Backlight bleeding, hur generös är elgigantens öppna köp?

Permalänk
Medlem

Backlight bleeding, hur generös är elgigantens öppna köp?

Hej,

Köpte en KS9005 på elgigantens rea förra veckan och är ganska missnöjd med backlight bleeding. Det är främst nere i vänstra hörnet som är mest störande, då den lyser starkare där än övrig backlight bleeding. Man ser även hur det lyser lite starkare nere i hörnet än på övriga bilden när man ser på scener som inte ens innehåller några särskilt mörka partier.

Min fråga är således om man på elgiganten kan byta till en ny tv? Vill alltså inte ha pengarna tillbaka, utan testa ett nytt exemplar som förhoppningsvis inte har lika kraftig. Nästa fråga är då om man kan göra bytet i en annan butik än den jag köpte den i?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Öppetköp har du ju alltid så isf skulle du kunna lämna igen den och plocka en ny. Detta är dock lite onödigt tycker jag men ska ju gå i värsta fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Öppetköp har du ju alltid så isf skulle du kunna lämna igen den och plocka en ny. Detta är dock lite onödigt tycker jag men ska ju gå i värsta fall?

Onödigt på vilket sätt?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Onödigt på vilket sätt?

Onödigt så att elgiganten borde ju byta ut den om du är missnöjd och att det inte skall vara så på produkten. Inte onödigt från din sida men synd om man blir tvungen att gå runt dom på så sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Onödigt så att elgiganten borde ju byta ut den om du är missnöjd och att det inte skall vara så på produkten. Inte onödigt från din sida men synd om man blir tvungen att gå runt dom på så sätt.

Jaha då förstår jag. Kruxet var att jag köpte den på rea där den var prisänkt med 3000-4000 kr så att lämna in den och få pengarna tillbaka för att sen köpa en ny är uteslutet.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Jaha då förstår jag. Kruxet var att jag köpte den på rea där den var prisänkt med 3000-4000 kr så att lämna in den och få pengarna tillbaka för att sen köpa en ny är uteslutet.

Ah, det tänkte jag inte på :/ Då får du nog bara vara på dom på elgiganten. Tyvärr så har jag ingen erfarenhet av hur petiga dom är med sånt här. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Elgiganten tar tillbaka det mesta inom 30 dagar utan snack, har aldrig haft problem med detta.

https://www.elgiganten.se/cms/elgiganten-kundgaranti/garantie...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Elgiganten tar tillbaka det mesta inom 30 dagar utan snack, har aldrig haft problem med detta.

https://www.elgiganten.se/cms/elgiganten-kundgaranti/garantie...

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, men jag vill även ha ut en ny likadan. Ringde deras support och enligt henne var det inga problem iaf. Får hålla tummarna flr det, det är ju ett mindre projeket att få ner tvn i lådan igen och åka o hämta en ny.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Köpte själv 3 st på El-Giganten Malmö på rean som var. Ska fixa ihop några IKEA stommar nu och rigga upp dem. Kan återkomma med feedback, kanske hjälper dig i beslutet hur du ska göra. Är de inte riktigt bra, åker de tillbaka pronto. Jag har en UE55JU7505 (curved 4k) med som referens. Skulle helst velat köpa dessa men går inte att få tag på, därav switch över till tänkta KS9005:orna. Får hoppas att det inte är för mycket bildstrul nu, känns som man köpt, testat och lämnat tillbax allt för mycket pryttlar senaste åren.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Du får lämna tillbaka den men har priset stigit får du lägga mellanskillnaden då det blir ett nytt köp.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Ganska vanligt på kurvade apparater, så det är inte säkert att det blir bättre med ett nytt ex, men du kan ju alltid försöka.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Öppet köp på Elgiganten är att du kan använda varan i max 30 dagar och sen lämna tillbaka den om du inte är nöjd.
Du behöver dock Kvitto , kablage och kartongen skall vara hel.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Alla tre 9005'orna har testats och justerats nu. Känner mig än så länge nöjd, bra bild, inga hittade pixelfel osv men ska fortsätta labba mer imorgon kväll. Kör dem med PC'n. Kommer eventuellt sälja av med UE55JU7505 (nöjd med den), bara hojta om du är intresserad RedBeaver.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Nu testat mer och det är backlight bleeding på alla tre, i olika grad. Vet inte om jag orkar med "samsunglotteriet" och byta apparater. Har några dagar till innan öppet köp är körd. Har testat "massagetekniken" osv utan direkta resultat.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obsidian:

Nu testat mer och det är backlight bleeding på alla tre, i olika grad. Vet inte om jag orkar med "samsunglotteriet" och byta apparater. Har några dagar till innan öppet köp är körd. Har testat "massagetekniken" osv utan direkta resultat.

Äsch det är ju så oerhört överdrivet problem. När skärmen är helt svart, ja då ser man det lite men under vanligt bruk så ser man inte ett smack.

Har du testat dragit ner brightnes nivån?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Har labbat med brightness + backlight. Såg nån tråd om att Samsung rekommenderade att dra ned till nivå 7 på backlight'en och det blir rätt bra då (kör så nu på alla tre).

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obsidian:

Har labbat med brightness + backlight. Såg nån tråd om att Samsung rekommenderade att dra ned till nivå 7 på backlight'en och det blir rätt bra då (kör så nu på alla tre).

Får man fråga varför du har tre 9005?

Som svar på min egen fråga och som nån annan nämnde så är svaret nej, man kan inte komma in med TVn och byta till en annan när den såldes på rea, trots att de sa det på call centret. Skulle i sådana fall få köpa den nya för fullpris för över 15k, alt. skicka mitt exemplar på reparation (puckot på Elgiganten visste inte ens vad clouding var och ville inte förstå att det är unikt för varje tv trots flera försök från min sida att försöka förklara det). Föga överraskande var jag inte så sugen på någon av alternativen. Blev sur och tog pengarna tillbaka och köpte en ks8005 för 9990 kr på Netonnets öppningserbjudande istället.

Edit: 8005 som inte är kurvad har nästan ingen clouding alls. Det enda bra med curved verkar vara att det är ganska häftig design, men när man ser film eller så tänker man inte på det alls.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Nvidia Surround Lirar f.n Dirt Rally och herrejisses vilken feeling. Ska se om man kan vaska grisen lite till snart och smälla i ett 1080Ti o köra SLI (kör med kortet i sig nu via 3DP -> HDMI2.0 adapters från Club3D för att få ut 60Hz@UHD)

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Har själv lämnat tillbaka och bytt skärmar på Elgiganten otaliga gånger. NetOnNet och Elgiganten är de jag haft bäst erfarenhet av.

Båda ställena får det nästan att kännas som att det vore okej att göra en piñata av kartongen, pulversiera produkten, fylla piñatan med den och ändå få en gratis presskanna på köpet vid inlämning.

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Hej,

Köpte en KS9005 på elgigantens rea förra veckan och är ganska missnöjd med backlight bleeding. Det är främst nere i vänstra hörnet som är mest störande, då den lyser starkare där än övrig backlight bleeding. Man ser även hur det lyser lite starkare nere i hörnet än på övriga bilden när man ser på scener som inte ens innehåller några särskilt mörka partier.

Min fråga är således om man på elgiganten kan byta till en ny tv? Vill alltså inte ha pengarna tillbaka, utan testa ett nytt exemplar som förhoppningsvis inte har lika kraftig. Nästa fråga är då om man kan göra bytet i en annan butik än den jag köpte den i?

Du får gärna uppdatera med hur det har gått för dig. Jag har samma problem och köpte också på rean. Alternativen jag fick var att lämna tillbaka och byta mot samma modell (utan att lägga något mellan trots högre pris nu) men då garanterar inte Elgiganten att den nya TVn inte lider av samma problem. KS9005 är enligt säljaren notorisk för clouding/light bleed. Alternativ två var att lämna tillbaka och få en liten rabatt på en annan TV (som kompensation för mina problem). Troligen kommer jag gå på en LG OLED istället då det verkar vara så att man får leva med en del light bleed på curved led.

Permalänk
Medlem

felgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuz01:

felgiganten

Så att lämna tillbaka en produkt och få rabatt på den nya är illa? Att säljaren säger att modellen kan ha clouding pga designen är dåligt? Hur gammal är du?

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDr0wner:

Du får gärna uppdatera med hur det har gått för dig. Jag har samma problem och köpte också på rean. Alternativen jag fick var att lämna tillbaka och byta mot samma modell (utan att lägga något mellan trots högre pris nu) men då garanterar inte Elgiganten att den nya TVn inte lider av samma problem. KS9005 är enligt säljaren notorisk för clouding/light bleed. Alternativ två var att lämna tillbaka och få en liten rabatt på en annan TV (som kompensation för mina problem). Troligen kommer jag gå på en LG OLED istället då det verkar vara så att man får leva med en del light bleed på curved led.

Skrev svaret några inlägg upp. Fick inte byta till en ny pga. rean utan fick isåfall köpa en ny till fullpris. Nån tusenlapp kunde han sänka sa han men det var jag inte intresserad av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Skrev svaret några inlägg upp. Fick inte byta till en ny pga. rean utan fick isåfall köpa en ny till fullpris. Nån tusenlapp kunde han sänka sa han men det var jag inte intresserad av.

Skickades från m.sweclockers.com

Trodde du verkligen på detta själv? Att du har handlat en vara för tex....5000kr på rea och sen bytta den mot fullpris!!!
Så många trådar om detta GIRIGA beteende , sen när man inte får som man vill så ska det spottas och sväras mot dessa butiker.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mange75:

Trodde du verkligen på detta själv? Att du har handlat en vara för tex....5000kr på rea och sen bytta den mot fullpris!!!
Så många trådar om detta GIRIGA beteende , sen när man inte får som man vill så ska det spottas och sväras mot dessa butiker.

Fast om du köper en pryl som är defekt och behöver byta den ska du väl inte behöva betala extra? Mitt argument var att prylen är trasig, den ska vara hel. Oavsett om man köper till fullt pris eller på rea. Det är ju inte direkt så att jag köpte TVn för 5000 under fullpris FÖR att den var trasig. Heller inte så att säljaren upplyste om att sannolikheten för att clouding är väldigt stor. Tycker det är väldigt rimligt att man får byta om inte varan går att reparera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDr0wner:

Fast om du köper en pryl som är defekt och behöver byta den ska du väl inte behöva betala extra? Mitt argument var att prylen är trasig, den ska vara hel. Oavsett om man köper till fullt pris eller på rea. Det är ju inte direkt så att jag köpte TVn för 5000 under fullpris FÖR att den var trasig. Heller inte så att säljaren upplyste om att sannolikheten för att clouding är väldigt stor. Tycker det är väldigt rimligt att man får byta om inte varan går att reparera.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju klart att saken man köper ska fungera , oavsett om det är på rea eller fullpris.
Men nu skrev " Red Beaver " så här....... Fick inte byta till en ny pga. rean utan fick isåfall köpa en ny till fullpris. Nån tusenlapp kunde han sänka sa han men det var jag inte intresserad av.

Det tolkar jag som att han ville få sin rea produkt utbytt mot en ny " fullpris " Dom erbjöd även att dra av på priset på en ny vara , trots att han själv köpt sin på rea. Mer schysst än så kan jag inte se att en butik blir.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Känns som detta med blacklight bleeding har blivit en smidig lösning att få peova tio olika apparater bara för att det är så kul. Vill ni vara säkra på att slippa detta så leta på blocket efter en gammal tjockTV och var nöjda sen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDr0wner:

Fast om du köper en pryl som är defekt och behöver byta den ska du väl inte behöva betala extra? Mitt argument var att prylen är trasig, den ska vara hel. Oavsett om man köper till fullt pris eller på rea. Det är ju inte direkt så att jag köpte TVn för 5000 under fullpris FÖR att den var trasig. Heller inte så att säljaren upplyste om att sannolikheten för att clouding är väldigt stor. Tycker det är väldigt rimligt att man får byta om inte varan går att reparera.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade en riktig klåpare till säljare som jag pratade med. Jobbade med att sälja tvs men visste inte ens vad clouding va. Känns lite som att det är lotteri sånt där, du fick byta men inte jag. Viken Elgiganten var du på?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Tja jobbar på Elgiganten så vet hur det funkar där.

Jag vet inte hur illa det är med din tv, men det finns ju ett alternativ det är att ringa Samsungs support, anser dem att felet är stort kommer dem laga tvn åt dig. Du får då behålla ditt pris/tv, men kanske får vänta på service teknikern som kommer ut. Butiken har alltid rätt att ge dig pengarna tillbaka om det ej går att lösa en annan tv för samma pengar. Dvs du får inte 15000kr att ta en annan tv för om du betalat 10000:- på en REA.

Det är inte alltid vi kan direkt byta ut en tv du köpt på rea. Detta beror på att vi har speciella inköps priser under rea veckan, då det köps in extra många av en specifik modell som vi tror på. Priset på nästa batch kan därför va betydligt högre i inköp. Vi brukar dock lösa det mesta utan problem även i dessa fall, men ibland kan det va svårt.

Du har alltid möjlighet att lämna tillbaka tvn på öppet köp.

För att klargöra det vissa skrivit i tråden.

* Elgiganten kräver inte ens kartong (vi uppskattar då det mycket, eftersom det är lättare för oss)
* Varan ska givetvis va i samma skick som när du fick den.
* Saknas tillbehör eller skicket är försämrat, kan vi göra avdrag på priset.
* Vi har alltid rätt att neka öppet köp om varan är i dåligt skick. Öppet köp är ingen rättighet även om många tror det. Har jobbat i 10 år på Elgiganten och kanske har det hänt två tre gånger att vi nekat.
* Mobiler , mjukvara och vissa andra artiklar tex vissa specialbeställningar är det ej öppet köp på.
* Vi har tillgångsgaranti på våra vanliga vecko annonser. Detta gäller ej mellandags rea exempelvis. Vi löser dock allt vi kan även då, om det går att få tag på varan. Skulle en vara va slut och tillgångsgarantin gäller har vi 10 arbetsdagar att få fram varan på, detta verkar många inte vilja läsa i villkoren, utan har en förmåga att prata om tillgångsgarantin i hög ton :).

Hoppas detta ger er något om har ni nån fråga skicka ett pm :).

Ha nu en kanonbra påsk :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Det är ju klart att saken man köper ska fungera , oavsett om det är på rea eller fullpris.
Men nu skrev " Red Beaver " så här....... Fick inte byta till en ny pga. rean utan fick isåfall köpa en ny till fullpris. Nån tusenlapp kunde han sänka sa han men det var jag inte intresserad av.

Det tolkar jag som att han ville få sin rea produkt utbytt mot en ny " fullpris " Dom erbjöd även att dra av på priset på en ny vara , trots att han själv köpt sin på rea. Mer schysst än så kan jag inte se att en butik blir.
Mvh / Mange

Jag ville byta till en ny eftersom den PREMIUM tv jag köpt inte fungerade som den skulle, min 10 år gamla tv var bättre clouding-mässigt. Klart man ska vara nöjd när man köper något för 11k, fattar inte vad ditt problem är!

Till den som n skrev att man byter tv för att det är kul; nej det är inte kul att spendera halva dagen på att packa ner allt och bära ner den gigantiska lådan till bilen och åka o byta.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB