Ladda nintendo switch utan dock, vad är eran lösning?

Permalänk

Ladda nintendo switch utan dock, vad är eran lösning?

Hej,

Laddar för tillfället bara mitt nintendo switch i dockningsstationen men vill gärna kunna ladda konsolen via min powerbank eller via ett eluttag utanför hemmet.

Antar att det enklaste bara är att köpa en usb-c till usb-a kabel och funderar på att göra det men tänkte först kolla hur ni andra löst detta och var ni då köpte det tillbehöret ni behöde.

Ha det fint.

Permalänk
Medlem

Jag har helt enkelt tagit med mig Switch-laddaren när jag åkt utomstädes om det är vad du tänkt dig?
Sen beror det såklart på vilket färdmedel du har och hur lång resan är. USB + powerbank låter rimligt, har själv tänkt införskaffa det när jag ser ett behov uppstå.

Permalänk
Medlem

Använder min vanliga mobilladdare ( som redan är USB Type-C ) finns massvis av dessa att köpa där ute, se till att du inte köper billiga Kina grejer dock.

Har du redan en som klarar hålla 2.4a i 5V så kan du ladda in Switch med den, notera att du behöver starkare om du vill ladda + spela samtidigt. Enligt tester behöver du en laddare som stödjer 2.4a i 9V för att ladda + spela. Den som kommer med Wii U stödjer upp till 3A i 15V mestadels för att den ska kunna driva dockan.

Så vettig laddare som följer USB charging standard med vettig kabel ( finns många dåliga type-c kablar där ute så var försiktig )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag har testat med min nexus 5x laddare och min MBP usb-c laddare och dessa fungerar båda för att ladda min Switch. Laddaren till Dockan är på 15v 2.6A så se till att du inte laddar Switchen med mer än så under längre perioder så bör det inte vara några problem.

Nexus laddaren är klart under spec och laddar långsammare än Switchens laddare (5V 3.3A). Och MBP laddaren har 3 lägen där jag gissar att den går på antingen nivå 2 (9v 3A) eller nivå 3 (5v 2.2A). Med det sagt så bör du kunna ladda med din powerbank med en USB-A till USB-C kabel sålänge du inte överstiger 15V 2,6A. Jag är dock lite ringrostig på min el-lära så om någon vill rätta mig eller hindra mig från att skada min konsol hojta gärna till!

Mvh

EDIT: Dock verkar det vara problem åt andra hållet: https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5xouhm/psa_d...

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Skrivet av Gauz:

Jag har testat med min nexus 5x laddare och min MBP usb-c laddare och dessa fungerar båda för att ladda min Switch. Laddaren till Dockan är på 15v 2.6A så se till att du inte laddar Switchen med mer än så under längre perioder så bör det inte vara några problem.

Nexus laddaren är klart under spec och laddar långsammare än Switchens laddare (5V 3.3A). Och MBP laddaren har 3 lägen där jag gissar att den går på antingen nivå 2 (9v 3A) eller nivå 3 (5v 2.2A). Med det sagt så bör du kunna ladda med din powerbank med en USB-A till USB-C kabel sålänge du inte överstiger 15V 2,6A. Jag är dock lite ringrostig på min el-lära så om någon vill rätta mig eller hindra mig från att skada min konsol hojta gärna till!

Mvh

EDIT: Dock verkar det vara problem åt andra hållet: https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5xouhm/psa_d...

Elläran är nog lite ringrostig. Strömmen blir inte mer än vad förbrukarn använder. Ingen fara med att laddaren klarar mer än vad förbrukare behöver.

Permalänk

Tja,

Någon här som kan rekommendera en svensksåld (alltså en som finns i svenska butiker) Powerbank som orkar driva switchen när man spelar och laddar samtidigt?

Ska åka utomlands imorgon och kom på detta alldeles för sent...

Webhallen säljer ju Ankers powercore på 20.000mah men den är helt slut i lager.

Det andra alternativet är från WH är den "SBS (kompatibel med Switch)"-banken.. men den känns ruskigt saftig i pris..

Tips är mer än välkommet <3

Med vänlig hälsning,
Ted

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spännande! Snart borde det ju släppas en powerbank avsedd för switch snart.

Skickades från m.sweclockers.com