Samsung avtäcker Galaxy S8 och S8+

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg! Blev kär nästan direkt, dock tråkigt med det mindre batteriet oh priset är ju inte superroligt det heller.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sjukt snygg! Blev kär nästan direkt, dock tråkigt med det mindre batteriet oh priset är ju inte superroligt det heller.

Kan SoC:en kompensera för den större skärmen så har ju s7 och s8 lika stora batterier medans s7 edge har 100mAh mer än s8+. Så borde ändå bli helt okej batteritider

Permalänk
Medlem

Med smått större volym på telefonen hade man gärna hoppats på något större batteri. Samsungs telefoner brukar vara riktigt bra förutom batteritiden...

Permalänk
Medlem

Finns att boka hos bla cdon nu, finns säkert mer återförsäljare. Nån som tänker boja och hoppas på fösta vågen av leveranser?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Finns att boka hos bla cdon nu, finns säkert mer återförsäljare. Nån som tänker boja och hoppas på fösta vågen av leveranser?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp jag passade på att förboka S8+ på Tele2 och flytta över abonnemanget från Tre Får gratis expressfrakt samt 7 dagar tidigare leverans.
Tryckte in min S7 Edge som inbyte, så landade på 543 :- totalt (5 GB surf, behöver inte mer då jag har wifi på nästan alla ställen jag befinner mig på)

Permalänk
Avstängd

Flashig men kan inte förstå varför man skulle vilja lägga 8000kr på en telefon i dag med tanke på var man får under halva priset och kan inte förstå varför man lägger så mycket ändå

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Trist att se att de faktiskt väljer att gå på en så pass stor skärm när de lyckas pressa upp skärm till kroppsfärhållandet. 149*68mm är oacceptabelt stort för många användare, däribland jag själv. Att priset är oacceptabelt var allmänt känt, men jag närde ändå förhoppningar om en telefon med mindre yttermått.

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom s7 edge är Samsungs storsäljare och står för över 60% av deras mobilförsäljning. Det betyder att absoluta majoriteten vill ha större skärm.
Att Samsung lyckats trycka in en större skärm än s7 edge har, och dessutom gjort den mindre (s7 edge är 150,9 x 72,6 x 7,7 mm / 157g ).
Nej du skall inte jämföra med s7 flat skärm eftersom den platta modellen inte finns längre. s8 ersätter s7 edge helt enkelt och är mindre än föregångaren.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hade Samsung för ett par år sedan och var ganska nöjd. Men nu börjar det se riktigt bra ut. Men tror ändå att jag väntar och ser vad oneplus rullar ut i år. Är ute efter dual sim som någon annan nämnde i tråden.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Flashig men kan inte förstå varför man skulle vilja lägga 8000kr på en telefon i dag med tanke på var man får under halva priset och kan inte förstå varför man lägger så mycket ändå

Telefon??? Det fanns på 90 talet. Nu har man en multimediamaskin som får plats i fickan, som ersätter underskrifter, betalkort, datorer, kameror, fotoalbum osv osv. Att de dessutom har en ringfunktion är bara en petitess.
Nä, Telefon kan man inte kalla dessa magiska prylar och de är värda varenda krona.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Måttligt intresserad av det hela må jag säga. Inväntar oneplus 4 istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Flashig men kan inte förstå varför man skulle vilja lägga 8000kr på en telefon i dag med tanke på var man får under halva priset och kan inte förstå varför man lägger så mycket ändå

Samsung får ändå anses som den bästa Androidtillverkaren just nu, många kommer nära i vissa punkter men ingen har en lika bra produkt rakt igenom. Och det har alltid kostat mycket mer för det där lilla extra. Köper jag via Halebop så kostar den t ex mindre än 2 000 kr mer än Oneplus 3t, så det är egentligen inte så mycket mer heller för en nya generation mobil.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Telefon??? Det fanns på 90 talet. Nu har man en multimediamaskin som får plats i fickan, som ersätter underskrifter, betalkort, datorer, kameror, fotoalbum osv osv. Att de dessutom har en ringfunktion är bara en petitess.
Nä, Telefon kan man inte kalla dessa magiska prylar och de är värda varenda krona.

