Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av roxkz:

Rätt enkelt, spela spelet... Det går inte många minuter ingame utan en bugg i någon form...

Jupp, har spelat en massa, och har inte stött på något av problemen...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jupp, har spelat en massa, och har inte stött på något av problemen...

Du måste antingen vara blind eller så har gudarna skänkt dig legendarisk tur. Senaste sessionen på 2 timmar kom jag upp i 20+ buggar, börjar nästan bli sport att räkna dem.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av roxkz:

Du måste antingen vara blind eller så har gudarna skänkt dig legendarisk tur. Senaste sessionen på 2 timmar kom jag upp i 20+ buggar, börjar nästan bli sport att räkna dem.

Haha nej du, det där tror jag inte en sekund på, då hade alla stött på buggar om det fanns så mycket. Låter mest som att du blivit besviken och nu försöker hitta på fel

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Du måste antingen vara blind eller så har gudarna skänkt dig legendarisk tur. Senaste sessionen på 2 timmar kom jag upp i 20+ buggar, börjar nästan bli sport att räkna dem.

Jag har inte heller upptäckt SÅ många buggar. Visst är det buggit, men kan säga att jag inte kommit upp i 20+ buggar totalt under mina 50h. Än mindre 2. Kanske just ditt spel beter sig underligt? Testat att reparera via origin?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tellus82:

Har sett varenda bugg @roxkz beskriver efter 90h+ i spelet, det är med andra ord inte misstänkt.

Låter konstigt, är det hårdvaran som inte lirar? Knappt några buggar alls här, 70tim+ och håller på med en andra genomspelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Haha nej du, det där tror jag inte en sekund på, då hade alla stött på buggar om det fanns så mycket. Låter mest som att du blivit besviken och nu försöker hitta på fel

Snarare jag som tror att folk ser åt sidan eller inte märker när spelet ballar ur totalt för jag kan i ärlighetens namn inte se hur det skulle kunna missas. Klart jag är besviken när spelet är, ja... under all kritik.

Skrivet av retro123:

Låter konstigt, är det hårdvaran som inte lirar? Knappt några buggar alls här, 70tim+ och håller på med en andra genomspelning.

Same shit på andra burken och hos polarn, dessutom orsakar inte 'hårdvara' denna typ av buggar, det är bara bad game design. Och när det inte är buggar är det uppenbara fel i spelets design.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

@roxkz: En till med gudomlig tur här. Nomad har försvunnit när jag varit ute och åkt en gång. Det är det värsta jag varit med om i spelet. Löstes genom att ta en quick travel.

I MP finns det lite fler buggar dock.

Ed: Kom på en till bugg som jag varit med om. Blev grabbad av en fiend och kastad i marken. Allt blev svart men jag dog inte.

Ed igen: Blev ju ihjälskjuten under en konversation en gång. Det hade jag förträngt.
Ljudbuggen också men det har bara hänt i mp.

Läste länken Tellus postade och blev påmind.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av roxkz:

Snarare jag som tror att folk ser åt sidan eller inte märker när spelet ballar ur totalt för jag kan i ärlighetens namn inte se hur det skulle kunna missas. Klart jag är besviken när spelet är, ja... under all kritik.

Same shit på andra burken och hos polarn, dessutom orsakar inte 'hårdvara' denna typ av buggar, det är bara bad game design. Och när det inte är buggar är det uppenbara fel i spelets design.

Låter som att ni gör något fel då, i och med att andra inte upplever alla dessa buggar som ni påstår finns precis överallt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ok, så det är per automatik vi som gör något fel eller fel på hårdvara, tur att ni inte testar spel för Q&A avdelningar... xD
Underligt att alla andra 243 spel jag har installerade fungerar bra, kanske är hårdvara som inte tål just ME:A och orsakar Ai pathing buggar, script buggar och annat bös?

Jag har varit aktiv inom en hel del alfa & beta testande av spel så jag vet vad man ska titta efter så det kan vara därför jag ser saker som inte fungerar som dom borde, saker som andra kanske inte ens lägger märke till. Så visst, jag kan erkänna att jag kanske tittar för närgånget men det förändrar dock inte att ME:A dras med en hel del småbuggar och en del stora buggar som orsakat många svordomar med backtracking på savegames och tasks som i slutändan inte kan fullbordas, det är inte livsviktigt i sig men när main mission buggar ur (vilket det mycket väl kan) så har man inget annat val än att gå bakåt i savegames. Det finns fler som hittat en och annan bug i ME:A

http://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/Everything-I-ve-found-wr...
mer att läsa på
http://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/bd-p/mass-effect-androme...

Så nästa gång ni själva inte råkar ut för buggar (hur osannolikt det nu må vara) så betyder det inte att andra inte gör det.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tellus82:

Ok, så det är per automatik vi som gör något fel eller fel på hårdvara, tur att ni inte testar spel för Q&A avdelningar... xD
Underligt att alla andra 243 spel jag har installerade fungerar bra, kanske är hårdvara som inte tål just ME:A och orsakar Ai pathing buggar, script buggar och annat bös?

Jag har varit aktiv inom en hel del alfa & beta testande av spel så jag vet vad man ska titta efter så det kan vara därför jag ser saker som inte fungerar som dom borde, saker som andra kanske inte ens lägger märke till. Så visst, jag kan erkänna att jag kanske tittar för närgånget men det förändrar dock inte att ME:A dras med en hel del småbuggar och en del stora buggar som orsakat många svordomar med backtracking på savegames och tasks som inte kan fullbordas.

Haha okej.... Idag har väl de flesta varit aktiva inom alfa- och beta-testande, ser inte hur det skulle göra någon skillnad.

Bevisligen stämmer det inte i och med att alla har samma mjukvara men alla inte har samma problem, så "skit bakom spakarna"-syndromet är nog det mest troliga här

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Haha okej.... Idag har väl de flesta varit aktiva inom alfa- och beta-testande, ser inte hur det skulle göra någon skillnad.

Bevisligen stämmer det inte i och med att alla har samma mjukvara men alla inte har samma problem, så "skit bakom spakarna"-syndromet är nog det mest troliga här

Right, du kanske ska kolla bugtracker forumet jag länkade till innan du häver ur dig saker som det där?

This game haven't had any bugs! Det fullkomligen kryllar av videos med bugs & glitches från ME:A så om man tittar på saken från detta håll är det kanske mer osannolikt att man inte skulle råkat ut för någon av buggarna?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

@roxkz:
Du kör den piratkopierade versionen utan 1.05 patchen då? :), går att skippa alla travel animationer i rymden.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tellus82:

Right, du kanske ska kolla bugtracker forumet jag länkade till innan du häver ur dig saker som det där?

This game haven't had any bugs! Det fullkomligen kryllar av videos med bugs & glitches från ME:A så om man tittar på saken från detta håll är det kanske mer osannolikt att man inte skulle råkat ut för någon av buggarna?

Nej, nu börjar du snacka strunt precis som i dina tidigare diskussioner. Att det inte finns buggar har jag inte sagt, jag beskrev själv en jag hade stött på. Det jag anmärkte på var @roxkz skumma påståenden.

Sen att flertalet av de "buggar" som beskrivs i den "bugtracker" du länkar till (nej, det är inte en bug tracker) inte alls är buggar gör det inte bättre Jag misstänker att det är detsamma om man börjar titta på vilka "buggar" ni stöter på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, nu börjar du snacka strunt precis som i dina tidigare diskussioner. Att det inte finns buggar har jag inte sagt, jag beskrev själv en jag hade stött på. Det jag anmärkte på var @roxkz skumma påståenden.

Sen att flertalet av de "buggar" som beskrivs i den "bugtracker" du länkar till (nej, det är inte en bug tracker) inte alls är buggar gör det inte bättre Jag misstänker att det är detsamma om man börjar titta på vilka "buggar" ni stöter på.

Precis. Viktigt att göra skillnad på buggar och dåliga designbeslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, nu börjar du snacka strunt precis som i dina tidigare diskussioner. Att det inte finns buggar har jag inte sagt, jag beskrev själv en jag hade stött på. Det jag anmärkte på var @roxkz skumma påståenden.

Sen att flertalet av de "buggar" som beskrivs i den "bugtracker" du länkar till (nej, det är inte en bug tracker) inte alls är buggar gör det inte bättre Jag misstänker att det är detsamma om man börjar titta på vilka "buggar" ni stöter på.

Eh jo, det är en bug tracker det är skrivet på, BioWare själva vill att man rapporterar buggar just där, @roxkz "skumma påståenden" om buggar är i sak verifierade av inlägg i bugtrackern och en uppsjö av videos som visar exakt samma buggar.
Din attityd och konstanta oförskämdhet så fort någon nämner något negativt om ME:A gör det inte direkt enkelt att hålla en artig ton här inne.

Citat:

Bevisligen stämmer det inte i och med att alla har samma mjukvara men alla inte har samma problem, så "skit bakom spakarna"-syndromet är nog det mest troliga här

Nej du har aldrig påstått något, really?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tellus82:

Eh jo, det är en bug tracker det är skrivet på, BioWare själva vill att man rapporterar buggar just där, @roxkz "skumma påståenden" om buggar är i sak verifierade av inlägg i bugtrackern och en uppsjö av videos som visar exakt samma buggar.

Nej, det är ett forum, ett publikt sådant.

Nej, det är inte verifierat att man hittar 20+ buggar på 2 timmar.

Jag gissar som sagt på att ni inte vet som är buggar och inte, och att det överdrivs ganska friskt.

EDIT:

Skrivet av tellus82:

Din attityd och konstanta oförskämdhet så fort någon nämner något negativt om ME:A gör det inte direkt enkelt att hålla en artig ton här inne.

Du kan inte se skillnad på saklighet och "attityd och oförskämdhet" heller?

Skrivet av tellus82:

Nej du har aldrig påstått något, really?

Nej? Läs hela diskussionen istället för att plocka ut småbitar, det har inte funkat i tidigare diskussioner och det funkar inte nu.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, det är ett forum, ett publikt sådant.

Nej, det är inte verifierat att man hittar 20+ buggar på 2 timmar.

Jag gissar som sagt på att ni inte vet som är buggar och inte, och att det överdrivs ganska friskt.

Ehhh, Överst på Mass effect Andromeda reddit så har man nålat fast att Bioware ber alla lägga in bugrapporter hos just
http://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/bd-p/mass-effect-androme...
Det drivs av EA och skickas vidare till bioware, hur mer officiellt vill du ha det?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tellus82:

Ehhh, Överst på Mass effect Andromeda reddit så har man nålat fast att Bioware ber alla lägga in buggar hos just
http://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/bd-p/mass-effect-androme...
Det drivs av EA och skickas vidare till bioware, hur mer officiellt vill du ha det?

Den översta posten är det närmsta en "bug tracker" du kommer komma där:
http://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/Bugs-Known-issues-list-f...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Din attityd och konstanta oförskämdhet så fort någon nämner något negativt om ME:A gör det inte direkt enkelt att hålla en artig ton här inne.

Klagar på att den andre är oförskämd

Citat:

Nej du har aldrig påstått något, really?

Svarar därefter oförskämt. lol xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Klagar på att den andre är oförskämd

Svarar därefter oförskämt. lol xD

Som jag sa, personen i fråga gör det inte enkelt och när någon går för långt då blir även jag oförskämd.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Din kommentar kan vara det som har fått mig att vilja köpa spelet igen. Har varit väldigt tveksam till att köpa det då jag älskade ME-trilogin och vill inte förstöra det med något halvdant hopkok, men om det verkligen är så som du säger, att storyn och gameplayn fortfarande håller hög klass så kanske det är värt att köpa ändå.

Tyvärr kommer du nog inte hålla med honom... Jag har verkligen älskat ME trilogin, och så fort jag fick en hum om att andromeda kanske inte var så bra i mars, slutade jag läsa allt som hade med MEA att göra innan release. För att vara så öppen så möjligt. Anledning till att Me har varit så bra i de tidigare spelen är pga storyn och karaktärerna. Game play var rätt kasst, Lets be honest ;p men de kunde man förlåta. I andromeda dock... Storyn känns inte igenom tänkt alls, många grejer som händer som inte "makes sense" och de långt ifrån "believable". Värst av allt är dialogerna.... Ingen karaktär är intressant, till slut börja jag skippa dialogerna för att dom är totalt ointressanta ändå.
Dom nya aliens är som javik fast med ny mask, rösterna är nästan samma också (afrikansk dialekt). Kom igen...

Kaiden hade tveklöst hängt med på alla missions (tråkigaste i me enligt mig) , eller vem som helst from ME 1-3. De kändes inte som att de tog uppdragen på allvar riktigt. Liten svårt o beskriva men dom kändes väldigt casual när de inte borde vara de. Torra skämt, förvånansvärt låg nivå ibland.

Alltså hela kärnan i andromeda luktar illa. Och jag som tog detta för givet, att storyn definitivt skulle bland de bästa. Med tanke på hur bra de tidigare spelen var. Nope blev många pungsparkar där. Tog mig ca 50h att inse detta. De var väl några bra moments, men nej... Är väldigt besviken på spelet.
För övrigt kunde jag inte bry mig mindre om alla buggar och så. Förutom att immersion känslan va kass men de e What ever för mig. Så länge det är bättre än arma 2 är jag nöjd.

Ända jag hoppas på är att dom inte redan har spikat story och manus och voice acting för nästa spel i serien. För är de här de kan göra kommer serien dö. Ingen chans att jag spelar 80h av detta igen ;D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@roxkz:
Du kör den piratkopierade versionen utan 1.05 patchen då? :), går att skippa alla travel animationer i rymden.

Kör mitt origin offline då vi är mitt i en flytt och tänker inte tanka patcher över 3G/4G direkt. Vi får fiber indraget om ett par veckor. Därav lite av problematiken för min del.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Ett av de värsta problemen som jag lagt märke till är vid konversationer med personer där de refererar till händelser som inte ägt rum än. Det blir ännu tydligare vid en andra genomspelning.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

En ny patch imorgon tydligen (10 maj), om någon nu bryr sig längre.

https://twitter.com/DiscoBabaloo/status/862018761922138112

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Alpha build från 2014 på denna cutscene hade genomgående bättre animationer och assets, man kan klart fundera över hur det hela gick till när spelet utvecklades när man två och ett halvt år senare släpper samma cutscene i sämre skick. Kan det varit ett byte till frostbite som ställt till det eller är det ledningen i bioware som orsakat det hela?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

En ny patch imorgon tydligen (10 maj), om någon nu bryr sig längre.

https://twitter.com/DiscoBabaloo/status/862018761922138112

Kört färdigt main storyn, verkar ju som man får lite fler side quest när man klarade den men har inte orkat bry mig mer med MEA.

Skaffade mig en 360 mottagare och Mass Effect Triology som jag patchat för att fungera med min 360 gamepad.
Har alla spel på Xbox 360 sedan tidigare men kör dom på PC nu och kört några dagar ME1.

ME1 har klart bättre animationer och story, MEA är enbart bättre på miljöer och detaljrikedom men faller helt på hur orealistiska karaktärer och hur mycket sämre storyn är.
Trots åldern så står ME1 sig bra efter 10 år.

ME1 har en helt annan atmosfär, cutscence, musiken, ja allt kommer samman att skapa något som fångar en, MEA har inte det.
MEA ser ut som Mass Effect i modern form men har inte mycket av innehållet i form av story och karaktärer.

MEA är et bra spel men ME1-3 är exceptionella spel!

Permalänk
Medlem

@pa1983: Det finns ju även mod till Mass Effect. Mass Effect 1 ser ju betydligt bättre ut med mod.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Släpptes en patch idag, 1.06. Någon som märker någon skillnad? Prestanda? Mindre buggar?
Äger inte spelet och kommer nog inte införskaffa det förrän det sjunker under 300 kr.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem

In this upcoming patch, we continued to improve our cinematic scenes, particularly in the opening hours of the game. In addition to enhanced performance and stability, we addressed a number of player-reported issues, including a bug that caused SAM to repeatedly tell Ryder they had received new email.

Because we don’t want players to miss any of the great side conversations with their crew, dialogue options will no longer appear “greyed out” if a character has more to say.

Those of you who have the Deluxe or Super Deluxe edition will also receive two custom Nomad skins, a new casual Pathfinder outfit, and an exclusive multiplayer pack with a high chance of receiving an ultra-rare item.

We also made changes to combat and multiplayer balance, which you can read about here.

A full list of fixes is below. For patch notes in other languages, click here.

Mass Effect: Andromeda Patch 1.06 Notes

Fixed issue that caused singleplayer difficulty to impact multiplayer

Improved performance and stability

Various improvements to cinematic scenes

Fixed issue where SAM would mistakenly tell Ryder they have new email

Conversation options will no longer appear “greyed out” if new content is available

Improved legibility of subtitles

Maximum Nexus Level increased to 29

Single player balance improvements at higher difficulties.

Fixed issues with player animations getting stuck when jumping or changing direction repeatedly

Increased the number of autosaves allowed

Special items will not carry over into New Game+

Fixed issue where subtitles would not appear while waiting at the dialogue wheel if subtitles were disabled

Fixed issue that could cause AVP to reset to zero for all planets except Kadara

Weapon and armor vendors now carry inventory once player reaches Level 61

Chest armors now have level restrictions

Bonus items—such as Pathfinder Armor—can now be deconstructed

Fusion Mod of Resistance no longer continues to apply evade damage once unequipped

Improved responsiveness of control sticks

Fixed clipping issue on Sara Ryder’s casual jacket

Added graphics options to toggle Motion Blur and Depth of Field

Fixed issue where Remnant VI would stop attacking

Turbocharge will not deplete spare ammo when used on a weapon with the Vintage Heat Sink augmentation

Fixed interaction with datapad in the Search for the Remnant Drive Core mission.

Fixed issue where squadmate could not be revived if killed by a fiend at Site 2

Swapping a dead squadmate at a loadout will not cause them to die permanently

Nexus tram now operates during Nexus Reunion mission even if player has not completed Prologue

Fixed issue where player could romance both Cora and Peebee

Fixed issue where player could romance both Vetra and Peebee

Taking the left path in the Havarl dungeon will not block progression on Remnant Scanner mission

Fixed issue on H-047C where enemies could get stuck inside a rock, making them unkillable

Fixed issue where player couldn’t hide Ryder’s helmet after completing Ark Natanus mission

Fixed broken Nomad Shield Crafting mission

Fixed health issues with Architect’s leg that prevented completion of the fight

Frequency mission on Voeld is no longer blocked if player leaves the area after scanning the meteorite.

Missing Science Crew mission no longer blocked if Ryder kills the Architect before finishing objectives

Leaving the Nomad while falling out of bounds no longer results in infinite loading screen

Fixed issue where Nomad jump control was not remapping

Fixed issue where Cora slowly fell back to the ground after charging an airborne enemy

Improved performance on Eos when approaching or fast travelling to Prodromos

Loading auto-save will not block progress after kett encounter near Site 1 power relay station

Eliminated player fall through on Tempest after loading autosaves in space

Reduced the cost of Strike Team equipment and improved its effectiveness

A default Ryder name can now carry over to New Game+

PC – Fixed issue where dialogue choices would auto-select when using mouse and keyboard

PC – Improvements to display when running at different resolutions

PS4 – Fixed a crash that occurred when sitting in main menu for more than two minutes

PS4 – Fixed crash that occurred when moving from multiplayer back to the main menu

Multiplayer

Fixed issue where player would crouch repeatedly while interacting with device

Player’s deceased character no longer falls through the floor after an Ascendant attack in the extraction zone on Firebase Icebreaker

Improvements to reduce lag for players and hosts

Patchnotes 1.06
Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Visst fanns det nån bugg här och där, men bortsett från de dålig animationerna tyckte jag inte alls det var särskilt opolerat, och då lirade inte jag med de senaste patcharna. Definitivt ett av de mer stabila spelsläppen under det senaste året för mig.

När det kommer till stora, öppna spel får man även vänta sig att det blir lite mer opolerat än valfri korridor-shooter, eftersom det är så många system som ska klaffa.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG