Ännu en köprådstråd, videokamera för actionsport

Permalänk
Medlem

Ännu en köprådstråd, videokamera för actionsport

Tjena!

Jag har spånat in mig mycket på att filma och fota mycket motocross.
Köpte en nikon d5100 för fotografierna men den funkar ju inte riktigt så bra för video.

Just nu har jag en panasonic fz200 på öppet köp som fungerar men det känns som att jag kan steppa up en prisklass.

Har just fastnat för Panasonic GH4 för den verkar vara en riktigt stabil kamera.
Enda såklart man tvekar på är priset.

FZ200 kostar c:a 3000:- medans GH4 kostsr c:a 7000:- med bara huset sen får man väl lägga en fin slant till för linsen.

Vill ju kunna spela in i hög krispig kvalitet, helst hög fps också i bra kvalitet.

Har ni något tips på en mellanmodell eller ska man bara ta och bita i det sura äpplet?

https://youtu.be/6aTNeXApnaM

En trailer jag skapade idag, tycker att kvaliten när det är lite lugnare är kanon men så fort man spelar in när dem kör så känna det väldigt grynigt.

Permalänk

Gh4:an är tyvär väldigt svår att hitta några bra linser till som funkar bra med filmer dock finns det några riktigt fina 12mm och 25mm men det blir lite meckigt med fasta objektiv till film... Så som jag ser det iaf och lite segt med GH4:an då det är ett väldigt bra kamerahus för pengarna