Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mimematis:

Ändrades något precis? Firefox verkar inte gilla det hur som, minimera, maximera, kryss ändras nämligen när jag har temat aktiverat i Stylish. (händer efter omstart av webbläsaren)
Flikarna flyttas ner också och gör det svårare att klicka på.

Låter jättekonstigt. Senaste ändringen var över en månad sedan. Firefox och temat beter sig som det ska för mig.

Skrivet av MuffinManxD:

Det funkar inte för mig, testade att lägga till det precis som det står, ingen skillnad.. Det funkade innan men sen jag återställde min dator funkar det inte längre. Några tips på vad man kan göra?
Såhär ser det ut i Stylish
http://i.imgur.com/vYVDMtz.png

I "Gäller för" fältet har du valt "URL:er som börjar på", det ska vara vad "URLs on the domain" motsvarar. Gissningsvis "URL:er inom domänen" eller något sånt.

Permalänk

Funkar bra för mig ( chrome).

enda buggen jag hittat är om jag väljer att logga in då blir sidan vit igen sen när man loggat in så blir den svart igen.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Entusiast

@KnapptEnHammock Jo jag vet, samma sak händer om du går in i profil/inställningar. Vet inte varför den vägrar där.

Permalänk
Medlem

Varför i hela helskotta finns det inte mörkt tema som standard här på sweclockers?
Och varför finns inte stylish till edge?

Permalänk
Skrivet av theailer:

Varför i hela helskotta finns det inte mörkt tema som standard här på sweclockers?
Och varför finns inte stylish till edge?

hehe vem fan använder ens edge?

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

@RaW D Coy: Jag var oxo emot den i början, men den börjar bli riktigt bra.

@Blargmode Du går inte i tankarna att konvertera ditt css skript så att det fungerar i tampermonkey ?

Permalänk
Entusiast

@theailer Tampermonkey är huvudsakligen till för att köra Javascript. Jag skulle i princip behöva göra en miniversion av Stylish som körs av Tampermonkey, vilket känns overkill.

Men det finns ett sätta att köra temat med Tampermonkey. @Alling har gjort ett skript som heter Better SweClockers, det lägger till en hel del smidiga funktioner, varav en är en knapp som sätter igång och stänger av mitt tema. Helt utan Stylish.

Permalänk
Medlem

Wow varför har jag inte använt detta förrens nu?!
Så grymt mycket skönare för ögonen, och ser verkligen riktigt bra ut!
Snyggt jobbat

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Wow varför har jag inte använt detta förrens nu?!
Så grymt mycket skönare för ögonen, och ser verkligen riktigt bra ut!
Snyggt jobbat

håller helt med! Innan så fick man chisa för att kunna läsa på nätterna

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk

Upptäckte detta av ren slump nyss också, helt underbart! SweC är verkligen ansträngande för ögonen annars på kvällar/nätter.

Angående Stylish så verkar det dock som att det samlar och skickar data om dina surfvanor osv nuförtiden, så folk rekommenderar Stylus istället, som är samma extension i grunden men utan all telemetri (baserad på äldre version av Stylish innan det bytte ägare). Samma interface och installations-procedur, inga konstigheter, inget spionage!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av theailer:

@Blargmode Du går inte i tankarna att konvertera ditt css skript så att det fungerar i tampermonkey ?

Detta userscript laddar in Blargmodes mörka tema från blargmode.se precis som vanligt, och faller tillbaka på en cachad version om sidan är nere eller dylikt.

Det är praktiskt om man bara vill ha det mörka temat och alltid vill ha det. För att testa scriptet stängde jag tillfälligt av Better SweClockers, och jag blev förvånad över hur självklara dess funktioner blivit för mig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Detta userscript laddar in Blargmodes mörka tema från blargmode.se precis som vanligt, och faller tillbaka på en cachad version om sidan är nere eller dylikt.

Det är praktiskt om man bara vill ha det mörka temat och alltid vill ha det. För att testa scriptet stängde jag tillfälligt av Better SweClockers, och jag blev förvånad över hur självklara dess funktioner blivit för mig.

Tackar. Ska genast provas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Alling: Nu blev det mörkt även i edge Tack !

Permalänk
Medlem

Tja @Blargmode, älskar ditt tema.
La dock nyss märke till att den nya sektionen "Guider" inte fungerar fullt ut med de mörka temat. Kikade också runt lite och märkte att de samma gäller för "Jobb".

Vet inte om du lagt märke till detta själv och jobbar på en uppdaterad version.
Kör Firefox om det skulle kunna vara något som påverkar.

Mvh Zilanto

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem

MY EYES!!!

Sweclockers ha börjat köra med HTTPS per default.
@Blargmode, har du lust att slänga en LetsEncrypt cert på din site så du kan fortsätta serveras oss den skönhet fast över HTTPS? :3
Eller slänga upp en gratis CloudFlare framför din site

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av KeVVa:

MY EYES!!!

Sorry.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

MY EYES!!!

Sweclockers ha börjat köra med HTTPS per default.
@Blargmode, har du lust att slänga en LetsEncrypt cert på din site så du kan fortsätta serveras oss den skönhet fast över HTTPS? :3
Eller slänga upp en gratis CloudFlare framför din site

Skrivet av Biberu:

Samma här, var tvungen att gå ifrån datorn för en paus efter det. Mogen teamflash, Biberu
"Load unsafe scripts" får man köra så länge, tills det ordnas.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Bara för mig det mörka temat slutat fungera idag, fungerade perfekt igår. Har rensat stylus och lagt in allt på nytt, startat om chrome+stylus. Någon annan med samma problem och hur löser man det???

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Bara för mig det mörka temat slutat fungera idag, fungerade perfekt igår. Har rensat stylus och lagt in allt på nytt, startat om chrome+stylus. Någon annan med samma problem och hur löser man det???

Läs ovan. Sweclockers har gått över till HTTPS.

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Läs ovan. Sweclockers har gått över till HTTPS.

jaha, sorry förstog inte innebörden. Men nu förstår jag.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

jaha, sorry förstog inte innebörden. Men nu förstår jag.

Det är ingen fara! Men jag läste i någon kommentar ovan att det även gick att gå runt tills vidare!

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Det är ingen fara! Men jag läste i någon kommentar ovan att det även gick att gå runt tills vidare!

Och hur gör man detta då? jag tummar hellre på säkerheten än att bli bländad.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Och hur gör man detta då? jag tummar hellre på säkerheten än att bli bländad.

https://www.sweclockers.com/artikel/24406-teknikstund-ljussty...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk

nu va du rolig va, jag har redan på sjukt låg ljusstyrka. Jag menar detta: "Load unsafe scripts"??

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

nu va du rolig va, jag har redan på sjukt låg ljusstyrka. Jag menar detta: "Load unsafe scripts"??

Använder själv mörkt tema, Vill också veta hur man får de att fungera igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Wenro:

Mogen teamflash, Biberu

Använder du inte mitt tema så kan du väl inte vara i mitt lag...

Dold text
Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Lägg in texten direkt i stylish istället för adressen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Lägg in texten direkt i stylish istället för adressen.

Hur menar du nu?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

Hur menar du nu?

Undrar jag också.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Undrar jag också.

Ah, du använder allt som står på:
http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/style.css

Istället för att använda:
@import url('http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/style.css');

Om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC