Sortera bilder till etikettark

Permalänk
Medlem

Sortera bilder till etikettark

Hej,
Har ett problem där jag enkelt vill kunna sätta bilder i sortering för utskrift på a4 etikett-ark (i detta fall 8x4).
Stort tack för hjälp.
mvh

Permalänk
Medlem

Ok. Ditt inlägg var ju väldigt informativt.

  1. Vad för problem stöter du på?

  2. Vad för metoder har du testat?

  3. Vad för program vill du använda, eller som du redan använder?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Ok. Ditt inlägg var ju väldigt informativt.

  1. Vad för problem stöter du på?

  2. Vad för metoder har du testat?

  3. Vad för program vill du använda, eller som du redan använder?

Hej, vad jag menar är att jag har en mängd bilder, i detta fall EAN-koder, som jag vill skriva ut på skrivare med format a4, detta ark är etiketter så bilderna måste placeras ut i lämpliga rutnät, i detta fall 4x8. Det bästa vore om man slutligen kunde få det som pdf då tanken är att detta skall skickas till tredje part för utskrift.

Jag har försökt med lite olika bildhanteringsprogram, bla windows egna, som skriver ut flera foton per sida men jag har inte lyckats hitta något som gör det i det formatet jag vill och dessutom inte som optimalt, till pdf-er.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror du använder fel metod, en streckkod är ingen normal bild utan just en kod som ska följa vissa regler för att fungera så du ska nog snarare se till att skriva ut koden, inte bilden av koden som en etikett och det finns massor av mjukvara för att generera streckkoder för att skriva ut som etiketter och det finns även guider för hur du gör det inifrån dokument.
http://free-barcode.com/
https://barcodewiz.com/user-manual/upc-ean-fonts/print_a_shee...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har löst mitt problem nu. Jag använde ett program som heter imagemagick och kommandot montage *.jpg -tile 4x8 ean.pdf