket spelande för mig, och även många andra ser jag. Många härliga timmar Zelda har det blivit och även en hel del timmar med Horizon: Zero Dawn till PS4. Ville hålla igång det spelet på sidan av men fastnade i storyn. Mästerverk båda två men jag rekommenderar ingen att spela båda samtidigt då de båda är rätt lika på många vis och galet stora (Zelda större, vad det verkar). Intressant att uppleva bägge samtidigt, temat i de två spelen är inte helt olika faktiskt.

Hade jag inte haft så mycket på jobbet hade jag nog övervägt att ta ledigt resten av veckan för att spela bägge dessa spel.
Mycket bra start på Switchen och spelåret 2017!

Skrivet av Neon:

Med tanke på designmissen i dockan så känns det som ett måste om man vill undvika repor. Nintendos egna lär ju göra jobbet, de brukar ha hög kvalité på sina tillbehör.

Är det förresten en touchskärm? Har fått uppfattningen att man gått ifrån det?

Touchscreen, jag skrev in lösenord med den. Dels för WiFi men även för Nintendo-kontot och eShop.

Skrivet av Neon:

Ni som spelat lite vad säger ni om kontrollen som medföljer? De flesta reviews jag sett nu rekommenderar pro kontroller?

https://www.youtube.com/watch?v=8GsXbuR23WU

Tydligen kan upplösningen i TV läget variera mellan 720p. 900p(för Zelda) och 1080p. Så man får med andra ord inte garanterat 1080p i dockan. Ingen vidare med 720p på en 65" TV så man får hoppas att detta kommer gälla för en väldigt liten skara spel.

Det är ju som med vilken annan konsoll, upp till spelets utvecklare vilken upplösning spelet designas för. Många spel till PS4 och Xbox One kör inte ens 1920x1080 eller ens 60 FPS, ofta lägre upplösning och/eller lägre bildfrekvens.

Edit: Grip fungerar och känns bättre än väntat men ajälv kommer jag vilja ha Pro controllern vid spelande cid TVn. Jobbigt att ta i och ur, har de hellre snudd på permanent i switchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tung helg med mycket spelande för mig, och även många andra ser jag. Många härliga timmar Zelda har det blivit och även en hel del timmar med Horizon: Zero Dawn till PS4. Ville hålla igång det spelet på sidan av men fastnade i storyn. Mästerverk båda två men jag rekommenderar ingen att spela båda samtidigt då de båda är rätt lika på många vis och galet stora (Zelda större, vad det verkar). Intressant att uppleva bägge samtidigt, temat i de två spelen är inte helt olika faktiskt.

Hade jag inte haft så mycket på jobbet hade jag nog övervägt att ta ledigt resten av veckan för att spela bägge dessa spel.
Mycket bra start på Switchen och spelåret 2017!

Touchscreen, jag skrev in lösenord med den. Dels för WiFi men även för Nintendo-kontot och eShop.

Det är ju som med vilken annan konsoll, upp till spelets utvecklare vilken upplösning spelet designas för. Många spel till PS4 och Xbox One kör inte ens 1920x1080 eller ens 60 FPS, ofta lägre upplösning och/eller lägre bildfrekvens.

Edit: Grip fungerar och känns bättre än väntat men ajälv kommer jag vilja ha Pro controllern vid spelande cid TVn. Jobbigt att ta i och ur, har de hellre snudd på permanent i switchen.

Håller med, jag har inte använt min "Grip" mycket. Antingen kör jag med joy-cons satta på Swtichen i bärbart läge, eller lösa joy-cons i händerna liggandes i soffan. Mycket mer bekvämt så än att sätta dem i grippet tycker jag personligen.

På sikt så ska jag köpa mig en Pro Controller, men det är lite dyr tycker jag..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Gillar grip mer än prokontroller då pro är tyngre och efter 4-5 timmar känns det i händerna. Men det är en smaksak. Kan tänka mig att kör man 12 timmar i sträck med pro känns det segt i händerna.

Joy cons på switch i sängen var ingen jätte höjdare och sitta 3-4 timmar ned med nacken är helt uteslutet. Kör mest dockat på min datorskärm så jag kan va på nätet samtidigt som jag spelar.

Permalänk
Medlem

Vad ska man köra för SD-kort, krävs höga hastigheter?
Är detta prisvärt? http://cdon.se/hem-tradgard/samsung-evo-plus-microsdxc-class-...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schluug:

Håller med, jag har inte använt min "Grip" mycket. Antingen kör jag med joy-cons satta på Swtichen i bärbart läge, eller lösa joy-cons i händerna liggandes i soffan. Mycket mer bekvämt så än att sätta dem i grippet tycker jag personligen.

På sikt så ska jag köpa mig en Pro Controller, men det är lite dyr tycker jag..

Har inte använt de lösa, lite för små för mina händer. Har faktiskt två kontroller på väg, den som är sen lär avbokas. Fick bra pris på båda och betalar gärna för kontroller och andra input-prylar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hultron:

Är detta prisvärt? http://cdon.se/hem-tradgard/samsung-evo-plus-microsdxc-class-...

Lite osäker på om det är exakt den men har en 128GB Samsung Evo i min. Osäker på om det är Evo eller Evo+.
Kan kolla nogrannare när jag kommit hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Har precis det kortet själv, det funkar bra så vitt jag vet

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk
Medlem
Skrivet av sime:

Har precis det kortet själv, det funkar bra så vitt jag vet

Ja, det finns ju inte så mycket att fylla det med just nu...
Men... snart ramlar det kanske in några indie-spel på eShop'en, så man måste ju vara redo!

Permalänk

@Neon: skulle det vara billigare och importera ifrån något annat land tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Det här är en sak jag har funderat på. Skulle det inte ha varit bättre att ha använt sig av Tegra-SoC:n i enbart mobilt läge, och sedan ha en skild SoC eller dedikerad grafik i dockan? Då skulle Nintendo ha kunnat sälja konsolen skilt utan dockan som enbart handhållen, och ha ett tillägg som gör den till en ordentlig tv-baserad konsol. Visst, totalpriset skulle ha gått upp lite grann, men produkten skulle också ha blivit mycket bättre, speciellt om några år.

Jag tror fortfarande att de kommer att släppa en docka med upphottad hårdvara i om 2-3år. Hade nog varit smart iallafall, frågan är bara hur det skall marknadsföras och säljas.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

När det gäller kommunikationen med kontrollerna så vet vi ju inte vad felet är. Kanske är det som du säger, tillfälliga defekta produkter från fabrik men det kan lika gärna vara att kommunikationen störs ut av viss utrustning vilket såfall betyder att alla konsoler lider av problemet i vissa miljöer. Det återstår att se vad som faktiskt är problemet.

Har sett en uppdaterad lista här: http://www.theverge.com/2017/3/3/14809280/nintendo-joy-con-co...

Skrivet av Neon:

Förövrigt, ja man kan sätta ett skärmskydd på konsolen precis som du kan hålla motorhuven på din nya bil på plats med silvertejp. Det betyder dock inte att det är rätt, annars hade tillverkaren skickat med vad som krävs eller iallafall nämna det i manualen.

Det är tydligen standard på LCD, det märkliga är att jag har inga enheter i mitt hem som lider av döda pixlar. Vet dock att jag fått hem produkter som haft det och de har åkt tillbaka ögonen by.

Om man får märken på skärmen så kan man vara säker på att den också nöter på skärmen. Tydligen har Nintendo haft detta problemet tidigare i någon handhållen enhet men inget jag har några detaljer om nu. Om man inte gör något åt det så kommer det troligen resultera i permanenta märken på skärmen(så har det varit i det tidigare fallet på den handhållna enheten).

Nu är jag ingen dedikerad materialexpert, men tror att problemet helt klart bottnar i att de har plast i skärmen istället för glas. Plast repas otroligt mycket lättare än glas, oavsett om på mobiltelefoner eller glasögon. Det är bla. därför Apple, Samsung, mflr. kör med Gorillaglas i sina mobiler (sedan är också touchkänslan oftast bättre på glasytor jämfört med plastmaterial).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Vad finns det att ladda ner på "E-shop" eller vad Nintendo nu kallar det för Switchen? Är det bara några Switch-spel tillgängliga (Zelda, 1-2 Switch)? ARMS är väl inte släppt ännu?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Denna veckans Nintendo dl-spel på Switch Nintendo

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo) - €69.99

1-2-Switch (Nintendo) - €49.99

Snipperclips - Cut it out, together! (Nintendo) - €19.99 (demo also available)

Just Dance 2017 (Ubisoft) - €59.99

Super Bomberman R (KONAMI) - €49.99

FAST RMX (Shin'en) - €19.99

I Am Setsuna (Square Enix) - €39.99

Shovel Knight: Spector of Torment (Yacht Club Games) - €9.99

Shovel Knight Treasure Trove (Yacht Club Games) - €24.99

ACA NEOGEO THE KING OF FIGHTERS '98 (HAMSTER) - €6.99

ACA NEOGEO METAL SLUG 3 (HAMSTER) - €6.99

ACA NEOGEO WAKU WAKU 7 (HAMSTER) - €6.99

ACA NEOGEO WORLD HEROES PERFECT (HAMSTER) - €6.99

ACA NEOGEO WORLD SHOCK TROOPERS (HAMSTER) - €6.99

Othello (Arc System Works) - €4.99

New Frontier Days ~Founding Pioneers~ (Arc System Works) - €9.99

VOEZ (Flyhigh Works) - €20.99

Vroom in the night sky (POISOFT) - €8.99

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Expansion Pass (Nintendo, Add-on Content) - €19.99
Just Dance 2017 - Just Dance Unlimited 1 day (Ubisoft, Add-on Content) - €3.99
Just Dance 2017 - Just Dance Unlimited 30 days (Ubisoft, Add-on Content) - €4.99
Just Dance 2017 - Just Dance Unlimited 90 days (Ubisoft, Add-on Content) - €9.99
Just Dance 2017 - Just Dance Unlimited 365 days (Ubisoft, Add-on Content) - €29.99

Skrivet av solemn:

Vad finns det att ladda ner på "E-shop" eller vad Nintendo nu kallar det för Switchen? Är det bara några Switch-spel tillgängliga (Zelda, 1-2 Switch)? ARMS är väl inte släppt ännu?

Kolla @Tiamat inlägg!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Dags att skapa en Zelda BOTW-tråd.. någon som känner sig manad?

Permalänk
Konsolgrävare

Köpte I Am Satsuna från Amazon Japan den andra mars, spelet skickades från lagret den 4e mars och jag fick hem det på posten idag den 6e mars! Otroligt snabb leverans måste jag säga! Spelet blir på Engelska automatiskt(System språket) Men rösterna är på japanska
En sak som jag märkte var att man kan inte Collecta My Nintendo points från detta spel, kanske bara går att få från sin egna region?

Angående att Switchen har för få spel vid lanseringen så är det verkligen inte så i min sits! Sen kommer The Binding of Isaac: Afterbirth+, Snake Pass och Has Been Heroes om mindre än en månad!

Har suttit fastklistrad framför Zelda sen i fredags och verkligen älskar detta spel! Från att man såg The Great Plateau från första gången så förstod jag direkt att jag skulle fastna för detta spel! Fick gåshud av bara dom första minuterna in!

Själv har jag använt konsollen som Handeld för det mesta! Kommer nog bli så också! Playstation 4 som TV Konstoll och Switchen som bärbar!

Är otroligt nöjd med detta köp och ser fram emot dom spel som kommer framöver!

@anon5930 Totalkostnaden för I Am Setsuna blev 564 kr! Vet inte om man kan få tullavgifter osv senare med post?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Köpte I Am Satsuna från Amazon Japan den andra mars, spelet skickades från lagret den 4e mars och jag fick hem det på posten idag den 6e mars! Otroligt snabb leverans måste jag säga! Spelet blir på Engelska automatiskt(System språket) Men rösterna är på japanska
En sak som jag märkte var att man kan inte Collecta My Nintendo points från detta spel, kanske bara går att få från sin egna region?
http://i.imgur.com/hlBTRbq.jpg
Angående att Switchen har för få spel så är det verkligen inte så i min sits!
http://i.imgur.com/7Hk0WxZ.jpg
http://i.imgur.com/fj4sjJJ.jpg

Det va snabbt från Japan men tull ingick eller fick du betala mer?

Ps väntar på mina skyddsglas till min Switch de är skickade nu.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Det va snabbt från Japan men tull ingick eller fick du betala mer?

Ps väntar på mina skyddsglas till min Switch de är skickade nu.

Verkligen snabbt!

Totalkostnaden blev 564 kr! Vet inte om man kan få tullavgifter osv senare med post?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Verkligen snabbt!

Totalkostnaden blev 564 kr! Vet inte om man kan få tullavgifter osv senare med post?

Beror lite på vilken speditör som användes. Han fick räkningen efteråt.
Men som jag förstod så stod det tull + skatt när man betalade via Amazon jpn. Jag såg att The Binding of Isaac: Afterbirth+ kostade närmare 800:- för mig på Amazon så jag droppade det.

Såg att Isaac var försenat men att de ger ut en bonus till de som förhandsbeställt:

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Beror lite på vilken speditör som användes. Han fick räkningen efteråt.
Men som jag förstod så stod det tull + skatt när man betalade via Amazon jpn. Jag såg att The Binding of Isaac: Afterbirth+ kostade närmare 800:- för mig på Amazon så jag droppade det.

Såg att Isaac var försenat men att de ger ut en bonus till de som förhandsbeställt:

http://68.media.tumblr.com/510d29a5852577274fc9a720456fb449/tumblr_inline_olotv1qTzm1sbz3t9_500.png

Får väl hålla tummarna då!

Jag köpte The Binding of Isaac: Afterbirth+ från Amazon US så fort man kunde lägga en order och priset blev 540 kr

Order Summary
Items: SEK 331,48
Shipping & handling: SEK 99,90
Total before tax: SEK 431,38
Estimated tax to be collected: SEK 0,00
Import Fees Deposit SEK 107,84
Order total: SEK 539,22

Hur blev ditt pris så högt?

Yes såg det! Var ingen fara för mig att releasen blev framflyttad men alltid trevligt med en liten bonus!

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Får väl hålla tummarna då!

Jag köpte The Binding of Isaac: Afterbirth+ från Amazon US så fort man kunde lägga en order och priset blev 540 kr

Order Summary
Items: SEK 331,48
Shipping & handling: SEK 99,90
Total before tax: SEK 431,38
Estimated tax to be collected: SEK 0,00
Import Fees Deposit SEK 107,84
Order total: SEK 539,22

Hur blev ditt pris så högt?

Yes såg det! Var ingen fara för mig att releasen blev framflyttad men alltid trevligt med en liten bonus!

Vet inte måste blivit fel ska kolla igen. Du har inte fått ditt Isaac än eller?
Ok såg nu 79.99 Euro suger.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Vet inte måste blivit fel ska kolla igen. Du har inte fått ditt Isaac än eller?

do it!

Nope, enligt amazon skickas spelet ut 17 mars!

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

do it!

Nope, enligt amazon skickas spelet ut 17 mars!

Najs beställde två nu 480,86 styck med frakt + import:

Total Before Tax:
Import Fees Deposit:
Estimated Tax:
Order Total:

$82.33
$20.58
$0.00
$102.91
*SEK 961,72

Kommer säkert åka på tull med.

Permalänk
Konsolgrävare

Så där ja, då har man skaffat sig ett japanskt Nintendo konto! (Tyvar1 JP)
Laddade ner demot för Puyo Puyo Tetris och Dragon Quest Heroes I & II! Läste på reddit att Tetris demot är otroligt generöst, att man verkligen får testa på mycket i demot!
https://www.reddit.com/r/nintendo/comments/5xq9lk/puyo_puyo_t...

Skrivet av Tiamat:

Najs beställde två nu 480,86 styck med frakt + import:

Total Before Tax:
Import Fees Deposit:
Estimated Tax:
Order Total:

$82.33
$20.58
$0.00
$102.91
*SEK 961,72

Kommer säkert åka på tull med.

Grymt! Nyfiken som jag är så måste jag ställa frågan, varför två?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Grymt! Nyfiken som jag är så måste jag ställa frågan, varför två?

Brorsan ville ha ett med = större chans för tull

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Brorsan ville ha ett med = större chans för tull

Smart!

Visa signatur