Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

@Klanders: Mycket handlar om din build. Där finns t.ex. augmentations som ger dig +25% sköld vid kills/reloads. Detta plus ett vapen med ett litet magasin och high damage gjorde susen för mig. Kompletterat med passiva skills som snabbar på sköldarna så blir man nästan oövervinnlig på normal. Välj partners som kompletterar och nyttja kombos med dom!

Rådet är alltså att våga att testa lite olika builds/spelstilar. Tror det är lättare än att nöta på med en statisk.

Skulle det inte komma lite nytt om framtida patchar idag?

Stämmer, har också hört att att det ska komma info den 4:e, dock kan ju tidsskillnader ställa till det...

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Inaktiv

Närmar mig på något vis 60 timmar (med en hel del idle) och älskar spelet för tillfället. 9/10, blir bara bättre ju längre in i spelet jag kommer. Första timmarna var inte lika tilltalande, skulle nog säga 6 eller 7/10. Dålig pacing som jag var inne på innan med andra ord.

Återstår att se om spelet nu blir bästa i serien. Jag är inte ens säker på vilken jag anser vara bäst ens, första spelet ligger bra till då det var riktigt fräscht och underbart när spelet kom. Minns att jag kollade på trailern som medföljde Jade Empire och tyckte spelet såg orealistiskt snyggt ut med den tidens mått.
ME3 kan samtidigt vara den bästa i serien för mig, möjligen bortsett från slutet. Dock tycker jag att många, i vanlig ordning, överdriver även hur det var men en epilog eller svar på vad som hände hade varit uppskattat förstås.
Och upp till slutet av spelet så levererade spelet gång på gång. Spoilers, förstås, men de som spelat vet nog vad jag pratar om här.

Ser fram emot att sluta för dagen och få möjlighet att spela vidare med. Inte helt lätt alltid att hitta ett bra tillfälle att göra ett avbrott på.

Permalänk

Måste säga att jag trots allt är väldigt nöjd över spelet.
Eftersom jag mest trycker igenom konversationerna så störs jag inte så mycket av de dåliga ansiktsanimeringarna.
Vad som jag mer har problem med är navigationen. Tycker det är rätt svårt att navigera till rätt plats. Blir väldigt mycket öppnande av karta. Hade varit bra med en karta i HUD:en (eller ett val om man vill ha eller inte iaf)

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkIII | AMD 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-I | 2x2TB Samsung 990 Pro | Inno3D 5070 Ti | G.Skill 64GB DDR5 6000MHz | Noctua NH-L12 | Corsair SF750 | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundensaren:

Måste säga att jag trots allt är väldigt nöjd över spelet.
Eftersom jag mest trycker igenom konversationerna så störs jag inte så mycket av de dåliga ansiktsanimeringarna.
Vad som jag mer har problem med är navigationen. Tycker det är rätt svårt att navigera till rätt plats. Blir väldigt mycket öppnande av karta. Hade varit bra med en karta i HUD:en (eller ett val om man vill ha eller inte iaf)

Om du vill se nav points ute i spelvärlden så tryck på "Q", kräver dock att du satt uppdrag som aktivt i loggen.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Skrivet av tellus82:

Om du vill se nav points ute i spelvärlden så tryck på "Q", kräver dock att du satt uppdrag som aktivt i loggen.

Jo jag har nav point på men är väl så van vid karta på dom flesta spel att jag tycker det är svårt att navigera enligt nav point.
Trodde jag skulle vänja mig men har 30 timmar i spelet nu men inte blivit lättare.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkIII | AMD 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-I | 2x2TB Samsung 990 Pro | Inno3D 5070 Ti | G.Skill 64GB DDR5 6000MHz | Noctua NH-L12 | Corsair SF750 | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lundensaren:

Jo jag har nav point på men är väl så van vid karta på dom flesta spel att jag tycker det är svårt att navigera enligt nav point.
Trodde jag skulle vänja mig men har 30 timmar i spelet nu men inte blivit lättare.

Jag gillar också att dra upp kartan för att se vart man befinner sig, men det jag stör mig något enormt på är att man inte kan trycka på "M" för att stänga kartan igen. Istället måste man trycka två (!) gånger på ESC för att komma tillbaks.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag gillar också att dra upp kartan för att se vart man befinner sig, men det jag stör mig något enormt på är att man inte kan trycka på "M" för att stänga kartan igen. Istället måste man trycka två (!) gånger på ESC för att komma tillbaks.