En multimedia maskin är även en 1000kr telefon vilket du borde märkt om du inte levt under en sten och där ger man avkall på en del men en 3000kr-4000kr får du lite sämre kamera vilket är ungefär skillnaden man märker i verkligheten men 8000kr är pengar man kan få en bra telefon och en laptop för och så jävla speciell är dom inte även om den är flashig

Skrivet av Chibariku:

Samsung får ändå anses som den bästa Androidtillverkaren just nu, många kommer nära i vissa punkter men ingen har en lika bra produkt rakt igenom. Och det har alltid kostat mycket mer för det där lilla extra. Köper jag via Halebop så kostar den t ex mindre än 2 000 kr mer än Oneplus 3t, så det är egentligen inte så mycket mer heller för en nya generation mobil.

Vist är dom ok i.a.f modellerna som inte brinner upp men ändå är det svårt att motivera 8000kr för en telefon i dag när man får så mycket för pengarna i lägre segmenten och är ju inte dag och natt skillnad på en halva priset telefon

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

En multimedia maskin är även en 1000kr telefon vilket du borde märkt om du inte levt under en sten och där ger man avkall på en del men en 3000kr-4000kr får du lite sämre kamera vilket är ungefär skillnaden man märker i verkligheten men 8000kr är pengar man kan få en bra telefon och en laptop för och så jävla speciell är dom inte även om den är flashig

Vist är dom ok i.a.f modellerna som inte brinner upp men ändå är det svårt att motivera 8000kr för en telefon i dag när man får så mycket för pengarna i lägre segmenten och är ju inte dag och natt skillnad på en halva priset telefon

Jag kan få en s8 för 6 240 kr nämn en telefon för halva det priset som ens kommer i närheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Börjar bli jävligt trött på att de inte släpps i dual-sim format i sverige/europa.

Jag inbillar mig att marknaden är ganska stor, och att många som jag är trött på att ha 2 telefoner.

Huawei har många bra telefoner med dual sim i Sverige.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Allt jag ser av denna info är större skärm, mindre batteri, bättre CPU och GPU, mera bloat (BRIXBY + google assistant?), samma huvudkamera, samma design (more or less), och samma eller liknande pris jämfört med förra generationen.

Jag tror nog Huawei, HTC etc. kommer kunna matcha eller slå detta inom 1-3 månader fter S8 släpp,

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Jag kan få en s8 för 6 240 kr nämn en telefon för halva det priset som ens kommer i närheten.

Behöver väll inte nämna någon specifik när du kan ta vilken mellan modell med 3gb ram eller mer med hyfsad cpu/gpu och få en 95% liknande upplevelse med nästan allt som med en ny samsung och är knappas du märker 1440p mot 1080p om man inte försöker argumentera att man sitter med VR på alla sjukt snygga android spel och en vanlig "Svensson" skulle märka att samsung har lite bättre kamera kanske men släng upp en honor 8 och dom flesta skulle inte veta vilken som var vilken om dom inte sett dom förut

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Någon S8 blir det absolut inte här. körde med deras Note lur förut och det var ju inget man blev upphetsad av och har sedan dess haft dom flesta märkena, för att för ett tag sedan testa S7 Edge och det gjorde så att jag aldrig mer kommer titta på en Samsung lur igen (Vilket j***A skräp) Men vist ser den rätt så bra ut och det är säkert folk som kommer att älska den

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Allt jag ser av denna info är större skärm, mindre batteri, bättre CPU och GPU, mera bloat (BRIXBY + google assistant?), samma huvudkamera, samma design (more or less), och samma eller liknande pris jämfört med förra generationen.

Jag tror nog Huawei, HTC etc. kommer kunna matcha eller slå detta inom 1-3 månader fter S8 släpp,

Detta måste väl ändå ses som det största designhoppet i hela galaxy-serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Behöver väll inte nämna någon specifik när du kan ta vilken mellan modell med 3gb ram eller mer med hyfsad cpu/gpu och få en 95% liknande upplevelse med nästan allt som med en ny samsung och är knappas du märker 1440p mot 1080p om man inte försöker argumentera att man sitter med VR på alla sjukt snygga android spel och en vanlig "Svensson" skulle märka att samsung har lite bättre kamera kanske men släng upp en honor 8 och dom flesta skulle inte veta vilken som var vilken om dom inte sett dom förut

Okej, trodde du hade ett seriöst alternativ. Nåja, Honor 8 är en jättefin telefon för sitt pris. Men jag har lite större krav på framförallt fotandet än en "Svensson" så den går tyvärr bort. Sen är jag mycket ute i naturen så IP-klassning är för mig ett stort plus, även om det går att skaffa skal och annat tjafs för att skydda telefonen.

Permalänk
Medlem

@Chibariku: Ja men endat pga. att samsung sällan tar design hopp. De har ändrat framsidan, bak är likadan och de använder samma material denna telefonen igenom precis som förra. Titta tex. på LG, de tar i stortsett det för varje generation. Givetvis har hälften några av dem inte varit nån säljsucce och G5:an var rent av en flopp. Men de gör ngt nytt varje gång vilket gör det mer spännande.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

@Chibariku: JA men ednast pga. att samsung sällan tar design hopp. Titta tex. på LG, de tar i stortsett det för varje generation. Givetvis har hälften några av dem inte varit nån säljsucce och G5:an var rent av en flopp. Men de gör ngt nytt varje gång vilket gör det mer spännande.

Detr är ju iofs sant och tack vare G5:an ser man ju nästan G6:an som en succe redan nu Ska bli intressant att se hur den presterar och vad den kommer kosta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Börjar bli jävligt trött på att de inte släpps i dual-sim format i sverige/europa.

Jag inbillar mig att marknaden är ganska stor, och att många som jag är trött på att ha 2 telefoner.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Huawei har många bra telefoner med dual sim i Sverige.

Vectonemobile har ett kort med två nummer, Sverige/ett antal länder man kan välja från.

Men dual är ändå ett måste

Permalänk
Medlem

Gött, nu blir priset på S7 snart humant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

5,8" är åt skogen för stort och "kantlöst" är epic fail, går ju inte ens att hålla i telefonen utan att handgreppet utgör oavsiktliga tryck/svep.

Gör jag rätt ofta på min s7a. Dom kanske gjort kanterna mindre känsliga på den nya, annars kan det bli många klagomål

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av downup:

samma format som LG G6 på skärmen? 2:1?

Man behöver faktiskt inte chansa/fråga. "x:y" betyder ju x längdenheter bred och y längdenheter hög. Om vi bortser från konstigheter som ickekvadratiska pixlar och dylikt är alltså skärmens aspect ratio alltid densamma som kvoten mellan bredden i pixlar och höjden i pixlar. 16:9 betyder exempelvis att bredden är 16/9 så stor som höjden. 2960/1440 är inte lika med 2, så en skärm med upplösningen 2960x1440 (och kvadratiska pixlar) har inte (det exakta) bildförhållandet 2:1.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vad bra, då kan man snart hitta en del lurar med Snapdragon 820 för under 2000:- Det ser jag fram emot. Skulle aldrig lägga mer på en mobil, så lite jag använder den. (Jag tillhör inte dagens Smartphone-zombiesällskap)

Permalänk
Medlem

Gääääsp!

... och inte ett enda batteri-joke än?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Honor 8 är mer prisvärd än denna!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Är det inte dags att lämna allt lägre än 4000MAh bakom sig nu?
Titta bara på några av de "alternativa" tillverkarna.

Skulle inte stirra mig blint på hur stort batteriet är, mjukvaran och chipset är minst lika viktigt för batterianvändningen...

Permalänk
Medlem

Har en S7 Edge idag och tycker den är lite för stor och klumpig egentligen. Så S8:orna blir totalt ointressanta tyvärr.

Varför vill folk ha så stora skärmar på sina mobiler? Det finns ju surfplattor.