Permalänk
Hedersmedlem

De blå Verbatim-skivorna. Scheisse, där snackar vi kvalité!

Annat när polaren lånade en 1x cd-brännare av sin mor som kunde låna den av sitt jobb... man fick inte gå in i vardagsrummet för bränningen kunde gå sönder av vibrationerna i golvet. På den tiden gällde BASF-skivorna, för de höll bäst kvalité.

Sen kom burnproof som standard på CD-brännarna, tacka gudarna för det!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Yoes!

Första pc'n jag hade var en P75 med s3trio64, quantum fireball, 8megg RAM, soundblaster. Första spelen va doom2 fifa 94, quake, day of tentacle, simon the sorcerer, fade to black, pinball dreams, descent osv. Kommer ihåg att jag hade ett 3com etherlink XL 10 Mbit med BNC. Vilken wow känsla när switchen kom WOW. Och när man bytte upp sig till ett vodoo1 med första unreal YEAH!!

Vilka tider. Reggad aug 2002 tydligen.

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem

När jag i utbyte mot att mina religiösa föräldrar köpte mig ett Voodo-kort till min PC motvilligt gick med på att be fem gånger om dagen, och när jag sedermera sket i det och spelade Quake istället ;).

Permalänk
Medlem

@Buio: Du är en udda fisk Flashfxp 0sec traders bästa vän och du köpte licensen. Shame on you

Visa signatur

I7 2700k@5Ghz, 980 GTX ,12gb DDR3 ripjaw 2133Mhz, Benq 24"144hz

Permalänk
Medlem

@Xerial: Hahahahha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Rich: Det där med att smyga ut ur rummet när man brände, det hade jag helt glömt. Vilka minnen du triggade nu! Det sjuka är att jag hittade en gammal traxdataskiva jag brände för närmare år sedan och den fungerade fortfarande! repig men den snurrade upp. Men fattig som man var lurades man juh hela tiden att köpa stora 25-50pack med nonameskivor som alldrig!!!! fungerade. Gick dom bränna var dom oläsbara efter några gånger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu fyller jag snart 10 år här på Sweclockers, men minns än idag att en av de första trådar jag gjorde här blev riktigt stor. Det handlade om valet mellan den första Quad-core (Q6600) prollen från intel vs E6850. Givetvis var Crysis i stor fokus

Länk till originaltråden: http://www.sweclockers.com/forum/trad/697675-q6600-vs-e6850

Permalänk
Medlem

@Rekl3M: Körde oxå en klockad q6600 i många år. Faktiskt upp tills bara några år sedan med ett gtx580 så var det en otroligt långlevad cpu. Men jag klockade den så mycket det gick.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det finns en veterantråd för gamlingar här
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1050355-veteraner-pa-sw...

Såg att ni nämnde Skribo Font, ja det var en klassiker. De drabbades väl hårt av IT-krisen runt millenieskiftet och gick omkull.

Min första PC hade ett ATI Mach32 grafikkort.

En själsfrände Min första PC hade ett ATI Mach64 2MB (om jag inte minns fel).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av demo1:

@Buio: Du är en udda fisk Flashfxp 0sec traders bästa vän och du köpte licensen. Shame on you

Hehe, jo men jag var aldrig någon pirat heller. *visslar*

Permalänk
Medlem

Reggad på tok försent, men har minnen som sträcker sig en bra bit bak i tiden.
S3 var fina kort, hade ett S3 Savage med 2MB ram som funkade fint till att spela UT på.
Minns även när jag bytte hårddisk i min första dator så var man tvungen att i BIOS knappa in hur många sektorer och cylindrar hårddisken hade, gjorde man fel så visade datorn fel storlek på lagringsytan, en gång trodde jag att jag trollat fram en större hårddisk
3c905 hadde man också, ISA så klart, med både BNC och TP.
Och dessa master- och slave-jumprar, bah.....

Edit: fel S3 kort.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Min första dator var en Commadore C64, bandstation och Basic, det var tider det

Sen blev det en Amiga 500. Köpte den av mina äldre kusiner och fick med en låda full med spel på 3.5" disketter. Samt en diskett som det inte stod något på, den laddade jag in och voilá; en nakenbild på Baywatchbruden Erika Eleniak. Århundradets fynd!

Samtidigt som jag spelade på Amigan så spelade mina äldre kusiner på en PC, en IBM med en Pentium processor. Kommer ihåg när jag fick spela Duke Nukem 3D första gången hemma hos dem

Efter evigheter av tjat så blev det en Siemens Nixdorf med en Pentium 2 på 350Mhz och en 15" CRT skärm, morsan köpte den genom jobbet på avbetalning, totalpriset var lätt över 25000kr. Efter mycket sparande och sommarjobbande så kunde jag köpa mig ett Riva TNT (om jag inte missminner mig) grafikkort och byta till OpenGL i Quake 2, herre jösses vilken skillnad, trodde inte mina ögon hur snyggt det var jämfört med Software-rendering. Spelade Quake 2 multiplayer med ett 56k modem, pingtider på typ 200ms, helt omöjligt men ändå sjukt roligt

Fan, vad gammal jag känner mig nu

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Titta in i #delphi på EFnet nån gång, både Bigstar (FlashFXP) och IgD (FireBurner) hänger där fortfarande Finns det någon från #3dfxsweden i tråden mån tro?

Permalänk
Medlem

Köpte en 286 sx25 1990 och köpte disketter i olika färger i en skum butik som heter Dustin.