Man kan trycka tabb en gång för att stänga menyer & jag tror även karta gick med tabb

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Varför de skulle ha flera ord när de är hermafroditer? Därför att de pratar om könsidentitet och inte biologiskt kön såklart, precis som det görs med människor. I deras fall är det ju ännu mer uppenbart att det bara är ett sätt att beskriva hur de känner sig, vilken typ av person de identifierar sig som, eftersom de biologiskt sett alltid är bägge två. Tycker en av individerna att de föredrar att ta mansrollen i parningen är det väl inte så svårt att tänka att individen skulle identifiera sig som just en far, det låter mycket vettigare i mina öron än att de alla skulle använda ett ord som beskriver ena könet i en bi-könad ras, när de själva är hermafroditer.

Du går tillbaka till arguementet att de ser feminina ut, vilket uppenbarligen är för att de alla måste kunna bära och föda barn, och även amma dem. Sen måste de förmodligen också ha någon typ av penis, som andra hermafroditer har, men den visas nog inte lika tydligt i spelen.

Spelet försöker spegla en grupp av individer, som dessutom har kontakt med bi-könade raser. Om en hermafrodit känner närmare den manliga parten av de bi-könade än den kvinnliga (trotts att de kan fylla bägge roller biologiskt) är det väl inte så bisarrt att de också uttrycker det? Jag förstår verkligen inte hur konceptet är så främmande för er.

Om det är något jag skulle tänka inte alls känns logiskt i ME skulle jag nog först ifrågasätta varför alla viktiga raserer i spelet är humanoider, och hur sannolikt det egentligen är, att 90% av alla intelligenta raser är humanoider, trotts att de försöker få dem så olika på andra sätt (som att måla dem blå).

Skickades från m.sweclockers.com

Hermafroditer? Asari har inga manliga könsorgan så vitt vi vet... Så hur gör det dom till hermafroditer?
De behöver ingen penis för att befrukta en Asari.. Allt de behöver är genetiskt material från sin partner för att randomiserade genetiska informationen. Och denna genetiska kan komma från vilken ras som helst oavsett kön.
Om något har de bara kvinnliga organ nödvändiga för att föda samt mata ett barn.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Geeks Gaming

För er som kanske missat så är här patchnotes och lite annat.
https://www.masseffect.com/news/the-journey-ahead

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Hi everyone,

It’s been two weeks since the launch of Mass Effect™: Andromeda and we’re thankful to the millions of you who have already joined us on this journey. And though the game is now in your hands, it’s really just the beginning.

Since launch, our team has been poring over your comments and feedback, looking to discover what you like about the game, as well as areas we can evolve or improve.

This Thursday, we’ll release a new patch that addresses technical fixes (crashes, improved performance), but also adds a number of improvements we’ve heard you ask for, such as:

Allowing you to skip ahead when travelling between planets in the galaxy map
Increasing the inventory limits
Improving the appearance of eyes for humans and asari characters
Decreasing the cost of remnant decryption keys and making them more accessible at merchants
Improving localized voice over lip sync
Fixing Ryder’s movements when running in a zig zag pattern
Improving matchmaking and latency in multiplayer
There are many more adjustments being made, all of which you can find in our patch notes.

Over the next two months we’ll be rolling out additional patches which will go even deeper and look to improve several areas of the game:

More options and variety in the character creator
Improvements to hair and general appearance for characters
Ongoing improvements to cinematic scenes and animations
Improvements to male romance options for Scott Ryder
Adjustments to conversations with Hainly Abrams
These upcoming patches will also address performance and stability issues. And we’re looking at adding more cosmetic items to single player for free.

For multiplayer, over the same timeframe, we’re going to continue to build on the APEX missions that have been running since launch. We’ll be adding new maps, characters, and weapons. On Thursday, we kick off the first of three new chapters centered around The Remnant Investigation.

This is just a taste of what’s in store as we continue to support Mass Effect: Andromeda. And as always, you all play an important role in that. We want to hear from you about your experiences, both what you love about the game and what you’d like to see changed. We’re listening, and we’re committed to partnering with you as we continue to explore the Andromeda galaxy together.

Here’s to a great journey,

Aaryn

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hi everyone,

It’s been two weeks since the launch of Mass Effect™: Andromeda and we’re thankful to the millions of you who have already joined us on this journey. And though the game is now in your hands, it’s really just the beginning.

Since launch, our team has been poring over your comments and feedback, looking to discover what you like about the game, as well as areas we can evolve or improve.

This Thursday, we’ll release a new patch that addresses technical fixes (crashes, improved performance), but also adds a number of improvements we’ve heard you ask for, such as:

Allowing you to skip ahead when travelling between planets in the galaxy map
Increasing the inventory limits
Improving the appearance of eyes for humans and asari characters
Decreasing the cost of remnant decryption keys and making them more accessible at merchants
Improving localized voice over lip sync
Fixing Ryder’s movements when running in a zig zag pattern
Improving matchmaking and latency in multiplayer
There are many more adjustments being made, all of which you can find in our patch notes.

Over the next two months we’ll be rolling out additional patches which will go even deeper and look to improve several areas of the game:

More options and variety in the character creator
Improvements to hair and general appearance for characters
Ongoing improvements to cinematic scenes and animations
Improvements to male romance options for Scott Ryder
Adjustments to conversations with Hainly Abrams
These upcoming patches will also address performance and stability issues. And we’re looking at adding more cosmetic items to single player for free.

For multiplayer, over the same timeframe, we’re going to continue to build on the APEX missions that have been running since launch. We’ll be adding new maps, characters, and weapons. On Thursday, we kick off the first of three new chapters centered around The Remnant Investigation.

This is just a taste of what’s in store as we continue to support Mass Effect: Andromeda. And as always, you all play an important role in that. We want to hear from you about your experiences, both what you love about the game and what you’d like to see changed. We’re listening, and we’re committed to partnering with you as we continue to explore the Andromeda galaxy together.

Here’s to a great journey,

Aaryn

Ofan, ganska mycket ändå.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tellus82:

Man kan trycka tabb en gång för att stänga menyer & jag tror även karta gick med tabb

Ahh va bra, det höll på att driva mig till vansinne.

Skrivet av Oneone:

Wall of Text

Grymt, de verkar inte ignorera feedback:en i alla fall. Det mesta kanske är fixat tills nästa genomspelning.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Bra patch note men som sagts tidigare, detta skulle gjorts i ett långt tidigare stadie, att stress släppa spelet i det skick det är nu pre patch har nog gjort mer skada än nytta för ME:A.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

För er som kanske missat så är här patchnotes och lite annat.
https://www.masseffect.com/news/the-journey-ahead

Även http://blog.bioware.com/2017/04/04/mass-effect-andromeda-patc...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Patch notesen låter väldigt positivt. Men detta borde inte ha släppts i denna kondition till att börja med.
Deras rykte är nu enormt skadat, och kommer jaga dom i många år från nu..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Kul att dom verkar satsa på lite på MP

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ParasiteX:

Patch notesen låter väldigt positivt. Men detta borde inte ha släppts i denna kondition till att börja med.
Deras rykte är nu enormt skadat, och kommer jaga dom i många år från nu..

Nej, det är det inte Det är fortfarande ett riktigt bra spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

I stort sett varenda video recension och skriftlig recension säger samma sak, det är oerhört många buggar i spelet, story är bitvis halvdan och animationer i cutscenes är ett skämt. Combat delen är det många som gillar förutom att man inte kan geara sin squad och att man dessutom inte har så stor kontroll över sin squad. Sedan uppskattas det övriga audiovisuella av dom flesta.

Hade ME:A haft bättre rykte om man inte fu**at up animationer och lämnat fullt så många buggar i spelet? Ja de hade det, gå in på youtube och sök på ME:A så får du en veritabel kavalkad av skämtande och garvande om just hur kasst det verkligen är i vissa hänseenden, detta är trist då spelet är i mitt tycke bitvis jävligt bra. Men även om man är väldigt snällt inställd mot ME:A så har det ändå rätt uppenbara brister, brister som ett spel av denna kalibern absolut inte behöver ha vid släpp och som kunde ha undvikits genom enkel Q&A och tillräcklig tid att patcha innan släpp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det har bra combat, sure. Och omgivningarna ser väldigt bra ut.. men det är inte huvudanledningen jag lirar ett Bioware spel...

Handling har alltid varit Biowares huvud stapel. Och från vad jag sett från olika playthroughs, så är det under all kritik. Och hjälper inte att det har bland de sämsta animationer jag någonsin set i de senaste 10+ åren i ett AAA budget spel..

Och fy satan sicka fula och o-intressanta presets man får med character creatorn...

Kan de fixa animationerna, de hemska ögonen.. och ansiktena i regel. Samt bättre character creator.. då kanske jag kan överväga att skaffa det..

Men så som det ser ut nu? Hell no..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@ParasiteX: En kille på nätet beskrev ME:A ganska bra.

"I tidigare ME spel så brukade man hoppas på att combat delen skulle ta slut fort så man kom vidare till nästa konversation. I ME:A hoppas man att konversationen tar slut fort så man kommer till combat biten."
egenhändigt översatt

En lite tråkig förändring kanske för vissa och en svår balansgång att gå för utvecklarna, hade man lagt lite mer tid på polerande av manus, story, voice overs samt bugfix så hade man med lätthet haft ett skitbra spel, i nuläget har man bara ett bra spel, mer orkar det inte upp i.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ParasiteX:

Det har bra combat, sure. Och omgivningarna ser väldigt bra ut.. men det är inte huvudanledningen jag lirar ett Bioware spel...

Handling har alltid varit Biowares huvud stapel. Och från vad jag sett från olika playthroughs, så är det under all kritik. Och hjälper inte att det har bland de sämsta animationer jag någonsin set i de senaste 10+ åren i ett AAA budget spel..

Och fy satan sicka fula och o-intressanta presets man får med character creatorn...

Kan de fixa animationerna, de hemska ögonen.. och ansiktena i regel. Samt bättre character creator.. då kanske jag kan överväga att skaffa det..

Men så som det ser ut nu? Hell no..

Nej, det kan jag inte hålla med om. Animationerna ser illa ut på vissa ställen, visst, men inte överallt. Och absolut inte till den grad vissa får det att låta som. Handlingen är också välgjord, med en intressant story och bra karaktärer. Det blir, som flera vittnat om här, än mer intressant ju mer man spelar.

Character creatorn är inte direkt sämre än andra spel, vet inte vad du jämför med här.

Visst, det är inget mästerverk, men som sagts tidigare så är det väldigt bra för att vara en oerfaren spelstudios första storspel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Swejoelgbg heter ja på origin om någon vill lira

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, det kan jag inte hålla med om. Animationerna ser illa ut på vissa ställen, visst, men inte överallt. Och absolut inte till den grad vissa får det att låta som. Handlingen är också välgjord, med en intressant story och bra karaktärer. Det blir, som flera vittnat om här, än mer intressant ju mer man spelar.

Character creatorn är inte direkt sämre än andra spel, vet inte vad du jämför med här.

Visst, det är inget mästerverk, men som sagts tidigare så är det väldigt bra för att vara en oerfaren spelstudios första storspel.

Errrr what? Låter inte som du lekt med många andra character creators, för denna är bland de mest restriktiva jag sett på länge.
Du är essentiellt låst till preset huvudet. Flesta andra character creators låter dig välja bland flera munnar, näsor, ögon etc. Och tillvalen för att förändra utseendet har väldigt begränsade sliders.
Hudfärg är också nått som är väldigt låst till preset huvudet. Är det tex svart hud. Så kan man inte göra det mycket ljusare. Och preset huvuden med ljus hud är enormt begränsat. Personligen föredrar jag spela karaktärer med mörkare hud. Men fattar mig inte på varför de lägger in en sån här onödig begränsning..

Sen angående handling så kan jag inte direkt hålla med baserat från vad jag sett och recensioner jag sett. Sen kvittar det om handlingen är bra eller inte. För de piss dåliga animationerna drar ner hela upplevelsen. Får se hur det blir efter ett par månaders patchande.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ParasiteX:

Errrr what? Låter inte som du lekt med många andra character creators, för denna är bland de mest restriktiva jag sett på länge.
Du är essentiellt låst till preset huvudet. Flesta andra character creators låter dig välja bland flera munnar, näsor, ögon etc. Och tillvalen för att förändra utseendet har väldigt begränsade sliders.
Hudfärg är också nått som är väldigt låst till preset huvudet. Är det tex svart hud. Så kan man inte göra det mycket ljusare. Och preset huvuden med ljus hud är enormt begränsat. Personligen föredrar jag spela karaktärer med mörkare hud. Men fattar mig inte på varför de lägger in en sån här onödig begränsning..

Sen angående handling så kan jag inte direkt hålla med baserat från vad jag sett och recensioner jag sett. Sen kvittar det om handlingen är bra eller inte. För de piss dåliga animationerna drar ner hela upplevelsen. Får se hur det blir efter ett par månaders patchande.

Jodå, jag "leker" alltid med editorerna, och tycker denna gjorde sitt jobb helt okej.

Handlingen gör inte sin rätt i recensioner, precis som för alla andra spel som är tungt storydrivna, man måste spela själv. Sen har tjötet om animationerna blåsts upp way out of proportion. De är inte i närheten så dåliga som det beskrivits på nätet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Bra patch note men som sagts tidigare, detta skulle gjorts i ett långt tidigare stadie, att stress släppa spelet i det skick det är nu pre patch har nog gjort mer skada än nytta för ME:A.

Japp.

Jag var otroligt kär i ME-serien och tyckte att ME3 var otroligt bra spel bortsett från slutet. Såg fram emot Andromeda som fan, men valde att inte pre-ordra och vänta tills att jag kunde läsa recensioner.

Kommer inte att köpa spelet än, kommer att vänta tills att de har patchat klart det mesta skitet till kanske efter sommaren eller dylikt, för att kunna köpa och uppleva det "som det borde vara".

Jag är inte heller den enda som gör så, "remember: no pre-orders" är ju en meme nu.....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har uppskattningsvis spelat ungefär halva spelet nu och kan inte påstå att jag störs av animationerna.

Det jag har stört mig mest på är att man inte kan hoppa till senaste/olästa posten i codex/journal osv. Därefter att man inte kan hoppa över cutscenes. Och varför man kan inte gömma "gamla" saker i listorna? Sist men inte minst att de har med quests där man ska leta upp omarkerade småsaker på kartan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Anledningen till detta är att man inte använder MoCap i ME:A förutom på ett fåtal scener, resten av scenerna sköts via algoritmer, algoritmer som verkligen inte fungerar.

MoCap underlättar men det behövs inte, om de haft en erfaren animatör så skulle de sett mycket bättre ut med manuella handgjorda animationer. Problemet som du skriver är nog algoritmer och användning av teknik och programmering för att få ut en snabbare och billigare lösning på spel utveckling.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har tagit bort ett sidospår som tyvärr var påväg att spåra ur i absurdum.
Diskutera gärna men var samtidigt beredd på att andra inte delar ens åsikter.
Om man vill fortsätta diskutera ett specifikt ämne går det jättebra att fortsätta via PM så att andra tråddeltagare får chansen att uppmärksammas.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

MoCap underlättar men det behövs inte, om de haft en erfaren animatör så skulle de sett mycket bättre ut med manuella handgjorda animationer. Problemet som du skriver är nog algoritmer och användning av teknik och programmering för att få ut en snabbare och billigare lösning på spel utveckling.

Nej precis, här valde man dock att spara in pengar istället för att satsa på kvalité, vilket är synd då ME:A hade kunnat varit ett av de bästa spelen på bra länge bara man gett det det där sista i polish och budget.

Det är ändå konstigt att ME:A inte fick mer än 40miljoner $ i budget (om det nu stämmer, man kan bara hoppas att mer inte gått åt) med tanke på tidigare framgångar i serien. Men man kanske ser Mass Effect spel som lite av en risk? Vet inte varför själv men det kan väl hända.
http://www.metacritic.com/game/playstation-4/mass-effect-andr...
Metacritic är långt ifrån perfekt men 71 är inte ett direkt bra resultat, 74 på pc och 76 på XB1 är heller inte direkt något att jubla över (73,1 i snitt över alla 110 recensioner), TW3 landade som exempel på 91,9 över 72 recensioner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sluttexterna har rullat och jag är helnöjd. Antalet buggar jag stött på kan jag räkna på ena handens fingrar, och inte en enda som egentligen förstörde något.

Jag brukar tröttna hyfsat fort på open world-spel, men här har 60+ timmar passerat utan problem. 9/10 och en värdig uppföljare till den första trilogin. Måste även tillägga att Nomad (bilen) verkligen fungerade bra. Den var för övrigt galet rolig att köra på is.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG