Permalänk

Jobbar som Teamleader på en större kundtjänst avdelning inom hemelektronik(Personalansvar för 20st+)

28år, ingen efter gymnasial utbildning.
Tjänar 30k i månaden.

Permalänk
Medlem

För lite

Permalänk
Medlem

Går in som trainee på en av de större bankerna. Inriktingen är continuous delivery.
systemvetare på 23 år, blir mitt första jobb som systemvetare

30k under tiden jag är trainee

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

25 k. Polis

Permalänk

28K, jobbar som onsite /IT tekniker.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

22k undersköterska, 25år. Slår man ut lönen förra året på 12 månader så va den verkliga siffran 28.7k/månad

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Inaktiv

Många som har grymma löner, jag tror det beror på att de som har detta är de som främst är villiga att nämna det.

Jag själv Systemutvecklare/tekniker runt 30 000kr/mån ingen övertid.
5 år högskola + 5 år riktig arbetserfarenhet inom området plus en massa annan arbetserfarenhet inom IT.

Kass lön men jag är total slutkörd, se mig som en Volvo 240 från tidigt 80tal.
Grundproblemet är att jag sysslar med så mycket och det är tufft att göra flera saker och konkurrera med de som bara arbetar inom ett område.

Jag vet inte hur jag ska lösa problemet, mer än att jag ej är rädd för att bli arbetslös och få återhämta mig, söka nytt jobb kräver att man inte är helt totalt slutkörd.

*edit*
Uppgifter som jag ofta får som jag är uberkass på som gör att mitt arbetsresultat blir det efter. Långt borta i ett annat land finns en apparat, denna kommunicerar genom gateways, switchar, proxys you name it. Denna pryl ska jag från ett program i en annan del i staden prata med och det vill ej fungera.
Alla iblandade parter gör inte ett skit utan att få faktuera runt 1000kr/h för jobbet, så om man frågar IT om svaret så ska IT faktuera kund för det, frågan man den med gatewayen samma sak etc.
Nej kodapa skulle jag vilja bli istället för byråkrat som jag nu har blivit.

*edit*
Angående pingtester etc, så fungerar det bara emot enklare kommunikation, man kan ju testa och pinga gatewayen och se att den svarar, men där tar denna enkla test slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Många som har grymma löner, jag tror det beror på att de som har detta är de som främst är villiga att nämna det.

Jag själv Systemutvecklare/tekniker runt 30 000kr/mån ingen övertid.
5 år högskola + 5 år riktig arbetserfarenhet inom området plus en massa annan arbetserfarenhet inom IT.

Kass lön men jag är total slutkörd, se mig som en Volvo 240 från tidigt 80tal.
Grundproblemet är att jag sysslar med så mycket och det är tufft att göra flera saker och konkurrera med de som bara arbetar inom ett område.

Jag vet inte hur jag ska lösa problemet, mer än att jag ej är rädd för att bli arbetslös och få återhämta mig, söka nytt jobb kräver att man inte är helt totalt slutkörd.

*edit*
Uppgifter som jag ofta får som jag är uberkass på som gör att mitt arbetsresultat blir det efter. Långt borta i ett annat land finns en apparat, denna kommunicerar genom gateways, switchar, proxys you name it. Denna pryl ska jag från ett program i en annan del i staden prata med och det vill ej fungera.
Alla iblandade parter gör inte ett skit utan att få faktuera runt 1000kr/h för jobbet, så om man frågar IT om svaret så ska IT faktuera kund för det, frågan man den med gatewayen samma sak etc.
Nej kodapa skulle jag vilja bli istället för byråkrat som jag nu har blivit.

*edit*
Angående pingtester etc, så fungerar det bara emot enklare kommunikation, man kan ju testa och pinga gatewayen och se att den svarar, men där tar denna enkla test slut.

Passa på att söka efter sommar ledigheten kanske? Då har du haft 4 veckor att ladda batterierna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Går in som trainee på en av de större bankerna. Inriktingen är continuous delivery.
systemvetare på 23 år, blir mitt första jobb som systemvetare

30k under tiden jag är trainee

Hur var antagningsprocessen till trainee utbildning?

Hur lång utbildning?

Permalänk
Medlem

@Wully: Lååååång...

cv-granskning - logiskt test - telefonintervju - personlig intervju - open house/mingel hos dom - slutgiltig intervju - antagen

Utbildningen är på tre år, en kandidat.

Permalänk
Medlem

Jobbar som kock
21k före skatt..

Visa signatur

Åbäke: R7 5700X3D | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tino:

Passa på att söka efter sommar ledigheten kanske? Då har du haft 4 veckor att ladda batterierna.

Grymt råd som hade varit superbra till 99,9% av befolkningen.
Mina föräldrar är dock jordbrukare, så varenda sommar tvingas jag arbeta heltid där om de ej ska konkursa.
Och deras jordbruk ser inte ut på farmen tv4 eller de stora fina, utan gamla maskiner som strular och har sig och bristande ekonomi för att laga fel.
*edit*
Jag tror för övrigt att jag aldrig har någon semester bidrar till min utmatthet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebastianFriberg:

25 k. Polis

Creds till dig som håller oss andra säkra. Hade jag fått bestämma hade alla poliser fått en rejäl löneförhöjning!

Permalänk
Medlem

2årig YH utbildning Elkonstruktion
Börjar jobba i Juni i år
Ingångslön (provanställning) 27500:-
Friskvårdsbidrag, fri val av mobil (de vanliga tjafset).
0 års erfarenhet inom el.
Får vara nöjd då jämnbördiga klasskamrater har landat på 22500:-

Permalänk
Medlem

12k i månaden.
Jobbar 60% i en elektronikbutik (24h i veckan).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Grymt råd som hade varit superbra till 99,9% av befolkningen.
Mina föräldrar är dock jordbrukare, så varenda sommar tvingas jag arbeta heltid där om de ej ska konkursa.
Och deras jordbruk ser inte ut på farmen tv4 eller de stora fina, utan gamla maskiner som strular och har sig och bristande ekonomi för att laga fel.
*edit*
Jag tror för övrigt att jag aldrig har någon semester bidrar till min utmatthet.

Skulle mina föräldrar förvänta sig det varje sommar hade jag skrattat och förklarat hur glada dom ska vara att deras son ens pratar med dom. Dom hade ganska säkert gjort likadant tillbaka. Skillnad på folk o folk...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av makarickiri:

Jobbar som kock
21k före skatt..

Vid första ögonkast oj vad lågt, hur kommer det sig?
Men sedan granskade jag lönestatistik och lönen ligger runt där:
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Kock-1102
Även köksmästare har dåligt.
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Koksmastare-2560

Men det är väl ett jobb med stor variation på svårighetsgrad, jag kan tänka mig att kock på ett storkök typ skola är betydligt enklare att vara ensam kock på en restaurang. Och det är säkert helt olika löner för de båda?

Jag tycker för övrigt kockjobbet är underskattat, undan kockar så hade jag svultit ihjäl.
*edit*
Det är säkert en massa OB och grejer och då kan lönen ändå bli bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vid första ögonkast oj vad lågt, hur kommer det sig?
Men sedan granskade jag lönestatistik och lönen ligger runt där:
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Kock-1102
Även köksmästare har dåligt.
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Koksmastare-2560

Men det är väl ett jobb med stor variation på svårighetsgrad, jag kan tänka mig att kock på ett storkök typ skola är betydligt enklare att vara ensam kock på en restaurang. Och det är säkert helt olika löner för de båda?

Jag tycker för övrigt kockjobbet är underskattat, undan kockar så hade jag svultit ihjäl.
*edit*
Det är säkert en massa OB och grejer och då kan lönen ändå bli bra.

Vet inte hur skolkök osv har det, men kockar i restauranger med bordsservering kan du lägga på 70-140kr/h i dricks så även om dom har låg lön enligt statistik så får dom +50-90% i dricks.

Edit: detta gör dock att branschen räknar med dricksen när dom sätter lönerna, vilket är det som gör att dom har så låg lön och faktiskt även riktigt dålig OB.

Permalänk
Medlem

Max 27500.
Min 22500
Ligger runt 25 000

IT

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Vägledare
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfwswe:

Skulle mina föräldrar förvänta sig det varje sommar hade jag skrattat och förklarat hur glada dom ska vara att deras son ens pratar med dom. Dom hade ganska säkert gjort likadant tillbaka. Skillnad på folk o folk...

Skulle du skratta om dina föräldrar gick i konkurs också? Det är tyvärr rätt många som får slita som tusan bara för att få det att gå runt. Ska inte påstå att jag är en av dom (eller mina föräldrar heller för den delen) men man måste ha respekt för att det finns många som har det sämre än en själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av improwise:

Skulle du skratta om dina föräldrar gick i konkurs också? Det är tyvärr rätt många som får slita som tusan bara för att få det att gå runt. Ska inte påstå att jag är en av dom (eller mina föräldrar heller för den delen) men man måste ha respekt för att det finns många som har det sämre än en själv.

Ja det finns olika tänkesätt, i sverige så har man dock sociala skyddsnät som tar hand om en. Att jag får jobba hemma är inget problem, mer än att jag ej kan följa någons råd att vila ut på semestern för att söka ett nytt jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Att hjälpa släktingar i nöd för oväntade problem förstår jag absolut, att systematiskt ha samma "problem" varje år att "-vi går i konkurs om du inte hjälper oss!" mentalitet så till den grad att TS själv känner sig slutkörd och drabbas personligen är något helt annat är vuxet beteende. Att upprepa samma ursäkta ordvalet "misstag" om och om igen är definitionen på korkad. Så kom inte och lägg någon vänstervriden moralism som du ändå inte kan stå för. Sen varför TS föräldrar inte tjänar tillräckligt på sin (gård) kan ha många olika faktorer, men det är en annan diskussion. För att klargöra, jag värnar om ts välmående och hälsa före ts föräldrars val av arbetsliv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jfwswe:

Att hjälpa släktingar i nöd för oväntade problem förstår jag absolut, att systematiskt ha samma "problem" varje år att "-vi går i konkurs om du inte hjälper oss!" mentalitet så till den grad att TS själv känner sig slutkörd och drabbas personligen är något helt annat är vuxet beteende. Att upprepa samma ursäkta ordvalet "misstag" om och om igen är definitionen på korkad. Så kom inte och lägg någon vänstervriden moralism som du ändå inte kan stå för. Sen varför TS föräldrar inte tjänar tillräckligt på sin (gård) kan ha många olika faktorer, men det är en annan diskussion. För att klargöra, jag värnar om ts välmående och hälsa före ts föräldrars val av arbetsliv.

Nu tycker jag det börjar spåra ur lite.. Dessutom är det ej vänstervriden moralism, då det hade varit att lägga ner verksamheten och leva på bidrag.
Att jag jobbar hemma på sommaren var förklaring på varför jag ej kunde göra ett bra råd som någon gav mig, andra personer kanske gör annat som att skaffar barn som gör att de ej kan villa ut sig på helgerna och göra hur mycket övertid de vill etc.
Ens familj kan förstöra olika ideer som man har, där vissa har problem med ens föräldrar och andra barnen. I andra länder är det otroligt många som är i min situationist, även om det finns folk i sverige som varje år skickar pengar hem till sina föräldrar i andra länder. (då deras pension, bokstavligen är usel) Nå det är en annan historia utanför ämnet vad ens lön är..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfwswe:

Gissar att du antagligen inte är egen företagare vilket jag gissar att hens föräldrar är. Det förändrar ofta förutsättningarna för socialförsäkringar, dessutom gissar jag att det kanske finns lån och liknande i botten samt att det för många jordbrukare handlar om en gård som gått i arv mellan generationer. Så att bara lägga ner är inte alltid ett så enkelt alterantiv som det kan verka. Vänstervriden moralism är ditt påhitt och dessutom felaktigt så det låter vi bero tycker jag. Därmed inte sagt att hen givet ska hjälpa till varje sommar på sina pärons gård, det måste hen själv avgöra, men verkligheten är ibland inte är så enkel att standardlösningar går att applicera rakt av.

Dock är väl förmodligen detta en diskussion mer lämpad för en annan tråd än denna, sorry för OT.

Permalänk
Medlem

25 k. Polis

Pinsamt, jag skäms. Hoppas något händer snart!

Permalänk
Medlem

25 k. Polis

bra att du finns, men tycker att poliser får för lite betalt med tanke på vad ni gör...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

30k , Supporttekniker och utbildare, väldigt nishad gren av programsupport.

Utöver detta gratis mobil, om jag vill använda den till privat bruk vilket jag inte gör.
Hotell övernattningar 2 nätter varannan vecka. Där frukost lunch och middag ingår.
Frisvårdsbidrag på 5k per år. etc.

Ingen eftegymnasial utbildning

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Various Gaming:

30k , Supporttekniker och utbildare, väldigt nishad gren av programsupport.

Utöver detta gratis mobil, om jag vill använda den till privat bruk vilket jag inte gör.
Hotell övernattningar 2 nätter varannan vecka. Där frukost lunch och middag ingår.
Frisvårdsbidrag på 5k per år. etc.

Ingen eftegymnasial utbildning

Supporttekniker, nischad programsupport, Malmö. Kvalificerad gissning.. Däckdata/Compilator?

Permalänk

32k på en stor ISP. Skitföretag, skitjobb. PK dikterar allt och är en av kränkthetskulturens högborgar. Slutar snart.